Pingting Skrevet 13. desember 2008 #141 Del Skrevet 13. desember 2008 *hive over cyber-rabarbra-og-jordbær-syltetøy* Leit å høre at det ikke har ordnet seg med med moren din ennå, særlig nå som det nærmer seg jul og sånt. Håper de går bra de dagene jula pågår ihvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 13. desember 2008 Forfatter #142 Del Skrevet 13. desember 2008 Å, snillinger, som alltid er der når jeg trenger det For å svare på spsm, så føler jeg at jeg stort sett har det bra, sånn generelt. Både alene og sammen med venner. Men noen dager er liksom grå. Og selv om jeg koser meg med vennene mine, og får mye igjen for det, ligger det liksom en tomhet og gnager. Og den følelsen er det vel som gjør meg litt småparanoid akkurat de dagene, hvor jeg tror at folk rundt meg har formeninger om sorgen min, og hvor jeg bare føler meg utenfor. At andre har skjønt noe jeg ikke skjønner. Heldigvis kan jeg skjønne at det er det som skjer når det skjer, men følelsene er litt treige i reaksjonstiden, så da faller jeg litt ut. Jeg blir bare veldig usikker. Tror jeg har fått litt dårlig selvtillit i denne stormen. Ikke sånn generelt, men kanskje i forhold til å stole på om folk synes jeg er bra selskap. Jeg vet ikke om det jeg sier nå er forståelig i det hele tatt jeg? :klø: Jeg føler at det er veldig viktig for meg å være alene nå, altså ikke i et forhold. Føler meg ikke klar for familieliv og sånn. Er bare rart, fordi det var liksom det som naturlig skulle ligge rundt neste sving. I steden er jeg alene, og selv om jeg trives med det, hender det at jeg lurer på om jeg kommer til å ende opp alene og bli spist opp av skadedyr fordi ingen har fått med seg at alderdommen tok meg. Jeg har litt lyst til å sende en melding til mamma og si at jeg synes det er trist at det er som det er mellom oss. Er bare litt redd for det. Orker ikke at det skal gå tilbake igjen til det samme gamle. Hun skjønner bare ikke nei. I hvertfall ikke når det kommer fra meg. Tusen takk for cybersyltetøyet! Trengte det ekstra, for jeg bestemte meg for å ikke gå i butikken. Har vært nede i byen på julehandel hele dagen, så det var godt å slippe å stresse ut igjen. Selv om jeg vet jeg kommer til å angre i morgen Men, men. Det er ikke av de store ting i livet. Godt for meg å bare ha et sted hvor jeg kan anerkjenne de følelsene som er i meg. De blir med ett lettere å bære. Og jeg føler meg virkelig heldig og velsignet som har et så godt liv, med så mange gode mennesker i. Trenger hjelp til å brainstorme litt: Hva synes dere jeg skal gjøre i forhold til mamma? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kospia Skrevet 13. desember 2008 #143 Del Skrevet 13. desember 2008 Hei Stjernekyss Synes Reka har skrevet så mye fornuftig her, at det det blir bare sitering av henne om jeg skal si noe fornuftig. Men vil gi deg en :klem:og litt å si at jeg tenker på deg og håper at ting vil ordne seg for deg. Ønsker så inderlig at du skal få en flott jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 13. desember 2008 #144 Del Skrevet 13. desember 2008 Ikke sånn generelt, men kanskje i forhold til å stole på om folk synes jeg er bra selskap. Jeg vet ikke om det jeg sier nå er forståelig i det hele tatt jeg? :klø: Jeg synes det var mer enn forståelig jeg, for akkurat sånn har jeg det noen ganger og. Jeg tror det er menneskelig å tvile litt på seg selv. Særlig når man møter motgang er det lett at det påvirker en også på andre deler av livet. Jeg har ihvertfall sånne dager hvor ting går dritt som jeg samtidig klarer å overbevise meg selv om at folk synes jeg er slitsom eller egentlig ikke liker meg. Dumme hjernen tar jo helt av. Men det virker jo som om du er bevisst på det, og det er viktig! Jeg skjønner at det er helt umulig å vite hva du skal gjøre ang. moren din. Hvor viktig er det for deg å være med familien hele jula uten krangling? Om du klarer å bite tennene sammen akkurat nå i jula kan