Gå til innhold

Piercing i overleppen


Gjest -_Tove_-

Anbefalte innlegg

Gjest -_Tove_-

En veninne av meg har lyst til å ta piercing i overleppen, såkalt "monroe" piercing.

Er dette mye farligere enn for eksempel piercing i øyenbrynet? Vet det er risiko med alle typer piercing da, men vil den skade tannkjøttet/tennene?

Og, ikke minst, dere som har det, syns dere den gjorde mer vondt enn evt. andre piercinger dere har tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg vil nok tro at piercing i øyebrynet er farlige pga at man kan treffe nerver og bli blind osv.. jeg synes ikke at piercingen i overleppa gjorde spesielt vondt, og jeg har i navelen, brystvorta, tunga, og har hatt i underleppa og nesen.(brystvorta og nesen var de verste) før skadet jeg mye tennene og tankjøttet mye pga piercingen lå å gnaget. men etter at jeg byttet til en kortere stang så merker jeg ingenting.

men tenk godt over før du piercer deg, du sitter igjenn med hull i ansiktet når du tar ut piercingen! og det er ikke noe pent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -_Tove_-
jeg vil nok tro at piercing i øyebrynet er farlige pga at man kan treffe nerver og bli blind osv.. jeg synes ikke at piercingen i overleppa gjorde spesielt vondt, og jeg har i navelen, brystvorta, tunga, og har hatt i underleppa og nesen.(brystvorta og nesen var de verste) før skadet jeg mye tennene og tankjøttet mye pga piercingen lå å gnaget. men etter at jeg byttet til en kortere stang så merker jeg ingenting.

men tenk godt over før du piercer deg, du sitter igjenn med hull i ansiktet når du tar ut piercingen! og det er ikke noe pent..

Hun spurte moren sin hva hun synst, og hun sa at hun heller kunne ta i øyenbrynet, for hun trodde det var mindre farlig..

Hun er nok klar over det, ja. Har tenkt grundig over det. Men hvis man ikke er fornøyd den første uka, og tar den ut da, kommer det til å vise merke da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil nok tro at piercing i øyebrynet er farlige pga at man kan treffe nerver og bli blind osv..

Vel... Heldigvis ligger ingen av synsnervene i øyenbrynet, iallefall ikke på meg!! :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nok klar over det, ja. Har tenkt grundig over det. Men hvis man ikke er fornøyd den første uka, og tar den ut da, kommer det til å vise merke da?

det vil nok ikke vise like mye som på en som har hatt piercingen over lengre tid.. men er ikke helt sikker på hvordan det vil se ut om man tar den ut etter en uke, men jeg vil tro at du vil få arr for det om.. du stkker jo tross alt hull i huden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Jeg har monroe, og ja, selvfølgelig gjorde den vondt til å begynne med. Men når den grodde så lå den aldri nærat tannkjøttet. Samboeren min som hadde en midt på underleppa fikk mye mer problemer med tannkjøttet, fordi hans gnagde på tannkjøttet hele tida.

Hun burde la den være i lenger enn en uke, det tar tid å vende seg tl en piercing, og etter en uke er det fortsatt hovent. Gi det en måned, om hun ikke er fornøyd da så burde det ikke bli store merket, huden trekker seg fort sammen og siden vevet ikke er helt 100% leget innen da kan det faktisk skje at det gror helt perfekt igjen.

Den største risikoen er at den blir satt feil. Så forhør dere om piercingstudioene i området og andres erfaringer med dem. Er det en god piercer er risikoen minimal, og så er det viktig å følge instruksjonene om rens og stell. Med munnpiercinger skal man ikke røyke den første dagen, ikke spise krydet/sterk mat den første uka, helst kun kald mat første dagene også, skylle munnen med vann hver gang man spiser noe eller drikker noe annet enn vann, og skylle med bakteriedrepende munnskyll flere ganger om dagen. I tillegg skal piercingen renses med saltvannsoppløsning 2-3 ganger om dagen.

En piercing er faktisk en ganske stor avgjørelse, det følger med mye ansvar med stell og slikt. Man stikker tross alt hull i kroppen og nekter det å gro på naturlig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest -_Tove_-
Jeg har monroe, og ja, selvfølgelig gjorde den vondt til å begynne med. Men når den grodde så lå den aldri nærat tannkjøttet. Samboeren min som hadde en midt på underleppa fikk mye mer problemer med tannkjøttet, fordi hans gnagde på tannkjøttet hele tida.

Hun burde la den være i lenger enn en uke, det tar tid å vende seg tl en piercing, og etter en uke er det fortsatt hovent. Gi det en måned, om hun ikke er fornøyd da så burde det ikke bli store merket, huden trekker seg fort sammen og siden vevet ikke er helt 100% leget innen da kan det faktisk skje at det gror helt perfekt igjen.

Den største risikoen er at den blir satt feil. Så forhør dere om piercingstudioene i området og andres erfaringer med dem. Er det en god piercer er risikoen minimal, og så er det viktig å følge instruksjonene om rens og stell. Med munnpiercinger skal man ikke røyke den første dagen, ikke spise krydet/sterk mat den første uka, helst kun kald mat første dagene også, skylle munnen med vann hver gang man spiser noe eller drikker noe annet enn vann, og skylle med bakteriedrepende munnskyll flere ganger om dagen. I tillegg skal piercingen renses med saltvannsoppløsning 2-3 ganger om dagen.

En piercing er faktisk en ganske stor avgjørelse, det følger med mye ansvar med stell og slikt. Man stikker tross alt hull i kroppen og nekter det å gro på naturlig måte.

Tusen takk for informasjon :klemmer:

Skal fortelle dette videre!:)

Kjenner pierceren fra før, da hun har tatt piercing i navlen der. Han har rundt 35 års erfaring, og vi kjenner mange andre som har tatt piercing hos han, så det går nok bra;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Gjest_tommy_*
jeg vil nok tro at piercing i øyebrynet er farlige pga at man kan treffe nerver og bli blind osv.. jeg synes ikke at piercingen i overleppa gjorde spesielt vondt, og jeg har i navelen, brystvorta, tunga, og har hatt i underleppa og nesen.(brystvorta og nesen var de verste) før skadet jeg mye tennene og tankjøttet mye pga piercingen lå å gnaget. men etter at jeg byttet til en kortere stang så merker jeg ingenting.

men tenk godt over før du piercer deg, du sitter igjenn med hull i ansiktet når du tar ut piercingen! og det er ikke noe pent..

Man ska gå Lenge med Piercing før hullet ikkje forsvinner , eg har hatt piercing i øyebrynet, kjente nesten ingen ting når eg tok det :) .. men eg har hatt det der i ca 1 å , så måtte eg ta den ut pga jobb og da grodde det igjen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest rebekka

En veninne av meg har lyst til å ta piercing i overleppen, såkalt "monroe" piercing.

Er dette mye farligere enn for eksempel piercing i øyenbrynet? Vet det er risiko med alle typer piercing da, men vil den skade tannkjøttet/tennene?

Og, ikke minst, dere som har det, syns dere den gjorde mer vondt enn evt. andre piercinger dere har tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Vel... Heldigvis ligger ingen av synsnervene i øyenbrynet, iallefall ikke på meg!! :ler:

Veldig rart at du er annerledes, med tanke på at det ligger en nerve der som gjør at du kan bli blind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun er så ung at hun må rådføre seg med moren sin, så er det bare å droppe hele greia, i det minste vente et par år. Mest sannsynlig kommer hun til å angre når hun er 20, og ha et stygt arr og en klump i leppa/brynet, som minne etter piercingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart at du er annerledes, med tanke på at det ligger en nerve der som gjør at du kan bli blind.

JAH! Det stemmer! Om den som utfører piercingen sklir og treffer øyeeplet ditt KANSKJE ;)

Herregud.. Hvor naiv går det an å bli, beklager altså. Nerve i øyenbrynet som gjør at du kan bli blind. :ler: Dette må du nok bevise altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig rart at du er annerledes, med tanke på at det ligger en nerve der som gjør at du kan bli blind.

Synsnerven, nervus opticus ligger bak øyeeplet. De to små nervegrenene (n. supraorbitalis og n. supratrochlearis) som kommer ut av "hullet" (foramen supraorbitalis)over øyet har ingen ting med synsevnen å gjøre, men er en gren av n. trigeminus, og gir nerveforsyning bla. til øyelokk, og huden rundt øyet. Det er kjedelig å ødelegge disse nervene, men man blir ikke blind av det. Og det er enkelt å undgå, hvis man kan grundleggende anatomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går man til et profesjonelt piercingstudio (feks Pinpoint Piercing i Oslo, anbefales på det varmeste!), så er det ingen piercinger som er farlige.

Ang arr/hull. Det er veldig vanlig å få arr etter piercing i øyenbrynet, men det er fordi den ikke ble tatt ut med en gang den startet å gro ut (dessuten er det vanvittig tacky med hull i øyenbrynet, looord). Jeg har hatt to hull i leppa, såkalte snakebite, og de har jeg små hull nå to år etter at jeg tok de ut.

Nå har jeg ring midt i leppa nede, og den er verken borti tenner eller tannkjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...