Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er for tiden ansatt som sesongarbeider i en stor kjede. Har jobbet der utover våren, og trives veldig godt. Hoss oss funker det slik at det ansettes mange sesongarbeidere tl høysesong, og så blir det litt konkurranse innad mellom oss om hvem som får være med videre når sesongen er over. Om man får det er det også mulighet for fast ansettelse litt lengre frem i tid.

Hadde en samtale med sjefen for litt siden, og der kom det fram at jeg sikkert er en av to som får fortsette videre. Dette synes jeg jo ber kjempeflott, siden jeg liker meg så godt der.

Men så er det jo slik at når det ikke er sesong, så blir det mindre arbeid, og mindre stillingsprosent. Jeg klarer meg ikke med stort mindre enn 100%, og helst mer, siden jeg liker å jobbe. Sjefen anbefalte meg derfor å søke på nye jobber, samtidig som jeg beholder jobben min der slik at han kan ringe når han har bruk for meg. Det synes jeg er helt greit, for da mister jeg ikke kontakten med det flotte miljøet. At jeg måtte finne noe annet etter høysesongen har jeg jo vært klar over hele tiden. Han sa også at han ville stille som referanse og være utelukkende positiv. Har det stor innvirkning på potensiell, ny arbeidsgiver?

Men så til saken. Hvordan framlegger man dette i en jobbsøknad? At jeg søker på jobb fordi jeg trenger 100%, men samtidig er ansatt der. Har hørt at det er enkelere å skaffe seg jobb om man allerede har en. Er det hold i?

Vet ikke om jeg helt har fått fram problemstillingen. Jeg føler meg litt ordfattig i dag.. :fnise:

Men jeg blir veldig glad for råd og tips her, så om det trengs flere opplysninger så bare spør i vei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...