Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet

Kara W

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De to siste dagene har vært veldig bra, og humøret er på god vei oppover igjen.

Igår brukte jeg morgenen på å rydde og vaske litt. Måtte vile ofte, for fikk mye vonde kynnere, men fikk gjort en god del også. Etterpå møtte jeg Nótt og lille knóttet hennes. En våken, nyskjerig og søt liten baby :Nikke: Møtte også på veninne N som ble med meg hjem etterpå. Skravelt, drakk te og strikket til langt på kveld.

Idag har jeg vært på jobben. Dagen begynte riktignok ganske dårlig, men endte opp med å sitte å pusle på et problem og ble oppslukt av det, og fant etterhvert motivasjon til å jobbe en full dag. Mannen måtte ringe og jage meg hjem til slutt :fnise: Men kroppen klaget ikke, så da var det ganske greit å jobbe, selv om hjernen er byttet ut med vatt. Nå sitter mannen og spiller, mens jeg har lagt meg godt til rette med te, potetgull og laptop.

Imorgen skal mannen ut og feire bursdagen sin. Planen min er å ta et langt bad etter at plutten har lagt seg og nyte litt alenetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig var siste jobbdag over. Var veldig hektisk dag, så det ble ikke tid til noen avsluttning på meg, men jeg fikk pratet med de jeg ville si ha det til, og noe mer trenger jeg egentlig ikke. Bare deilig å være ferdig med det :jepp:

Til tross for at jeg har gjort mye denne uken, så har jeg følt meg ganske fin. Men idag ville ikke bekkenet mer. Har vært tungt å gå, og nå klager ryggen også. Men ellers er jeg fin, og jeg klarer litt smerte så lenge jeg ikke samtidig er kvalm, svimmel og lei meg.

Da mannen hentet i barnehagen idag fikk han vite at den er stengt hele neste uke. Det har de ikke nevnt med et ord :regler: Vi fikk jo en årsplan på begynnelsen av året, men de har ellers vært så flinke til å informere om alt slikt at jeg ikke har sett på den. Regnet med at de kom til å være åpne alle vanlige arbeidsdager når de ikke sier noe annet. Så godt at jeg er sykemeldt, men jeg hadde jo planlagt å bruke de dagene på å slappe av og komme meg skikkelig før mannen reiser bort. Kjenner at jeg ble skikkelig irritert på dem, og gleder meg til å bytte til en barnehage som er litt bedre organisert.

Idag har jeg spist nesten bare godteri og usunne ting. Burde lage meg noe middag, men det eneste som frister er potetgull og sjokolade :sukk: Ellers er planen for kvelden å ta et langt bad og kravle til sengs med en god bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en lang og god dag, full av familieaktiviteter. Begynte dagen med en lang dusj sammen med lillegutt. Han er veldig glad i å dusje, så lenge jeg ikke prøver å vaske håret hans. Etterpå lagde jeg meg litt suppe, mens han "hjalp til" med to skåler og litt vann som han helte frem og tilbake. Han sto i over en time og koste seg med å helle vann fra den ene skålen til den andre og tilbake :sjokkert: Ble jo ganske mye søl, og jeg måtte tørke opp og fylle på med nytt vann ganske mange ganger, men helt utrolig hvor gøy han hadde det!

Etter at han hadde sovet gikk vi en lang tur sammen. Bekkenet mitt klaget litt, men det var det verdt, for å se den lille gutten vår tasse rundt og se på ting og grave i grusen og prate om alt mulig. Jeg har savnet veldig å gå lange turer, og de ble bare bedre å være familieturer :hjerter_rundt:

Nå ligger jeg jeg i sengen og prøver å finne en behagelig stilling å jobbe i. Enten klager bekkenet eller så klager ryggen :sukk: Hjelper jo ikke at magen er så stor at jeg ikke får bordet med lapptopen i en fornuftig vinkel. Lurer på om jeg bare skal gi opp og gå og se film sammen med mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, som kroppen klager etter turen igår :sur: Er støl fra livet og ned. Men det var verdt det. Har savnet så veldig å gå lange turer, og det var deilig å komme seg ut i det fine været :Nikke:

Morgenen idag har vært helt super. Lillegutt sov lenge, og så har vi lekt masse. Vi har tittet i bøker og lært oss bokstavene A, O og B, og så har vi skrevet dem på PCen. Det syntes han var helt hysterisk festlig. Han har også lekt litt for seg selv, slik at jeg har kunnet jobbet med innsendingsoppgaven min, også har vi sittet sammen og lest i hver vår bok. Har til og med trosset smertene og herjet litt med ham idag. Nå har vi endelig fått ham til å sove litt, så vi nyter stillheten. Tror mannen skal få ta seg av ham resten av dagen, for jeg kjenner virkelig at jeg trenger å ligge rolig nå. Dager som dette gjør virkelig de triste og vanskelige verdt det :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin dag!

Slike dager er bare gull verdt.

:hjerte:

Når har du termin egentlig?

Takk. Helt utrolig at det kan være så mye glede i en som er så liten.

Termin er 8. mai, så bare litt over en mååned igjen :sjokkert: Jeg burde vel lage meg en ny ticker, ettersom det ikke ser ut til at de får fikset signaturene med det første.

Idag var nok en god dag. Fikk sove nesten helt til 9. Har lekt og lest en del, før vi gikk en tur. Kjenner at jeg ikke burde, men det er så deilig med frisk luft og en fornøyd gutt. Mamma kom innom en tur og lekte litt med lillegutt, så jeg fikk slappet av i noen minutter. Fikk ham ikke i seng før 14:30, så nå har jeg slappet av enda mer. Han våkner vel straks, og da er det på tide å tenke på middag.

Nå har mannen og jeg bestemt oss for å ta med barne på laiv i sommer. Er veldig spent på hvordan det blir! Vi savner begge å laive, men jeg er litt redd for at det kan bli mer stress enn kos. Men man finner jo aldri ut hvis man ikke prøver, ikke sant? Har pratet med flere som har hatt med seg ett-åringer, og de sier det går helt fint, men en ett-åring er noe annet enn en to-åring og en baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Jeg har ikke adressen, så mamma skulle sende den til meg, men det glemmer hun stadig vekk. Godt at det ordnet seg :Nikke:

Jeg trodde det skulle det, men så fikk jeg ikke svar fra ham med adressen... Så da har jeg den fortsatt ikke. Skulle den dukke opp hos deg, så hadde det vært fint om du sendte den alikevel. ;) Er ikke så greit... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klø:

hva er å laive?

8.mai ja, her er husets lille prinsesse sin 3 års dag den 9.mai.

Den dagen hun ble født fikk jeg en litt furten sms fra ei venninne som syntes det var litt dumt at jeg glemte bursdagen hennes.

Da jeg fortalte hva som hadde skjedd ble hun såååå glad over og blitt "tante" istedet på dagen sin. :fnise:

Jeg skjønner at det er slitsomt den siste tiden.

Men her kom jenta i uke 33 og tro meg, da er det mye bedre og gå tida ut!! :jepp:

Ellers så kan jeg melde at barnetrygda har kommet!

:tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg en sånn lang og lat morgen som jeg har sagt at jeg savner så veldig etter at jeg fikk barn :jepp: Begynte med te på sengen og en god bok. Etterhvert sto jeg opp, tok meg god tid på badet, og så sjekket jeg KG og spilte litt dataspill før jeg endelig gikk for å hente lillegutt. Deilig!

Siden det var så flott vær tenkte jeg at vi måtte ut en tur, så det ble en tur til biblioteket. Plutten syntes det var fantastisk med alle bøkene. Lille nerden vår :hjerter_rundt: Utenfor fant jeg en ny lekeplass som var mye mer riktig størelse for ham, og han klarte å både klatre opp og skli ned sklien selv. Handlet mat på hjemveien, og var ute i nesten to timer. Nå har jeg lagt ham til å sove, mens jeg ligger med bena høyt. Bekkenet mitt trives ikke disse gåturene mine, men det gjør jeg. Imorgen blir det en tur på Ikea, så tenker at jeg skal prøver å slappe av mest mulig frem til da.

Live, er levende rollespill, er en blanding av re-enactment og improvisasjonsteater. Man har en rolle, ofte i en historisk setting, og så drar man ut sammen og spiller den i alt fra noen timer til to uker. Man syr tidsriktig kostymer, og prøver å gjøre alt slik man gjorde på den tiden (eller i den fantasiverdenen, hvis man spiller i en fantasy-setting). Som regel er man ute i skogen, og det er ikke noe publikum. Også er det masse intriger og kjærlighet og annet morsomt. Veldig morsomt og ekstremt nerdete :jepp: (sånn veldig kort fortalt)

Har ellers ingen planer om å føde før tiden. Her er jo ikke noe gjort i stand, så jenta har bare å holde seg på plass til jeg er klar. Plutten kom akkurat til termin, så da satser jeg på jentungen klarer det samme.

Endret av Kara W
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å... sånn!

Det er litt spesielt i mine øyne, men sikkert stas for de som liker slike rollespill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lyst til å være med på laiv engang... Jeg var jo med på teaterlek i et par år, så å improvisere og finne seg en rolle er jeg godt vant med... Og jeg kunne godt tenkt meg å løpe rundt i skogen med alveører og fin kjole og sverd :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har mannen reist :grine: Kommer til å savne ham så vannvittig mye. Sitter her med te og sjokolade og prøver å roe tårene. Skal fylle opp dagene mest mulig, slik at jeg forhåpentligvis ikke savner ham så mye på dagtid, men det er alltid kveldene som er verst, og å legge seg i en tom seng.

Han har tatt med seg laptopen min, så vi får se hvor mye KG det blir på meg den neste uken. Regner med at jeg også flytter hjem til mamma og pappa og i et par dager for å få litt avlastning. Det var visst mye mer slitsomt å være gravid andre gangen enn første :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lyst til å være med på laiv engang... Jeg var jo med på teaterlek i et par år, så å improvisere og finne seg en rolle er jeg godt vant med... Og jeg kunne godt tenkt meg å løpe rundt i skogen med alveører og fin kjole og sverd :fnise:

Det er veldig gøy :Nikke: Det er bare å si ifra, så kanskje vi kan dra sammen en gang. Er jo ganske mange laiver som arrangeres hvert år, og det er sikkert en av dem som har behov for et par ekstra alver :)

:klemmer: Hvor lenge blir han borte?

Håper du får en fin påske likevel! :)

Han blir borte en uke. Det kommer nok til å gå bra. De første par dagene er alltid verst.

Dagen har gått sånn passe. Er temmelig sliten etter alle følelsene jeg hadde inatt og i morges, og håpet på å få sovet litt mens plutten sov. Men han har nektet å sove idag, så da var det full rulle i hele dag. Det ble mye tv-titting på oss. Har fått sett både Ronja Røverdatter og Brødrene Dal, så da er jeg ihvertfall litt fornøyd. Ellers har jeg lest mye.

Ble ikke til at jeg fikk hverken besøk eller dro noe som helst sted idag. Har vært inne med varmen på og minimalt med klær. Er deilig å slippe klær på magen for tiden, så får jeg heller være litt miljøsvin. Og så får vi heller leve av den maten som er i huset. Er ikke så mye jeg mangler, tror jeg.

Imorgen kommer venninnen min på besøk med sin toåring. Så da blir det forhåpentligvis litt avlastning på meg og litt aktivisering av barna. Hvis jeg klarer å slappe av og ikke leke vertinne, da. Huset ser jo også helt bomba ut. Også har kjøkkenvasken blitt tett :sukk: Jeg blir vel nødt til å gjøre noe med det før jeg legger meg. Typisk at det skjer med en gang mannen drar sin vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gårsdagen gikk over all forventning. De to barna var litt skeptiske i starten, men etter ca 15 min gikk det over, og så full fart hele dagen. Hadde lest at barn under tre år ikke leker sammen, men det gjorde helt klart disse to! De la puslespill sammen, dyttet hverandre rundt i gåvognen, løp frem og tilbake og mye annet. De satt til og med og tegnet på samme arket og delte på alle blyantene! Og ved matbordet matet de hverandre og var bare kjempesøte hele tiden. Og jeg som var redd for at de kom til å krangle om alle lekene og at vi kom til å ende opp på hvert vårt rom med hvert vårt barn. Selv om de ble rimelig slitne etterhvert, så ville ingen av dem sove, men det ville jeg. Så venninnen min sendt meg til sengs, og i mellomtiden vasket hun og gjorde rent på kjøkkenet. Jeg har verdens beste venninne!

Var stuptrøtt da de dro, og tenkte jeg kom til å sovne før hodet traff puten. Men den gang ei. Lå våken til kl 2! Etter bare fem timers søvn var jeg rimelig trøtt idag, og endte opp med å dra hjem til mamma og pappa for å sove litt, mens de lekte med barnebarnet sitt. Så han har hatt to spennende dager, mens jeg har fått slappet av. Merker at påsken går mye bedre enn jeg fryktet. Og jeg har nesten ikke hatt vonde kynnere i det hele tatt. Er så glad for at jeg takket ja til en sykemelding.

Har ikke fått gjort så mye fornuftig enda, men å slappe av er nok noe av det mest fornuftige jeg kan gjøre, selv om jeg føler meg nyttesløs. Har bedt mamma komme på besøk imorgen eller mandag for å hjelpe meg med husarbeidet. Er jo ikke så mye jeg klarer selv lenger. Imorgen håper jeg å få studert litt. Ellers begynne det å hope seg opp med aviser og blader som man liksom skulle ha lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hres ut som om du har hatt noen fine dager selvom det er litt slitsomt å være alene med plutten.

Har du forresten sett svaret mitt på pm'en din???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du som har en slik venninne!

Kjente jeg ble litt rørt nå.... :sjenert:

Jeg har all forståelse for at det er kjedelig at mannen har reist avgårde, her jobbet min mann borte i ukedagene i 4 år, så det der veit jeg hvordan er.

Men, da hadde vi ingen barn og ingen graviditet heller.

:kose:

Dere får prøve og la dagene fly avgårde!

Forresten så driver 2åringer mest med paralellek, altså samme type aktivitet bare ved siden av hverandre, samtidig som de lærer seg samhandlingslek.

Forresten, god påskeeggdag!

:Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forresten sett svaret mitt på pm'en din???

Så svaret, ja. Skal se om jeg finner ut av det imorgen, og så sender jeg deg svar når jeg vet noe.

Heldig du som har en slik venninne!

Kjente jeg ble litt rørt nå.... :sjenert:

Hun er best! Idag kom hun og tok meg med på butikken slik ta jeg fikk handlet mat og litt andre småting jeg trenger. Etterpå dro vi hjem til henne og spiste, og så hjalp jeg litt til med pakking. Gleder meg til hun flytter nærmere slik at vi får sett hverandre enda oftere. :Nikke:

Jeg har all forståelse for at det er kjedelig at mannen har reist avgårde, her jobbet min mann borte i ukedagene i 4 år, så det der veit jeg hvordan er.

Men, da hadde vi ingen barn og ingen graviditet heller.

:kose:

Dere får prøve og la dagene fly avgårde!

Mannen ukespendlet i nesten to år, så jeg er litt vandt til det, men det var før vi fikk barn. Men dagene flyr. Idag var jeg som sagt med venninnen min igjen, og imorgen skal jeg hjem på påskemiddag. Da tenker jeg at vi overnatter, slik at foreldrene mine kan ta seg av plutten mens jeg får unna litt papirarbeid og får studert litt. Og etter det begynner barnehagen igjen, og det letter mye, det også.

Prøvde ikke en gang å legge plutten på dagen idag. Men han var god og sliten da vi kom hjem. Han klarte knapt å holde øynene oppe ved middagsbordet, og satt og gne seg i øynene hele tiden. Visste ikke at det var mulig å spre så lite ketchup utover et så stort område! Det blir dusj på ham imorgen. Og så bar det rett til sengs. Jeg er for en gangs skyld ikke utslitt og skal prøve å få gjort litt mere nyttige ting. Tok oppvasken imorges, samt å rydde inn og ut av oppvaskmaskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...