Gjest nextlife Skrevet 21. mai 2009 #361 Del Skrevet 21. mai 2009 Lillemor takker så meget for pakke, hun stupte rett inn i materialet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #362 Del Skrevet 22. mai 2009 Så hyggelig! Jeg håper det var riktig aldersgruppe. De hadde ikke så mye der jeg var. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 22. mai 2009 #363 Del Skrevet 22. mai 2009 Hvor er du for tiden, salsera? Du er savnet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #364 Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg er inne i en litt hektsk periode, så KG har vært litt nedprioritert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 28. juni 2009 #365 Del Skrevet 28. juni 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #366 Del Skrevet 5. juli 2009 Jeg er ikke så flink til å vedlikeholde denne dagboken. I dag tester jeg en vegan kake som jeg fant oppskrift til på Det søte liv. Jeg skal bake for noen veganere snart og må teste litt, siden jeg ikke er vant til å bake uten egg og melkeprodukter. Jeg hadde først tenkt å bruke en av de oppskriftene jeg har brukt før og bare bytte ut egg med sojamel og vann, men så kom jeg over denne oppskriften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 5. juli 2009 #367 Del Skrevet 5. juli 2009 Den kaken så veldig god ut! Jeg har forresten tenkt å prøve ut dette: http://www.nytimes.com/2009/05/20/dining/2...&ref=dining http://www.nytimes.com/2009/05/20/dining/2...html?ref=dining Mørk sjokolade er vel vanligvis vegansk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #368 Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) Den kaken så veldig god ut! Jeg vet ikke om all mørk sjokolade er vegansk, men det skal i alle fall være mulig å oppdrive det, så vidt jeg har forstått. Jeg har forresten tenkt å prøve ut dette: http://www.nytimes.com/2009/05/20/dining/2...&ref=dining http://www.nytimes.com/2009/05/20/dining/2...html?ref=dining Mørk sjokolade er vel vanligvis vegansk? De dessertene så også gode ut. Nå har vi testet kaken, og den er god på smak og heller ikke så fryktelig søt. Konsistensen er dessverre litt rar, den ble litt seig, men det er jo verken fett eller egg i den, så det er kanskje ikke så rart. Det blir nok ny testbaking senere i uka, da prøver jeg meg på gulrotkake uten egg, men med sojamel, tror jeg. Samboeren min pleier å få god avsetning på rester på jobben, så det gjør ikke så mye om jeg testbaker litt framover. Endret 5. juli 2009 av salsera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #369 Del Skrevet 5. juli 2009 Den kaken så veldig god ut! Jeg har forresten tenkt å prøve ut dette: http://www.nytimes.com/2009/05/20/dining/2...&ref=dining http://www.nytimes.com/2009/05/20/dining/2...html?ref=dining Mørk sjokolade er vel vanligvis vegansk? De dessertene så også gode ut. Jeg vet ikke om mørk sjokolade vanligvis er vegansk, men det skal visst i alle fall være ganske lett å oppdrive det. Nå har vi testet kaken, og den er god på smak og heller ikke så fryktelig søt. Konsistensen er dessverre litt rar, den ble litt seig, men det er jo verken fett eller egg i den, så det er kanskje ikke så rart. Det blir nok ny testbaking senere i uka, da prøver jeg meg på gulrotkake uten egg, men med sojamel, tror jeg. Samboeren min pleier å få god avsetning på rester på jobben, så det gjør ikke så mye om jeg testbaker litt framover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #370 Del Skrevet 23. juli 2009 (endret) falafel-and-halloumi-burgers courgette-chilli-and-mint-pizzas pea-and-tomato-curry Endret 23. juli 2009 av salsera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 25. juli 2009 Forfatter #371 Del Skrevet 25. juli 2009 Jeg tror ikke det er så lurt å sende jobbmailer midt på natta, men hva skal man ellers gjøre når man ikke får sove? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 25. juli 2009 #372 Del Skrevet 25. juli 2009 Jeg tror ikke det er så lurt å sende jobbmailer midt på natta, men hva skal man ellers gjøre når man ikke får sove?Tja, det er i hvert fall sjelden det faller meg inn å sende jobbmailer. Husker jeg feil, eller skulle ikke du til London i sommer? Har du vært, eller skal du snart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 25. juli 2009 #373 Del Skrevet 25. juli 2009 Jeg tror ikke det er så lurt å sende jobbmailer midt på natta, men hva skal man ellers gjøre når man ikke får sove? Jeg sender jobbmailer på natta hele tiden. Jeg har fått en del spørsmål om hvilken turnusordning vi har o.l, men pytt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 2. august 2009 Forfatter #374 Del Skrevet 2. august 2009 Tja, det er i hvert fall sjelden det faller meg inn å sende jobbmailer. Husker jeg feil, eller skulle ikke du til London i sommer? Har du vært, eller skal du snart? Vi har vært i London. Det var fantastisk. Vi spiste bl.a. her og jeg klarte selvsagt ikke å motstå en av kokebøkene de har gitt ut. Jeg har alt testet en oppskrift derfra (pesto med soltørkede tomater) og og nå står en porsjon pitta og hever på kjøkkenet. Jeg sender jobbmailer på natta hele tiden. Jeg har fått en del spørsmål om hvilken turnusordning vi har o.l, men pytt Jeg tror ikke mottakeren tittet på tidspunktet, for jeg fikk ikke noen kommentarer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter #375 Del Skrevet 4. oktober 2009 Det er lenge siden denne har vært i bruk. I dag frister det ikke å bevege seg utenfor døra, så planen er å tilbringe dagen på kjøkkenet. Jeg skal bake brød, gulrotkake og lage lasagne med hjemmelaget pasta. Kanskje blir det to typer, en med squash og ricotta til middag i dag og en annen type med diverse grønnsaksrester og knuste soyabiter. Jeg har aldri laget lasagne til å fryse ned før, men nå har jeg gått til anskaffelse av noen aluminiumsformer. Det er kjekt å ha noen middager i fryseren i bakhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter #376 Del Skrevet 17. oktober 2009 Vi har hatt en lang periode med lite spennende matlaging. Det har vært en del omveltninger, så det har blitt lite tid og overskudd til å pønske ut ting jeg vil prøve. Nå håper jeg (igjen) det vil løsne litt framover. I dag hadde jeg egentlig tenkt å lage tortillaer. Planen ble litt endret, så vi grep til kjøpte tortillaer, men laget bønnestuing med chipotle, guacamole og tomatsalat med rødløk og koriander. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #377 Del Skrevet 19. oktober 2009 For tiden er jeg litt opphengt i rødbeter og jeg har lyst til å lage rødbetepasta en av de nærmeste dagene. Selvfølgelig måtte jeg google for å få ideer til hva jeg kan servere den med, og da kom jeg over mange spennende oppskrifter: Pasta med brokkoli, chevre, valnøtter og rødbeter. Purple "pasta" with walnut pesto and tenderstem broccoli Spaghetti with beetroot pesto Beetroot gnocchi with pea pesto Beetroot gnocchi with smoked almond pesto Beetroot gnocchi with wild mushrooms, gorgonzola, walnuts and fried sage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #378 Del Skrevet 20. oktober 2009 Inspirert av en av oppskriftene jeg lenket til i forrige innlegg, ble det hjemmelaget rødbetepasta med brokkoli, valnøtter og chevre. Jeg blir lykkelig av slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 20. oktober 2009 #379 Del Skrevet 20. oktober 2009 Matlykke skal ikke undervurderes. Og det høres veldig godt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 27. oktober 2009 #380 Del Skrevet 27. oktober 2009 Du hadde falt ut av Mine innlegg! Men nå er du der igjen. Rødbetpastaen med chèvre hørtes god ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå