salsera Skrevet 10. november 2008 Forfatter #181 Del Skrevet 10. november 2008 I kveld må jeg skryte litt av gårsdagens middag. Denne oppskriften har jeg brukt en gang før, men i går byttet vi ut butternut squash med hokkaido. Squash utelot vi siden gresskaret ikke var så så stort. Det ble veldig godt og så også veldig fristende ut. Jeg må huske den varianten til en gang vi får gjester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 11. november 2008 #182 Del Skrevet 11. november 2008 I kveld må jeg skryte litt av gårsdagens middag. Denne oppskriften har jeg brukt en gang før, men i går byttet vi ut butternut squash med hokkaido. Squash utelot vi siden gresskaret ikke var så så stort. Det ble veldig godt og så også veldig fristende ut. Jeg må huske den varianten til en gang vi får gjester. Jeg har prøvd den en gang jeg også, som du vet, og nå fikk jeg sannelig lyst til å forsøke med hokkaidogresskar! For du har rett i at det er mye bedre på smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 12. november 2008 Forfatter #183 Del Skrevet 12. november 2008 Jeg elsker hokkaido! Jeg har sikret meg et par til, så jeg må finne noen flere fristende oppskrifter framover. Som jeg har nevnt før, lager jeg sjelden dessert. Vi lager ofte yoghurtis eller spiser yoghurt naturell med frukt og bær, men klassiske desserter er det lite av. Nå har jeg litt lyst til å lage crème brûlée. Denne oppskriften er lett å halvere, så jeg tror jeg tar utgangspunkt i denne. Jeg er bare litt bekymret for at formene mine er for flate. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest misa Skrevet 12. november 2008 #184 Del Skrevet 12. november 2008 Aha, det er det som er hokkaido. Da har jeg lært noe nytt i dag! Ang crème brûléen skal du ikke bekymre deg, for her kan du se typiske former som desserten lages i: lave former. Den serveres også i andre og høyere former, men de gangene jeg bestiller på restaurant så er de lave. -misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 12. november 2008 Forfatter #185 Del Skrevet 12. november 2008 Det høres bra ut. Da må jeg få testet den oppskriften snart. Jeg har slike spanske, lave former. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 13. november 2008 Forfatter #186 Del Skrevet 13. november 2008 I går hadde vi lyst til å gjøre litt ekstra ut av middagen. Det ble derfor en kjapp forrett av cherrytomater, basilikum og mozzarella på tannpirkerspyd. Pizzaen sto samboer for og dessert var i utgangspunktet min oppgave. Jeg bestemte meg for å prøve meg på crème brûléen og den ble god. Jeg har selvsagt ingen brenner, så jeg hadde tenkt å følge fremgangsmåten med å sette formene under grillen i stekeovnen. Det jeg ikke hadde regnet med, var at samboer hadde noe lignende i verktøykassa. Jeg har aldri sett ham bruke den, så hva den har blitt brukt til før, aner jeg ikke, men det fungerte ganske bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 13. november 2008 #187 Del Skrevet 13. november 2008 Det jeg ikke hadde regnet med, var at samboer hadde noe lignende i verktøykassa. Jeg har aldri sett ham bruke den, så hva den har blitt brukt til før, aner jeg ikke, men det fungerte ganske bra. Det var jo heldig, jeg synes brûléen blir mye bedre med brenner enn med stekeovnsgrill. For øvrig er jeg veldig for treretters middag midt i uka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 13. november 2008 Forfatter #188 Del Skrevet 13. november 2008 Vi trengte en liten oppmuntring i går, så det passet bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 13. november 2008 Forfatter #189 Del Skrevet 13. november 2008 Egentlig passer det mye bedre å handle inn til helga i dag enn det gjør i morgen eller på lørdag, men for en gangs skyld har jeg ikke så mye som en ide til ukemenyen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 13. november 2008 Forfatter #190 Del Skrevet 13. november 2008 Kanskje en pastarett med gresskar: squash-mushroom-and-sage-pasta roasted-squash-and-red-onion-pasta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 13. november 2008 #191 Del Skrevet 13. november 2008 Kanskje en pastarett med gresskar: squash-mushroom-and-sage-pasta roasted-squash-and-red-onion-pasta Nam! Og kanskje en meksikansk mole? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 13. november 2008 Forfatter #192 Del Skrevet 13. november 2008 Den ser fristende ut. Jeg må sjekke ingrediensene nærmere. Du har også fristet meg med pimentón-aiolien din, så jeg sitter og vrir hjernen for å komme på noe som kan passe sammen med den. Har du kanskje et forslag der også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 13. november 2008 #193 Del Skrevet 13. november 2008 Den ser fristende ut. Jeg må sjekke ingrediensene nærmere. Du har også fristet meg med pimentón-aiolien din, så jeg sitter og vrir hjernen for å komme på noe som kan passe sammen med den. Har du kanskje et forslag der også? Jeg synes det er veldig godt til ovnsbakte potetbåter eller pommes frites. Dessuten passer det sikkert bra til falafel? Og muligens som tilbehør til denne paëllaen? Oppskrift her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 13. november 2008 Forfatter #194 Del Skrevet 13. november 2008 Tusen takk for de flotte ideene! Jeg har en halv pakke paellaris i skapet, så nå må jeg bare sette meg ned og regne om oppskriftene. Kanskje jeg kan lage noen bønneburgere til de ovnsbakte potetene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 13. november 2008 #195 Del Skrevet 13. november 2008 Tusen takk for de flotte ideene! Jeg har en halv pakke paellaris i skapet, så nå må jeg bare sette meg ned og regne om oppskriftene. Kanskje jeg kan lage noen bønneburgere til de ovnsbakte potetene? Så fint at du kunne bruke noen av ideene! Bønneburgere er helt sikkert supert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 15. november 2008 Forfatter #196 Del Skrevet 15. november 2008 Flere av ideene kom med, nå gleder jeg meg alt til middagene resten av uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 15. november 2008 Forfatter #197 Del Skrevet 15. november 2008 Bønneburgere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 15. november 2008 #198 Del Skrevet 15. november 2008 Jeg skal lage fylt hokkaidogresskar på tirsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 15. november 2008 Forfatter #199 Del Skrevet 15. november 2008 Gled deg! Kommer du til å gjøre noen forandringer av oppskriften, eller beholder du den slik den er? Jeg er så lykkelig akkurat nå, samboeren min kom hjem med noen blå kongo. Jeg har ikke prøvd den potettypen før, og nå gleder jeg meg til å lage noe med dem. Men hva? Jeg har googlet litt, men jeg klarer ikke helt å bestemme meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 16. november 2008 Forfatter #200 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Vi kom sent hjem i dag, så det blir middag først om en stund. Tomatpaellaen står i ovnen. Middagen i går ble vellykket, men neste gang tror jeg heller at jeg lager aiolien på vanlig måte og i stedet krydrer bønneburgerne med pimentón. Bønneburgerne ble fine og faste. Ofte synes jeg de smuldrer lett ved steking, men denne gangen ble de fine. Jeg brukte ikke den oppskriften jeg linket til, men denne: 1 løk, finhakket 2 fedd hvitløk, finhakket 1 boks hvite bønner, most 2 ss hakket persille 50 g tørkede brødsmuler 1 egg Salt, pepper og annet krydder etter smak. Jeg lot dem få hvile ganske lenge i kjøleskapet før jeg stekte dem, det var kanskje det som utgjorde forskjellen? Endret 16. november 2008 av salsera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå