Gjest Snuppeliten Skrevet 22. mai 2003 #1 Del Skrevet 22. mai 2003 Når fortalte dere kjæresten at dere elsket han/henne første gang? Var det noen spesiell anledning som utløste det? For meg er "Jeg elsker deg" en UTROLIG stor ting å si, jeg har ennå til gode å si det til noen - rett og slett fordi jeg ikke har følt jeg elsket personen. Jeg har også regelrett skjelt ut en som sa det til meg :oops: Ingen får lov å si de elsker meg dersom de ikke er 110% sikre, det er ord som betyr utrolig mye og som forplikter. Jeg forteller kjæresten min at jeg er glad i ham og at han betyr utrolig mye for meg OFTE - men kjenner at følelsene blir sterkere og sterkere.... Lurer på hva deres syn på dette er? Hva betyr "Jeg elsker deg" for dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bridget Skrevet 22. mai 2003 #2 Del Skrevet 22. mai 2003 "Jeg elsker deg" sier jeg bare hvis det er noen jeg vil bli gammel sammen med. Har sagt det til en person - eksen min som jeg var gift med. Min nåværende kjæreste har jeg ikke sagt det til. Kjenner han ikke godt nok til å kunne vite det enda (har kjent han i 5 mnd). Men jeg sier ofte at jeg er veldig glad i han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 22. mai 2003 #3 Del Skrevet 22. mai 2003 Enig! "Jeg elsker deg" har jeg kun sagt, og ment, til èn person og det er en eks av meg som jeg virkelig elsket! Har hatt en kjæreste som sa "jeg elsker deg" etter knapt en mnd, det blir bare negativt for meg, for i mitt hode så KAN man ikke elske noen etter så kort tid! Elske er ett så altfor stort ord til å bare slenge rundt seg med. Man kan si at man er glad i, at man er utrolig glad i etc, men elske? som Bridget sier, det sier man kun til en man faktisk kunne tenke seg å bli gammel sammen med! Gjennomtenkt, ikke bare fordi man "tror" det i forelskelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Megan Skrevet 22. mai 2003 #4 Del Skrevet 22. mai 2003 Eksen min sa "jeg elsker deg" den kvelden vi ble sammen. Mumlet bare noe tilbake jeg, kanskje litt slemt, men jeg klarer ikke ta lett på så store ord. Ble slutt mellom oss etter noen måneder (oki- det var jeg som gjorde det slutt da). Elsklingen min og jeg har vært sammen i *piiip* måneder (lenge- over ett år) og vi har enda ikke sagt det til hverandre. Tror mange vil synes det er rart, men...vi sier ofte vi er glad i hverandre osv, og det betyr mye å bare høre det fra ham. Og vite at han mener det. Vet at han har problemer med å gi uttrykk for følelser i ord, så det betyr mye når han sier det. Har ahtt lyst å si det til ham noen ganger, men...Tror den dagen det skjer vil være fantastisk. For da er det noe helt spesielt. Likevel har det jo hendt at jeg har "bekymra meg" over at han ikke har sagt det enda, men tror det er positivt. Virker som mange bare sier det for å glede den andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 22. mai 2003 #5 Del Skrevet 22. mai 2003 Alines skrev Elske er ett så altfor stort ord til å bare slenge rundt seg med. Man kan si at man er glad i, at man er utrolig glad i etc, men elske? som Bridget sier, det sier man kun til en man faktisk kunne tenke seg å bli gammel sammen med! Gjennomtenkt, ikke bare fordi man "tror" det i forelskelsen. Helt enig med deg. For meg er også "Jeg elsker deg" - noe helt spesielt.. og ikke noe jeg sier lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Astra Skrevet 22. mai 2003 #6 Del Skrevet 22. mai 2003 Kjæresten min sa disse tre ordene til meg etter 2 uker, og jeg gjengjeldte dem. Jeg hadde heller aldri trodd jeg skulle si "Jeg elsker deg" etter så kort tid, men det føltes veldig riktig (jeg visste allerede da at dette er mannen jeg vil gifte meg med!). Nå er det gått tre år, og om seks uker gifter vi oss. Tror ikke det har gått en dag uten at vi har sagt de tre ordene til hverandre, UTEN at de betyr mindre for det! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. mai 2003 #7 Del Skrevet 22. mai 2003 Det tok ganske lang tid fra vi ble sammen til vi sa disse ordene - for meg ville det også bli feil å si dem tidlig i forholdet...Nå er det imidlertid helt naturlig, selvom vi nok sier at vi er glade i hverandre oftere enn at vi elsker hverandre. "Jeg elsker deg" er for litt spesielle anledninger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 22. mai 2003 #8 Del Skrevet 22. mai 2003 Det sies svært sjelden. For det er så stort at det ikke skal brukes opp. Man elsker ikke i hytt og pine, og det er ikke det samme som å være forelsket. (Hvilket mange tror) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 22. mai 2003 #9 Del Skrevet 22. mai 2003 Min tilkommende sa disse ordene etter 4 mnd. Det føltes veldig riktig og nå skal vi gifte oss. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 22. mai 2003 #10 Del Skrevet 22. mai 2003 Jeg vet ikke om det bare er meg, men "jeg elsker deg" er et utrykk som ikke faller særlig naturlig for meg. Ikke at jeg ikke har veldig sterke følelser for min samboer (vi har snart vært sammen i 5 år), men det er så mange andre måter jeg både kan vise og si at han betyr alt for meg uten å nødvendigvis benytte meg av den frasen. Jeg har sagt til min samboer at jeg elsket han et par ganger, men jeg synes ikke det høres ekte ut. Det har jeg også fortalt han, uten at han tok de særlig ille opp. Og NEI, dette skyldes ikke at han ikke er den rette for meg! Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 22. mai 2003 #11 Del Skrevet 22. mai 2003 Husker første gangen en sa til meg at han elsket meg. Det var en jeg hadde et merkelig og meget komplisert forhold til, og det var jeg overhode ikke klar for. Så det var helt merkelig og feil. Men nåværende kjæreste skrev det i et brev, første gangen, og sa at han ikke viste hvordan han skulle si det... Det var jo litt søt, og så har jeg det på papir! :kysse: Tar meget alvorlig på de ordene, og synes heller ikke det er nødvendig å si det hver dag... Da blir det litt oppbrukt, synes jeg. Men sier mye at jeg er glad i ham, og skriver Love u på MSN (ja, litt fjortis!) og sånn. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 22. mai 2003 #12 Del Skrevet 22. mai 2003 Jeg sa "Jeg elsker deg" etter 3 måneder. Det bare datt ut av meg under en hyrdestund...... :oops: :oops: Nå er vi gift og sier det til hverandre flere ganger om dagen. I andre forhold har jeg vært meget forsiktig med denne setningen. Det er sterke ord! Barbie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 22. mai 2003 #13 Del Skrevet 22. mai 2003 Sambo sa det bare etter knapt en uke tror jeg :o Jeg sa det noen uker senere. For oss føltes det vel riktig? Vi sier det flere ganger hver dag vi. Ordene kan ikke brukes opp. Sier det hver kveld når vi kysser hverandre god natt, sovner ikke før det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 22. mai 2003 #14 Del Skrevet 22. mai 2003 Nå har jeg vært sammen med kjæresten min i litt over et år, men vi holder oss til "glad i deg". I likhet med Jennifer føler jeg at "jeg elsker deg" ikke er helt naturlig for meg å si... Dessuten er det jo egentlig bare ord, og de betyr ingen ting hvis man ikke virkelig mener det. Og når man virkelig elsker noen, så viser man det på så mange andre måter at ord egentlig blir overflødige. Så jeg trenger ikke å høre at kjæresten min elsker meg, jeg vet jo at han gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 22. mai 2003 #15 Del Skrevet 22. mai 2003 Min eks sda