Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet

Kara W

Anbefalte innlegg

Man kan ikke være supermenneske hver dag! Det er lov å slappe av og kose seg også :klemmer:

Tro meg, jeg er verdensmester i det :sjenert:

Takk, men begynner å føle at det blir mye sofasitting, og veldig lite nyttig :sjenert: Huset detter jo snart ned rundt ørene på meg.

Like etter siste innlegg igår bestemte jeg meg for å ta en tidelig kveld. Før jeg hadde rukket å komme meg opp av sofaen, så kom mannen hjem med en kamerat. Veldig hyggelig det, men ble sittende oppe og spille frem til kl 2. Og så opp kl 7:30 med Plutteline :Gjesp:

Idag skal vi besøke svigerfar på Toten. Håper vi ikke kommer hjem alt for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så, så. Det kan ikke være verre enn hvordan huset er her! G sin nye hobby er å kaste alt vegg i mellom, jeg husker knapt sist jeg så ei vaskebøtte, og vi har fått MUS i veggen og gulvet mellom kjeller og første etasje. Den ene var så freidig at den spankulerte ut i stua i går kveld, mens vi var våkne ( :overrasket: ), og katten?

Han lå og SOV! :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, så. Det kan ikke være verre enn hvordan huset er her! G sin nye hobby er å kaste alt vegg i mellom, jeg husker knapt sist jeg så ei vaskebøtte, og vi har fått MUS i veggen og gulvet mellom kjeller og første etasje. Den ene var så freidig at den spankulerte ut i stua i går kveld, mens vi var våkne ( :overrasket: ), og katten?

Han lå og SOV! :forvirret:

:ler: Husker en mus på hytta som kom inn på kjøkkenet mens mamma laget mat. Den stoppet opp og tittet litt på henne, før den gikk videre. Håper dere blir kvitt musene snart!

Plutten har alltid vært veldig glad i å rydde opp og putte ting i esker, og Plutteline gjør ikke så mye av seg enda, så jeg kan desverre ikke skylde på noen andre enn meg :sukk: Men vi fikk ryddet litt igår, så det ser bedre ut her, selv om det fortsatt ikke akkurat er rent.

Igår var vi hos svigerfar og så på huset de skal kjøpe. Det er en 1700-talls gård som tidligere eier har brukt som hytte. Det sto en del gamle fine ting der som de kunne tenke seg å overta, og tidligere eier skulle bare tilbake og hente ut et par ting til seg selv. Da vi kom var alt som var gammelt og fint fjernet. Værst var soverommene hvor de hadde tatt med seg sengene, mens det lå igjen hauger av gamle madrasser og møllspiste dyner.

Jeg har ligget i sengen fra kl 23 til kl 11, men det ble langt fra 12 timers søvn. På det meste ble det 3 timer sammenhengende, og Plutteline var våken fra 3:30-5:30 :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musekverk er lagt ut og spist av, og selv om det ikke er særlig snilt å gjøre det slik, er vi ikke interessert i å ha en musekoloni i huset! :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha gått en tur igår begynte vi å rydde huset. Plutten hjalp meg med å støvsuge, og vare mer nyttig enn i veien denne gangen :fnise: Tok jo litt ekstra tid når han skulle holde i selve støvsugeren, men han var veldig flink til å plukke opp ting fra gulvet og flytte stoler for meg. Han blir nok nyttig etterhvert han også :rødme:

Idag har jeg levert i barnehagen og løpt ærender med an baby på ryggen. Både koselig og praktisk :Nikke: Plutten er litt misunnelig og vil sitte på ryggen han også, så skal låne en MeiTai og se hvordan det går. Ser ikke helt for meg at han er enkel å ha i sjal.

Nå ligger Plutteline på gulvet og prøver å komme seg opp på knærne :rødme: Jeg er fortsatt overbevist om at jeg har verdens beste barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei av å være mamma nå :sur: Lei av å kjenne at det alltid er noen som trenger meg, at jeg aldri kan regne med å få være i fred. Lei av å ikke kunne være impulsiv og takke ja til fester. Leiav å amme. Lei av å lage ordentlig middag hver dag. Lei av å være uproduktiv. Lei av å vaske flasker og skifte bleier. Lei av å ta nattestell og barn som ikke vil sove. Og lei av å være kvalm (selv om det nok ikke har noe med barna å gjøre) :sukk:

Skal snart dra og hente Plutt. Håper mannen kommer tidelig hjem, så kan ha lage middag og passe barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag fikk jeg litt nok. Kjente at det skikkelig kokte over da jeg hentet i barnehagen idag og guttungen ikke ville ha på seg sko. Ringte en venninne som kom og hentet meg i den splitter nye bilen sin. Har vært og shoppet litt, spiste på pannenkakehuset, og skravlet masse (klarte å holde oss unna barn ca 50% av tiden :fnise: ) Det ble en veldig god kveld allikevel , så nå skal jeg gå og kravle inntil mannen min :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt en liten make-over dag. Jeg har vært til frisøren og fått sminkeveiledning. Kjøpte en del ny sminke, så nå skal jeg begynne å eksperimentere. Men Plutteline gjorde seg til butikktyv. Da jeg pakket henne ned i vognen så jeg en tube der, som jeg antok at var den nye mascaraen min som bare hadde falt ut av posen. Da jeg kom hjem oppdaget jeg at det var en conseler, som jeg slettes ikke hadde betalt for :sjenert:

Vi fikk bekreftet barnevakt, så på lørdag skal vi på fest sammen :danse: Gleder meg!

Også har vi havnet i avisen idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du i det inste kunne bruke den concealeren da. :fnise:

Jeg skjønner godt at du bli lei innimellom, og at livet er litt kjipt. Nå sitter jeg og gaper i sofaen, trøtt som en strømpe. Er litt usikker på om det bare er pga. barn og praksis, eller om også PCOS spiller en stor rolle i det hele.

Godt dagen din ble bedre da, og at du kan pludre litt med mannen. Min stakkars, han må jobbe hjemme nå. Ta igjen tapt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen god morgen :sukk: Sto opp litt før 7 med Plutteline. Mens jeg gjorde oss klare til å komme ut døren falt hun ut av sofaen! Jeg vet at jeg ikke må legge henne fra meg der, men det har bitt så vane at jeg helt glemte meg. Tok lang tid før hun roet seg. Tok bilen til barnehagen, og holdt på å skli av veien, for det siste stykket var ren is. Var så vidt jeg kom meg opp bakken, og er utrolig glad for at det ikke kom en bil imot akkurat da. Vel fremme oppdaget jeg at jeg hadde glemt både lue og votter til Plutten. Heldigvis hadde de noe han kunne låne, så jeg slapp å dra tilbake med nytt.

Plutteline ligger nå og sover. Vi skal bare være hjemme og slappe av idag, så skal følge litt med på henne. Tror hun overlever fallet helt fint, men man blir jo litt bekymret. Ellers skal jeg vaske og rydde, for det har det vært gjort alt for lite av i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei av å være mamma nå :sur: Lei av å kjenne at det alltid er noen som trenger meg, at jeg aldri kan regne med å få være i fred. Lei av å ikke kunne være impulsiv og takke ja til fester. Leiav å amme. Lei av å lage ordentlig middag hver dag. Lei av å være uproduktiv. Lei av å vaske flasker og skifte bleier. Lei av å ta nattestell og barn som ikke vil sove. Og lei av å være kvalm (selv om det nok ikke har noe med barna å gjøre) :sukk:

Å... jeg vet så alt for godt hvordan det der er.

Noen ganger setter jeg meg i sofaen og orker ikke prate med Andrè. Ikke fordi han har gjort noe galt, men bare... la meg være litt aleine!

Jeg skulle og ønske den impulsive delen av livet tilbake, kunne bare gjøre noe spontant, kunne takke JAA!! Istedet for ja... men jeg må prøve og få barnevakt først...

Slik tenker jeg ofte selv, også kjenner jeg samvittigheten kommer krypende når jeg ser på jenta vår som sover i senga si om kvelden.

Da tenker jeg at jeg er verdens heldigste og kunne tenkt meg et annet liv.

