Nótt Skrevet 3. april 2010 #921 Del Skrevet 3. april 2010 Synes du er kjempeflink jeg som klarer å ta deg av plutten på egenhånd når du er høygravid. Imponert!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 4. april 2010 #922 Del Skrevet 4. april 2010 Kos deg med påskemiddagen! Ganske enig med Nòtt over her, forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 5. april 2010 Forfatter #923 Del Skrevet 5. april 2010 Synes du er kjempeflink jeg som klarer å ta deg av plutten på egenhånd når du er høygravid. Imponert!! Kos deg med påskemiddagen! Ganske enig med Nòtt over her, forresten! Tusen takk Synes selv det har gått over all forventning, men kjenner at nå er det nok. Trenger mer alenetid. Godt barnehagen starter opp igjen imorgen. Har hatt to veldig koselige dager hjemme, selv om det ikke ble like mye avlastning som jeg hadde håpet. Huset deres er jo ikke barnesikkert, så der kan man ikke gå fra ham på samme måte som hjemme. Igår var vi en tur på lekeplassen i det fine været. Var fullt av andre barn der, og Plutten lærte hva søledammer kan brukes til. Ekstra morsomme er de i kombinasjon med sandkasser. Til dessert den kvelden var det blåbærpai, så det hele endre opp med et bad på ham, og det liker han godt. Han var heldigvis lett å legge, selv om vi ikke var hjemme, men siden vi sov på samme rom så sov jeg veldig dårlig. Har lenge hatt mistanke om at han er en del våken om natten, og nå fikk jeg det bekreftet. Han fikk så øye på meg, og så vill han opp Når jeg skulle kjøre hjem lagde bilen rare lyder og oppførte seg merkelig, så imorgen må jeg bestille time til service. Håper bare den godtar å kjøre frem og tilbake til barnehagen, ellers vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Og krise over alle kriser, vi glemte igjen smokk og bamse hos foreldrene mine! Har nettopp prøvd å legge ham for tredje gang, og denne gangen ser det ut til å ha virket. Planen for kvelden er nyte alenetid, ikke å trøste en gråtende gutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 5. april 2010 #924 Del Skrevet 5. april 2010 Beste for tett vask er en god skvett klor nedi vasken, og la det stå i en times tid! Tar knekken på det meste i min erfaring. Hvilken dag er det du har termin igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 6. april 2010 Forfatter #925 Del Skrevet 6. april 2010 Beste for tett vask er en god skvett klor nedi vasken, og la det stå i en times tid! Tar knekken på det meste i min erfaring. Hvilken dag er det du har termin igjen? Det var et lurt tips. Det skal jeg huske på til en annen gang. Nå hadde vi heldigvis litt Plumbo, og det fungerer veldig bra det også Termin er 8. mai. Ifølge tickeren min er det bare 32 dager igjen Nå har jeg ligget og lest en stund mens jeg nyter en stor kopp te og totalt stillhet. Deilig! Alenetid er så utrolig viktig, og jeg blir skikkelig stresset hvis det går flere dager uten at jeg får det. Hittil idag har jeg: * Levert i barnehagen * Lest pensum * Satt på en klesvask * Ryddet inn og satt på oppvasksmaskinen * Tatt av sengetøy * Slappet av Resten av dagen håper jeg å: * Spise frokost (eller lunch, blir det vel nå) * Rydde leker * Ta på nytt sengetøy * Ringe noen telefoner * Planlegge og lage middag * Lese * Slappe av enda mere * Kanskje sy litt (hvis jeg orker å finne frem symaskinen) Andre ting som trengs å gjøres, men ikke nødvendigvis idag: * Vaske ovn * Vaske kjøleskap (og kaste uidentifiserbar mat ) * Støvsuge * Vaske under kjøkkenvasken * Planlegge velkommen hjem-middag til mannen * Bestille service og dekkskift til bilen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 6. april 2010 Forfatter #926 Del Skrevet 6. april 2010 Mamma kom innom med bamse og smokk til lillegutt, og når hun først var her så gikk hun igang med vårrengjøringen. Så vi har luftet dynene og lagt på nytt sengetøy, støvsugd, vasket og hengt opp to omganger med tøy og ommøblert i stuen og biblioteket. Sofaen er flyttet ut i den store stuen, så endelig går det ann å sitte og kose seg der ut også, mens det er blitt mer plass på biblioteket (men nå med bare to sitteplasser). Vi flyttet alle lekene inn på biblioteket, og håpet er at dette blir et familierom, mens vi kan ha besøk i stuen. Er kjempefornøyd med resultatet og håper mannen også blir det Tror det skal bli lettere å holde ryddig nå også. Etter å ha sett på barne-TV satte vi oss i den nye sittegruppen i stuen. Jeg fant frem litt potetgull og vi la puslespill og leste bok. Skikkelig kosekveld av den typen jeg drømte om da jeg så for meg å bli mamma :rødme: Nå skal jeg slappe ordentlig av med bok, te og sjokoladekjeks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 7. april 2010 #927 Del Skrevet 7. april 2010 Det hørtes ut som en skikkelig fin kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 7. april 2010 Forfatter #928 Del Skrevet 7. april 2010 Om et døgn er mannen hjemme igjen Åååå, som jeg gleder meg! Huset ser ganske fint ut også, så idag har jeg tenkt til å først og fremst slappe av og passe på å ha masse energi når han kommer. Skal planlegge en fin middag til ham, kanskje en stek? Også skal jeg planlegge noe godt til middag ikveld. Kom på at jeg bare har laget en ordentlig middag i hele påsken, ellers har vi spist borte eller varmet rester. Prøvde nettopp å vaske ovnen, og måtte konkludere med at det er nok en aktivitet høygravide får holde seg unna. Skulle ta meg en kopp te og en sjokolade som belønning for å ha ryddet kjøkkenet, men nå har jeg satt meg ned og sjokoladen ligger fortsatt på kjøkkenbenken Er alt for sliten til å reise meg opp igjen. Heldigvis husket jeg teen, så da får jeg bare ha sjokoladen til gode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 7. april 2010 #929 Del Skrevet 7. april 2010 Ovn vask er nok du må vente med til du ikke er høygravid lenger. Synes du er kjempeflink til å gjøre ting hjemme jeg, når formen din ikke er på topp. Håper du føler deg litt mindre sliten nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 7. april 2010 #930 Del Skrevet 7. april 2010 Sånna som deg gjør at jeg får litt prestasjonsangst! Jeg synes jeg har vært flink om jeg gjør halvparten av det der, og jeg er ikke engang gravid.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 8. april 2010 Forfatter #931 Del Skrevet 8. april 2010 Igår ble ingen god dag, og ingen god natt heller Idag føles ting veldig tungt. Sikkert fordi jeg har sovet og spist for lite. Hadde håpet på at mannen skulle komme hjem til et rent og ryddig hjem og en ren og uthvilt kone Får prøve å slepe meg i dusjen, så er vi ihvertfall rene begge to, selv om det ikke føles ryddig ut her, eller jeg er uthvilt. Har sjekket flytidene og mannen er i rute! De lander om 28 min, så da får jeg snart en stoooor trøstende klem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 8. april 2010 #932 Del Skrevet 8. april 2010 Godt du har mannen hos deg snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 10. april 2010 Forfatter #933 Del Skrevet 10. april 2010 Mannen er hjemme og livet er mye bedre! Rart at en person kan gjøre så stor forskjell i livet sitt. Plutten har fått døgnrytmen litt forstyrret i påsken, og det er blitt vanskeliggere å legge ham. Men nå som vi er to stykker kan vi hjelpe og støtte hverandre. Han skal slutte å sove i barnehagen hadde vi tenkt, og så får vi se om det hjelper. Etter to dager på sofaen har jeg endelig litt energi til å gjøre ting igjen. Igår ryddet vi i bokhyllen, og idag har jeg reparert klær. Mannen og Plutten er ute i det fine været og mater endene. ******** Nå kom guttene inn igjen, og de hadde plukket hestehov til meg :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 12. april 2010 #934 Del Skrevet 12. april 2010 Stille det var blitt her. KaraW, du har vel ikke.... du vet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 13. april 2010 Forfatter #935 Del Skrevet 13. april 2010 Ingen enda. Bare veldig mye tanker som trengs å sorteres. Har hatt noen veldig gode dager nå, men det føles overfladisk å skrive om dem når det er så mange negatiive tanker i hodet. Og jeg vet ikke om jeg orker å skrive om alt som foregår i hodet mitt akkurat nå. Mye enklere å bare låse alt sammen inne og late som om det ikke er der Men fysisk så føles jeg meg ganske bra. Var til kontroll idag og alt så helt normalt ut. Hodet er på god vei til å feste seg, så det er vel ikke lenge igjen nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 15. april 2010 Forfatter #936 Del Skrevet 15. april 2010 Livet begynner endelig å bli bedre igjen. Mannen har vært superflink og tvunget meg til å prate om alle tanken mine, og så har vi kunnet diskutere de som trengte det, og le av det som var tåpelige. Hver kveld når vi legger oss spør han om det er noen tanker og følelser som må ut. Begynner med å svare 'nei', men etter litt lirking så kommer det som regel ut en eller to ting som jeg har prøvd å gjemme for meg selv og resten av verden. Babyforberedelser er endelig i gang. I helgen kjøpte vi vogn, og jeg har vært nede i kjelleren og hentet opp esken med nyfødttøy. Så lite alt er! Seng og andre viktige ting kommer nok også opp iløpet av de neste par ukene. Listen over navneforslag er nede i 8 navn. Jeg lider jo av besluttningsvegring til vanlig, og synes det er utrolig skummelt å skulle velge et navn til et lite barn. Hun skal jo måtte leve med dette valget resten av livet! Ellers tilbringes mye av dagen på sofaen med diverse bøker eller laptopen. Har funnet frem sysaker og holder på å sy meg en ny kjole også. Utrolig deilig å ikke ha noen forpliktelser! Gjør litt husarbeid også, men mannen er helt klar på at jeg bare skal gjøre det jeg har lyst og energi til, resten kan han ta seg av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 15. april 2010 #937 Del Skrevet 15. april 2010 Hvordan vogn endte dere opp med?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 16. april 2010 Forfatter #938 Del Skrevet 16. april 2010 Hvordan vogn endte dere opp med?? Det ble en Brio Happy i sort/grå. Den har ikke svinbgbare hjul, men er ganske lett og virket greit å styre. Valgte softbag så den skulle bli litt lettere å bære opp og ned trappen også. Idag er formen ikke god Er kvalm og svimmel og noe har skjedd med bekkenet så det gjør skikkelig vondt å gå. Mannen skal ut ikveld, så jeg må hente i barnehagen og lage middag osv. Mamma jobber idag, men tenkte å høre om hun kunne komme hit og hjelpe til litt i ettermiddag. Og jeg som hadde planer om å sy og være litt aktiv idag Var litt dårlig igår også. Håper virkelig ikke dette er noe som har tenkt til å vare helt frem til fødselen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 18. april 2010 #939 Del Skrevet 18. april 2010 Siden det var så flott vær tenkte jeg at vi måtte ut en tur, så det ble en tur til biblioteket. Plutten syntes det var fantastisk med alle bøkene. Lille nerden vår Under en måned igjen, vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 21. april 2010 Forfatter #940 Del Skrevet 21. april 2010 Sliten nå Igår var jeg med på en fotoshoot med en del av kjolene mine. Var veldig gøy, men merker at jeg ikke egentlig hadde overskudd til det. Har brukt et par dager på å få istand kjolene, samt sy en ny kjole til meg selv. Men fotografene var superflinke og modellene søte, så tror resultatet blir veldig bra. Gleder meg til å få de endelige bildene. Ettersom de fleste av kjolene var lange, og vi var ute i skogen, så gikk vi alle i joggesko, noe ihvertfall jeg var veldig glad for. Tok på meg høyheltesko først og klarte ikke å stå i mer enn 5 minutter Nå skal jeg straks til fysio, og håper på å få litt hjelp med bekkenet. Og så skal jeg hjem og ligge på sofaen, kanskje sove litt til. Burde lese litt fag, for har to kapittler og en innsendingsoppgave igjen, som jeg hadde planer om å få unne før fødselen. Men med fotoshooten har jeg ikke hadde overskudd til noe annet, og akkurat nå er ikke motivasjonen på topp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå