Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet

Kara W

Anbefalte innlegg

Det var superkoselig å treffe deg igjen, vennen! Har noen bilder av solstråla di jeg tenkte sende deg, skal jeg bare sende dem på mail? Vil du evt. at jeg skal pakke dem i en zip-fil?

Send dem gjerne på mail. Så vidt jeg vet har jeg ingen begrensninger, så du trenger ikke å zippe. Gleder meg til å se bildene! Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En hektisk, men fin dag. Barnehagen var stengt, så mamma skulle sitte barnevakt mens jeg var på helsestasjonen. Hun klarte selvfølgelig å skrive ned feil tidspunkt, så jeg det ble litt ekstra stress å komme seg ut døren. Men jeg rakk da timen.

Jenten legger godt på seg, selv om det fortsatt er noe lavt. Ettersom jeg ammer hver time ble vi enig om at jeg skal prøve å gi litt tillegg og se om vi får litt mer rutine på dagen. Ellers var hun i god form. Da helsesøster skulle se om hun klarte å sitte fint, så reiste hun seg like gjerne opp og sto :fnise: Fikk komplementer for det.

Etterpå gikk vi ut og spiste alle sammen. Gutten hadde god appetitt. Så var det hjem og finne alle papirene vi trengte til bankmøtet. Møtet var veldig lærerikt, men vi kunne ikke få noe klart svar enda. Vi kan sannsynligvis få låne penger til å kjøpe huset, med sikkerhet i vårt eget hus, men det var litt mer omstendelig å søke om penger til selve oppussingen. Men jeg regner med at vi legger inn et bud imorgen, så det blir spennende!

Guttungen sovnet foran barneTV, mens jenten var sutrete etter vaksinene. Men nå sover begge godt i sengene sine. Det er byfest her, så vi har nettopp vært ute og sett på et helt fantastisk fyrverkeri mens vi drakk god vin. Jeg kommer til å savne å bo så sentralt. Imorgen tenker jeg vi går og ser på noen av barneaktivitetene.

Og nå er det leggetid også for de store!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fin av slutning på dagen. Så godt å få komplimenter av helsestasjonen - det føler jeg at vi har til gode å få. Helsesøster'n vår er litt sær kan du si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fin av slutning på dagen. Så godt å få komplimenter av helsestasjonen - det føler jeg at vi har til gode å få. Helsesøster'n vår er litt sær kan du si.

Var et nydelig fyrverkeri. Noe av det beste vi har sett, faktisk.

Syntes også helsesøsteren vår var ganske sær, helt til vi var på 2-årskontrollen. Hun var helt perfekt med ham. Problemet er vel at hun prater til alle som om de var 2 år :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk ikke innvilget lån :sur: Banken mente at siden jeg ikke har fast jobb så kunne vi ikke låne så mye. Teite banken. Skal prøve å få tak i nye arbeidskontrakter for både meg og mannen, og prøve på nytt neste uke. Håper bare ikke huset blir solgt før den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg vært ute en tur, bare meg, for første gang på nesten 4 mnd. Har tenkt at jeg skulle begynne å gå litt utpå små turer så mannen får vendt seg til å være alene med babyen. Men idag hadde jeg plutselig fått nok. Jeg gav fra meg en gråtende baby, sa ifra at hun var sulten og trengte bleieskift, og gikk ut døren. Hadde egentlig bare tenkt å gå en liten tur i parken, men da jeg først var kommet ut så var det så deilig at jeg bare fortsatte å gå. Endte opp med å gå opp og ned tre åser i raskt tempo.

I det jeg kom opp trappen hjemme hørte jeg en hylende baby. Viste seg at hun hadde nektet å ta flaske og grått hele tiden jeg var borte :( Hun hadde vekket storebror, og da begynner alltid den ene å gråte mens man prøver å roe den andre, og omvendt, og så har man det gående.

Men må innrømme at jeg faktisk ikke har dårlig samvittighet, for turen gjorde så godt. Og nå sitter jeg her og nyter en kald øl mens begge barna sover :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen er værre enn min.

Ble spurt om jentungen drikker melk og jeg bekreftet at joda, melk er hun glad i.

Da la helsesøster hodet på skakke og sa Du føler kamskje ofte bekymring for at hun drikker for mye melk? :klaske:

Og for hver gang jeg har vært innom får jeg høre at jeg ikke må glemme at jentungen er født for tidlig.

Det er veldig mange hyggelige helsesøstra der vi går, men "min"

gjør meg veldig glad for at jeg var godt oppi 20 åra da jeg fikk barn, og er i stand til og tenke sjøl.

Nå har jeg vært ute en tur, bare meg, for første gang på nesten 4 mnd. Har tenkt at jeg skulle begynne å gå litt utpå små turer så mannen får vendt seg til å være alene med babyen. Men idag hadde jeg plutselig fått nok. Jeg gav fra meg en gråtende baby, sa ifra at hun var sulten og trengte bleieskift, og gikk ut døren. Hadde egentlig bare tenkt å gå en liten tur i parken, men da jeg først var kommet ut så var det så deilig at jeg bare fortsatte å gå. Endte opp med å gå opp og ned tre åser i raskt tempo.

I det jeg kom opp trappen hjemme hørte jeg en hylende baby. Viste seg at hun hadde nektet å ta flaske og grått hele tiden jeg var borte :( Hun hadde vekket storebror, og da begynner alltid den ene å gråte mens man prøver å roe den andre, og omvendt, og så har man det gående.

Men må innrømme at jeg faktisk ikke har dårlig samvittighet, for turen gjorde så godt. Og nå sitter jeg her og nyter en kald øl mens begge barna sover :sjenert:

Det var det jeg tenkte jeg skulle skrive, at du ikke må ha dårlig samvittighet for NOE!

De pappaene gjør vel så godt de kan, men jeg føler kanskje noen ganger at de blir morro-pappa og tar lite av den slitsomme delen med det og ha barn.

:hug: til deg. Skjønne damen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send dem gjerne på mail. Så vidt jeg vet har jeg ingen begrensninger, så du trenger ikke å zippe. Gleder meg til å se bildene! Tusen takk.

Da sender jeg dem så snart jeg sitter ved egen PC og har tid til å fikse. ;) Skal på ettårsdag etter jobb... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg tenkte jeg skulle skrive, at du ikke må ha dårlig samvittighet for NOE!

De pappaene gjør vel så godt de kan, men jeg føler kanskje noen ganger at de blir morro-pappa og tar lite av den slitsomme delen med det og ha barn.

:hug: til deg. Skjønne damen!

Tusen takk. Blir lett til at jeg tar alle de "kjedelige" bitene ja :Nikke: Jeg vet jo at det blir mindre gråt av det, men det er veldig dumt i lengden.

Da sender jeg dem så snart jeg sitter ved egen PC og har tid til å fikse. ;) Skal på ettårsdag etter jobb... ;)

Gleder meg til å se. Håper du koser deg i ettårsdagen!

Fryseren vår begynte å bli tom, så jeg tenkte at det var på tide å storhandle igjen. På lørdag hamstret vi øl og bleier for 1000,- i tillegg til vanlig ukehandel :skaal: I dag hadde Ultra 30% rabatt på hele butikken, så da ringte jeg manne og sa at NÅ skulle det storhandles. Det ble 6000,- :dåne: Men så er også fryseren full og vi har masse luksusvarer vi ellers ikke tar oss råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktiv da idag. Begynte med å ta med guttungen på helsestasjonen for måling og veiing. Han vokser bra nå, og har begynt å spise igjen, så da kan jeg slappe av på det. Etter å ha levert ham i barnehagen dro jeg innom Ultra igjen, for idag var det 50% på alle varer. Jeg kom litt etter åpningstid, og det var totalt kaos. Butikken var nermest ribbet for varer, og det tok meg over en time å komme ut igjen, og da gav jeg opp å komme helt inn i butikken. I løpet av noen få dager har vi nå brukt to månedsbudsjetter av mat :dåne:

Så var det full fart hjem og hakke grønnsaker til middag, før jeg dro avgårde på barseltreff. 1,5 times koselig skravling og spising, og så løpe videre. Hente gutten i barnehagen, handle mat og hjem og sette fra meg barn og matvarer. Tilbake til butikken etter de siste tingene som jeg hadde glemt, og hjem igjen. Der har vasken tettet seg, og nekter å løsne opp selv med store mengder Plumbo. Stresse masse med å lage middag før gjestene kommer.

Men det ble en koselig kveld :Nikke: Maten ble god, barna var snille, og jeg skjønte mer tysk enn jeg trodde. Klarte til og med å stottre frem et par ord.

Nå sitter jeg og laster opp bilder på en digital fotoramme. Den er utrolig kronglete, og bruksanvisningen klarer ikke å si noe som helst fornuftig, og aller helst skulle jeg ha sover, men jeg er ganske sikker på at svigermormor blir glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det har vært mye løping de siste dagene så har jeg faktisk hatt det veldig koselig. Har endelig begynt å nyyyyte tiden med baby. Hun har begynt å rulle rundt og fått sin første tann! Føler ammingen også går veldig bra, selv om hun får 1-2 flasker iløpet av dagen.

Nå har jeg laget pesto som vi skal kose oss med i kveld. Men først skal vi på byfesten og se hva som skjer der. Tror det er noen barneaktiviteter, selv om mesteparten er imorgen. Regner med at jeg tar babyen i sjal og gutten i trille. Tenker at det nok blir minst styr. Resten av helgen blir fylt med familiekos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God helg! :kose:

Takk. Håper dere koser dere også.

Tok med gutten på byfest idag. Det var karneval med barn og voksne i fargerike drakter, masse aktiviteter og diverse grupper som opptredte. Hva er gutten mest fascinert av? Jo, det er grus på bakken! Og en bro som leder ut av parken :ler: Og litt senere finner vi en agilitybane for hunder, som han løper rundt og leker masse på. Noen ganger virker han veldig stor, og andre ganger er han helt klart bitte liten. Han maste ihvertfall ikke om noe som kostet penger :fnise:

Mannen er ute på whisky-klubb ikveld. Han skal ut imorgen også, noe jeg fant ut rett før han skulle dra ikveld (hadde oppstått en missforståelse mellom oss), og da klarte jeg å bli så skuffet og lei meg at jeg satte meg ned og gråt. Var jo absolutt ikke meningen det, og ble bare enda mer frustrert, fordi jeg ikke liker å være en sånn som nekter mannen min å gå ut. Vi fikk heldigvis pratet ut en del før han dro. Det er ikke det at jeg ikke unner ham å gå ut, men er frustrert fordi jeg selv ikke klarer å komme meg ut. Jeg klarer liksom ikke å gå fra babyen min, og dessuten så har jeg ikke så mange venner å gå ut med. Så aller helst vil jeg at han skal sitte hjemme sammen med meg og være venneløs :ler::sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I steden for å sitte hjemme og være bitter, så fant vi ut at jeg og barna like gjerne kunne være med sopptur. De skulle jo gå en liten og rolig tur idag. Vi ble ganske forsinket, og begynte ikke å gå før klokka var blitt 15. Etter å ha virret rundt i lyngen sa vi ifra at det var på tide å ta med barna hjem. Han som hadde kartet pekte oss i riktig retning, og vi satt avgårde. Det bar opp og ned, og både regnet og haglet, men noen stor sti fant vi aldri, og de stiene vi fant var blitt til elver. Etter en god stund kom vi ut i et boligfelt et godt stykke fra der vi hadde parkert bilen, og da vi til slutt fant bilen var klokke blitt 19 :sjokkert: I fire timer hadde vi gått, uten at barna hadde klaget en eneste gang!

Nå ligger jeg foran peisen med et glass vin. Skal straks gå og legge meg i badekaret. Det ble en god helg alikevell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I kveld la jeg Plutteline i sengen mens hun enda var fullt våken. Jeg har vært inne og vugget og sunget noen ganger, men en halvtime etter at jeg la henne, så sov hun :strix: Det er første gangen jeg har klart ordentlig!

Som belønning gikk jeg inn på Amazon og brukte alt for mye penger :sjenert: Så nå er det bare å vente på lapp i postkassen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Babyen sovnet da jeg la henne, men det gjorde ikke gutten. Det ble en lang kamp, og vi fikk ham ikke til å sove før 23:30. Så våknet han kl 2, og da vekket han babyen også. Babyen våknet for mat kl 5 og kl 6:30. Kl 6:30 sto også 2-åringen opp igjen. Vi har litt søvnmangel alle sammen idag.

Fikk nå levert i barnehagen, og tenkte jeg skulle prøve å få sovet litt. Men akkurat i det jeg hadde lagt babyen, og skulle følge etter selv, så ringer de fra barnehagen og sier at gutten er syk :sukk: Så nå er han hjemme og ser på barneTV. Skal se ann formen hans litt, men er mulig vi drar på biblioteket og låner noen nye bøker og en DVD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...