Gjest Jasius Skrevet 12. juli 2008 #81 Del Skrevet 12. juli 2008 Hvorfor må dere kvinner alltid finne unnskyldninger når dere ikke strekker til? For det første: Takler du ikke å stresse litt eller ha litt press på deg, duger du IKKE i trafikken! Om sensor sitter og sukker samtidig som han noterer har ingenting med saken å gjøre. Ta selv ansvar istedenfor å sitte på internett og syte for å få støtte og trøst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sara TS Skrevet 12. juli 2008 #82 Del Skrevet 12. juli 2008 Hvorfor må dere kvinner alltid finne unnskyldninger når dere ikke strekker til? For det første: Takler du ikke å stresse litt eller ha litt press på deg, duger du IKKE i trafikken! Om sensor sitter og sukker samtidig som han noterer har ingenting med saken å gjøre. Ta selv ansvar istedenfor å sitte på internett og syte for å få støtte og trøst. Ja du kan få sagt det du Jasius. "kvinner må alltid finne unnskyldninger når de ikke strekker til"... Er vel ikke akkurat helt enig med deg der, men du kan jo få mene hva du vil. Sitter forsåvidt ikke her på internett for å syte og få trøst, men ja, noen har kanskje godt av å få ut følelser, dele erfaringer og bygge seg opp igjen utifra det. Jeg er en slik person, og ja, det er kanskje typisk endel jenter å være sånn?!... Kan tenke meg du bare leste første innleggene før du la inn svar? Jeg var ufattelig skuffet over oppkjøringen. Opprørt og lei meg. Og til tross for at jeg var veldig irritert over sensoren, så var jeg også skuffet over meg selv. At jeg ikke klarte å vise han hva jeg faktisk var god for. Og jada, jeg har "tatt ansvar".. hehe.. Er nå en mnd. siden strykepisoden. Har kjørt hver dag siden det og hatt noen kjøretimer med lærer og nå klar for ny oppkjøring. Blanke ark. Og er utrolig mye mer sikker på meg selv og mine ferdigheter. Kjenner byen bedre, utfordrende plasser i byn og føler meg klar for å ta bilen alene utpå veien. Nå våger jeg virkelig dette selv om det er midt i oslo by Eneste skumle før en oppkjøring, er som jeg har sagt før at du får så utrolig liten tid til å bevise ovenfor en sensor at du faktisk ER klar for å kjøre bilen alene. Mange (og jeg vet det kan gjelde både gutter og jenter) får ekstra prestasjonsangst i forkant av slikt, og jeg er, desverre, en av dem. Tenker rett og slett for masse... Skal kjøre opp i Oslo. Valgte det i og med jeg har hatt kjøretimer i oslo, øvekjørt mest i oslo og videre framover også kommer til å kjøre mye i oslo. Men vet at oslo er ekstra vanskelig å kjøre opp i, for her er så mange 'hinder'. Men det skal gå bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pittie Skrevet 12. juli 2008 #83 Del Skrevet 12. juli 2008 Jasius: Jenter er jenter, og gutter er gutter. Vi er forskjelige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2008 #84 Del Skrevet 12. juli 2008 Huff, her var det mange bedrevitere. Greit nok at det er reelle feil som gjør at man stryker, men sensor skal da vel uansett ikke oppføre seg som en idiot? Jeg oppfatter ikke trådstarter dithen at sensoren var den eneste årsaken til at hun strøk, men at han var unødvendig negativ og nedlatende på en måte som ikke akkurat motiverer til å bli bedre! Det finnes dessverre uskikkede folk i alle yrker, noen av dem er kjørelærere, men noen er også sensor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sara TS Skrevet 14. juli 2008 #85 Del Skrevet 14. juli 2008 og da kjører jeg opp i morgen igjen... Føler meg klar, men gruer meg slik! redd for nervøsiteten som kan komme, og at det gjør meg stressa og uoppmerksom. men nå vet jeg at jeg KAN kjøre bil. kjørt hver dag siden sist.. Feilfri kjøretime idag uoversiktlige steder, så dette bør gå bra... *gisp* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beast Skrevet 14. juli 2008 #86 Del Skrevet 14. juli 2008 Lykke til med oppkjøringen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest78 Skrevet 14. juli 2008 #87 Del Skrevet 14. juli 2008 Lykke til fra meg også! Jeg sto for en og en halv uke siden (var overbevist om at jeg kom til å stryke ), og du trenger absolutt ikke å kjøre perfekt for å stå. Jeg klæbbet f.eks skikkelig da jeg skulle parkere, kvelte motoren og brukte veldig lang tid. Men det gikk da til slutt, og tviler på at de styrker mange på akkurat det. Jeg vinglet også litt da jeg skiftet felt, og kjørte litt for sakte på motorveien (lå bak en bil med campingvogn jeg ikke hadde så lyst til å kjøre forbi akkurat da.) Det beste rådet jeg har å gi er det samme som du har fått før her, tenk positivt. Hvis sensor skriver noe, tenk at han skriver noe bra, og overbevis deg selv om at dette går kjempefint mens du kjører. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sara TS Skrevet 14. juli 2008 #88 Del Skrevet 14. juli 2008 Takk takk! Skal etter alle evner prøve å tenke positivt ja. Merkelig nok så gleder jeg meg faktisk litt. Spenning til 1000...!!! kjørt så og si hver dag siden sist. Vært gjennom mange vanskelige ruter og har lært meg hvordan komme meg gjennom på riktig måte. Vet at jeg ennå sliter i noen rundkjøringer (fler felt der det er lett skli ut/ikke se hvor du skal ligge- vanskelig forklare) men jeg er klar over denne svakheten og vil derfor nok ikke få problemer med dette i morgen! åååå.. tenk i morgen på denne tiden er det for lengst forbi. DA vet jeg hvordan det gikk, hvor jeg kjørte , hvem som var sensor osv. hjelp!!! skulle ønske det var NÅ... at jeg hadde fått det hele unna... spent ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kjørelærer Skrevet 14. juli 2008 #89 Del Skrevet 14. juli 2008 Huff, her var det mange bedrevitere. Greit nok at det er reelle feil som gjør at man stryker, men sensor skal da vel uansett ikke oppføre seg som en idiot? Jeg oppfatter ikke trådstarter dithen at sensoren var den eneste årsaken til at hun strøk, men at han var unødvendig negativ og nedlatende på en måte som ikke akkurat motiverer til å bli bedre! Det finnes dessverre uskikkede folk i alle yrker, noen av dem er kjørelærere, men noen er også sensor. Dette kan selvsagt være riktig. Men: Husk at Norge er ett lite land med få kjørelærere & sensorer. Veldig mange av oss i bransjen kjenner hverandre og dermed blir det ikke så veldig anonymt å skrive om ulike sensorer her inne på KG (selv om det ikke nevnes navn så er det lett å finne ut hvem sensor det er snakk om). Jeg kjenner til alle sensorene i oslo, selv om jeg selv jobber i en annen by. Da må man faktisk få lov til å reagere når det skrives nedlatende om folk man har kjennskap til. Dette gjelder også når det fremkommer uriktige opplysninger om sensorer som f.eks har fått sparken pga at de visstnok har gjort en dårlig jobb. Bare i denne tråden er det flere eksempler på nettopp det. Jeg vet jo at dette ikke medfører riktighet og opplever det svært urettferdig at slike rykter oppstår her inne. Det er nemlig alt for lett å skylde på sure sensorer når man selv har gjort en dårlig prestasjon på førerprøven. Til TS: lykke til i morgen - husk at det er du som bestemmer. Ikke tenk på hva sensor ønsker, men tenk på hva som er riktig for deg. Hilsen kjørelærer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sara TS Skrevet 15. juli 2008 #90 Del Skrevet 15. juli 2008 HURRA!!! JEG HAR LAPPEN!!!! JEG BESTOD!!!! Er skikkelig sprudlende glad og sprø nå Fikk en virkelig hyggelig sensor som det gikk an å snakke med og jeg slappet slik av da hun satt ved siden av. Noe HELT ANNET enn sist gang. Ok, jeg har nok blitt ganske så mye dyktigere etter en mnd. med ventetid, men hjelp det har endel å si hvordan sensor er også altså. I allefall for noen av oss. Jeg er i allefall en slik person som så altfor fort tenker litt for mye og lett blir nervøs. Da har det litt å si hvordan foreks. (i dette tilfelle)sensor er ovenfor en. Hun jeg hadde i dag er kjent for å være streng (men det synes jeg jo en sensor skal være også når de skal slippe en ny sjåfør utpå veien) - Men hun var i tillegg rolig og real og venlig, ikke minst! Særs viktig! Fikk sikkerhetsspørsmål om vognkort (lett) Og deretter rute 4 fra Risløkka trafikkstasjon. For dere som er kjent og interessert, og kanskje skal kjøre opp selv snart : Inn til venstre i boligfelt. Fortsette et stykke og så til venstre igjen. Utpå motorveien og mot ryen. Ta av mot oppsal og så mot tveita. og videre hellerud, alna, furuset nedre, mot stovner, grorud, kalbakken og mot trafikkstasjonen. Ikke kjent i de områdene i det hele tatt! men gikk bra. Fikk ikke lukeparkering men måtte snu "et passende sted" samt rygge meg på plass på trafikkstasjonen. Hadde ingen treerfeil, ingen toer feil men ett par ener feil Hehe.. men hadde tilfelle der en tutet bak meg (en liten idiot vel å merke). Jeg skulle inn på motorvei, hadde vikeplikt inn og stopper for å få oversikt om klar kjørebane. venter litt da jeg ser at det ikke er klart. (da tuter stakkaren bak meg). Så kjører jeg når jeg ser at banen er klar. (han hadde selvsagt tenkt å bare kjøre inn på påkjøringsfeltet og satse på klar bane - slik at gjerne bil bak må bremse ned for å gi plass- altså bryte vikeplikt). Det hadde IKKE jeg planer om å gjøre ... Nå er jeg lykkelig altså! Sliten og tror ikke på det ennå... hjelp så herlig følelse!