salsera Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #321 Del Skrevet 13. mars 2009 ratatouille-with-goats-cheese-and-herby-crumble Jeg lurer på hvilken ost som kommer nærmest den de bruker i denne oppskriften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 13. mars 2009 #322 Del Skrevet 13. mars 2009 F.eks. denne eller denne. Oppskriften ser forresten veldig god ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #323 Del Skrevet 13. mars 2009 F.eks. denne eller denne. Oppskriften ser forresten veldig god ut! Takk! Det var det jeg håpet, men trodde at det kanskje var en annen type som jeg ikke kjente. Capricorn-ostene så litt annerledes ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #324 Del Skrevet 13. mars 2009 french-onion-soup Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #325 Del Skrevet 16. mars 2009 ratatouille-with-goats-cheese-and-herby-crumble Jeg lurer på hvilken ost som kommer nærmest den de bruker i denne oppskriften. Den ble god, men vi brukte feta og forandret litt på fremgangsmåten. french-onion-soup Denne var dessverre litt kjedelig. Tilbehøret ble veldig godt, men suppen selv ble litt tam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #326 Del Skrevet 16. mars 2009 Det brødet så interessant ut - jeg henfaller ofte til bakst uten gjær pga et gammelt kompleks. Fortell gjerne hvordan det blir om du forsøker! De ble godt på smak, men neste gang tror jeg heller at jeg vil forme små rundstykker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #327 Del Skrevet 19. mars 2009 Jeg må prøve å lage meg en liten samling med kjappe lunsjretter som egner seg for å ta med på jobb. Vi pleier ofte å ta med middagsrester, men noen ganger hadde det vært greit med retter som kunne lages kjapt i stand kvelden i forveien. Vi kommer ofte sent hjem, så det må være retter som er raske å lage og som ikke lager for mye oppvask. Pastasalat kan være en grei løsning, om vi koker for mye pasta med vilje til middag. Coucoussalat. ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 19. mars 2009 #328 Del Skrevet 19. mars 2009 Jeg synes omelett med diverse oppi er godt til lunsj, veldig greit om man har f.eks. rester av pasta, poteter og/eller grønnsaker fra middag, og kanskje litt ost i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #329 Del Skrevet 21. mars 2009 Jeg synes omelett med diverse oppi er godt til lunsj, veldig greit om man har f.eks. rester av pasta, poteter og/eller grønnsaker fra middag, og kanskje litt ost i tillegg. Det blir en lunsjomelett neste uke. Neste ukes meny er dessverre preget av altfor lite tid til matlaging, men vi forsøker å gjøre det beste ut av det. Jeg misliker imidlertid tanken på at det noen måneder fremover kommer til å være slik ganske ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 29. mars 2009 Forfatter #330 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) I dag hadde jeg planlagt meksikansk kveld med bønnemos, tomatsalat, hjemmelagede maistortillas, guacamole... Vi inviterte en venn til å spise sammen med oss. Han hadde visst paprika som måtte brukes opp, og jeg tenkte at paprika skulle jeg da få lurt inn i bønnemosen om han ville det. Vi ble forsinket på vei hjem, så vi kom inn døra like før vi skulle få besøk, men siden det er en god venn som vi ser ofte, så går det helt fint å drikke et glass vin og skravle og lage mat samtidig. Tenkte jeg. Men da han begynte å pakke ut ris, paprika, øl og squash fikk jeg lettere åndenød. Han hadde planlagt å lage fylt paprika til oss. Fylt paprika ble det, sammen med guacamole, grillet squash og meksikansk tomatsalat. Kombinasjonen var litt merkelig, men mette ble vi og hyggelig var det. Endret 29. mars 2009 av salsera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 11. april 2009 Forfatter #331 Del Skrevet 11. april 2009 Brødskala-kalkulator. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 13. april 2009 Forfatter #332 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) :rødme: For tiden er jeg ikke så inspirert til å skrive her inne, men i dag må jeg skryte litt av dagens middag. For tiden går det mye i raske middager hos oss, men i dag unnet vi oss et unntak. Vi laget ravioli med fyll av grillet paprika, karamellisert rødløk og persille. I pastadeigen tilsatte jeg litt safran, det har jeg hatt lyst til å prøve lenge. Neste gang skal jeg være litt mer raus med safranen. Det ble også auberginetimabaler med ricotta og pesto. Vi brukte denne oppskriften. Heldigvis gikk det veldig greit å få timbalene over på tallerkenen. Greit å vite til en annen gang, da tør jeg kanskje lage dem til gjester også. Til dessert ble det brownies og appelsinsalat. Takk for hjelpen, Ludovie og Aricia. Endret 13. april 2009 av salsera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 13. april 2009 #333 Del Skrevet 13. april 2009 Så fint med litt liv i boken igjen! Det høres veldig godt ut med safran i pastadeig. Det har jeg også lyst til å prøve! Hvordan var kombinasjonen basilikum og røkt paprika, forresten? Jeg er ganske så nysgjerrig på den. Kanskje jeg rett og slett bare må prøve, da finner jeg i hvertfall ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 13. april 2009 Forfatter #334 Del Skrevet 13. april 2009 Den røkte paprikaen var ikke så veldig fremtredende, synes jeg. Ricottaen dempet muligens en del? Jeg brukte heller ikke opp all pestoen, vi har en liten rest i kjøleskapet. Den har jeg tenkt å prøve til resten av raviolien til lunsj i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 13. april 2009 #335 Del Skrevet 13. april 2009 Middagen din hørtes superfristende ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 13. april 2009 #336 Del Skrevet 13. april 2009 PS: Og kombinasjonen grillet paprika og safran er jeg sikker på ble nydelig - jeg bruker det også i enkelte retter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 13. april 2009 Forfatter #337 Del Skrevet 13. april 2009 PS: Og kombinasjonen grillet paprika og safran er jeg sikker på ble nydelig - jeg bruker det også i enkelte retter. Jeg tror jeg bare har brukt det sammen i romesco før. Men kanskje jeg skal prøve meg på en safranrisotto med grillet paprika en gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 13. april 2009 #338 Del Skrevet 13. april 2009 Jeg tror jeg bare har brukt det sammen i romesco før. Men kanskje jeg skal prøve meg på en safranrisotto med grillet paprika en gang? Det høres veldig godt ut, synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 13. april 2009 Forfatter #339 Del Skrevet 13. april 2009 Dessverre er det hverdag igjen i morgen og atter en uke med lite tid til matlaging. Restene fra i dag blir til lunsj i morgen. Det gjør overgangen litt lettere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 14. april 2009 Forfatter #340 Del Skrevet 14. april 2009 Tyrkisk salat med kikerter. En enkel salat med tørket mynte, en ingrediens jeg dessverre ofte glemmer å bruke. Brød med bl.a. ricotta. Dessverre har jeg ikke "red pepper paste", men det kan man visst lage selv. Litt mer sol hadde vært en fordel først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå