Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet

Kara W

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så bra at både permisjonspenger og sensur på eksamen var kommet da! Gratulerer med A! :hoppe:

Takk, takk. Er rimelig fornøyd nå :Nikke:

Jøss, er klokka blitt så mye? Hvor ble det av dagen? Har jo ikke rukket å gjøre noen ting enda. Mann og barn kommer hjem snart, og har ikke tenkt på mat i det hele tatt.

Gleder meg til helg og til å ha mannen hjemme :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å si at jeg sitter fast i ammetåken. Veslejenta ammer konstant, hele tiden (i hvertfall føles det slik :sukk: ) På mandag sov hun en del, men ellers sover hun veldig lite på dagtid, og ihvertfall ikke i sengen sin. Det blir heldigvis noen timer søvn på oss i løpet av natten.

Om noen timer skal vi på barseltreff. Håper det er koselige mennesker der, og ikke bare mødre med perfekte babyer som sover hele natten, og som selv ser freshe og rene ut. Føler meg alt annet enn fresh og ren.

Da var det på tide å amme igjen. Kommer vel tilbake etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagene bare flyter avsted. Hun har roet seg litt på spisingen, selv om det fortsatt er ofte og hun sover lite. Men det betyr at vi får mer våken-tid sammen og kan lære hverandre å kjenne litt bedre.

I kveld hadde jeg planlagt å kose meg med et glass vin og litt håndarbeid etter at hun hadde sovnet, men nå er jeg alt for trøtt og har straks tenkt til å stupe i sengs. Tar derfor bare et raskt sammendrag av uken her:

Mandag: Besøk av Nótt

Tirsdag: Besøk i den nye barnehagen og bytur med venninne

Onsdag: Barseltreff. Gikk lang tur sammen etterpå

Torsdag: Sommeravsluttning i barnehagen

Fredag: Nytt barseltreff. Ettersom vi var så få ble vi slått sammen med en annen gruppe.

Lørdag: Bursdagsmiddag hos foreldrene mine

Søndag: Middelalderfestivalen, hvis været holder

Og så tar jeg med neste uke, siden jeg ikke vet når jeg får sjansen til å skrive neste gang.

Mandag: Bursdag og tannlege :tannverk:

Tirsdag: Slappe av!

Onsdag: Legetime

Torsdag: 6-ukerskontroll

Fredag: Barseltreff

Lørdag: Bake og handle til bursdagsfest

Søndag: Feire bursdag med gode venner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var en fiiiiin dag. Hadde en lat morgen med guttungen, mens mann og baby sov og koste seg i sengen. Da alle til slutt var påkledd og mette (tok bare to timer :fnise: ) dro vi på middelalderfestivalen. Var mye flott å se på! Jeg fikk kjøpt meg en nålbindingsnål og brikkevevsbrikker. Dessverre hadde jeg ikke med så mye kontanter, så jeg fikk ikke kjøpt noen smykker, slik jeg hadde håpet. Men vi fant ut hva vi skal kjøpe i bryllupsdagsgave. Et pilkogger er jo laget av lær, så da kjøper vi det, med tilhørende piler og bue ;) Men da vi fant noen fine var guttungen veldig sliten og ville hjem, så vi bestiller vell over nettet. Denne boden hadde både fine buer og fine smykker.

Etterpå gikk vi en tur i skogen. Guttungen koser seg veldig ut i naturen at det er en fryd å se ham, selv om han ble veldig lei seg da han ikke fikk ri på hestene.

Da vi kom hjem la jeg meg til å sove mens mannen lagde middag. På kvelden så vi på TV mens jeg fikk sydd litt.

Idag er det tannlegebesøk :( Venter egentlig bare på at tiden skal gå slik at jeg får det overstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært en fantastisk dag! Begynte med at babyen vår sov fra kl 23 til kl 6:45! Etter det sov vi litt til og sto opp kl 9. Fikk ryddet og vasket det vi ikke tok igår før jeg satte igang med forberedelser til bursdagsselskapet mitt. Fikk et par avbud i siste liten, så trodde ikke vi ble så mange, men så viste det seg at noen av de jeg trodde ikke kom, kom alikevell. Vi endte opp med å være 9 voksne og 8 barn, og guttungen vår som eneste gutt. Ble litt omrokkering på bord og mat, men alle fikk sitte, og tror alle ble mette. Barna løp rundt og lo masse, og ingen gråt, mens vi voksne skravlet og koste oss (og ingen av de voksne gråt heller :fnise: )

Nå sover begge barna mine, så jeg har tatt meg en glass vin. Tenker jeg tar det med meg ut på balkongen og leser der.

Også har jeg verdens beste bestevenninne! Hun kom tidelig og stelte istand med mat og dekket på bord, og så ble hun igjen etterpå og ryddet og vasket. Kunne ikke klart det uten henne! Må finne på noe virkelig fint for å takke henne.

Dette tror jeg er den beste bursdagsfeiringen jeg kan huske :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lur:

Jeg har bursdag om 6 uker, får jeg låne venninna di da?

Fikk du noe fint?

Hadde jeg vært flink til og oppdatere meg ( :sjenert: ) hadde jeg fått med meg at du har hatt bursdag og lagt igjen en :bursdag: til deg...

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj ,lenge siden jeg har skrevet, visst. Synes det er vanskelig å skrive når hodet er fullt av tunge tanker. Liker ikke å innrømme at ikke alt er perfekt alltid, så derfor skriver jeg bare om koselige ting :sukk:

Men imorgen drar jeg på ferie. Håper at alt bare blir koselig der, og at jeg har masse å skrive om når jeg kommer tilbake om tre uker.

God sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare på film at alt er perfekt når man har fått liten baby.

Da TheaM var baby og ikke ville sove, bare gråt og gråt satte jeg meg på gulvet på rommet hennes mens jeg klamret seg fast i sprinkelsenga mens jeg hyl tutet sjøl.

Det og få barn ER ingen dans på roser.

Det kan være et utmattende slit men med enorme lyspunkt innimellom som -etterhvert- overskygger det som ikke er så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du hjemme om dagene? Kanskje jeg kunne få til et lite besøk når jeg er sørpå? (Det er i midten av august).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 3 uker senere...

Nå er jeg tilbake fra en flott ferie. Tre uker med familie og hyttetur, og uten TV, internett eller mobil. Har endelig fått hilse på niesen min, som er en ordentlig god liten klump. Rart å se broren min som pappa! De har ikke helt funnet seg til rette i den nye tilværelsen som familie, men det kommer seg nok etterhvert. Har lovet å besøke dem litt oftere, nå som jeg vet at lange bilturer ikke er noe problem.

Ellers har ferien bestått av leking, håndarbeid, hagearbeid, rydding av strand, lesing, dataspill og kjærestetid. Alt jeg har ønsket meg.

Det er bare på film at alt er perfekt når man har fått liten baby.

Da TheaM var baby og ikke ville sove, bare gråt og gråt satte jeg meg på gulvet på rommet hennes mens jeg klamret seg fast i sprinkelsenga mens jeg hyl tutet sjøl.

Det og få barn ER ingen dans på roser.

Det kan være et utmattende slit men med enorme lyspunkt innimellom som -etterhvert- overskygger det som ikke er så bra.

Takk :klemmer: Det hjelper å høre at andre også sliter. Vi kjørte jo gjennom Porsgrunn på veien til hytten, og opprinnelig var planen at jeg skulle kjøre alene med barna. Da tenkte jeg at det hadde vært morsomt å stoppe og spise lunch med deg og Ashelia. Har lyst til å møte deg IRL :Nikke: Men så ble det til at jeg kjørte sammen med mannen og sent på kvelden, så det får bli en annen gang.

Et par ganger i løpet av ferien ble det for mye for meg, og jeg ble sittende og gråte, og en gang knakk jeg helt sammen og måtte bare sende barna ut mens jeg gikk og la meg (10 min senere ble jeg vekket med beskjed om at guttungen hadde falt og slått seg og jeg måtte komme og trøste :sukk: ). Men alikevell sitter jeg igjen med en følelse av at dette har vært en fantastisk ferie, så jeg innser at man glemmer ganske fort.

Men mamma har magiske bestemorevner. Hun klarte å få alle tre barna til å sove samtidig, og siden har veslejenten min sovet ordentlig midt på dagen, som regel samtidig som guttungen. Livet er mye enklere å håndtere når jeg får litt alenetid. Dessuten sover hun nesten hele natten de fleste netter (ca 22-6). Og om én uke begynner barnehagen igjen og da regner jeg med å klare å samle sammen nok energi til å fungere som et vanlig menneske igjen.

Nå sover begge barna (tror jeg), så jeg skal ta en lang og etterlengtet dusj! :dusje:

:klemmer: til alle som er innom boken min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjørte jo gjennom Porsgrunn på veien til hytten, og opprinnelig var planen at jeg skulle kjøre alene med barna. Da tenkte jeg at det hadde vært morsomt å stoppe og spise lunch med deg og Ashelia. Har lyst til å møte deg IRL :Nikke: Men så ble det til at jeg kjørte sammen med mannen og sent på kvelden, så det får bli en annen gang.

Anytime!

Send en PM hvis det er aktuelt, så skal vi se om ikke det lar seg gjøre!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...