Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet

Kara W

Anbefalte innlegg

:Nikke: Det har vært en veldig koselig jul, til tross for sykdom. Mannen sier han er frisk igjen, og jeg er mye bedre. Det kiler fortsatt litt i halsen, men nesen er nesten fin igjen. Skal ut og løpe litt i butikker idag, så da får vi se hvordan formen egentlig er.

Etter at alle andre hadde badet var det ikke så mye varmtvann igjen til meg :jolie: Vannet var varmt, men ikke så mye mer enn det. Fikk slappet av i badet en stund, men ikke vasket håret etterpå.

Plutteline bare vokser og vokser. Hun krabber ordentlig, sitter godt på egenhånd, og reiser seg opp langs ben og møbler. Plutten er ikke så begeistret for å bli brukt som klatrestativ :ler: Men han leker nå med lillesøsteren sin. Han lager mat til henne på kjøkkenet sitt, leker titt-tei og hermer etter henne. I går sto hun og holdt meg i hendene, og da ville han også holde hendene hennes. Dette syntes Plutteline at var superfestlig, og så sto begge barna der og lo :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er vi kommet hjem fra en fantastisk Tysklandtur. Reisen ned gikk veldig greit, selv om barna syntes det ble litt langt. Plutten var veldig lei da flyet endelig landet, og uten at vi fikk det med oss hadde han fulgt strømmen av mennesker til utgangen. Ene sekundet var han ved siden av meg, og neste var han borte. Heldigvis fikk vi ropt til flyvertinnen at hun skulle stoppet ham! Første gang han i det hele tatt har beveget seg bort fra oss, så var en overraskende og litt skummel situasjon.

Slottet vi var på var fint, med enkel standard. Men det var fullt av hyggelige folk, og det er jo det viktigste. Heldigvis fungerte baby-callen , så vi ble ikke fastlåst i rommet, slik vi hadde fryktet. Mye av dagen gikk med til å synge, spille spill og prate med koselige mennesker (og passe barn, for vår del). Øverst i det ene tårnet var et rundt rom fylt av brettspill, og det var her de fleste samlet seg. I kjelleren var det pub. Jeg har gått veldig mye trapper denne uken!

Nyttårsaften var det først fin middag, og så opp til taket på det andre tårnet for å se fyrverkeriet. Det var ikke like mye fyrverkeri som vi var vandt til hjemmenifra, men det var en fantastisk utsikt!

Vi var ikke flinke nok til å dytte på Plutten vår til å leke med de andre barna, så han ble ikke kjent med dem før siste dagen, men da koste han seg masse med dem, til tross for språkproblemer (vi var de eneste norske med barn).

Vi koste oss fantastisk mye på turen, og vurderer å reise ned igjen. Og nå vet vi at det er mulig å ta med seg barna på tur. Men da skal vi huske babyseng. Vi klarte å glemme å ta med reisesengen, så plutteline måtte sove i kofferten vår :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi klarte å glemme å ta med reisesengen, så plutteline måtte sove i kofferten vår :sjenert:

:fnise: Det finnes vel verre babysenger. ;)

Godt nytt år! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk et par kommentarer på babysengen, men det fungerte faktisk ganske greit :ler:

Nå har jeg overlevd nok en eksamen! Det gikk som det pleier å gå- Jeg leser sånn passe jevnt over hele semesteret, men dabber litt av mot slutten. Stresser igjennom siste delen og leverer siste oppgaven alt for sent. En uke før eksamen kjenner jeg at jeg kan ingenting og at jeg like gjerne kan gi opp med en gang. Men setter meg allikevel ned og repiterer. Sakte men sikkert klikker ting på plass, og når jeg først kommer på eksamen og begynner å skrive, så går det tross alt ganske greit. Burde ta og melde meg på neste kurs med en gang, for det tar litt tid å få kursmaterialet, men jeg føler jeg trenger en liten pause nå.

I kveld skal vi på juletrefest på jobben til pappa. Det blir koselig, håper jeg. Jeg har ihvertfall veldig mange gode minner fra da jeg var der som liten.

Imorgen skal jeg først på møte i barnehagen, og så på to møter vikarbyråer. Har ikke barnevakt, så Plutteline må være med hele veien. Hun har vært litt sutrete de to siste dagene, så håper det går bra.

Er ellers egentlig ganske lei av å søke jobb, og har takket ja til det ene tilbudet jeg fikk. Men etter å ha lest personalhåndboka føler jeg veldig liten lyst til å begynne der. Skal fortsette å søke for å se om jeg får noe bedre. Får jeg ikke det så skal jeg ihvertfall bli organisert, for har aldri jobbet for så dårlige betingelser før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juletrefesten igår var superkoselig, og nesten akkurat sånn som jeg husker den. Men treet hadde krympet ganske betraktelig. Da jeg var liten var det det største treet som fantes, og det gikk nesten ikke ann å se toppen på det. I år var det bare 4 meter høyt. Merkelig nok hadde rommet det sto i krympet ganske betraktelig også :klø: :ler:

Men barna koste seg! Plutten skjønte ikke så mye av underholdningen, men lo veldig og var helt med når han skjønte den. Og Plutteline syntes det var stor stas å gå rundt juletreet, selv om hun sovnet på siste sangen.

Etter en veldig hektisk morgen (selv om alt er gjort klart kvelden før, så tar det fortsatt en time å komme seg ut døren!) så ble møtet i barnehagen avlyst pga sykdom :sukk: Litt greit, for da fikk jeg dratt hjem om spist frokost. Men litt dumt, ettersom jeg måtte flytte på begge intervjuene mine, og det gir jo et litt dårlig førsteinntrykk. Plutten har idag fått med seg 6 brødskiver, så det burde holde. I går fikk han med seg 4 til frokost og 3-mat), og det første han sier når han så meg var "Mammaaaaa! Matboksen ble tom!" Godt å se at han spiser borte, selv om han nesten ikke spiser hjemme.

Plutteline har begynt å si Mamma :strix: Hun sier det ikke direkte til meg, men hun lager den lyden når hun vil ha oppmerksomhet :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er herlig når de sier det for første gang. Her sier Vesla det stadig på stellebordet med pappa og ikke vil ha han eller når hun er frustrert og ikke får det som hun vil når jeg ikke er til stede. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vært en koselig slapp-av dag. Da barna våknet tok jeg med meg Plutteline opp i sengen til Plutten, og så lå vi og koste og leste bok alle tre (selv om det ble litt trangt).

Av nyttige ting har jeg ryddet kjøkken og vasket en omgang tøy, ellers har jeg spilt dataspill og lekt med Plutteline. PÅ grunn av kulden og sykdom har jeg nesten ikke vært ute i det siste, så idag bestemte jeg meg for å gå til barnehagen. Det gikk bra for det meste, men siste bakken var ikke måkt! Der måtte jeg først gå opp med vognen, som stadig satte seg fast, og så gå ned og hente Plutten. Tror jeg brukte 10 minutter på de 30 meterne, og var nær ved å kollapse da jeg var oppe. Da jeg skulle hente valgte jeg heller bilen, og kjørte meg fast midt i bakken i steden for :sjenert: Men så gikk vi heller lang tur når vi kom hjem. Hadde ingen planer for hvor å gå, så da lot jeg Plutten bestemme, og øvde på høyre og venstre hver gang vi kom til et kryss.

Prøvde å få byttet gaven fra svigermor, men de var ingen byttelapp med, så det gikk ikke :sukk: Damen presterte å gi meg en kosedress i brun velur. Hun har bare kjent meg i 10 år, så det er kanskje litt mye forlangt å forvente at hun skal ha fått med seg at:

* Jeg eier ikke et eneste brunt klesplagg

* jeg liker ikke velur

* jeg går aldri i bukser

Etter middag bygget vi lego i en times tid, før jeg brukte en helt time på å legge barna. Nå skal jeg bare svare på et par jobbsøke-mail (blandt annet en regnskapstest :frown: ), og så skal jeg kose meg med vin og dataspill, evt noe koselige på TVen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi oppsummert det gamle året, og lagt planer for det nye. Her presenteres årets og fjorårets nyttårsforsetter.

NYTTÅRSFORSETTER 2010

* Ta 30 studieponeng (jeg klarte 12 :sjenert: )

* Sy en vinterkåp :riste:

* Organisere klesskapet :Nikke:

* Lage kant på urtebeddet og plante en ny urt :Nikke:

* Gå på teater :riste:

* Ha minst 3 familie utflykter :Nikke:

* Invitere til formell middag :riste:

* Lære å sminke meg (har gått et kurs og øvd litt, men føler ikke at jeg har mestret :sjenert: )

* Trene mer (meldte meg inn på Elixia på slutten av året :sjenert: )

* Gå på minst tre dater :Nikke:

NYTTÅRSFORSETTER 2011

* Sy en vinterkåpe

* Bli bedriftsøkonom

* Invitere til formell middag

* Trene 50 ganger

* Gå på teater

* Ta initiativ til noe med venner minst en gang i måneden

* Reise på barnetur

* Plante balkongkasser

* Arrangere et vellykket utdrikkningslag

* Pusse opp eller ommøblere et rom

* Følge FlyLady's månedsplan for husarbeid

* Og en som er bare mellom meg og mannen :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda en fin helg nærmer seg slutten. Jeg hadde egentlig plalagt å stå på slalom på lørdagen, men da været ble dårlig avlyste vi det. Isteden hadde vi en fin innedag med barna. Mannen fikk besøk av en venn som er kokk, og da det viste seg at han ble til middag fikk jeg mild panikk. Men jeg fant ut at jeg hadde alt jeg trengte til pasta carbonara, og det er en rett jeg kan utrolig godt. Jeg fikk til og med komplementer for det *stolt*

Idag sov jeg leeeeng, helt til kl 11. Mannen ville på skitur, men jeg orket ikke å bli med, så jeg og barna dro ut og lekte i snøen. Det tok 30 min fra jeg begynte å kle på barna til vi sto utenfor huset :dåne: Gutten satt på kjelken mens Plutteline satt på ryggen min, og så dro vi bort i parken for å leke. Plutten hadde en del herlige kommentarer, blandt annet "Oj, det er snø oppå snøen!" "Her var det mange snø! Jeg trenger bare én snø jeg." og "Jeg skal vente til snøen blir borte, jeg." Det var nok litt vanskelig med så mye snø :ler:

Vi kom hjem samtidig med mannen, så da drakk vi alle sammen kakao, før vi så litt barneTV og lekte med tog.

Men nå har han fått veldig høy feber og har det ikke bra. Eller det vil si, han klager ikke og virker fornøyd, men vi ser at han ikke er helt klar, og han skjelver. Han ligger våken i sengen sin, men innimellom prater han litt, og det virker som om han har feberdrømmer. Vi blir nok sittende oppe og passe på en stund til :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nå en time siden han fikk paracet og feberen er gått litt ned, men fortsatt høy. Var nettopp inne hos ham, og da var han lei seg for at han ikke var et nissebarn og kunne gå på skolen (fra en julebok vi har). Jeg lovet han at når han ble større skulle han få begynne på skolen og lære alt det som nissebarna lærer, og da ble han fornøyd igjen. Må jo smile litt også, selv om det er vondt å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutten hadde høy feber i hele går. Han lå i sengen vår og ville bli lest for, men når jeg ikke var der så lå han bare og stirret ut i luften. Han virket veldig fornøyd da jeg pratet med ham, og han klaget i det hele tatt. På kvelden ble han litt bedre og vi lekte litt og han spiste litt middag.

I dag er han feberfri, men utrolig sutrete. Nesten så jeg foretrakk gårsdagen :sukk: (men ikke egentlig, selvfølgelig, for han hadde det jo ikke bra).

Vi kuttet ut nattmat for Plutteline for 5 netter siden. Det har gått ganske bra, men hun har fortsatt å våkne ofte. Men i natt sov hun hele natten :strix: Begge barna var lys våkne kl 6, så jeg sto opp med dem da. Mye lettere etter en hel natts søvn.

Ellers driver Plutteline å eksperimenterer med å løfte annet hvert ben når hun står oppreist. Ser at hun lurer på hva dette kan brukes til, men ettersom hun holder godt fast med begge hender så kommer hun ikke så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du... jeg tror faktisk at jeg har helt glemt å takke for julegavene våre. :sjenert: Det var ikke meningen. Tusen takk for den morsomme kluten med ugler som vesla fikk, og uglepepperkakeformen som jeg fikk. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...