Gå til innhold

Positive erfaringer med ppt?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Jaja......

For meg har ppt hittill bare vært en instans - i likhet med de fleste andre instanser i min eks sin hjembygd - som har fortalt meg for en dårlig mor jeg er. De syntes også jeg kunne tilpasse flytting i forhold til min eks sine behov. At det var ppt sin oppgave å komme med slike råd visste jeg ikke.....(at min eks ikke akkurat tok så mye hensyn til meg var visst ikke så viktig- han smilte jo på møteer og var opplagt da det jo ikke var han som stod opp om natten da han hadde 3 uker fri fra jobben)

..

Men trenger de flere folk - så er det jo fint å kunne bidra - det er jo alltid begrunnelsen de bruker -at de trenger flere ansatte. Da er det jo fint at de har "beksjedne/lett håndterlige/snille" barn de kan bruke.

Du er visst ikke interessert i svarene du får. I allefall ikke de positive. Du virker som en utrolig bitter person som bare er ute etter å sverte det offentlige.

Videoannonse
Annonse
Gjest Raptuza
Skrevet

Veit ikkje så mykje om ppt, men datra mi skal til høsten utredast for dyskalkuli. Håpar ho får den hjelpa ho treng.

Gjest Gjest
Skrevet
Du er visst ikke interessert i svarene du får. I allefall ikke de positive. Du virker som en utrolig bitter person som bare er ute etter å sverte det offentlige.

Skal jeg være fornøye når det antydes at jeg ikke kan forvente resultater og at ppt bare er en instans som har fått sitt navn uten å være noen som helst reell hjelpeinstans? Og at jeg ihvertfall ikke må forlange eller forvente noe som helst??

Hva er ellers poenget??? Om de skal kunne hjelpe? Er de opprettet for å konstruere problemer som ikke finnes? (Hvorfor må ALT problematiseres??)

Jeg frykter, og det er min erfaring, at de kun er en instans som er der for ....ja, ingenting, kun for å stemple barn. (Og fortrelle mødre at de er dårlige, mens fedre som ikke gjør noe er supre)

Hvorfor må alle ting som ikke er helt etter boken problematiseres? Min eks pleide å si at min kroniske sykdom var skikkelig ille. Selv har jeg ALDRI opplevd det slik og jeg lever heller ikke med den tankegangen eller tenker over hva jeg ikke kan eller ikke burde gjøre. Jeg har levd et helt vanlig liv, gått de høyeste fjell, vært aktiv, studert heltid og jobbet heltid samtidig, levd alene i min eks sin hjembygd.....!

Jeg jobber selv i det offentlige.

Gjest Purple Haze
Skrevet

PPT står for pedagogisk psykologisk tjeneste, de skal veilede, utrede, finne tiltak og bistå barnehage, skole, foreldre og barn som trenger det av ulilke grunner.

Som førskolelærer i barnehage, har jeg samarbeidet med veldig mange dyktige PPT-rådgivere. Jeg har fått god hjelp av dem i alle saker vi har samarbeidet. Noen ganger står man i stampe, og kan stirre seg litt blind på barn man jobber med hver eneste dag. Da er det godt å få ekstern veiledning fra noen som kommer inn med friske øyne og en god faglig bakgrunn.

Når det er sagt, så hjelper det lite hva som gjøres fra barnehage/skole/PPT/BUP, hvis ikke foreldrene følger opp. Jeg har ingen problemer med å forstå at det er vanskelig og vondt for foreldre å få beskjed om at barnet deres trenger hjelp av ulik art.

Det vil være et stort skritt på vei, hvis foreldre kunne se at vi har barnets beste for øyet, og ikke er ute etter å angripe dem som omsorgspersoner. Noen familier trenger hjelp og veiledning, men syns kanskje det er skummelt å ta i mot det. Det føles noen ganger som et nederlag å innrømme at man trenger hjelp.

Etter å ha jobbet med barn/unge i over 20 år, kan jeg likevel innrømme at det er godt å ha andre instanser som kan trå støttende til. Jeg ser ikke på det som noe nederlag, men en mulighet til å lære mer og utvikle meg som fagperson.

Å tro at PPT skal utrette mirakler, er i beste fall naivt. I verste fall ødeleggende. Det er så mange faktorer som spiller inn hos barn med vansker av ulik art. Og pedagogikk er ingen absolutt vitenskap. Vi snakker om mennesker her, med alle sine særegenheter, arv, miljø og oppvekstvilkår.