det være en løsning. Det er ike akkurat perfekt, men man vil vel gjerne unngå konflikter i jula. Problemet da er vel at hun kan tro at alt er "greit" igjen og at dere få en dundrende krangel etter nyttår? Jeg tror du rett og slett må veie opp og ned hva som er viktigst for deg, og best for deg akkurat nå. En rolig jul betyr kanskje at du må brenne inne med endel ting. Eller du kan åpne deg mer, ,en det kan bety konflikter. Noe problemfritt alternativ finnes kanskje ikke? Jeg kan ihvertfall si at det jeg tror moren din trenger er tid. Jeg har ei venninne som er i en lignende situasjon som deg, og hun bestemte seg også til slutt for å be om litt avstand. Det var skikkelig tøft for henne en stund, men etter noen måneder skjønte moren hennes at datteren mente det hun sa, og at ingen ting hun sa kunne endre på det. Det tar nok litt tid å venne seg til en sånn tanke, og å skjønne at det ikke bare er rebellering eller barnslig tull. Veien dit er slitsom, men jeg synes du skal stå for ditt valg. Du er tross alt viktigst i ditt eget liv, og da bør du først og fremt ta hensyn til deg selv og dine egne behov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #145 Del Skrevet 14. desember 2008 Å, det er faktisk godt at du sier det, ikke fordi jeg unner andre å føle det sånn, men bare for å normalisere den følelsen. Skikkelig ekkelt å føle at man ikke er noe godt selskap. Og så tenker jeg jo at det sikkert bare er inni hodet mitt, men jeg klarer ikke å overbevise meg helt. Går rundt og har lyst til å spørre "har du det egentlig hyggelig sammen med meg", men føler litt at sånne spsm gir meg one-way-ticket til Gaustad Møkkahjernen som vil lure oss til å tro negative ting! Ja, til en heloptimistisk-men-ikke-naiv hjerne! Hvor i England er du egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TittTitt Skrevet 14. desember 2008 #146 Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Stjernekyss, KG vakreste nick! Jeg vet akkurat hvordan du har det ang din mor. Men.. Det rådet jeg har gidd til mange, som har funket fint for de fleste, er at vis du ikke klarer å snakke med en person face to face, om noe som er vanskelig, så skriv det ned. Der får du forklart alt du føler og hvordan du har det. Så kan du samtidig skrive i brevet, eller mailen, at vis hun no skal være på den måten hun har vært mot deg den isste tidne, så orker ikke du mer. Du nå liksom få hun til å skjnne hvor "alvorlig" det er. Så jeg tror absolutt det vil bli bedre etter du får skrevet til hun. Da får du jo ut alt du har på hjertet! Og vist ikke det hjelper, så.. Det er helt naturlig at noen dager er gråere enn andre. Det har jeg og. Jeg er en veldig tenkende person, og tenker på alt! Blir fort såret og lei meg. Har hatt litt tunge dager no, og har skygget unna internett og sånt. Men.. Det jeg sier er, at det er lov å være nedfor engang i blant. Det er alle. Jeg tenker ofte "gu så glad hun og han alltid er". Husker engang jeg jobbet som lærling i en barnehage, der jobbet jeg med en som alltid smilte og var gla. Alltid lykkelig. Og hun var git med mannen sin som hun hadde hat som kjæreste sien de var 17 år. Jeg mesunnet hun ofte for det, for jeg griner ofte. Fortalte det til mamma, og da husker jeg hun sa "Det er nok slik hun viser omverden seg. Men jeg kan garantere deg at hun gråter og er trist hun og. Og jeg kan love deg at hun og mannen har tunge tider de og". Og det er jo sant. Det er bare menneskelig å le, gråte, smile, være sur, deppa osv.. Vi kg jentene skulle ha feiret nyttår sammen Endret 14. desember 2008 av TittTitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #147 Del Skrevet 14. desember 2008 Det har du helt rett i, det skulle vi sannelig gjort! Tusen takk for fine og gode ord, igjen, kan godt være jeg gjør det, skriver et brev mener jeg. Vi får se. Jeg sendte henne i hvertfall en litt hyggelig sms i stad, og fikk en fin en tilbake. Det føles godt. Den grå skyen som la seg over meg i går, har endelig lettet Jeg har vært ute og akt med venninner i dag, og det var KJEMPEMORO!! Hadde helt glemt at aking var så morsomt. Da jeg kom hjem og skulle lage middag, fant jeg ut at jeg ikke hadde mer spagetti igjen. Jeg hadde akk vært på butikken, så jeg gadd ikke å gå ut igjen, vurderte å bruke bulgur elns i steden, men det føltes liksom utilfredstillende. SÅ, da lagde jeg likegreit pasta fra scratch! Fullkornspasta til og med! Haha, first time for everything, og herlighet så godt det ble Ligger på sofaen under teppe med masse telys rundt meg, og koser meg gløgg ihjel. Deilig, deilig dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kospia Skrevet 14. desember 2008 #148 Del Skrevet 14. desember 2008 Jeg har vært ute og akt med venninner i dag, og det var KJEMPEMORO!! Hadde helt glemt at aking var så morsomt. Ja, er det ikke moro Vet ikke hvem som hyler høyest av ungene og meg her i huset når vi suser ned bakkene Godt å høre at du har hatt en flott dag Stjernekyss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 14. desember 2008 #149 Del Skrevet 14. desember 2008 Å, det er faktisk godt at du sier det, ikke fordi jeg unner andre å føle det sånn, men bare for å normalisere den følelsen. Skikkelig ekkelt å føle at man ikke er noe godt selskap. Og så tenker jeg jo at det sikkert bare er inni hodet mitt, men jeg klarer ikke å overbevise meg helt. Går rundt og har lyst til å spørre "har du det egentlig hyggelig sammen med meg", men føler litt at sånne spsm gir meg one-way-ticket til Gaustad Møkkahjernen som vil lure oss til å tro negative ting! Ja, til en heloptimistisk-men-ikke-naiv hjerne! Hvor i England er du egentlig? Beklager altså, du er nok ikke rar og på vei til Gaustad, bare sånn ca gjennomsnittlig menneskelig Tror alle har gode og dårlige perioder. Og selvom det er slitsomt med de dårlige, lærer men ihvertfall å virkelig sette pris på de gode tidene! Jeg er i Swindon, men jeg blir overrasket om du vet hvor det er! Halvannen-to timer vest for London er det. Et lite høl...unnskyld, liten industriby med særpreg heter det vel. Jeg tror forresten du er akkurat like glemsom til å handle/huske hva du skal ha som meg. Plagsomt! Men du verden som du veier opp - hjemmelaget pasta er jo fantastisk! Kjevlet du og sånt selv, eller bruker du maskin? Jeg har en sånn maskin, er bare ikke flink til å bruke den i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 19. desember 2008 #150 Del Skrevet 19. desember 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 20. desember 2008 Forfatter #151 Del Skrevet 20. desember 2008 kosepia: Hehehe, skjønner hva du mener, jeg er selv offisielt fartsgal Beklager altså, du er nok ikke rar og på vei til Gaustad, bare sånn ca gjennomsnittlig menneskelig Tror alle har gode og dårlige perioder. Og selvom det er slitsomt med de dårlige, lærer men ihvertfall å virkelig sette pris på de gode tidene! Nå er jeg ute av bølgedalen igjen, og slutter ikke helt å undre meg over hva man kan få seg selv til å tro nedi den dumpa. Veldig godt å være ute derfra Har hatt noen så utrolig fine dager. I går var jeg på julebord, og jeg har aldri vært på et så bra julebord før noensinne. Så ufattelig bra folk! Jeg føler litt at for hver gang jeg har vært nede i dumpa, så kommer jeg sterkere ut enn det jeg var da jeg ramlet ned. Jeg har bare en så god følelse i hele meg. Jeg har det så godt med å være alene! Jeg er i Swindon, men jeg blir overrasket om du vet hvor det er! Halvannen-to timer vest for London er det. Et lite høl...unnskyld, liten industriby med særpreg heter det vel. Du har rett, jeg aner ikke hvor det er. Hva i all verden gjør du i et lite høl? Ehm... liten industriby med særpreg mener jeg selvfølgelig! Jeg tror forresten du er akkurat like glemsom til å handle/huske hva du skal ha som meg. Plagsomt! Men du verden som du veier opp - hjemmelaget pasta er jo fantastisk! Kjevlet du og sånt selv, eller bruker du maskin? Jeg har en sånn maskin, er bare ikke flink til å bruke den i det hele tatt. Ja, jeg tror jeg er halvt hjernedød når det kommer til "huske handlelister"-delen i hjernen Jeg skriver handlelister nemlig, i hvertfall i blant. Men husker jeg å ta dem med? Jeg kjevlet med vanlig kjevle. Ganske upraktisk egentlig, ble nok litt for tykt, men det var godt lell For ikke å snakke om hvor stolt jeg var Noen dager senere hadde jeg lyst på spagetti igjen, og jeg husker å kjøpe pasta, men husket jeg å kjøpe grønnsaker? Ble brødskiver til middag den dagen gitt Nå skal jeg finne en måte å bekjempe tømmermennene mine på, før jeg skal i bursdag til broren min. Gleder meg (Til bursdagen, ikke tømmermennene ) reka: Hvordan skal dere feire julen da alle sammen? Blir det julefred? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 20. desember 2008 #152 Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) Jeg hadde et aldri så lite angrep av tømmermenn i dag jeg, synes de bare kan ryke og reise altså! Hehehe, jeg er i hølet fordi det faktisk er det eneste stedet i verden som har en mastergrad i arkeologisk illustrasjon (som er det jeg holder på med). Så da må man vel holde ut Det er verdt det i det lange løp, synes jeg. Utrolig fint at du synes du har det bra alene forresten, DET har jo mye å si da! Hurra for det! Egentlig skulle jeg bare løpe innom dagboka di og si GOD JUL , og plutselig hadde jeg skrevet alt det her. Sånt skjer! Endret 20. desember 2008 av Pingting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kospia Skrevet 22. desember 2008 #153 Del Skrevet 22. desember 2008 Ønsker deg en riktig GOD JUL, Stjernekyss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 23. desember 2008 Forfatter #154 Del Skrevet 23. desember 2008 Hei godinger GOD JUL Arkeologisk illustrasjon? Wow, det har jeg aldri hørt om Hva går det ut på? Nå drar jeg snart opp på fjellet for å feire jul. Jeg skal feire med broren min og familien hans. Mamma og søsteren min skal feire i barndomshjemmet mitt med mormor og morfar. Det blir veldig rart. Og ganske trist egentlig. Søsteren min bor jo i utlandet, og hun drar tilbake igjen før jeg rekker å komme hjem fra fjellet. Så vi fikk bare sett hverandre veldig lite denne gangen. Kommer til å savne henne, og mamma også, på julaften. Og mannen min. Har skikkelig klump i halsen i dag. Synes rett og slett at dette er kjempetøft. Jeg vet jo at jeg bare må komme meg gjennom, og at det sikkert blir kjempekoselig. Det har bare blitt så langt fra hvordan jeg trodde det skulle bli. Jeg er så trett av at det river og sliter sånn i meg. Dette var kanskje ikke en så veldig oppløftende julemelding, men julen er det den er i år, og jeg kan ikke late som noe annet. Det blir sikkert kjempefint på fjellet, men nå er jeg bare lei meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 23. desember 2008 #155 Del Skrevet 23. desember 2008 :snø: GOD JUL !!!!!!!! KLemmmm fra Lucy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 23. desember 2008 #156 Del Skrevet 23. desember 2008 God Jul Stjernekyss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 28. desember 2008 #157 Del Skrevet 28. desember 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TittTitt Skrevet 30. desember 2008 #158 Del Skrevet 30. desember 2008 hvordan har julen vært, Stjernekyss? Jeg har ikke internett, så har ikke fått vært noe særlig her inne. Men jeg har tenkt på deg og gitt deg masse blomster STOR klem!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 30. desember 2008 #159 Del Skrevet 30. desember 2008 GODT NYTT ÅR! Vi snakkes i 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 31. desember 2008 #160 Del Skrevet 31. desember 2008 Stjernekyss Håper du har hatt en fin jul og kost deg masse. Det fortjener du. Ønsker deg en fin nyttårsfeiring og at alle dine ønsker blir oppfylt i det nye året som snart kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå