Gå til innhold

Når legen sier nei, men.....

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei

Er det noen der ute som har erfaring med at CB testen sier svakt ja, men at testen hos legen er negativ?

OG i så fall hvilke svar har dere kommet til da?

CC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette skjedde med venninna mi for en uke siden....hun tok 3 CB tester som alle ble svakt positive, men hos legen ble den negativ...jeg vet dessverre ikke hva som skjedde...kanskje en SA, men det burde vist på urinprøven hos legen uansett, så???

(forresten, kanskje det er min kjære venninne som skrev dette innlegget?? icon_smile.gif

hmmmm...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei dessverre. Jeg har aldri vært borti dette før. Og ikke kjenner jeg noen der borte heller!!

Jeg blir nok ikke noe klokere med det første tror jeg, men takker selvølgelig for svaret

CC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min var borte i noe nesten lignende, men det var det at ingen tester viste positiv, ikke en gang testen hos legen. Men hun var gravid for det.

Ta en blodprøve da vel, så får du vite helt sikkert.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

D er ikke alle disse testene "virker" på. D har en sammenheng m at de ikke produserer d hormonet som disse testene er basert på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sexysadie!

Vet du hva du prater om? Alle gravide produserer HCG i større eller mindre grad. At testene ikke alltid fanger det opp, kan være at man ikke har begynt å produsere så mye av det, at prøvene er feiltatt eller at det er noe feil på selve prøven. Det kan være feil over hele linja, hvis man har maks uflaks.

Før eller siden vil den vise positiv hvis svangerskapet er normalt.

Maggie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sexysadie

Maggie74

Nei d er ikke alle gravide som produserer HCG ,iallfall ikke så mye at d vises på en graviditetstest.Vi er ikke likens vet du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sexysadie!

Jeg vil gjerne ha dokumentasjon på at ikke alle gravide produserer HCG før jeg tror det. Jeg er enig i at ikke alle produserer like mye til å begynne med, men før eller siden i løpet av et svangerskap vil det slå ut på HCG-tester. (det jeg har lært i alle fall)

Maggie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALLE gravide kvinner produserer hormonet HCG.Men hos enkelte jenter kan det ta ganske lang tid før kroppen produserer så mye hormon at det slår ut på en test.

Om man er temmelig sikker på at man er gravid men får negative tester,be om en blodprøve.Om du er gravid vil dette vises på blodprøven,for HCG hormonet klarer sjeldent og "gjemme" seg i blodet ditt.

Men HCG finnes alltid i kroppen til en gravid kvinne.Sorry SexyS. men her tar du feil.

Til deg som stilte spørsmålet.........la det gå noen dager til og test da.Om streken er sterkere da så gå til legen og forlang en ny test.

En jente tester aldri positivt på gravid tester om du ikke er gravid.

Men om testen er skikkelig svak så kan det være streken som "skinner" igjennom,eller en ønske strek?? icon_smile.gif

Lykke til uansett icon_wink.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Når jeg ble gravid tok jeg tilfeldigvis en prøve for min veninne lurte på om ho var gravid, men det viste seg at det var jeg som var.. Jeg tok prøven noen dager etter at jeg skulle hatt mensen.. Når jeg kom til legen så var den positiv der og, men alikavel mente ultralyden at jeg var tre uker etter min og legens termin. Vil det si at jeg ikke var gravid når jeg tok testen..

Jeg kunne ikke blitt gravid etter jeg tok testen for det var ikke så ofte me hadde sex, hadde da et lite barn på noen mnd..

Men når jenta ble født kunne det vært ho hadde lege tre uker for lenge(mente jordmora), men dei(legen på ultralyden) mente ultralyden var rett. Men va vet jeg.. ho va full av talg og hadde lang negler.. Hvem hadde rett jeg eller ultralyden. ???

Hvordan slo min test positiv vist jeg ikke va gravid da? Jeg vet jeg ikke hadde sex før en mnd og to etter på...Får jeg noen gang vite svaret???????12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

de mest brukte testene gir posetivt utslag ved konsentrasjon rundt 50IU/l dvs omkring 4-5 døgn før forventet mens.Det er viktig at prøven taes av morgenurin - det gir høyesr konsentrasjon i urinen.

feilkilder; posetivt svar kan vare i oppyil flere uker etter en abort,skyldes halveringstiden til HCG i blodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært litt "krangel" om når det skal vises positivt her ser jeg.

Jeg skrev om moren min i tidligere svar her, og hos henne viste hverken hjemmetesten eller testen hos legen positiv, selv om hun var tre måneder på vei.

Så jeg tror faktisk på at en kan få en negativ test ganske sent i svangerskapet. Hvorfor den blir negativ vet jeg ikke.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De tok ikke blodprøve. Det er jo noen år siden, men de tok urinprøve for hun skulle opereres. Mamma påsto at hun var gravid for hun kjente det, men legene trodde ikke på henne siden testen var negativ.

De opererte og hun aborterte.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne tok 3 graviditetstester, ingen var positiv. Men ho hadde alle symtomer på å være gravid. Tilslutt ble det blodprøve, som viste at ho var gravid. Og da var hun over 3 mnd på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evissa!

Synd å høre. De hadde nok slike blodprøver for 'lenge siden' også, men de kostet nok kanskje noe mer. Synd når man hører sånn!

Og forøvrig til dere andre. Etter å ha undersøkt. Man kan være et stykke på vei før kroppen skiller HCG ut i urinen. Men det vil alltid være i blodet så lenge man er gravid.

Maggie!

- x legesekretær -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Det er mange ulike tester graviditetstester ute på markedet. De har gjerne litt ulik følsomhet, slik at hvis man tester relativt tidlig i svangerskapet, kan noen gi utslag og andre ikke.

Når det gjelder moren til Eivissa, så går jeg utfra at dette er noen år siden, og da var det ikke utviklet like følsomme tester som i dag.

Alle hjemmetestene som er på markedet måler konsentrasjonen av hcg i urinen. Alle gravide har hcg, men ikke alle produserer like store mengder i starten av svangerskapet. Prøvene gir ytterst sjelden falsk positive resultater men derimot er falsk negative resultater ikke uvanlig. Variasjoner i utslag kan også forekomme hvis man tester på ulike tidspunkt på døgnet, f.eks hvis man har drukket mye, vil en eventuell hcg-konsentrasjon bli mindre. Det er sikrest å teste med morgenurin, siden det er den som er mest konsentrert.

Tusseladd, det forekommer at terminen blir senere enn beregnet utfra befrutkning, fordi enkelte fostre går inn i en slags dvale tidlig i svangerskapet, før det så vokser videre som normalt. Det har jeg selv faktisk opplevd.

CC, jeg vil anta at du er gravid, og at legens test har vært mindre følsom enn den du har brukt, eller at urinprøven hos legen har vært mer fortynnet enn den andre du testet med hjemme.

Du bør teste på ny om noen dager, evt. be legekontoret ta en blodprøve.

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...