Gå til innhold

Kvinnekroppen - hofter og pupper

Hva liker dere GUTTER best?  

28 stemmer

1. 1. Hva synes du er penest?

• Brede hofter
      17
    • Smale hofter
      11
  2. 2. Hva synes du er penest?

• Små pupper
      3
    • Store pupper
      7
    • Størrelse spiller ingen rolle, det er formen som betyr noe
      18

Fremhevede innlegg

Gjest -_Tove_-
Skrevet

Veninnene mine er helt oppslukt av kropp, de har ikke spiseforstyrrelser eller noe, spiser sunt til vanlig, men også godteri nå og da..

De er alle tre stramme og fine, og selv om de har forskjellige figurer, syns jeg alle tre egentlig har perfekte kvinnekropper.

Problemet er at de ikke klarer å innse det selv! Uansett hva jeg sier til dem og hva andre sier, så klarer de ikke å forstå det, og begynner å snakke om kjendiser de har sett i blad..

Snakket med to av dem i dag, og de snakket om hvor umåtelig stygt det var med kvinner som hadde store hofter, som i deres hode da betyr at de som dem kommer inn i bukser i størrelse 34/36.. Jeg prøver å si til dem at det er jo slik en kvinnekropp skal være! Kvinner skal ikke ha kropp som menn.

Hun ene var overbevist om at menn ikke liker henne fordi hun liksom er så stygg og har så store hofter..! (Selv om hun er nydelig, og har veltrent kropp, det er det flere som har kommentert, både gutter og jenter!! )

Alle tre klager i tillegg på at de har for små pupper, selv om jeg vet de alle bruker rundt størrelse 75B... Jeg forstår jo at jeg ikke kan få dem til å endre mening sånn med det samme, de må de gjøre av seg selv, men har lyst til å prøve å få den til å forstå!

Så, hva er egentlig greia her? Liker gutter virkelig bare jenter som er tynne som fliser, og som i tillegg har silikonpupper?? Er det jeg som tar så feil..?

Hva med dere jenter? Hvordan ser deres drømmekropp ut?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Du kan si til de venninnene dine at når de synes folk som bruker str. 36/38 i bukse er så stygge, så er det mange (inkludert meg) som blir såra! Jeg har mange venninner som sier om seg selv at de er SÅ tykke, og dermed sier at jeg er tykk, fordi jeg ser helt lik ut! Jenter bør virkelig tenke mer over hvem og hva de sier til venninnene sine. Ei venninne av meg er veldig tynn, og ho sier at ho er så utrolig tykk heile tida. Hva føler jeg da, når jeg sikkert veier 10 kg mer enn ho!? selvfølgelig har alle disse "jeg er så feit-kommentarene" gjort at jeg tenker mer og mer på at jeg kanskje er litt tykk, selv om jeg VET innerst inne at jeg er normal. Jeg skylder på modeller og syltynne anorexia-"venninner" for at vi normale jenter tenker sånn!!

Skrevet

Jeg gidder ihvertfall ikke krysse av for hva som er penest av små pupper eller store pupper, eller smale hofter eller brede hofter. Det kommer helt an på.

Det fineste er å være velproporsjonert. Store pupper kan være fint, ihvertfall hvis de matcher resten av kroppen. Det samme gjelder små pupper. På en slank og veltrent kropp vil store silikonpupper se temmelig malplassert ut.

Det er synd at helt normale og fine jenter har komplekser for kroppene sine.

Gjest -_Tove_-
Skrevet
Du kan si til de venninnene dine at når de synes folk som bruker str. 36/38 i bukse er så stygge, så er det mange (inkludert meg) som blir såra! Jeg har mange venninner som sier om seg selv at de er SÅ tykke, og dermed sier at jeg er tykk, fordi jeg ser helt lik ut! Jenter bør virkelig tenke mer over hvem og hva de sier til venninnene sine. Ei venninne av meg er veldig tynn, og ho sier at ho er så utrolig tykk heile tida. Hva føler jeg da, når jeg sikkert veier 10 kg mer enn ho!? selvfølgelig har alle disse "jeg er så feit-kommentarene" gjort at jeg tenker mer og mer på at jeg kanskje er litt tykk, selv om jeg VET innerst inne at jeg er normal. Jeg skylder på modeller og syltynne anorexia-"venninner" for at vi normale jenter tenker sånn!!

Jeg er SÅ enig med deg der!! Jeg har litt mer kjøtt på bena enn dem for å si det sånn, og det at de klager og syter får meg til å føle meg mye tykkere enn jeg egentlig burde følt meg. Til vanlig når jeg ser på meg selv i speilet f.eks, så tenker jeg kanskje at det ikke er så aller verst. Men når de kommer med sånne kommentarer, tenker jeg mer på at jeg kanskje er litt tykk også..

Har også sagt det til dem, at jeg syns det er dårlig gjort av dem å stå og klage på seg selv slik, når de ser ut sånn som de gjør, men de bare kommenterer tilbake og spør om jeg tror at jeg veier 100kg, og at jeg ikke er tykk osv..

Ikke misforstå meg da, de er verdens beste veninner! Men på det område kunne de blitt bedre.. :)

Gjest -_Tove_-
Skrevet
Jeg gidder ihvertfall ikke krysse av for hva som er penest av små pupper eller store pupper, eller smale hofter eller brede hofter. Det kommer helt an på.

Det fineste er å være velproporsjonert. Store pupper kan være fint, ihvertfall hvis de matcher resten av kroppen. Det samme gjelder små pupper. På en slank og veltrent kropp vil store silikonpupper se temmelig malplassert ut.

Det er synd at helt normale og fine jenter har komplekser for kroppene sine.

Det er greit:P Er helt enig med deg, at det fineste er å være velproporsjonert.

Og, ja, det er synd at de føler at de må se perfekte ut for å være lykkelige. Det viktigste er jo selfølgelig det på innsiden, ikke utsiden..!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror kanskje det beste med sånne folk er å bare late som at du er enig når de kritiserer kroppen sin. Bare oppfør deg på akkurat samme måte som du ville gjort hvis det var en dame på 100kg som klagde over at hun var overvektig - da ville du jo neppe sagt "neida du er ikke tykk i det hele tatt, du er jo mye mindre enn meg"! For jeg tenker at den beste måten å få dem til å slutte å fiske på, er å slutte å gi dem det de er ute etter når de fisker. I hvert fall sånne som åpenbart fisker, som virker som at de EGENTLIG har normal oppegående selvtillit osv, dere vet hva jeg mener, pene jenter som klager til deg sånn at du føler deg dårligere. Ikke gi dem det de vil ha, enkelt og greit!

Gjest Gjest
Skrevet

Da jeg var yngre, så tenkte jeg at jeg ikke kunne like jenter som ikke hadde smale hofter og tynne rumper. Jeg var vel rett og slett flau over hva andre ville synes om meg om jeg kom drassende på ei dame som ikke var like tynn som en H&M plakat. Det tok litt tid før jeg fant ut at jeg ikke hadde noe å skamme meg over og at vennene mine ikke hadde damer som hadde brede hofter fordi de "settled for less" men fordi de faktisk likte litt former de også. Det er kanskje få som liker bælfeite hvalrosser, men å bruke str 34 kvalifiserer ikke til bælfeit hvalross, med mindre du er en dverg.

Skrevet

Først av alt vil jeg spørre deg om hvordan du har kommet frem til at kvinnekroppen "skal" ha brede hofter? Er da absoulut like normdalt med smale hofter...

Jeg er 178 cm høy, og bruker str 25 tommer i bukser. Da sier det seg selv at hoftene mine er smale, men jeg har da aldri tenkt at det er hverken penere eller styggere enn å ha brede hofter. Kommer helt ann på personen!

Og du, apropo silikonpupper: jeg er såpass tynn og rett-opp-og-ned i fasongen gjevnt over fra naturens side, at jeg nesten ikke hadde bryster i det hele tatt fra naturens side. Så det er ikke slik at en nødvendigvis tar silikon for å få store bryster, en dle gjør det for å få en mer gejnnomsnittelig størrelse.

For øvrig kan små bryster så avgjort være pent, det også, på den rette personen.

Gjest -_Tove_-
Skrevet
Først av alt vil jeg spørre deg om hvordan du har kommet frem til at kvinnekroppen "skal" ha brede hofter? Er da absoulut like normdalt med smale hofter...

Jeg er 178 cm høy, og bruker str 25 tommer i bukser. Da sier det seg selv at hoftene mine er smale, men jeg har da aldri tenkt at det er hverken penere eller styggere enn å ha brede hofter. Kommer helt ann på personen!

Og du, apropo silikonpupper: jeg er såpass tynn og rett-opp-og-ned i fasongen gjevnt over fra naturens side, at jeg nesten ikke hadde bryster i det hele tatt fra naturens side. Så det er ikke slik at en nødvendigvis tar silikon for å få store bryster, en dle gjør det for å få en mer gejnnomsnittelig størrelse.

For øvrig kan små bryster så avgjort være pent, det også, på den rette personen.

Jeg mener ikke at kvinnene skal! ha brede hofter, eller at de skal! ha tynne, men at man ikke skal være misfornøyd fordi man har det ene eller det andre. Og jeg mener absolutt ikke at alle kvinner med større hofter er penere enn de med mindre! Jeg vil bare prøve å få dem til å forstå at det i hvert fall ikke er "styggere" enn kvinner med smale hofter.

Jeg snakker ut ifra hvordan de ser ut, og jeg syns ikke de skal være misfornøde med seg selv. Jeg syns bare det var dumt av dem å si at kvinner med store hofter er styggere enn de som ikke har det.

Jeg mener heller ikke at det er noe galt med silikonpupper, dersom de gjør det for å få en gjennomsnittlig størrelse, og kanskje få en mer proporsjonert kropp. Men syns ikke noen skal ta en kilo i hvert bryst uansett.. :)

Skrevet

Enig med deg i det, det viktigste er å være fornøyd med det en har, og det er trist at jenter skal ha komplekser for en kropp som er helt normal og velfungerende. Og det er jo umulig å, på et generelt grunnlag, si hva som er penest, fordi alle er forskjellige fra utgangspunktet, og det må en akseptere.