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spoven Skrevet 15. juli 2008 #91 Del Skrevet 15. juli 2008 Gratulerer!!! :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beast Skrevet 15. juli 2008 #92 Del Skrevet 15. juli 2008 Gratulerer! Det er en veldig god følelse når man endelig bestå! *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest78 Skrevet 15. juli 2008 #93 Del Skrevet 15. juli 2008 Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutten Skrevet 15. juli 2008 #94 Del Skrevet 15. juli 2008 Gratulerer!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MayaMyhr Skrevet 16. juli 2008 #95 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) ååå! Gratulerer! Jeg har min om en uke.. Æææ! Jeg håper jeg klarer sikkerhetsspørsmålet! Første gang fikk jeg om jeg kunne sjekke om bremsekraftforsterkeren virket. Lett ^^ Noen som vil fortelle hvilke spørsmål de fikk? Vet man ikke kan stryke på det spørsmålet alene, men jeg vil jo gi et godt førsteinntrykk =) Endret 16. juli 2008 av MayaMyhr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 16. juli 2008 #96 Del Skrevet 16. juli 2008 Gratulerer! jeg skal kjöre opp 20 august. Gruer meg en smule allerede ja... Skal også kjöre opp ved Rislökka Trafikkstasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azi Skrevet 16. juli 2008 #97 Del Skrevet 16. juli 2008 Gratulerer!! :D Jeg er ikke overasket.... Kjerringer er ikke noe i trafikken... Jeg vil bare inn og skryte og si at jeg bestod nå på mandag og idag fkk jeg min nye lapp! Så nå kan jeg kjøre minibuss også!! *stolt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sara TS Skrevet 16. juli 2008 #98 Del Skrevet 16. juli 2008 Gratulerer! jeg skal kjöre opp 20 august. Gruer meg en smule allerede ja... Skal også kjöre opp ved Rislökka Trafikkstasjon. Forstår du gruer deg, for det gjorde virkelig jeg også. Sånn gledet meg men grudde meg samtidig. Jeg kjørte jo også opp ved Risløkka trafikkstasjon. Kan berolige deg med at det er veldig hyggelige sensorer der nå. Han jeg hadde første gangen, og som mange har klaget på, er der ikke mer Jeg hadde en veldig hyggelig og avslappende, real dame nå på oppkjøringen min igår. Ja, jeg var fremdeles veldig nervøs, også under oppkjørignen, men var ikke anspent og klarte kjøre bra til tross for at jeg var nervøs inni meg. Krysser fingrene for deg! Dette skal gå bra vettu Tips : Om du skal ha kjøretimer med lærer før oppkjøringen, be han ta med deg gjennom vanskelige "hinder" i oslo trafikken. Dvs. steder der det er lett gjøre feil og desverre lett å fort stryke. (læreren min tok meg gjennom slike ruter og det gjorde meg forberedt og jeg lærte masse!). Typsike hinder er : Vikepliktsveier inn på motorvei. Folk forhaster seg gjerne her. Ta deg tid, få overblikk over når det er en stor nok luke og kjør (bruk hele feltet ditt og kom opp i fart før inn i veibanen). Rundkjøringen på Sinsen og andre lignende : lett å skjære ut.. viktig å holde sitt felt og ikke komme i en annens bane. Husk at det er lov til å kjøre under fartsgrensen i områder som du føler krever dette. (som midt i byen osv.). Mange er så opptatt av å ligge i 40 når det ER 40, at de glemmer at det er MYE som skjer på slike folksomme steder. Og om du kjører på vikepliktsveier med foreks. 50 - 60km. (kanskje du akkurat har kommet inn på vikeplikts veien fra vanlig vei med høyreregel). husk å likevel følge med på veier inn fra høyre. Bremseberedskap. da du kan oppleve at andre fort gjør feil og kjører rett ut og da er det viktig å være beredt. Vet der er en vei etter Bjerkebanen - mot trafikkstasjonen et sted, som kalles "strykveien" der akkurat dette er viktig. Man må vise bremseberedskap også langs denne uoversiktlige forkjørsveien Men viktigste rådet mitt, er et jeg fikk fra en kjørelærer her inne : Ha tro på deg selv og kjør slik du mener er riktig. Altså ikke slik du tror at sensor vil at du skal kjøre. Vis at du er trygg på egne vurderinger og sjansen din blir mye bedre. Vær trygg på deg selv MASSE LYKKE TIL!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kjørelærer Skrevet 16. juli 2008 #99 Del Skrevet 16. juli 2008 Gratulerer så mye med ett velfortjent førerkort! Lykke til med både baby og bilkjøring i Oslo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MayaMyhr Skrevet 23. juli 2008 #100 Del Skrevet 23. juli 2008 Jeg klarte oppkjøringa mi i dag! :D Kjempeglad Tenkte kanskje TS ville vite det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå