Gå til innhold

Solkrem og fuktighetskrem i ansiktet?

Fremhevede innlegg

Gjest Chrizzy
Skrevet

Bruker dere både solkrem og fuktighetskrem i ansiktet nå om sommeren? Hva bruker dere først, solkrem eller fuktighetskrem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker kun solkrem (beregnet på ansikt).

Skrevet

Fuktighetskrem skal på før solkrem. :)

Gjest Gjest_Opal_*
Skrevet

Jeg bruker dagkrem med solfaktor (25) til hverdags.

Gjest Gjest_Angel_*
Skrevet
Fuktighetskrem skal på før solkrem. :)

Beklager, men det er omvendt. Alltid solkrem innest på huden, det er jo den som skal beskytte huden for frie radikaler og UVA og UVB-stråler.

ALLTID krem med solfaktor innest på huden!!!

Kan jo velge serum med solfaktor og dagkrem med faktor oppå eventuelt. Da dekker men seg på mange måter :)

Hilsen hudpleiekonsulent...

Skrevet

Jeg smører med solkrem først, som oftest forsvinner ev. tørrhet når den har trukket inn. Er det tørt noen plass da så tar jeg litt fuktighetskrem over.

Skrevet (endret)
Beklager, men det er omvendt. Alltid solkrem innest på huden, det er jo den som skal beskytte huden for frie radikaler og UVA og UVB-stråler.

ALLTID krem med solfaktor innest på huden!!!

Kan jo velge serum med solfaktor og dagkrem med faktor oppå eventuelt. Da dekker men seg på mange måter :)

Hilsen hudpleiekonsulent...

Du er den først jeg har hørt si dette. Og jeg har snakket med både hudpleiere og hudlege.

Søkte litt og fant bl a dette:

If you are using a topical medication or skin treatments such a vitamin C, that should be applied first to a clean, just washed face, followed by a moisturizer if needed, sunscreen, makeup, powder and blush. To recap, always apply sunscreen after moisturizer and before your makeup. (http://www.surgery.org/public/consumer/tips/protect_yourself_from_too_much_sun)

Men det kommer vel an på hvilken type man bruker også (fysisk/kjemisk). Bruker stort sett fysisk selv.

Endret av snooops
Skrevet (endret)

Dagkrem med spf, eller Sunbooster fra Dermalogica som jeg blander inn i dagkremen min. Ellers har jeg pleid å ta dagkrem først, så solkrem, men dette var kanskje feil, skjønte jeg over i tråden her...? Tenker på...skal man på stranden, så påfører jeg jo dagkrem når jeg har dusjet (ja jeg dusjer før jeg drar på stranda *ler* føler meg ekkel ellers) så påfører jeg jo solkrem flere ganger om dagen oppå der igjen...;) Men det hadde vært interessant å vite hvordan detet EGENTLIG burde være, ja...

Endret av kitekatt
Gjest Raptuza
Skrevet

Eg har byrja bruka solkrem som ansiktskrem no. Fekk kompliment for at huden såg så frisk ut! Det var Cosmica sin på apoteket. Faktor 20. Er ikkje tørr i ansiktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...