Gå til innhold

Smertefull Herpes Genitalis

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Å, stakkars deg... :troest: Fikk helt vondt av å lese dette. Har ingen erfaring med problemet selv, ville bare innom for å gi deg en klem :klem: God bedring!

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Smertefullt
Skrevet
Har du hørt om å sette seg i en balje med grønnsåpe?

Sitter her å lurer på om jeg skal prøve, men vil høre noens erfaringer først. Til felle jeg gjør noe dumt!!

Jeg har faktisk nå herpesutbrudd og det er virkelig ikke godt! Det med grønnsåpebad var jeg veldig skeptisk til for jeg var redd det skulle svi og brenne som juling, men når jeg faktisk prøvde det så virket det utrolig nok ganske lindrende, uten å svi i det hele tatt. Ikke engang da jeg først berørte vannet. Nå gjør jeg dette 2-3 ganger om dagen fordi det skal "rense" sårene for andre bakterier og etter badet lufttørker jeg og smører på brulidine (det svir heller ikke)

Om natten kan det være lurt å sove uten undertøy fordi da tørker sårene fortere inn og du får raskere skorper på blemmene. Men det kan være lurt å sove på et håndkle fordi de vesker en del om natten. Også kan det hjelpe å ligge med bena litt spredt, og om du ligger på siden så kan du legge noe mellom bena så den ene foten ligger litt høyt. En iskald våt klut kan dempe den brennende smerten.

Ellers så bruker jeg Xylocain Gel når jeg skal på do. Den har en sånn sprutesak som man skal skru på tuppen så man kan fint sprøyte inn litt i skjeden hvis det er blemmer på innsiden. Ellers kan man egentlig bruke den på alle stedene man har sår og helst ikke vil treffe med tisset. Det tar noen minutter før den virker, men når jeg sist var på do svidde det INGENTING! Man må ellers regne med at det kan svi littegrann, men klarer man å dekke alt, så skal det gå greit å gå på do=) Det er en sånn bedøvende gel. Har fått den i spray også, men jeg foretrekker gel fordi jeg kan komme til på blemmer som ikke er så veldig synlige også er det lettere å smøre utover.

Har stort sett funnet en løsning på alle problemene mine ved herpes. Håper dette kan hjelpe noen!

Det eneste jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre noe med er dusjingen, for det svir. Varmt vann på åpne sår går ikke så veldig bra sammen.

Gjest Smertefullt
Skrevet

Forresten, det trenger ikke være utbrudd hos den ene for at herpes skal smitte den andre. Viruset er der og kan fortsatt smitte den andre som ikke har det.

Det var nettopp det som skjedde med meg.

Jeg ringte karen som smittet meg og han skjønte ingenting! Er ikke alle som får utbrudd selvom de er smittet, han har aldri hatt utbrudd og visste ikke at han hadde viruset, men smittet meg og jeg fikk et kraftig utbrudd.

Så det kan fortsatt være en risk å ha ubeskyttet sex selvom man ikke har et utbrudd. Viruset er der!

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har faktisk nå herpesutbrudd og det er virkelig ikke godt! Det med grønnsåpebad var jeg veldig skeptisk til for jeg var redd det skulle svi og brenne som juling, men når jeg faktisk prøvde det så virket det utrolig nok ganske lindrende, uten å svi i det hele tatt. Ikke engang da jeg først berørte vannet. Nå gjør jeg dette 2-3 ganger om dagen fordi det skal "rense" sårene for andre bakterier og etter badet lufttørker jeg og smører på brulidine (det svir heller ikke)

Om natten kan det være lurt å sove uten undertøy fordi da tørker sårene fortere inn og du får raskere skorper på blemmene. Men det kan være lurt å sove på et håndkle fordi de vesker en del om natten. Også kan det hjelpe å ligge med bena litt spredt, og om du ligger på siden så kan du legge noe mellom bena så den ene foten ligger litt høyt. En iskald våt klut kan dempe den brennende smerten.

Ellers så bruker jeg Xylocain Gel når jeg skal på do. Den har en sånn sprutesak som man skal skru på tuppen så man kan fint sprøyte inn litt i skjeden hvis det er blemmer på innsiden. Ellers kan man egentlig bruke den på alle stedene man har sår og helst ikke vil treffe med tisset. Det tar noen minutter før den virker, men når jeg sist var på do svidde det INGENTING! Man må ellers regne med at det kan svi littegrann, men klarer man å dekke alt, så skal det gå greit å gå på do=) Det er en sånn bedøvende gel. Har fått den i spray også, men jeg foretrekker gel fordi jeg kan komme til på blemmer som ikke er så veldig synlige også er det lettere å smøre utover.

Har stort sett funnet en løsning på alle problemene mine ved herpes. Håper dette kan hjelpe noen!

Det eneste jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre noe med er dusjingen, for det svir. Varmt vann på åpne sår går ikke så veldig bra sammen.

Men hvor lang tid tar det før utbruddet går over? Jeg har nettopp fått det.. Og er det mest smertefulle jeg har opplevd. Kaster nesten opp av smertene når jeg er på do

Skrevet
Men hvor lang tid tar det før utbruddet går over? Jeg har nettopp fått det.. Og er det mest smertefulle jeg har opplevd. Kaster nesten opp av smertene når jeg er på do

Stakkars deg lille venn...

Jeg hadde også et lignende utbrudd for en del år tibake, du må nok belage deg på noen dager til før det blir bedre. Men trøst deg med at det er alltid det første utbruddet som er det værste. Du vil nok få de igjen men ikke så ille som nå. I de siste årene har jeg kanskje fått ett urbrudd i året eller skjeldnere.

God bedring.

:klemmer:

Gjest Gjest
Skrevet

Ca en uke før det ble bedre for meg. grusomt var det:(

håper det var 1.og eneste utbrudd

Skrevet

Jeg har nettopp fått mitt første herpes utbrudd. Og jeg har ikke fast partner.

(Angrer bittert på at den ene gangen jeg ikke brukte kondom så fikk jeg en sykdom)

Men hvordan er det når man ikke har utbrudd. Kan man da ha sex uten kondom med en partner, eller må man bruke det hele tiden.

Risikoen er vel der for den som ikke har det. Og får man lett flere utbrudd, eller er det vanlig med ett utbrudd?

Takker for svar...møkka sykdom

Gjest bente85
Skrevet

Vil bare ønske deg god bedring, og håpe at dette blir bedre ganske raskt. :)

Håper jeg aldri får noe slikt! :(

Har herpes rundt munnen i noen deler av året, men det får holde.

Det her hørtes 10 ganger verre ut. :(

:klem:

• 2 uker senere...
Gjest Smertefullt
Skrevet

For meg så tok det ca. én uke før alle blemmene/sårene var borte. Det er nå 4 uker siden jeg først fikk utbruddet og da ca. 3 uker siden det gikk over. De eneste plagene jeg har hatt nå i ettertid er kløe på de områdene blemmene/sårene var på, men dette skulle visst gå over i følge en venninne som også har vært plaget med herpes flere ganger.

Medisinen man får kurerer ikke utbruddenen. Pillene, Valtrex, hemmer kun virusets aktivitet og forkorter da utbruddet. Det kan allikevel ta 1-4 uker før utbruddet er over og viruset går i "hvilemodus". Det kan bryte ut igjen når som helst, men som oftest ved stress, depresjoner, menstruasjon, graviditet og samleie med en som har utbrudd.

Gjest Smertefullt
Skrevet
Jeg har nettopp fått mitt første herpes utbrudd. Og jeg har ikke fast partner.

(Angrer bittert på at den ene gangen jeg ikke brukte kondom så fikk jeg en sykdom)

Men hvordan er det når man ikke har utbrudd. Kan man da ha sex uten kondom med en partner, eller må man bruke det hele tiden.

Risikoen er vel der for den som ikke har det. Og får man lett flere utbrudd, eller er det vanlig med ett utbrudd?

Takker for svar...møkka sykdom

Man merker ingenting når man ikke har utbrudd. Sex uten kondom med en partner er fortsatt en risiko selvom man ikke har et utbrudd selv. Men det er i få tilfeller at det smitter uten at det er et utbrudd, men det kan skje. Var det som skjedde med meg, og den ikke faste partneren min fikk sjokk når jeg var blitt smittet, han visste ingenting fordi han ikke hadde hatt et utbrudd selv noengang. Det kan også nemlig skje; at man bare blir smittet med viruset av en som ikke har utbrudd og heller ikke få utbrudd selv. Veldig mange som går rundt med det uten å vite det.

Første utbrudd er grusomt og det verste. Heldigvis er det sjelden man får utbrudd i senere tid, og om man får det er disse ikke like smertefulle og de kommer sjeldnere og sjeldnere.

• 4 uker senere...
Gjest Auauauau!!
Skrevet

Puh!! Så lettende å høre om andre som har opplevd det samme.. Jeg begynte selv på kur igår.. Opplever også det når jeg sitter på do, det gjør så vondt at jeg føler jeg nesten skal svime av!!! Det går bedre å tisse nå, men sårene går bak til endetarmsåpningen, så jeg får helt angst når jeg må noe annet enn å tisse nå, det er rett og slett helt for j.....!!!!!!! Fikk høre fra legen min at Xylocain gel (som jeg har brukt uten effekt) ikke hadde noe der å gjøre.. Nå spiser jeg 2 Ibux og 2 Paracet 3 ganger om dagen + de dyre (! :kjefte: ) Valtrex 3 ganger om dagen.. Føler meg helt handicappet, og det gjør så vondt!!

Har droppet alle avtaler og går hjemme i bare t-skjorte og ikke noe mer for å prøve å "lufte" i ren desperasjon... Orker heller ikke snakke med noen, fordi jeg er småkvalm og slapp hele tiden og dårlig humør pga smertene som jeg ikke tør å fortelle til hvem som helst. Smertene har forsåvidt roet seg nå som jeg bruker så mye smertestillende, men det hjelper ingenting når jeg må på do og har avføring.. Har noen noe tips mot det??? Er redd jeg kommer til å få forstoppelse snart, det var vel nesten bedre (hatt det en gang) enn sånn som jeg har det nå...

Og han som har smittet meg skjønner ingenting og er kjempefortvilet!

Nei dette er ikke moro.. Første dag på ny skole til mandagen også, håper det verste er over til da.. I hvertfall så jeg kan gå normalt og sette meg uten å være redd...

Har også fått infeksjon i ett av sårene som jeg må bruke antibact. for, som ikke akkurat gjør det noe bedre:S Er det også vanlig? Huff håper jeg ALDRI ALDRI får dette igjen:S :gråte:

• 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også fått herpes, har det slik det er beskrevet her. Vet at tråden er gammel, men føler meg alene og fortapt.. :(

Anonym poster: db1c7b5b87ad29ae887a33097f96a01b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...