Det beste utgangspunktet for et godt resultat, er samarbeid, åpenhet og tålmodighet. Det handler om barnets videre utvikling og mulighet til et best mulig liv.

Gjest Gjest
Skrevet
Skal jeg være fornøye når det antydes at jeg ikke kan forvente resultater og at ppt bare er en instans som har fått sitt navn uten å være noen som helst reell hjelpeinstans? Og at jeg ihvertfall ikke må forlange eller forvente noe som helst??

Hva er ellers poenget??? Om de skal kunne hjelpe? Er de opprettet for å konstruere problemer som ikke finnes? (Hvorfor må ALT problematiseres??)

Jeg frykter, og det er min erfaring, at de kun er en instans som er der for ....ja, ingenting, kun for å stemple barn. (Og fortrelle mødre at de er dårlige, mens fedre som ikke gjør noe er supre)

Hvorfor må alle ting som ikke er helt etter boken problematiseres? Min eks pleide å si at min kroniske sykdom var skikkelig ille. Selv har jeg ALDRI opplevd det slik og jeg lever heller ikke med den tankegangen eller tenker over hva jeg ikke kan eller ikke burde gjøre. Jeg har levd et helt vanlig liv, gått de høyeste fjell, vært aktiv, studert heltid og jobbet heltid samtidig, levd alene i min eks sin hjembygd.....!

Ja, hvorfor må alt problematiseres? Det virker som om det er du som lager de største problemene.

Det er ingen som har sagt du ikke kan forvente hjelp. Du kan ikke forvente at de på et blunk, og uten hjelp fra deg og barnet, kan forandre alt. Du kan heller ikke forlange at de gjør det. De er faktisk bare mennesker de også. (Selv om det virker som om du mener at de bør være supermennesker)

Akkurat saken din kan jeg ikke uttale meg noen ting om, men en ting er sikkert: du lar alt farges av en erfaring. INGEN jeg kjenner som har vært involvert med PPT har følt seg stemplet, og i allefall ikke at mødre er dårlige og fedre er bra. Når det er flere her som sier de er fornøyd med PPT velger du å overse dette og fortsette din klaging.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Tittelen på tråden din heter: Positive erfaringer med PPT? Du har fått mange svar fra mennesker med positive erfaringer, men likevel har du selv bare negative kommentarer å komme med. Hvorfor spør du om positive erfaringer, når du selv utelukkende er negativ til PPT?

Ingen her inne kan si noe som får deg til å endre syn på PPT, så hva er egentlig hensikten med denne tråden? Å klage, sutre, forsøke å få sympati?

Du får hvert fall ingen sympati fra meg. Slik jeg ser det ut fra innleggene dine, er det dine egne holdninger til hjelpeinstansen du bør jobbe med. Og din bitterhet mot eks og andre som du mener har behandlet deg urettferdig.

Du snakker ikke så mye om barnet ditt oppe i alt dette her, og det syns jeg er litt merkelig, etter som det er barnet som trenger hjelp fra PPT. Det synes viktigere å få vrengt ut av seg litt bitterhet.

Gjest Gjest
Skrevet

PPT sitter ikke med noen fasit. Det finnes ikke fasitsvar når man har med mennesker å gjøre. Dessverre. Det er veldig mange vansker som ikke lar seg fikses/repareres, men PPT kan være behjelpelig med å si noe om hvilke tiltak som kan gi barnet et best mulig liv og en best mulig skolehverdag på tross av sine vansker. Når det gjelder dette med å stemple barn, så kan man godt velge å se det på den måten, eller man kan velge å se "stempelet" som en forklaring på hva barnet sliter med og som en hjelp til å vite hva som kan gjøre livet lettere for barnet. Stempelet ADHD gjør at man automatisk vet noen tiltak som sannsynligvis vil være til hjelp. Stempelet Asperger likeså, nonverbale lærevansker, dysleksi, dyskalkuli, generelle lærevansker, osv. alle disse stemplene gjør at man lettere kan finne de riktige hjelpetiltakene, slik at man forhåpentligvis slipper altfor mye prøving og feiling. Det blir jo det samme som andre diagnoser/stempler: Det å få diagnosen diabetes gjør at man lar være å prøve ut medisiner for epilepsi men at man heller går i gang med medisiner og tiltak som man erfaringsvis vet at fungerer for de fleste med diabetes. Diagnoser/stempler er også nyttig i forhold til at det offentlige kan vite noe om hvilke rettigheter man har og hvilke behov man sansynligvis vil trenge i framtiden.

At man velger å se diagnoser som et negativt stempel er derfor veldig synd og unødvendig.

• 1 år senere...
Gjest Hilde Wallin
Skrevet

Jenta mi på 3 1/2 år har vedtak igjennom PPT, siden hun er sen motorisk og språkelig. Uten vedtaket, så tør jeg ikke tenke over hvor hun hadde vært idag for å si det sånn.

Skrevet

Et av våre barn ble vurdert av PPTjensten (i barnehage alder), og vi har bare positive erfaringer.

Vi fikk hjelp gjennom PPTjenesten til å få gjort alle nødvendige fysiske og psykiske tester, og selv om det ikke kom frem noen klart definerte problemer kom det en del hint om hva vi sansynligvis kunne gjøre i tiden som kom. Tverrfagligheten var en god støtte.

I ettertid ser det ikke ut til at det var noe fysisk galt (noe som ble bekreftet av PPT) og barnet klarer seg idag bra. Vi har ikke hatt kontakt med PPT siden den gang.

Skrevet (endret)

*snip*

Endret av Spoven
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har opplevd "underverker" etter at ppt kom inn i bildet? Hva kan forventes og ikke minst forlanges at de oppnår?

Min datter fikk diagnosen epilepsi i april når hun gikk andre året på videregående skole. Jeg og henne kontaktet ppt fordi hun lå skremmende mye etter i et fag pga at hun hadde vært mye borte i løpet av skoleåret.

PPT er det værste jeg noen gang har vært borti noengang. De fra PPT ville at min datter skulle slutte skolen. Min datter sa gjentatte ganger til de på møter at hun ikke ville slutte skolen fordi hun trivdes så godt der. Min datter sa også at hun syntes det var helt idotisk og slutte skolen i april, særlig fordi hun da måtte nødt til å gå to år om igjen på vgs. (hun gikk ei spessiel linje på videregående som skulle bli tatt vekk pga ny reform året etter slik at hun ikke kunne ta et år om igjen, så da måtte hun isåfall ta to år om igjen)

De fra PPT var direkte hånlig mot henne, vred på alt vi og hun sa. Og lo av oss fordi de syntes vi skjønte lite av hvordan skolesystemet fungerte som de sa mange ganger.

Min datter var konkret og gjentok flere ganger at hun ikke ville slutte skolen og at eneste grunn til at hun hadde kontaktet de var at hun slet i et fag. De fra PPT lo av henne og mente hun kom til å stryke i alt. Min datter svarte at det kunne bare tiden vise men at det uansett var bedre og prøve i stedenfor og la være og forsøke og gå to år om igjen. Hun sa også flere ganger at hun følte seg mye bedre etter å ha begynt på epilepsi medisin og hun var glad for å kunne gå på skolen la med klassen sin.

De fra PPT mente min datter ikke trivdes på skolen for da hadde hun vel kommet seg på skolen oftere når hun var dårlig. De fra PPT mente at min datter burde være hjemme og slappe av fordi hun hadde fått en så allvorlig diagnose. De fra PPT mente at min datter ikke forstod hva epilepsi diagnosen innebar fordi da hadde hun ikke vært så glad.

Min datter sa nei til å slutte på skulen derfor ble hun kontaktet av PPT av rådgiver på skolen om igjen og om igjen og om igjen.

Min datter sto på enda mer på skolen etter at de ba henne slutte på skolen fordi det var inspurt med eksamen og hun ville få opp snittet sitt.

De fra PPT maste og maste om at hun måtte slutte på skolen min datter ga utrykk for at hun syntes at det var flaut at de fra PPT kom inn i klassen hennes og spurte etter henne stadig vekk.

Vi ble innkalt til flere møter. De fra PPT ville at hun skulle slutte i alle de fagene hun var flinkest i slik at hun ikke kunne få karakter i disse fagene. Fordi da kunne hun konsentrere seg om de fagene hun var dårlig i.

Min datter ga klart utrykk for at dette var noe av det dummeste hun hadde hørt. Hvorfor skulle hun slutte i fag hun hadde flere 5ere i...

De fra PPt fortsatte og mase og ville ha oss på møter etter møter. Jeg var så lei og min datter var så lei og flau.

PPT ville for nok en gang at min datter skulle slutte i alle fagene hun var flinkest i slik at hun ikke kunne få karakter i disse.

-Min datter sa slutter dere og mase, og ringe meg, og kantakte mine lærere min helsesøster og mein lege og min tante for å få tak i meg da?

-PPT sa ja

-Min datter sa og jeg kan ombestemme meg om jeg skriver undrer på og slutte i alle fagene jeg er flinkest i?

- PPT sa selvsagt kan du ombestemme deg når du vil, så lo de to damene fra PPT

Min datter skrev under, og samtidig som hun skrev under så hun på dem og sa "Jeg kommer til og ombestemme meg senere"

Dagene ette tok hun seg veldig sammen og jobbet kjempe mye med skolearbeid. Hun sa hun var veldig glad for at hun slapp og tenke på at ppt kunne komme inn døren mens hun framførte og at hun trivdes mye bedre på skulen når hun slapp og tenke på at ppt kom med de ekle komentarene sine slik hun sa det.

Hun fikk 5 på det avsluttende prosjektet hun hadde vært ganske nærvøs for å framføre. Samme dag når hun kom hjem sa hun at hun ville ikke var så nærvøs for ppt lenger nå som det avsluttende prosjektet var ferdig. Hun prøvde og kantakte ppt for å få tak i de for å ombestemme seg. Men fikk ikke tak i de.

Det varte og det rakk og min datter tok alle sine eksamener uten og få tak i ppt uten at det stresset henne så veldig fordi hun var så glad for å slippe og møte de fra ppt. Og det var jeg og.

Da hun endelig fikk tak i ppt kunne hun ikke ombestemme seg. Hun kunne ikke få karakterer i noen av fagene hun hadde avsluttet.

Vi tok det opp med ppt med skolen med advokat med lærene osv osv uten hell.

Min datter som hadde gledet seg sånn til sommeren lå bare og gråt hele sommeren.

Hun og jeg viste ikke hva vi skulle gjøre ikke kom hun inn på tredje året på en eneste skole fordi hun manglet så mange karkterer.

Min datter vilel ta om igjen alle fag fra første og andre året som privatist før jul og meldte seg opp i 13 eksamener. Det gikk greit og bra nok på alle disse eksamene.

Etter jul meldte min datter seg opp i enda flere eksamener.

PPT fant ut dette og meldte henne faktisk av eksmenene hun hadde meldt seg opp i.

PPT forklarte dette med at hun måtte slappe av.

Min datter var helt fortvilet men de skal jo slutte og ha de fagene jeg kan, om jeg ikke får tatt fagene nå må jeg gå om igjen alt.

Da avarte ppt at de syntes hun passet bedre til å velge ei annen linje.

Siden min datter ikke fikk tatt allevfagene før de gikk ut må hun om hun vil ha vgs utdanninng ta flere fag om igjen.

Nå har min datter gått 2 år på vgs og tatt 12 eksamener men siden ppt meldte henne av den to eksamenen mot hennes vilje er hun enda ikke kvalifisert fordi hun mangler denen ene eksamenen.

Siden faget skulle gå ut noe hun viste, men hun fikk ikke tatt faget før det gikk ut pga ppt.

Nå må hun som bare hadde et fag igjen gå om igjen en helt ny linje feks ta alle ykesfagene for helsesolsialfag.

Min datter er lei av skole veldig lei seg for det som hendte og har store problemer med og stole på andre.

Hun pleier og si at dette var den eneste gangen hun spurte noen om hjelp, og det værste noen har gjort mot henne....

Skrevet

Jeg har bare gode erfaringer med ppt, yngstejenta her har vært i det systemet siden hun ble henvist på helsestasjon p.g.a dårlig språkutvikling. Har fått god hjelp både fra skole og ppt de første åene på skolen, med kartlegging og diverse. Nå er hun snart 12 og klarer seg ypperlig på skolen, bare med litt tilrettelegging av lekser og har snart nådd målene for aldersgruppen. Takk til dyktige/innvolverte lærere og ppt...

Skrevet

PPT en "sakkyndig instans"? ......

- Jeg fikk ett barn med høytfungerende autisme og de gav MEG skylden, ikke søren om jeg

noen gang stoler på dem igjen. ALDRI.

Jeg vil dere skal vite at de stigmatiserer mennesker, både foreldre og barn blir snakket nedsettende om, mange av dem ser prestisje i saker, ikke mennesket.

Skrevet

Hvem er de offentlige? hvorfor vil noen prøve å forklare hva som egentlig foregår uten å måtte forsvare seg.. fakta er at de selv mangler kunnskap, det er mye fordommer og går en del pristije i saker, gjør de for mange feiltrinn sender de barn og familier rett ut i ett helvete skal jeg si deg.

Og DET er sannheten.

Skrevet

Har tatt mange tester fra PPT i barneskole, ungdomsskole og vgs.

Labrynt tester, puslespill og lignende.

Fått ¨diagnosene¨... Og fått hjelp til de midler jeg skal ha :)

Sånnsett kan jeg ikke si jeg har hatt noe negativt med PPT å gjøre.

Bup var også i et sammarbeid med PPT den gangen.

• 3 uker senere...
Gjest Pedagog
Skrevet

Min datter fikk diagnosen epilepsi i april når hun gikk andre året på videregående skole. Jeg og henne kontaktet ppt fordi hun lå skremmende mye etter i et fag pga at hun hadde vært mye borte i løpet av skoleåret.

PPT er det værste jeg noen gang har vært borti noengang. De fra PPT ville at min datter skulle slutte skolen. Min datter sa gjentatte ganger til de på møter at hun ikke ville slutte skolen fordi hun trivdes så godt der. Min datter sa også at hun syntes det var helt idotisk og slutte skolen i april, særlig fordi hun da måtte nødt til å gå to år om igjen på vgs. (hun gikk ei spessiel linje på videregående som skulle bli tatt vekk pga ny reform året etter slik at hun ikke kunne ta et år om igjen, så da måtte hun isåfall ta to år om igjen)

De fra PPT var direkte hånlig mot henne, vred på alt vi og hun sa. Og lo av oss fordi de syntes vi skjønte lite av hvordan skolesystemet fungerte som de sa mange ganger.

Min datter var konkret og gjentok flere ganger at hun ikke ville slutte skolen og at eneste grunn til at hun hadde kontaktet de var at hun slet i et fag. De fra PPT lo av henne og mente hun kom til å stryke i alt. Min datter svarte at det kunne bare tiden vise men at det uansett var bedre og prøve i stedenfor og la være og forsøke og gå to år om igjen. Hun sa også flere ganger at hun følte seg mye bedre etter å ha begynt på epilepsi medisin og hun var glad for å kunne gå på skolen la med klassen sin.

De fra PPT mente min datter ikke trivdes på skolen for da hadde hun vel kommet seg på skolen oftere når hun var dårlig. De fra PPT mente at min datter burde være hjemme og slappe av fordi hun hadde fått en så allvorlig diagnose. De fra PPT mente at min datter ikke forstod hva epilepsi diagnosen innebar fordi da hadde hun ikke vært så glad.

Min datter sa nei til å slutte på skulen derfor ble hun kontaktet av PPT av rådgiver på skolen om igjen og om igjen og om igjen.

Min datter sto på enda mer på skolen etter at de ba henne slutte på skolen fordi det var inspurt med eksamen og hun ville få opp snittet sitt.

De fra PPT maste og maste om at hun måtte slutte på skolen min datter ga utrykk for at hun syntes at det var flaut at de fra PPT kom inn i klassen hennes og spurte etter henne stadig vekk.

Vi ble innkalt til flere møter. De fra PPT ville at hun skulle slutte i alle de fagene hun var flinkest i slik at hun ikke kunne få karakter i disse fagene. Fordi da kunne hun konsentrere seg om de fagene hun var dårlig i.

Min datter ga klart utrykk for at dette var noe av det dummeste hun hadde hørt. Hvorfor skulle hun slutte i fag hun hadde flere 5ere i...

De fra PPt fortsatte og mase og ville ha oss på møter etter møter. Jeg var så lei og min datter var så lei og flau.

PPT ville for nok en gang at min datter skulle slutte i alle fagene hun var flinkest i slik at hun ikke kunne få karakter i disse.

-Min datter sa slutter dere og mase, og ringe meg, og kantakte mine lærere min helsesøster og mein lege og min tante for å få tak i meg da?

-PPT sa ja

-Min datter sa og jeg kan ombestemme meg om jeg skriver undrer på og slutte i alle fagene jeg er flinkest i?

- PPT sa selvsagt kan du ombestemme deg når du vil, så lo de to damene fra PPT

Min datter skrev under, og samtidig som hun skrev under så hun på dem og sa "Jeg kommer til og ombestemme meg senere"

Dagene ette tok hun seg veldig sammen og jobbet kjempe mye med skolearbeid. Hun sa hun var veldig glad for at hun slapp og tenke på at ppt kunne komme inn døren mens hun framførte og at hun trivdes mye bedre på skulen når hun slapp og tenke på at ppt kom med de ekle komentarene sine slik hun sa det.

Hun fikk 5 på det avsluttende prosjektet hun hadde vært ganske nærvøs for å framføre. Samme dag når hun kom hjem sa hun at hun ville ikke var så nærvøs for ppt lenger nå som det avsluttende prosjektet var ferdig. Hun prøvde og kantakte ppt for å få tak i de for å ombestemme seg. Men fikk ikke tak i de.

Det varte og det rakk og min datter tok alle sine eksamener uten og få tak i ppt uten at det stresset henne så veldig fordi hun var så glad for å slippe og møte de fra ppt. Og det var jeg og.

Da hun endelig fikk tak i ppt kunne hun ikke ombestemme seg. Hun kunne ikke få karakterer i noen av fagene hun hadde avsluttet.

Vi tok det opp med ppt med skolen med advokat med lærene osv osv uten hell.

Min datter som hadde gledet seg sånn til sommeren lå bare og gråt hele sommeren.

Hun og jeg viste ikke hva vi skulle gjøre ikke kom hun inn på tredje året på en eneste skole fordi hun manglet så mange karkterer.

Min datter vilel ta om igjen alle fag fra første og andre året som privatist før jul og meldte seg opp i 13 eksamener. Det gikk greit og bra nok på alle disse eksamene.

Etter jul meldte min datter seg opp i enda flere eksamener.

PPT fant ut dette og meldte henne faktisk av eksmenene hun hadde meldt seg opp i.

PPT forklarte dette med at hun måtte slappe av.

Min datter var helt fortvilet men de skal jo slutte og ha de fagene jeg kan, om jeg ikke får tatt fagene nå må jeg gå om igjen alt.

Da avarte ppt at de syntes hun passet bedre til å velge ei annen linje.

Siden min datter ikke fikk tatt allevfagene før de gikk ut må hun om hun vil ha vgs utdanninng ta flere fag om igjen.

Nå har min datter gått 2 år på vgs og tatt 12 eksamener men siden ppt meldte henne av den to eksamenen mot hennes vilje er hun enda ikke kvalifisert fordi hun mangler denen ene eksamenen.

Siden faget skulle gå ut noe hun viste, men hun fikk ikke tatt faget før det gikk ut pga ppt.

Nå må hun som bare hadde et fag igjen gå om igjen en helt ny linje feks ta alle ykesfagene for helsesolsialfag.

Min datter er lei av skole veldig lei seg for det som hendte og har store problemer med og stole på andre.

Hun pleier og si at dette var den eneste gangen hun spurte noen om hjelp, og det værste noen har gjort mot henne....

Dette er jo bare bambus fra ende til annen.PPT har da ingen myndighet til å kreve at datteren din slutter på skolen, ei heller til å melde henne av eksamen.

Gjest ThatWoodcut
Skrevet

Jeg trodde først du mente powerpoint presantasjoner og skjønte virkelig ikke hvordan noen kunne forvente noe spesielt av disse :fnise:

Men jeg kan si at ppt på min skole ikke gjør så veldig mye av seg. Nå har jeg aldri hatt behov for å oppsøke dem, men det hadde vært hyggelig å vite at de var der for meg selv om jeg ikke har en venninne som husker absolutt alt som blir sagt.

Det er også gitt veldig dårlig informasjon om hva de driver med, hva de hjelper deg med osv. Det eneste jeg kan huske å ha blitt fortalt om ppt da jeg begynte på vgs var "Der er døren til ppt kontoret, bare gå dit hvis dere har noen problemer."

Problemer med hva? Jeg trodde det var derfor man hadde kontaktlærer og helsesøster?

Ppt kontoret blir for øvrig også brukt som lager, og utdelingsrom av f.eks. russeting, skolegensere osv...

Gjest gjest
Skrevet

Dette er jo bare bambus fra ende til annen.PPT har da ingen myndighet til å kreve at datteren din slutter på skolen, ei heller til å melde henne av eksamen.

Enig, dette kan ikke stemme.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Enig, dette kan ikke stemme.

Hvorfor mener dere dette ikke kan stemme? Det er det værste som har hendt min datter, helt forferdelig.

Gjest gjest
Skrevet

lo de to damene fra PPT

Dette er grunn nok til å rapportere inn PPT, slikt kan ikke forekomme. Hvorfor gjorde dere ikke det??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...