Og det nytter ikke å se på modellene i blader, fordi det er et retursjert bilde. I virkeligheten ser nok superstjernene også ganske vanlige ut, og det kan virke som at venninnene dine kunne hatt godt av å skjønne det. Supermennesker som er helt perfekte finnes dessverre ikke:)

Gjest -_Tove_-
Skrevet
Jeg tror kanskje det beste med sånne folk er å bare late som at du er enig når de kritiserer kroppen sin. Bare oppfør deg på akkurat samme måte som du ville gjort hvis det var en dame på 100kg som klagde over at hun var overvektig - da ville du jo neppe sagt "neida du er ikke tykk i det hele tatt, du er jo mye mindre enn meg"! For jeg tenker at den beste måten å få dem til å slutte å fiske på, er å slutte å gi dem det de er ute etter når de fisker. I hvert fall sånne som åpenbart fisker, som virker som at de EGENTLIG har normal oppegående selvtillit osv, dere vet hva jeg mener, pene jenter som klager til deg sånn at du føler deg dårligere. Ikke gi dem det de vil ha, enkelt og greit!

Tror ikke det er den beste fremgangsmåten for akkurat dem. Tror nok egentlig ikke at de er ute og fisker etter komplimenter, de mener nok det de sier, når de sammenligner seg med perfekte og redigerte kjendiser fra blader. De hadde nok til slutt begynt å virkelig tro at alle syns de er stygge dersom jeg også hadde "inrømmet" det... :/

Gjest Gjest_gullet_*
Skrevet

for en latterlig tråd..vær nå stolt over dere selv jenter, uansett kropp og utseende. For en overfladisk ting å henge seg opp i. Finnes da viktigere dilemmaer i livet!

Gjest Bellatrix
Skrevet
for en latterlig tråd..vær nå stolt over dere selv jenter, uansett kropp og utseende. For en overfladisk ting å henge seg opp i. Finnes da viktigere dilemmaer i livet!

Nå motsier du deg, selv. Eller har ikke lest tråden. Tråden handler jo nettopp om at man skal værefornøyd med seg selv, og du synes det er latterlig?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er glad ikke veninnene mine holder på slik. Det høres slitsomt ut å måtte høre på slikt vås.

Hvor gamle er dere? En person som mener størrelse 34 er for stor, kan neppe være mer enn 12, 13 år selv. Eventuelt leve i en fantasiverden der alle er catwalkmodeller.

Folk som klager over sin "feite størrelse 34 rumpe" burde sendes til et land med hundersnød og observere livets realiteter litt. Det er sjokkerende at voksne (?) mennesker har et så forskrudd perspektiv på livet.

Gjest -_Tove_-
Skrevet
Jeg er glad ikke veninnene mine holder på slik. Det høres slitsomt ut å måtte høre på slikt vås.

Hvor gamle er dere? En person som mener størrelse 34 er for stor, kan neppe være mer enn 12, 13 år selv. Eventuelt leve i en fantasiverden der alle er catwalkmodeller.

Folk som klager over sin "feite størrelse 34 rumpe" burde sendes til et land med hundersnød og observere livets realiteter litt. Det er sjokkerende at voksne (?) mennesker har et så forskrudd perspektiv på livet.

Ja, det kan være slitsomt til tider.. Vi er alle 17..

Skrevet

Jeg er heldigvis glad i mine "brede" hofter :) Liker godt å ha timeglassform, selv om det ikke alltid er like lett å finne klær som passer.

Ikke lett å være fornøyd med kroppen sin, men det virker som om det blir enklere jo eldre man blir. Man må lære å fremheve det man er fornøyd med, istedenfor å fokusere på det negative.

Gjest Purple Haze
Skrevet
Ja, det kan være slitsomt til tider.. Vi er alle 17..

Dere er 17,alle sammen. Da kan jo trøsten være at dere ikke er ferdig utviklet en gang, og at hoftene til og med kommer til å bli bredere...

Det er ikke mange voksne kvinner som bruker bukse i størrelse 34/36. Gjennomsnittsstørrelsen for norske kvinner er 40/42.

Gjest Gjest
Skrevet
Gjennomsnittsstørrelsen for norske kvinner er 40/42.
Hjelp!
Skrevet

Drømmekroppen? Det er så mange vakre kvinner der ute. Store som små, høye som lave, med kvinnelige hofter og uten, med store bryster og med små.

Det jeg synes er vakrest er kvinner som er forholdsvis proposjonerte. Har de en god kroppsholdning, et smil, og gjerne litt selvtillit, er det bare med på å gjøre henne enda vakrere. Da spiller det ingen rolle om hun bruker størrelse 32 eller 42.

Gjest Purple Haze
Skrevet
Hjelp!

Hva er problemet? Å ha en normal, frisk og fungerende kropp? Blir helt matt av dette kroppshysteriet som regjerer. Og jeg er evig takknemlig for at jeg ikke er tenåring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...