Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet

Kara W

Anbefalte innlegg

Greit å få festet søppelkvern røret selvom det gjorde at du måtte rydde og vaske under benken. Kjedelig å gjøre en torsdagsmorgen når man har andre ting å gjøre.

Har du lyst til å komme hit en dag, før du begynner å jobbe og gå en tur????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er trøtt og syk :sur: Plutteline driver og våkner ca 2. hver time hele natten fortsatt, og i natt var PLutten mye våken, og så holdt de hverandre våkne gjennom hele natten. Jeg kommer aldri til å bli frisk hvis jeg ikke får sove!

Etter ca to timer fikk jeg endelig ut av Plutten at han hadde vondt i øret (frem til da trodde vi det var mareritt) Så idag drar vi nok til doktoren, istedenfor Ikea, som planlagt :sukk: Noen dager er jeg bare så utrolig lei av å være mamma.

Men der hørte jeg at Plutten våknet, så får gå og se hvordan ha har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nótt: Har lest PMen din, men oppdaget at jeg har en tannlegetime på mandag (forhåpentligvis den siste!). Kan du en annen dag neste uke?

Dagen ble litt bedre etterhvert. Plutten sa han ikke hadde vondt lenger da han sto opp, men vi tok turen til legen allikevel. Han hadde litt betennelse, men heldigvis ikke så mye at det trengtes antibiotika. Vi skulle bare holde oss inne og unngå trekk så burde han være fin igjen til mandag. I det vi kommer ut av legekontoret sier han "Nå har jeg vært hos legen. Nå er jeg frisk igjen."

Mamma kom på besøk på ettermiddagen, og jeg fikk lagt med nedpå en halvtimes tid. Det gjorde veldig godt! Mamma har også sagt at de kan ta barne imorgen natt så vi kan få sovet ut! Gjett om vi gleder oss :jepp: Men det var på betingelsen at vi faktisk sov og ikke satt oppe halve natten :fnise:

Imorgen skal vi først en tur innom svigermor, før vi skal på juletrefest. Det blir nok veldig koselig, men jeg kommer nok til å bli ganske så sliten. Etter festen drar vi rett hjem til foreldrene mine med barna, og så er vi barnefri frem til neste morgen.

Plutteline har klaget litt ikveld, men hver kveld halveres tiden hun skriker, så dette går riktig veien. Jeg burde lagt allerede ligget i sengen og sovet, for hun våknet fortsatt ofte iløpet av natten, og jeg trenger veldig søvn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra en veldig koselig juletrefest. Plutten storkoste seg! Han gikk for å se på nisse-bandet som spilte og ble borte lenge. Etterpå skulle vi gå rundt juletreet, og da forsvant han vekk fra meg, smatt inn i innerste ringen og tok tak i hendene til de som sto der. Gutten vår som ellers er så sjenert og forsiktig! Plutteline syntes også det var veldig spennende der og nektet å sove. Gikk rundt med henne på ryggen lenge, men hun ville bare ned og krabbe. Hun sovnet til slutt 2,5 timer etter vanlig leggetid. Da de gikk fikk barna godteposer, og det var snakk om bæreposer! Har ikke åpnet Plutten sin enda, men den var tung. Han klarte knapt å løfte den.

Det var en kjapp oppdatering. Nå er det barnefri frem til imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8,5 timers uavbrutt søvn, etterfulgt av :humpe: og en ny halvtimes søvn og til slutt en :dusje: . Jeg er et nytt menneske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heldig for om jeg legger meg i rimelig tid får jeg 8 timer sammenhengende hver natt. :sjenert:

Hvordan er tirsdag eller fredag for deg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er tirsdag eller fredag for deg??

Nå har jeg fått sjekket kalenderen, og tirsdag passer bra! Tenker jeg kommer i 10-11 tiden. Passer det? Jeg sendte deg forresten ingen veibeskrivelse til bæretreffet på onsdag, regner med at du finner frem på egenhånd :fnise:

Vi hadde en veldig fin kveld igår. Vi ryddet ut av skapet på barnerommet, hvor vi bare har stappet inn alle ting vi ikke vet hvor skal. Når alt annet var ryddet bort, tok vi for oss skuffen med fotografier, og satt og mimret, kastet de som var dårlige, og skrev navn, sted og dato bakpå. Vi ble ikke helt ferdige, men det var veldig koselig å sitte der sammen, og deilig å endelig få det gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig da. 8,5 timer sammenhengende søvn fikk jeg vel en gang før jeg var halvveis i svangerskapet. :ler:

Huff, fullt så ille har ikke vi hatt det. Plutteline sov merkelig nok hele natten da hun var 2-3 mnd. Trodde jeg hadde superflaks, men etter to mnd var det slutt. Har hatt noen få bra netter etter det, men det svinger veldig hvor ofte hun våkner.

Krysser fingre for du snart får sove uforstyrret natten igjennom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg fått en annen avtale på tirsdag kl 1300 ca så det passer best om du er her ca kl 1000. :) Og ingen veibeskrivelse tror jeg at jeg klarer meg uten. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sees vi imorgen kl 10. Gleder meg :goodbye:

Dette er siste uken av permisjon :dåne: Har det virkelig vært 10 mnd siden sist jeg var på jobb? Jeg har ihvertfall nok å gjøre denne uken:

Mandag: Tannlege, og besøk på kvelden (huset må shines, og kake bakes)

Tirsdag: Tur med Nótt på formiddagen og teater på kvelden (vi må skaffe barnevakt!)

Onsdag: møte arkitekter på morgenen, bæretreff på dagen, og Tupperwearparty på kvelden.

Torsdag og fredag er fortsatt blanke, men det dukker vell opp noe. Også skulle jeg helst hatt tid til å trene denne uken også. Og lest litt fag :sukk:

Men første punkt på programmet er å hente Plutten så snart Plutteline våkner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg gått en lang og deilig skogstur med Nótt, med hvert vårt sovende barn på ryggen :rødme:

Svigermor kunne ikke sitte barnevakt, og jeg har ikke samvittighet til å spørre mamma en gang til. Så jeg blir hjemme ikveld, mens mannen drar i teater :sukk: Litt trist, men sånn er det jo å ha barn.

Plutteline har sovet i over en time nå, og hun hadde en ekstra lur da vi gikk tur, så jeg burde vel vekke henne. Det er bare så deilig når hun sover :sjenert: Men bedre at hun sover til kvelden enn nå!

Også tenker jeg at det blir pølser til middag idag. Jeg er fortsatt litt syk, og inspirasjonen er alltid på bånn når mannen er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde pølser til middag og Vesla storkoste seg. :lol: Fikk en pølsebit og gnagde den i seg.

Tusen takk for turen i dag, det var veldig hyggelig. Om du finner ut at du har lyst til å ta en sånn tur igjen en søndag må du bare si i fra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...