en gang til meg at jeg sa det for ofte, for jeg "brukte det opp". vel, han er en eks, så hva betyr hans meninger? Jeg sier til sambo mange, mange ganger hver eneste dag at jeg elsker ham. Vi hadde ikke vært sammen så lenge når vi sa det første gangen, men allerede før den tid visste jeg at dette var den jeg skulle dele livet med. Nå har vi vært sammen i to år, og kjærligheten er fortsatt sterk. Ordene betyr mye, og jeg ville ikke sagt det hver dag om jeg ikke mente det hver dag. Men, ordene mister ikke sin verdi, for oss i alle fall, av at vi sier dem ofte.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 22. mai 2003 #16 Del Skrevet 22. mai 2003 Jeg og kjæresten sa det veldig tidlig, etter en uke eller noe i den dur. Da hadde vi kjent hverandre lenge. For oss føltes det helt riktig å si det da. Og da er det jo greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Doodad Skrevet 23. mai 2003 #17 Del Skrevet 23. mai 2003 Har sagt det til to stykker, en eks og min nåværende. Da jeg sa det til min eks mente jeg det. Vi flytta til hver vår kant av landet pga studier/militæret, var kanskje litt unge, i allefall taklet jeg/vi ikke å ha et avstandsforhold. Følelsene gled over fra forelskelse til noe annet fra min side. Sluttet aldri å være glad i han, men det var ikke mere kjæreste-følelser igjen. Har også hørt fra en annen eks (min første kjæreste), men da kunne jeg ikke svare det samme. Jeg kjente at det ikke ble riktig. Min nåværende samboer sa de magiske ordene etter ca. 6måneder, men vi kjente hverandre ganske lenge også før vi ble sammen. Det var helt naturlig for meg å si 'jeg elsker deg' til han også. Jeg synes også at 'jeg elsker deg' er ord som ikke skal brukes for ofte. Jeg er glad i deg, love you +++ brukes daglig mellom oss, men 'jeg elsker deg' er litt mere spesielt. Blir ofte brukt på sikkelige kose-kjæreste kvelder, eller hvis vi skal være/har vært lenge fra hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 23. mai 2003 #18 Del Skrevet 23. mai 2003 "jeg elsker deg" sier jeg hver dag før jeg går på jobb, sånn at det er noe av det siste jeg har sagt til ham, just in case. Dette tema har vært diskutert for ikke så lenge siden, og her som dervil jeg poengtere at jeg ikke går og engster meg for at noe kan skje med oss når vi er fra hverandre, men det faller naturlig for meg å si det. Ja "ha det bra, ha en fin dag, jeg elsker deg, vennen min" er en slik "avskjedsregle". Jeg mener hvert et ord av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 23. mai 2003 #19 Del Skrevet 23. mai 2003 Jeg sa "jeg elsker deg" da jeg og forloveden min hadde vært sammen i drøyt fem måneder, tror jeg. Og da fikk jeg det samme kontant tilbake! Det beste er at vi mener det av hele vårt hjerte begge to. Nå sørger jeg for å si det til ham minst en gang hver dag, tror det gjør noe bra med oss begge to. Og neste sommer gifter vi oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 23. mai 2003 #20 Del Skrevet 23. mai 2003 Jeg har sagt jeg elsker deg til en person før, og det mente jeg virkelig.. Han sa det "face-to-face" en uke etter vi ble sammen, og jeg svarte samme dagen, selv om det kom som et lite sjokk.. Hadde ikke trodd at min lille søte sjenerte kjæreste som ikke sa så mye skulle komme med sånne uttalelser etter allerede ei uke.. Han hadde sagt det før vi ble sammen i telefonen også, for vi var "sammen" (avstandsforhold) et år før vi ble skikkelig sammen.. Det ble slutt mellom oss, og etterpå døde han i ei ulykke.. Men jeg elsker han fortsatt, og jeg tror en del av meg alltid vil gjøre det.. Må bare finne ut en måte å leve med det på, slik at jeg kan komme meg videre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå