Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet

Kara W

Anbefalte innlegg

Det er ikke teit vennen :klemmer: Skjønner tankene dine godt jeg :Nikke: Det blir ikke helt det samme, men jeg hadde mye av de tankene når jeg var på mitt tyngste. Selv om S viste tydelig at han syntes jeg var sexy, så ville jeg helst ikke vise meg naken for ham, fordi jeg syntes jeg så ekkel ut, så da måtte jo han synes det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag har jeg hatt helt utrolige mengder energi. Begynte med å støvsuge hele huset (riktignok i to omganger, men jeg klarte å ta hele), og så gikk mannen etter og vasket gulvene. Mens plutten sov leste jeg pensum og så begynte jeg å lage ostedip. Bestemte meg for å gå en tur i det fine været, og bortsett fra et par trass-anfall fra guttungen var det en riktig hyggelig tur.

Vel hjemme har jeg prøvd ut en ny oppskrift til middag som ble riktig vellykket, og nå vurderer jeg å bake en eplekake til dessert.

Godt det fortsatt finnes slike dager, for gårsdagen var ikke noe fin. Guttungen bare trasset og gråt, og det hele endte med at jeg også satte meg ned og gråt og mannen måtte ta seg av begge to :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliiiiten! Har dratt hjem fra jobbennå, og er veldig glad for at jeg ikke skal på jobben imorgen. Totalt har jeg 4 dager igjen. Føler meg så ubrukelig, både som mor, kone og ansatt. Forhåpentligvis blir det bedre når jeg kan kutte ut å bekymre meg om jobben.

Guttungen trasser skikkelig om dagen, og det bruker opp den siste lille resten av energi jeg har igjen. Når han setter igang å skrike så er det ingenting som hjelper, og det gjør så vondt. Han vil ikke at vi skal trøste ham eller noen ting, og vi begynner å bli ganske så rådville. Men vi prøver oss frem, og håper på å få igjen den snille, søte gutten vår snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Guttungen trasser skikkelig om dagen, og det bruker opp den siste lille resten av energi jeg har igjen. Når han setter igang å skrike så er det ingenting som hjelper, og det gjør så vondt. Han vil ikke at vi skal trøste ham eller noen ting, og vi begynner å bli ganske så rådville. Men vi prøver oss frem, og håper på å få igjen den snille, søte gutten vår snart.

Den søte snille gutten kommer tilbake!! Det gjør han i allefall her, selvom den "onde tvillingen" også er innome en gang i blandt :roll:

Håper de gode dagene dine blir flere når du ikke lenger jobber!! Det kan være greit å få litt tid til å lade batteriene før livet blir snudd litt på hodet når nestemann skal finne sin plass i familien ;)

:klemmer:

Endret av bizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den søte snille gutten kommer tilbake!! Det gjør han i allefall her, selvom den "onde tvillingen" også er innome en gang i blandt :roll:

:klemmer:

Takk. Håper virkelig det stemmer. Mannen var hjemme alene med gutten i kveld, og bortsett fra en liten episode så hadde han bare vært glad og fornøyd :) Masse pappapoeng! Løsningen var visst masse oppmerksomhet, men klare regler på hva som var lov og ikke.

Ellers har egentlig dagen vært full av gode ting. Teamlederen min tok meg til side idag og sa unnskyld for at hun hadde vært så kort med meg da jeg fortalte om sykemeldingen. Jeg hadde skjønt at hun var ganske stresset, så det var en utrolig koselig ting av henne å gjøre. Og i helgen skrev jeg en litt sur mail til foreleseren min da jeg syntes jeg hadde betalt dobbelt opp da teksten fra den ene pensumboken også var tilgjengelig på websiden, så da tilbød de seg i å gi tilbake det jeg hadde betalt for boken! Og så har jeg vært innom Blindern og hilst på gamle venner. Bakken opp fra T-banen var mye lenger og brattere enn jeg husker, og jeg peste ganske tungt da jeg endelig kom frem, men de hadde sjokoladekake så da gikk det bra :Nikke:

Nå skal jeg gå og legge meg, og imorgen skal jeg prøve å bare gjøre koselige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagen startet helt pyton. Guttungen var snill og glad gjennom hele frokosten og påkledningen, men i det vi annkom barnehagen begynte han å skrike, og jeg klarte ikke å håndtere det i det hele tatt. Endte opp med at jeg bare måtte gå og la personalet roe ham. Måtte vente kjempelenge på toget og hodet fylte seg meg dumme tanker. Dro hjem og la meg under dynen og gråt en litt :tristbla:

Heldigvis bedret ting seg etter det og jeg har fått gjort mange ting på gjørelisten min. Orket ikke å gå ut døren, men har ringt et par telefoner og ordnet med litt forskjellig. Har også gjort koselig ting som å sy og tegne.

Mannen er ute på byen, men han skulle komme hjem og spise middag. Desverre så endret planene seg i siste liten og jeg satt igjen med alt for mye mat. Så da inviterte jeg mamma og pappa på besøk, ettersom de ikke har sett plutten på mange uker. Etter middag lagde vi kake sammen.

Planen for resten av kvelden er å slappe av forran TVen, dusje og legge meg tidelig. Jeg må desverre på jobb igjen imorgen. Bare fire arbeidsdager igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du gleder deg til å være "ferdig" med jobben. Håper du fortsatt vil treffes neste onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du gleder deg til å være "ferdig" med jobben. Håper du fortsatt vil treffes neste onsdag.

Klart jeg fortsatt vil treffes :Nikke: Gleder meg masse!

Dagen starter veldig bra med en glad plutt og en uthvilt mamma. Men da jeg kom på jobben fikk jeg vite at firmaet har blitt kjøpt opp av et annet selskap som jeg ikke har lyst til å jobbe for, og jeg føler at alt jeg har jobbet mot i denne jobben nå har vært til ingen nytte :sukk: På mandag skal vi ha et møte med vikarbyrået for å høre hva som skjer med oss på vikarkontrakt. Jeg er ikke bekymret for å få ny jobb, men CVen min tåler ikke egentlig et nytt kort oppdrag med et langt hull etterpå. Var absolutt ikke motivert til å jobbe videre og er glad for at jeg ikke skal tilbake før på tirsdag, når jeg vet mer om hva situasjonen innebærer. Hadde jo håpet at denne jobben skulle bli et riktig trinn videre i karrieren min og noe jeg kunne skryte av på CVen, selv om jobben i seg selv ikke var den beste :sur: Det blir sikkert bedre når nyheten har fått sunket litt inn, men akkurat nå er det bare trist og teit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det atter en ny dag, og jeg skal være hjemme og slappe av. Været er skikkelig grått og trist, men det gjør ikke noe, for jeg skal være inne og kose meg hele dagen. Har en liste over ting som hadde vært greit å få gjort, men ingenting som gjøres.

Mannen klager over at sengen er blitt for liten nå som jeg er graivid. Bare fordi jeg pluttselig insisterer på å ligge på skrå, eller å ha knærne mine i korsryggen hans. Og når jeg endelig har funnet en stilling som er behagelig så nekter jeg å flytte på meg :ler: I morges stjal jeg til og med dynen hans med god samvittighet, for han skulle jo stå opp nå, så da trengte han hverken den eller madrassplassen! Og det nytter ikke å snakke fornuft til meg før jeg har våknet skikkelig.

Nå skal jeg gå og begynne dagen med en stor kopp te og lese litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen har vært så god i det siste, og ingen store trassanfall (bare et par små), men jeg merker alikevell at han krever mye mer energi enn jeg egentlig har. Det er krise på jobben til mannen, så jeg var alene hele går og idag. Guttungen er endelig i sengs, og jeg føler meg ca like sprek som brukt gulvklut.

Plutten er blitt så stor i det siste (og er egentlig alt for stor til å være plutt lenger). Nå har vi begynt å ta morgen- og kveldsstell stående på badet, i stedenfor på stellebordet. Det synes han er stor stas. Og idag fikk jeg kjeft for å ha med meg tekoppen ut i stuen. Vi pøver å lære ham til at mat og drikke kun skal fortæres på kjøkkenet, så da jeg gikk avgårde med tekoppen tok han tak i hånden min og dro meg med inn på kjøkkenet og pekte fra koppen til kjøkkenbordet, akkurat som vi gjør med ham :ler: Kan jo ikke annet enn å bli sjarmert i senk, da :rødme: Han syntes også at jeg skulle sitte og jobbe med skoleoppgaver mens han tegnet.

Svigermor kommer på besøk i kveld, men tror ingen av oss har overskudd til å lage middag. Godt hun ikke har noe imot take-out :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det fortsatt finnes slike dager, for gårsdagen var ikke noe fin. Guttungen bare trasset og gråt, og det hele endte med at jeg også satte meg ned og gråt og mannen måtte ta seg av begge to :(

Den der kjente jeg igjen gitt!

Ellers er det mye kjent om trassing du skriver.

Her har jentungen blitt super-sutrer noen ganger.

maaammaaaa hjeeeeelpeeeee med verdens mest sutrete sirup stemme.

Anoying!!

Jeg tror -og fy f å vanskelig det er- at man må bare være bestemt og konsekvent. Trasser jentungen på vei til barnehagen fordi hun ikke får løpe ut i veien, ja, så får hun heller sitte i grøfta og grine til hun samarbeider!

Hakket før jeg og griner noen ganger, men jeg og er sta, heldigvis.

Det er en skikkelig møkkatid, men den går vist over etter en stund.

Sies det.

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror -og fy f å vanskelig det er- at man må bare være bestemt og konsekvent. Trasser jentungen på vei til barnehagen fordi hun ikke får løpe ut i veien, ja, så får hun heller sitte i grøfta og grine til hun samarbeider!

Hakket før jeg og griner noen ganger, men jeg og er sta, heldigvis.

Det er en skikkelig møkkatid, men den går vist over etter en stund.

Sies det.

:klem1:

Takk. Det hjelper å høre at andre har det likt, og at det finnes håp. Det er stunder hvor jeg tenker at det hadde vært lettere å bare alltid la ham få viljen sin og heller bli en bortskjemt liten drittunge. Men enn så lenge holder vi på sta-og-konsekvent-metoden og det ser ut til at det hjelper.

Dette har vært en skikkleig slitsom helg. Mannen var på kontoret til sent igår, og idag har han hatt hjemmekontor, så jeg har hatt plutten hele tiden, med bare små perioder med avlastning. Nå kjente jeg at det var nok, så de har gått ut en tur, mens jeg har lagt meg i sengen. Burde egentlig begynt på middag, men det får heller vente. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare en hel uke uten ham :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å bli skikkelig iritert på vikarbyrådamen :sur: Vi skulle ha et møte idag for å diskutere om jeg i det hele tatt har jobb fremover eller ikke, og andre ting rundt denne kontrakten. Planen min var at siden jeg først måtte inn til byen skulle jeg kombinere dette med en shoppingtur. Men så har ikke damen klart å si ifra når vi skal møtes (og heller ikke hvor, men det blir jo uansett i sentrum). Orker ikke å dra inn til byen før jeg vet når møtet blir, og nå begynner jeg å lure på om jeg i det hele tatt får dratt inn. Kjenner at energi-nivået blir bare lavere og lavere. Trenger veldig å få gått i butikker. Blandt annet så har mannen bursdag imorgen, og jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe til ham :(

Æsj, nå er alt bare dumt og trist. Og jeg som i utgangspunktet har vært fornøyd med dette vikarbyrået og synes det er det beste jeg har vært borti, og så skal hun ødelegge det hele med å være så rotete (dette er langt fra første gangen noe slikt skjer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner frustrasjonen din Kara W. Håper du får beskjed ganske fort om hvor og når dere skal møtes og at energinivået ditt ikke når bunnen helt. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det ordner seg med vikardamen.

Kjipe greier når det blir sånn!

Åssen er det med deg ellers?

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Teite vikardamen...

Du trenger ikke sende meg den PMen, tror jeg, for jeg har fått mail fra broren din. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ordner seg med vikardamen.

Kjipe greier når det blir sånn!

Åssen er det med deg ellers?

:kose:

Fikk tak i henne til slutt. Møtet ble idag istedenfor, og jeg føler meg mye tryggere på jobbsituasjonen min, selv om ingen egentlig vet hva som skjer fremover. Er meget mulig at jeg leter etter nye jobb etter permisjonen, men enn så lenge holder jeg alle muligheter åpne.

Endte opp med å dra til byen igår, og fikk tittet på barnevogner og handlet gaver. Det var ikke lange biten vi gikk, og vi satt lenge på café, men jeg var til slutt så sliten at jeg knapt visste om jeg orket å gå de siste meterene til stasjonen.

Idag har jeg vært på jobb, og selv om jeg bare jobbet 9-14 så var det en alt for lang deg for meg. Skal egentlig jobbe fulle dager torsdag og fredag, men det tror jeg ikke at orker. Etter å ha hentet plutt dro vi i butikken for å handle inn til kake. Endte opp med å kjøpe mer enn jeg egentlig klarte å bære :( Heldigvis hadde jeg bestemt meg for å parkere på butikken og ikke hjemme, men jeg slet på den lille turen fra kassen og ut til bilen, og så opp i leiligheten. Hjalp jo ikke at guttungen innimellom var uenig i hvilken vei vi skulle gå og måtte bæres :sukk:

Vel hjemme bakte vi en nydelig sjokoladekake med fyll :sikle: Både jeg, kjøkkenet og gutten var dekket av mel og sjokolade, men vi koste oss masse! Så dro vi ut for å spise med foreldrene mine. Var litt nervøs for hvordan det kom til å gå, og vi var forberedt på at en av oss kom til å måtte ta med gutten og forlate restauranten, men det gikk over all forventning! Han pratet og koste seg masse. Han har skravlet i hele dag og lært seg nye ord som "Grandma", "Poppedom" og "nice".

Vel hjemme kjente jeg at jeg er skikkelig støl i bekkenet, så nå er jeg blitt pakket ned i sengen. Det pleier alltid å hjelpe å sove, så håper alt er bedre imorgen.

:klem: Teite vikardamen...

Du trenger ikke sende meg den PMen, tror jeg, for jeg har fått mail fra broren din. ;)

OK. Jeg har ikke adressen, så mamma skulle sende den til meg, men det glemmer hun stadig vekk. Godt at det ordnet seg :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...