For det kunne jeg ikke. Egentlig.

I dag har jeg hatt en liten make-over dag. Jeg har vært til frisøren og fått sminkeveiledning. Kjøpte en del ny sminke, så nå skal jeg begynne å eksperimentere. Men Plutteline gjorde seg til butikktyv. Da jeg pakket henne ned i vognen så jeg en tube der, som jeg antok at var den nye mascaraen min som bare hadde falt ut av posen. Da jeg kom hjem oppdaget jeg at det var en conseler, som jeg slettes ikke hadde betalt for :sjenert:

Vi fikk bekreftet barnevakt, så på lørdag skal vi på fest sammen :danse: Gleder meg!

Også har vi havnet i avisen idag.

Det hørtes ut som en velfortjent dag!

Og det med butikktyv... der kan jeg bare skylde på meg selv.

Da vi brukte dypvogn la jeg noen ganger store varer under vogna før vi kom til kassa.

det måtte jeg slutte med for jeg kom hjem noen ganger og så at de varene hadde jeg jaggu glemt og betale for... :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å... jeg vet så alt for godt hvordan det der er.

Noen ganger setter jeg meg i sofaen og orker ikke prate med Andrè. Ikke fordi han har gjort noe galt, men bare... la meg være litt aleine!

Jeg skulle og ønske den impulsive delen av livet tilbake, kunne bare gjøre noe spontant, kunne takke JAA!! Istedet for ja... men jeg må prøve og få barnevakt først...

Slik tenker jeg ofte selv, også kjenner jeg samvittigheten kommer krypende når jeg ser på jenta vår som sover i senga si om kvelden.

Da tenker jeg at jeg er verdens heldigste og kunne tenkt meg et annet liv.

For det kunne jeg ikke. Egentlig.

Nei, barna mine er helt fantastiske, og jeg kunne virkelig ikke tenke meg å bytte bort livet mitt. Men noen ganger så hadde det vært veldig fint å kunne være bare litt mer impulsiv.

Plutteline har sovnet igjen nå. Hun virker helt fin, men pleier ikke å sove på denne tiden av døgnet. Jeg ringte legen, og de hadde en ledig time, så da tar vi turen innom der før vi henter i barnehagen. Bedre føre var, og alt det der.

Ellers har jeg på meg en heltvanlig t-skjorte idag. Ettersom jeg bare ammer 1 gang iløpet av dagen nå kom jeg frem til at jeg ikke egentlig trengte en ammetop. Jeg er jo ganske lei av de 5-6 toppene som jeg har gått i de siste 5,5 månedene. Jeg ammer fortsatt 2-3 ganger om natten, men ser at det går mot slutten. Regner med at om 2-3 uker så ammer jeg ikke i det hele tatt lenger. Må bare finne et passende tidspunkt å kutte det ut. Prøvde å la være å gi morgenpuppen i morges, og da fikk jeg høre det.

Husker jeg leste i avisen for et par år siden om noen som ble anmeldt for tyveri, fordi ett-åringen hadde "stjålet" en pakke doruller :klaske:

Concealeren var litt lys, men blir sikkert fin utover vinteren :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutteline har fått en lett hjernerystelse. Gjett om jeg har dårlig samvittighet! :tristbla: Det var ikke noe å bekymre seg for mente legen, men for sikkerhets skyld ville hun at jeg skulle vekke henne 2.hver time i natt. Er temmelig sliten nå. Og Plutteline er utrolig vanskelig å vekke om natten. Når hun sover kan jeg snu henne på hodet å riste uten å få annen reaksjon enn noen irriterte grynt. Det har vært en lang natt :sukk:

Men nå sitter jeg her med en sovende baby på fanget. Finnes det noe bedre :rødme:

Om en halvtime skal jeg dra og trene, og etter det skal jeg til tannlegen. Gruer meg skikkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tannlegetimen gikk mye værre enn fryktet. 7 hull, en rotfylling, trekke to visdomstenner til å begynne med! Jeg hadde aldri tenkt meg at det skulle være så ille :tristbla: Der forsvinner både slalom-utstyr og Whitby-tur.

Har lyst til å gå å trøstespise nå, men det blir vel også feil :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov å trøstespise! Bare vær flink å drikke vann for å skylle munnen etterpå :)

Jeg gruer meg masse til jeg finner penger til å dra til tannlegen... Vi snakker 2 tenner som må trekkes antagelig og erstattes med bro, og en 15-16 hull... :sjenert: Tannlegeskrekk er helt jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos det og savne spontanitet:

Jeg savner og ha spontan sex for og være ærlig.

Når vi vil, istedet for og se på hverandre og se på klokka og vite det at joda, vi kan da fint :humpe: men da får vi vente i 4 timer.

Du vet hva jeg mener, regner jeg med.

;)

Og hva tannlegebesøket angår... Å faen.

For og si det rett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet akkurat hva du mener MarianneE ;) (selv om sexlysten fortsatt ikke har dukket opp igjen etter fødselen :sjenert: )

Har vanligvis ikke tannlegeskrekk, men kjenner jeg gruer meg veldig til neste uke. Da skal jeg til tannlegen tirsdag og onsdag, en hel time hver gang :redd: Man vet det blir dyrt når tannlegen spør hvordan det står til med økonomien. Men best å bare få det overstått.

I natt ble jeg vekket kl 1, 2, 4, 5, 6 og 7, når vi sto opp :sukk: Mannen kom hjem i 3 tiden og ligger fortsatt og sover. Aner ikke hva slags form han er i, men kjenner at jeg er veldig irritert. Altså, han må jo få lov til å dra ut og kose seg, men jeg savner ham faktisk litt. Han er stadig vekk ute på ettermiddagen/kvelden, og nå sover han bort halve lørdagen også. Han skal til Usa neste uke, så han hadde lovet at denne helgen skulle vi tilbringe sammen :sur:

Nå sover Plutteline, og jeg har satt Plutten forran TVen. Kjente at jeg trengte litt alenetid.

Tenkte jeg kanskje skulle bake disse. Må bare se om jeg finner Halloween-formene mine. Blir de vellykket tar jeg de med på festen ikveld. Hvis ikke spiser vi de bare opp selv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dobbel porsjon er en selvfølge :fnise: Men jeg oppdaget nettopp at det er mamma som har alle kakeformene. Så nå sitter jeg og lurer på om jeg skal dra bort dit og hente dem, eller om jeg skal dra på Storsenteret og kjøpe nye. Må uansett ut og handle mat etterhvert. Er tom for grøt, og nesten tom for melkepulver. Stakkars Plutteline blir nærmest sulteforet.

Mannen har endelig stått opp. Men hva er det første han gjør? Han prater i telefonen! (ok, han lekte litt med plutten først, men kan ikke si at vi har fått pratet så mye sammen akkurat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen ble superfin. Først bakte jeg og Plutten sjokoladekjeks i form av ugler og spøkelser. Han skjønte raskt konseptet med å kjevle ut deigen og å trykke ut former, selv om det trengtes litt rettledning av mamma. Men jeg kooooste meg. Det er sånne øyeblikk jeg har gledet meg til når jeg har tenkt på det å være mamma.

Plutten var veldig skeptisk da jeg fortalte at han skulle overnatte hos en venninne. Men da vi kom lå brio-togene fremme, og da var alt greit. Han hadde knapt tid til å si hadet da jeg gikk. Nå leker de i barnehagen til venninnen, og vi skal snart dra og hente ham.

Vi kom oss ut døren litt senere enn planlagt (som vanlig :sjenert: ) og endte opp med å levere Plutteline etter leggetiden hennes. Dette gjorde at hun ble overtrøtt og nektet å roe seg :( Men det gikk heldigvis bra og foreldrene mine er ikke avskrekket fra å sitte barnevakt igjen.

Festen ble superkoselig. Det er alltid masse hyggelige mennesker å skravle med der. Men jeg merket at det var lenge siden jeg hadde gått med korsett! Strammet det mye mindre enn jeg pleier, men endte allikevel opp med å få veldig vondt i ryggen :( Også gadd jeg ikke å ta det av før jeg kjørte hjem. Jeg anbefaler ikke å kjøre bil med korsett på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...