pippen Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Noen som bruker dette? Er det stor fare for å få brystbetennelse o.l hvis man bruker bh med spiler?
hanbto Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 har hørt at spilene kan klemme av noen av de melkegangene som går under der, og kan gi betennelse. så for å være på den sikre siden har jeg satset på amme-bh uten spiler. prøvde med en først, og hadde ikke noe særlig tro på at disse skulle bli fine på da jeg sverger til spiler ellers. men de er utrolig deilige å ha på, og kan ikke tro at noen andre ser forskjellen
Ingwe Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Hadde hørt det samme og kjøpte inn bh-er uten spiler da jeg gikk gravid. Men var så misfornøyd over formen og støtten (særlig da puppene var "tappet og tomme"), at jeg kjøpte inn nye med spiler ikke lang tid etter fødselen, og det er kun de jeg har brukt siden, bortsett fra om natta. Har aldri hatt brystbetennelse. (*Bank-bank*) Brukte heller ikke ull-innlegg. Kjøpte inn to par, men har brukt de én gang. Holdt jo på å svette i hjel, enda jeg fødte på høsten og har trillet ute hele vinteren. Ammet også ute tidlig om våren. Kanskje dette med betennelse har mer med arv/anlegg å gjøre, og at tiltak som ull, uten spiler osv. er viktigst for disse?
pippen Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. juni 2008 Hadde hørt det samme og kjøpte inn bh-er uten spiler da jeg gikk gravid. Men var så misfornøyd over formen og støtten (særlig da puppene var "tappet og tomme"), at jeg kjøpte inn nye med spiler ikke lang tid etter fødselen, og det er kun de jeg har brukt siden, bortsett fra om natta. Har aldri hatt brystbetennelse. (*Bank-bank*) Brukte heller ikke ull-innlegg. Kjøpte inn to par, men har brukt de én gang. Holdt jo på å svette i hjel, enda jeg fødte på høsten og har trillet ute hele vinteren. Ammet også ute tidlig om våren. Kanskje dette med betennelse har mer med arv/anlegg å gjøre, og at tiltak som ull, uten spiler osv. er viktigst for disse? Har kjøpt noen med spiler nå. Hadde noen fæle slaskete noen uten spiler sist og følte meg som ei kjerring med de "heldigvis" slapp jeg å bruke amme-bh i mer enn 3-4 mnd...
Susan Sto Helit Skrevet 26. juni 2008 #5 Skrevet 26. juni 2008 Jeg brukte kun BH uten spiler i de 15mnd jeg ammet. (Og et par mnd før fødsel også, om jeg ikke husker helt feil. ) Om man legger litt penger i det, og kjøper en god og litt dyr amme-BH uten spiler, så støtter den overraskende godt.
qrs Skrevet 26. juni 2008 #6 Skrevet 26. juni 2008 Ammer tredjemann nå og bruker ammebh uten spiler. Har faktisk prøvd med spiler men disse er ikke gode. En ammebh må være litt elastisk og må kunne tilpasse seg det at brystene endrer størrelse en del ganger i løpet av dagen! Fra store rett før amming (spesielt om morgenen når babyen har sovet mange timer i strekk) til slappe og små etter amming og spesielt om kvelden. Dette er det bare de bhene jeg har uten spiler som har taklet. En annen ting med spilebhene er at det er vanskeligere å få puppen ut for amming. Som en annen her sa så har det også noe med hvilken kvalitet bhen har. Jeg sverger til de fra Triumph. Jeg har forsøkt andre uten spiler også men de har ikke vært like gode.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå