Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet

Kara W

Anbefalte innlegg

Gjest Problematique

Uff vennen, ta det litt med ro også, sørg for at kroppen dn får slappe av! :klemmer:

Håper fortsatt du er i form til besøk neste torsdag? Vær klar over at du har forbud mot å styre med rydding og vasking og alt sånt som stresser deg, bare for oss! Dét er ikke nødvendig altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff vennen, ta det litt med ro også, sørg for at kroppen dn får slappe av! :klemmer:

Håper fortsatt du er i form til besøk neste torsdag? Vær klar over at du har forbud mot å styre med rydding og vasking og alt sånt som stresser deg, bare for oss! Dét er ikke nødvendig altså!

Vi får se hvor mye jeg klarer å la være. Nå har jeg jo lært opp plutten til å støvsuge, så kan ha ta det fra nå av :fnise: Han står helt stille og skyver støvsugeren frem og tilbake på samme flekken, men det er jo en god start. Mannen er bortreist akkurat dam så jeg skal få ham til å bære opp madrasser og slikt før han drar.

Har fått time hos fysio om en uke. Håper de klarer å rette opp lit, og meg råd til øvelser og hva jeg burde gjør og hvilke jeg skal unngå. Jeg kjenner at akkurat nå skal jeg unngå denne stolen! Så da drar jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i tre jobbintervjuer idag, alle sammen var bemanningsbyråer, så det var ikke ekte intervjuer. Men de hadde en del interessante stillinger som jeg håper å komme på intervju til. Ellers har telefonen ringt i ett sett med svar på diverse søknader. Markedet har visst tattt seg opp igjen. Imorgen har jeg to ordentlige intervjuer. Den ene er jeg ikke så veldig interessert i, men alltid greit med litt intervjutrening. Det andre er et sykevikariat. Jobben er ikke spesielt spennende, og lønnen er sånn passe, men de har forståelse for at jeg bare blir der til det dukker opp noe bedre. Og det er jo bedre betalt enn dagpenger (som jeg ikke har fått invilget enda).

På fredag skal jeg på enda et intervju som jeg er veldig spent på. Det er et lite firma som holder på å vokse. Der vil jeg ha totalansvar for all regnskap og økonomi, og stillingen har masse potensiale. Ulemper er at det er oppstart 01.01, og små firmaer er ikke alltid like sikkre. Håper å høre fra en annen stilling iløpet av uken som jeg også ønsker meg. Den er i et stort selskap, så jobben er trygg. Det er en teamleder-stilling med 5 personer under og to over. Så det er flere personer å støtte seg på, mye mulighet for læring, men stillingen utvikler seg nok ikke så mye over tid og er ikke like spennende.

Planen for kvelden er å lese, se på TV, strikke og generelt slappe av. Har gjort alt for lite av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått meg en jobb. Det er sykevikariat, og stillingen er litt "under" meg, men det virket som et hyggelig sted, og i første omgang blir det ihvertfall en del litt morsomme oppgaver. Ting har fått flyte litt, og jeg liker å ta tak i rot og organisere det. I lengden hadde det nok blitt ganske kjedelig, da. De var også veldig fleksibel med tanke på at jeg ikke kan jobbe fulle dager ettersom det er et stykke fra barnehagen.

Om en time drar jeg på et annet intervju. Er veldig usikker på denne jobben, men det skader jo ikke å dukke opp. Intervjuet imorgen gleder jeg meg masse til. Jeg må bare prøve å få flyttet litt på det, for svineinfluensavaksinen har endelig blitt tilgjengelig, og da er det ikke sikkert at jeg rekker begge deler.

Også var det jo egentlig ganske behagelig å gå hjemme :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Problematique

Gratulerer med en jobb da! :jepp: Alt er bedre enn ingenting. Det er deilig å gå hjemme, men det blir ikke så mye penger av det, tro meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var nok en lang dag over og jeg kan sitte og slappe av igjen. Sto opp tidelig for å levere plutt. Så dro jeg innom vikarbyrået for å signere arbeidskontrakt og slikt. Deretter var det svineinfluensavaksine og nytt jobbintervju.

Dette er en jobb som høres superspennende ut, og som ikke er langt hjemmenifra. De syntes nok at jeg hadde litt lite erfaring og utdannelse, men jeg tror jeg klarte å gi et godt inntrykk. Det viktigste er jo at de synes jeg er bedre enn de andre.

Mens jeg så stresset avgårde til neste avtale ringte det fra bagge intervjuene igår og jeg fikk begge to :hakeslepp: Den ene hadde jeg allerede bestemt meg for å takke nei til, og så takket jeg like gjerne ja til den andre.

Neste punkt på listen var en dame som hadde en far som var bundtmaker (syr pels) og hun hadde arvet masse gamel pels og tilbehør, og inviterte noen folk til å komme og forsyne seg. Fikk masse flott :Nikke: Hjem og spise litt, hente plutt, mate plutt, leke med plutt, gå en tur med plutt, legge plutt og sette seg ned og slappe av! :veslejenta:

Er litt usikker på hva jeg skal gjøre med tanke på jobb, egentlig. Det aller mest praktiske er at jeg får tilbake gamlejobben, men det skjer ihvertfall ikke på noen uker enda. Jeg har jo veldig lyst på jobben jeg var på idag, men de bestemmer seg nok ikke på en god stund enda. Også har jeg jo takket ja til en annen jobb, og det er en veldig fornuftig jobb. Også skal jeg jo begynne i dette vikariatet på mandag :sukk: Har helgen på meg til å finne ut av dette rotet.

Også har jeg veldig vondt i armen etter vaksinen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du verden, du strør jo om deg med jobber! Håper du finner ut av det og velger det som blir riktig for deg! :klem:

Ja, og folk sier at arbeidsmarkedet har stoppet opp. Men litt tregere er det. Sist jeg søkte jobb tok det to uker før jeg hadde tre tilbud, denne gangen tok det fire uker :ler:

Så bare si ifra hvis noen trenger en jobb. Jeg har et par til overs :fnise: Huff, som jeg klager over noe som strengt tatt er et luksusproblem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov veldig dårlig i natt. Hadde så vondt i armen at jeg våknet hver gang jeg snudde meg, og våknet til slutt kl 6 og fikk ikke sove igjen. Sov litt mens plutten sov, men det ble ikke mye.

Var med mamma på messe i Lillestrøm. Var utrolig mye rart, men kjøpte bare to par tøffler. Så da har jeg julegave til meg selv og mannen. Plutten var veldig fasinert av alt han så, og det var vanskelig å overtale ham til å gå i samme rettning som oss til tider. Bestemte meg for at han ønsker seg sånt leiebånd til jul :ler:

Dagen ble desverre litt for lang, så nå er jeg helt utslitt. Har kolapset i en stol og mannen har hentet vann og godteri til meg. Når jeg har fått igjen litt energi skal jeg gå og finne noe middag. Fant ikke noe fristende på messen som jeg også kunne spise (fant veldig mye fristende som jeg ikke kunne spise).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var mest på Hjem & Hobby, tittet innom kunstmessen, men der var det kun en ting jeg likte. Begynte å titte på antikk-messen, men da hadde Plutten fått nok og ville hjem. Skulle gjerne tatt en titt innom Alternativmessen, men den kostet ekstra, og mamma sa det hadde vært veldig fullt der igår, så ville ikke inn med barnevogn.

Nå er jeg helt utslitt og føler meg mørbanket. Det verker i hele kroppen. Har klart å lese litt fag, og nå skal mannen og jeg kose oss med TV-serie. Skal bare få ham til å lage litt te til meg først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig fullt på alternativmessen, men jeg må innrømme at jeg ikke synes det var verdt inngangspengene - synes faktisk messa har blitt dårligere fra år til år. Det blir flere utstillere, men kvaliteten blir dårligere. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettop fått vite at en venn av mannen ligger i koma med svineinfluensa :tristbla: Jeg har bare møtt ham en gang, men syntes han var en skikkelig hyggelig fyr og gledet meg til å møte ham igjen. Syntes det er litt ekkelt. Vet ikke om han er i noen risikogruppe, men han er ihvertfall ikke gammel. Og vi klarer ikke å bestemme oss for om vi skal vaksinere plutt eller ikke :sukk: Blir nok til at vi gjør det.

Men nå skal jeg gå og bake farsdagskake.

Endret av Kara W
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag skal jeg:

* Begynne i en ny jobb

* Si ifra at jeg ikke kan fortsette i denne jobben

* Si opp gamlejobben

* Skrive kontrakt på ny jobb (håper jeg)

* Ringe alle andre jeg har vært innom og si ifra at jeg ikke lenger er tilgjengelig.

Kan ikke akkurat si jeg gleder meg til alle punktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk ikke tak i damen ang. den nye jobben før godt utpå dagen. Vi skal møtes for å skrive kontrakt imorgen, så jeg utsetter å si opp til etter det. Betyr at jeg får en dag lengers oppsigelsestid, men det passer fint. Regner med at han vil at jeg skal komme innom og avslutte arbeidet mitt en dag også. En negativ ting med dette er jo at jeg må gi tilbake laptoppen. Så nå må vi ut og kjøpe ny :( Jeg får se på det som en "grattulerer med ny jobb"-gave til meg selv :Nikke:

Jobben jeg var på idag virket koselig den. Men som jeg mistenkte så er det en del morsomme opprydningsoppgaver nå, men selve jobber hadde blitt veldig kjedelig i lengden. Dessuten er den helt umulig å kombinere med barnehagen slik som det er nå. Er umulig for meg å være der før 9 når jeg leverer, og skal jeg hente så må jeg dra senest 15:30. Blir litt bedre når jeg begynner å jobbe i Oslo, men ikke mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Problematique

Her skulle jeg til å mase på PM-svar fra deg, også ser jeg plutselig at det har ligget en melding i innboksen min en stund og jeg har ikke sett den :lol: Skal lese og svare nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er formen ikke god. Mannen er i Stockholm igjen og jeg har følt meg sliten og stresset i hele dag. Bruker 1,5 time fra jeg går ut døren til jeg er på jobb når jeg skal levere i barnehagen, og like mye når jeg skal hjem, så det blir korte dager på jobb. Ble kvalm på bussen idag og kjøpte en rosinbolle til oss begge på veien hjem. Tvang meg selv til å gå i butikken, for nå var det veldig tomt her. Men orker ikke mat selv, så plutten får kjøttboller idag igjen :sukk:

Ellers har ammetåken satt inn. Igår prøvde jeg å ta med meg plutten i barnehagen i pysj, og glemte igjen en halvspist brødskive på hattehyllen i gangen. Idag satte jeg skoene på feil fot på plutten. Var en dame på toget som påpekte det :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...