Christine19 Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 (endret) Jeg har mitt første utbrudd av Herpes i underlivet, og føler ikke at jeg holder ut lengre. Jeg har nå hatt det i 4 dager og begynte på medisin tidligere idag. Den smerten jeg har er rett og slett helt for jævlig. Jeg dro til legevakten igår med høy feber, smerter i kroppen og en dundrende hodepine, men verst av alt.. De smertefulle sårene og blemmene!! Hvordan holder dere ut?? Føler meg helt ødelagt og har problemer med å gå og sitte ordentlig. Å gå på do er et rent helvete og jeg holder rett og slett på å svime av. Får sånn "balckout" pga smertene er såpass store. Jeg tar sterke smertestillende tabletter for å holde ut, og jeg fikk den gelen som jeg vet mange bruker Xylocain. Men dere som bruker den - Den stivner jo? Jeg har to store sårblemmer på innsiden av begge de indre kjønnsleppene mine. Jeg må hele tiden ligge med bena spredt for at sårene ikke skal sitte seg fast i hverandre. Da jeg våknet idag måtte jeg rive leppene forsiktig fra hverandre, og da kan jeg si dere jeg gråt i flere timer etterpå.... Er det noen som har erfaringer med ting som hjelper for å lindre smerte? Eller få fortgang i det hele? Jeg har hørt at det hjelper å sette underlivet i en balje med varmt vann og grønnsåpe? Noen som har noen erfaringer med det? Har også sett at etpar bruker tea tree olje, men jeg snakket med en lege og hun anbefalte ikke å bruke det pga det tørket ut blemmene. Jeg trodde kanskje det var best å få tørket de ut? Og et spørsmål til slutt, får man noen arr etter sårene? Endret 17. juni 2008 av Christine19
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 Håper noen kan gi deg svar, for jeg kan ikke.. Høres ikke noe godt ut!!
Gjest StockDama Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Åherregud, jeg tror jeg kommer til å svime av bare av å lese dette. Håper det går over snart
Christine19 Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. juni 2008 Nei, det er ikke noe godt.. Jeg har akkurat tatt 2 smertestillende tabletter, som er grunnen til at jeg i det hele tatt orker å sitte oppreist :cry:
Gjest Ada Blûe Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Heldigvis er det slik at de aller fleste kun får ett utbrudd, i hvert fall så smertefullt. Håper det snart går over, god bedring.
Gjest Gjest_ariell_* Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 Å kjære deg. Vet akkurat hvordan du har det. Hadde det HEILT LIKT når jeg hadde mitt første utbrudd for 13 år siden. HAe siden hatt kanskje ett utbrudd annethvert år, men nå kjenner jeg tegna, og tar medisin tvert, og det er aldrig noe i nærheten av slik det var første gangen. Man får ikke arr. Hos meg slo det derrimot tu som kjønnsvorter i underlivet under svangerskap, og det ble mye og mange og stoe. De ble brent vekk samtidig fom jeg hadde keisersnitt. DET fikk jeg arr etter, og DET var tusen tusen ganger værre enn første utbrudd. Gynekologen sa at det var også den virussmitten jeg hadde i kroppen som forårsaker herpes genetalis som foårsaket kjønnsvortene, og en del andre vorter jeg har på kroppen. Men prøv å trøste deg med at det verste er det første. JEg har vert gift i 10 år, og min mann er ikke smittet.
Sagittarius Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 kan desverre ikke hjelpe da jeg ikke har noe kunnskap med dette. ville bare si stakkars deg. synes synd på deg. håper virkelig det går over snart.
Christine19 Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 17. juni 2008 (endret) Hjelper å høre at det er andre som har det slik.. Selv om jeg vet det så er det godt å høre.. (Ikke at jeg unner noen det, men du forstår) Har du hørt om å sette seg i en balje med grønnsåpe? Sitter her å lurer på om jeg skal prøve, men vil høre noens erfaringer først. Til felle jeg gjør noe dumt!! Hjelper også å vite at det første er det verste, men hvis det andre utbruddet blir bare halvparten så ille som dette er det ille nok, for dette her er uutholdelig! Og jeg kjenner den smertestillende begynner å gå mer og mer ut av kroppen og at smertene i underlivet blir sterke og sterkere.. Kjenner jeg er redd. Og jeg går rundt å gruer meg så forferdelig til jeg må på do. Får tårer i øynene..... Så heldig dere har vært med tanke på at din mann er frisk! Har dere vanlig ubeskyttet sex samt oralt? Hvis jeg kan spørre? Takk til dere som bryr dere.. Det føles godt!! Endret 17. juni 2008 av Christine19
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #10 Skrevet 17. juni 2008 Tissetips: Tiss i en klut. Da renner det ikke på sårene. Eller tiss samtidig som du har en svaaaaaaaaaaak stråle vann mot underlivet, det tynner ut saltet.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #11 Skrevet 17. juni 2008 Hvis du begynte med medisin i dag, så vil du merke lindring i løpet av morgendagen (hvis det kan være noen trøst...) Ta smertestillende regelmessig, sov og ligg uten truse, ta en stamp med lunkent vann med grønnsåpe i og sett deg der så ofte du orker - det virker direkte smertestillende på smertetakene og gir forbigående lindring når det svir som verst. Det første utbruddet er som regel det verste, hvis det er noen trøst! Jeg hadde mitt første for 16 år siden, og det var desidert det verste. Men bruk Valtrex senere når du aner at utbruddene kommer, så forebygger du at de bryter frem. Jeg ble innlagt på sykehus første gang fordi jeg ikke klarte å tisse pga smertene, fikk da medisiner intravenøst. God bedring!
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #12 Skrevet 17. juni 2008 Så heldig dere har vært med tanke på at din mann er frisk! Har dere vanlig ubeskyttet sex samt oralt? Hvis jeg kan spørre? Takk til dere som bryr dere.. Det føles godt!! Har vanlig ubeskyttet sex når jeg ikke har utbrudd. Har lært kroppen min så godt å kjenne etter 16 år at jeg aner en dag eller to før jeg får utbrudd. Med utbrudd er det så vondt at jeg ikke orker tanken på sex... (men mannen min har også herpes, men har ikke utbrudd oftere enn en gang eller to i året...) Har du sex når du har utbrudd, vil dette provosere frem utbrudd hos partner også, det er iallefall min erfaring.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #13 Skrevet 17. juni 2008 Så heldig dere har vært med tanke på at din mann er frisk! Har dere vanlig ubeskyttet sex samt oralt? Hvis jeg kan spørre? Vel, for å si det slik, det har aldrig vert aktuelt i det hele tatt å ha sex under utbrudd, til det er det for vondt uanset. Så derfor heller ingen fare for smitte. For så vidt meg bekjent smitter det vare under utbrudd. Jenter får utbrudd som er tusen ganger så ille som menn, derfor har enkelte (idioter) av noen mannfolk ubeskyttet sex under utbrudd. Men kondom skal beskytte bra, og dersom du og din kjøre vil så er glapack over hærligheten løsningen dersom lysten bli stor...går hvist fint an for han å slikke og suge deg av hjertets lyst da.......
Gjest gjest nr 11 og 12 Skrevet 17. juni 2008 #14 Skrevet 17. juni 2008 Et til tissetips: Hvis du sitter i grønnsåpevann, så kjenner du ikke noe om du tisser. Bruk dusjen etterpå.
Christine19 Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #15 Skrevet 17. juni 2008 (endret) Takk for råd og støtte alle sammen! Har sikkert dusjet 6 ganger idag.. Skal prøve grønnsåpen før jeg går å legger meg i kveld. Det hjelper virkelig å høre at jeg mest sansynlig vil merke forbedring allerede imorgen! Det håper jeg!! Hvis det er noen der ute som har ubeskyttet sex med andre når de tror eller vet de har utbrudd så kan de dra til helvete. Fy.. så egoistisk!!! Glapacken var jo egentlig et smart tips ved mindre utbrudd Akkurat nå derimot orker jeg ikke en gang tanken på noen som helst form for berøring. AU! Klarer ikke ta på meg truse en gang. Dere som har herpes, hvordan er det med utfloden? Jeg har fått sykt mye utflod. Måtte skifte på sengen for å si det sånn..... Endret 17. juni 2008 av Christine19
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #16 Skrevet 17. juni 2008 Dere som har herpes, hvordan er det med utfloden? Jeg har fått sykt mye utflod. Måtte skifte på sengen for å si det sånn..... Ja, masse utflod, og den "limer" seg fast i trusa hvis du har på det, og det gjør j.......g vondt. Au,au...
^^Sunny^^ Skrevet 18. juni 2008 #17 Skrevet 18. juni 2008 Uffameg.. Stakkars deg !! Håper du er bedre i dag !!!
Gummiloppa Skrevet 18. juni 2008 #18 Skrevet 18. juni 2008 (endret) Hvordan går det med deg nå? Høres helt forferdelig ut Håper ting står bedre til i dag Endret 18. juni 2008 av Tillepike
Nura Skrevet 18. juni 2008 #19 Skrevet 18. juni 2008 Huff, dette hørtes helt grusomt ut. Håper du blir bedre snart. God bedring:)
Christine19 Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #20 Skrevet 18. juni 2008 Å takk alle! Jeg tok 2 sterke smertestillende igår før jeg la meg, litt for tidlig.. Jeg sovnet jo før jeg hadde gjort noe som helst jeg skulle. Plutselig bare klarte jeg ikke å stå oppreist lengre! Hehe.. Visste ikke de var SÅ sterke. Men det tok i hvert fall bort mye av smerten Jeg har det ikke noe bedre i dag desverre. Sårene hadde "grodd" i hverandre da jeg våknet og jeg måtte igjennom det samme som igår.... Dessuten ser de verre ut. Kan noen fortelle meg de forskjellig stadiene? Fra begynnelsen helt til de forsvinner? Fikk ikke prøvd grønnsåpen igår ettersom jeg sovnet så flekken, men skal prøve det nå snart.. Håper det hjelper!! Takk igjen til dere som bryr dere.. Så søte og snille!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå