Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

God morgen MarienneE :goodbye:

Nå kunne jeg tenke meg å gå og legge meg igjen, men nå er det bare en halvtime til resten av folket våkner. Typisk. Jeg får heller ta og sove litt etter at jeg har levert i barnehagen. Får vel heller gå på badet og ta et morgenstell. Våkner jo litt mer av det. Og kanskje en kake til...

Gikk og la meg igjen halv 7 jeg.

Jentungen sov til 7.30 ( :dåne: ) så hennes far og jeg rakk en runde med :sengekos: først.

Men med litt mage hos deg er kanskje ikke det så aktuelt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper det hjalp med et morgenstell. Her våknet frøkna kl 0330 for mat og ny bleie, men sovnet igjen heldigvis etter en halvtime. Det var verre med meg, jeg ble liggende våken og jobbe for å sovne. :sukk:

Skrevet

Åååå, skal det ikke være mulig å ha to gode dager etter hverandre? :sur: I går var en så flott dag at idag må jeg "straffes" med en kip en?

Jeg har ikke klart å sove noe, til tross for at jeg er utrolig trøtt. Har vondt både her og der, og ingen stillinger er behagelige. Halsbrann har jeg også. Nå må jeg snart en tur ut i regnet. Kjenner at jeg burde spise først, men har ikke matlyst, og ikke energi til å lage meg noe heller. Og mannen skal ut i kveld, så da må jeg lage middag og legge guttungen selv :sukk:

Skrevet

:kose:

Tenker på deg...

Skrevet

Takk for klemmer. Hadde en ganske fin kveld i går. La guttungen kl 19:30 som vanlig. Han ville lese en pusslespill-bok, men jeg "missforsto" og leste feil bok for ham. Han klagde høylydt da jeg gikk ut, men så ble det brått stille. Regnet med at han hadde hentet boken sin selv. Kl 20:45 gikk jeg inn for å fjerne pusslespillbiter fra sengen, og da satt han fortsatt oppe og "leste" :sjokkert: Fikk drøye det til kl 22 før jeg gikk inn og plukket opp alle bitene.

Fikk veldig lyst på øl utover kvelden, og ba mannen kjøpe med litt alkoholfritt til meg på veien hjem. Han klarte å komme hjem med lett-øl, som jo er 2,5% :sur: Han tilbød seg å gå tilbake til butikken, men jeg endte opp med å bare gå å legge meg. Synes forøvrig at det var litt rart at han fikk kjøpt, ettersom kl var 22.

Idag har jeg levert bilen inn til vårpuss. Innvendig og utvendig vask, samt polering og skifting av dekk. Gleder meg til å hente den etterpå og kjøre rundt i en ren og skinnende bil :Nikke:

Skrevet

Så fint at kvelden fikk en så fin avslutning.

Jeg gleder meg til å se deg i morgen. :klem:

Skrevet

Litt av en natterangler han sønnen din!

:fnise:

Skrevet

Mannen glemte å hente i barnehagen idag :dåne: Skrev ham en tekstmelding tidelig på dagen og bekreftet at jeg hentet bilen og mormoren, så kunne han hente guttungen og maten. Ba ham også si ifra når han dro fra jobben. 16:15 tenkte jeg at det var på tide å ringe og høre hvor langt han var kommet, når han plutselig kommer inn døren, helt alene. Spurte hvor gutten var, og først da kom han på at det var han som skulle hentet! Han kastet seg i bilen og rakk frem akkurat i det barnehagen stengte, så han må nok ha kjørt litt fortere enn tillatt. I det han kom inn døren igjen ble han straks kastet ut etter mat og kake. Men så fikk han endelig satt seg ned, og vi har hatt en lang og koselig middag.

Men bilen ble lekker :hoppe: Den er nesten like god som ny. Ble litt dyrt, men var absolutt vært det. Alle de små bulkene og skrapene er borte, er bare en stor en igjen. Og både innsiden og utsiden er skinnende rene. Kan tro jeg var nervøs da jeg skulle inn i garasjen etterpå! Hadde vært typisk om jeg hadde klart å skrape den opp igjen på under en time.

Nå har jeg skikkelig vondt i ryggen, så er glad for at besøket er dratt. Ligger og slapper av litt i godstolen. Det er det eneste stedet som er behagelig å ligge om dagen. Skal snart gå og legge meg, og imorgen skal jeg besøke Nótt. Gleder meg :jepp:

Skrevet

Da var mannen sendt ut for å levere selvangivelsen. Trodde jeg hadde ordnet slik at jeg kunne levere den for ham på nettet, men det hadde jeg visst ikke rettigheter til alikevell :sukk: Godt det bare er tvers over gaten. Og så sendte jeg med ham en handleliste, så da kanskje det blir øl på meg ikveld.

I dag har vært en litt slitsom dag. Har hatt veldig vondt i ryggen, og generelt følt meg utilpass. Men litt nyttig har jeg da fått til. Mamma kom over og hjalp til med å sortere barnetøy, så nå er alt på plass i skuffer og skap. Dessuten har jeg klart å vaske to(!) omganger med tøy og laget middag. Og så har vi nå altså gjort selvangivelsene (jeg må fortsatt gjøre den for firmaet mitt, men der har jeg jo en heeeeel måned på meg...)

Skulle egentlig besøke Nótt, men det måtte jeg desverre avlyse :( Håper å få til et besøk neste uke.

Planen for resten av kvelden er å kollapse og kose oss. Og kanskje spise is. Er vaaaaaarm igjen.

Skrevet

Vi prøver å få til besøk en dag neste uke. Jeg kan mandag, onsdag eller fredag. :klemmer:

Skrevet

Vi prøver å få til besøk en dag neste uke. Jeg kan mandag, onsdag eller fredag. :klemmer:

Skal vi prøve oss på mandag? Det er ihvertfall den dagen som passer best for meg.

Idag er det en uke til termin, og nå kjenner jeg at jeg begynner å bli grundig lei. Magen er så stor og så langt ned at jeg ikke kan sitte normalt lenger. Magen detter ned mellom lårene og det føles ut som om den er nesten helt nede i stolen :sukk:

Formen har vært ganske grei hele dagen, men like før middag fikk jeg skikkelig vondt i høyrebenet, fra bekkenet og helt ned i foten :( Klarte ikke å stå i det hele tatt, og mannen måtte ta hele middagsforberedelser alene, med gutt og alt. Har ligget på sofaen i et par timer nå, og har ikke vondt. Tenkte jeg snart skulle reise meg opp for å sjekke hvordan det står til med det, og om det er noe kake igjen. Har fått så utrolig sukkesug i det siste. Drikker masse brus og saft, noe jeg aldri gjør ellers.

Men selv om jeg er lei av å være gravid, så føler jeg meg fortsatt ikke klar for fødsel og baby. Men det blir jeg kanskje aldri?

Skrevet

Vi kan godt prøve å ta det på mandag - bare send en sms med når det passer for deg du. :klemmer:

Skrevet

Jeg har strengt tatt ikke levert selvangivelsen, jeg heller, men det var fordi jeg ikke hadde endringer, så da trenger man ikke. :lur:

Jeg får en del tilbake, tok jo opp huslån i fjor.

Skrevet

Deilig å vite at man får igjen en del på skatten. Regner med at vi får igjen også, men vi får ikke skatteoppgjøret før til høsten :sukk:

Idag fikk jeg sove til kl 9! Vi har gått tur i parken, hvor mannen og gutten lekte på lekestativet og skle på sklie, mens jeg slappet av på benken. Hadde veldig lyst til å være med dem, men tenkte det var best at jeg samlet energi til å orke å gå hjem igjen også :fnise: Etterpå sov jeg og guttungen en stund mens mannen spilte dataspill.

Svigerfar med kone har nettopp vært på besøk. Veldig koselig, men merker at jeg blir fort sliten av slikt. Nå ligger jeg på sofaen igjen, mens mann og barn ser på barne-tv. Lurer litt på om jeg skal prøve å sove igjen, faktisk.

Ellers er jeg nå offesielt lei av å være gravid. Alt av utstyr er på plass, så nå kan egentlig fødselen starte for min del. Har fra tid til annen kynnere som er litt kraftige, og tenker hver gang at "nå starter det", men så blir det med den ene :sukk: Men det er tross alt 6 dager igjen til termin, så jeg får vel bare være tålmodig.

Skrevet

Ja, kom igjen, få henne ut! :skratte:

Skrevet

Slitsom natt :Gjesp: Drømte stadig vekk at fødselen var i gang, og så våknet jeg. Ble liggende lenge å kjenne etter, men det var hverken antydning til rier eller vannavgang. Brukte lang tid på å sovne igjen, og så drømte jeg på nytt at fødselen var igang. Dette gjentok seg ihvertfall 5-6 ganger :sukk:

Mannen skulle sykle plutten til barnehagen idag, men så vekket han meg og sa det regnet, så da ville han at jeg skulle kjøre (ettersom jeg trenger bilen idag). Har ikke sett noe til regn, og nå skinner solen som bare det, men det ble jo til at jeg kjørte, da. Da fikk jeg ihvertfall handlet på veien hjem, så er det unnagjort. Nå koser jeg meg med ferskt brød og te.

Om noen timer skal jeg sette meg i bilen igjen og besøke Nótt. Det blir koselig :Nikke:

Skrevet

Gleder meg til å se deg igjen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...