Gjest Rusken Skrevet 20. mai 2003 #1 Del Skrevet 20. mai 2003 Det går mot skilsmisse. Ikke til å unngå at venner og kjente har forstått det. Men, som dem alle bryr seg! Ikke måte på hvor mange som har kommet innom, til og med "venner" som vi ikke har annet kontakt med en på gata. Nyskjerrig, er det ordet jeg vil bruke på disse personene. Hvorfor er så mange opptatt av andre spesielt når det er noe negativt pågang? Hadde det vært av positiv art visitten gjaldt, men det tyder ikke på det. Ondskapsfulle og skadefro mennesker, er min konklusjon. Gjett om vi er "venner" etter bruddet?! Tvilsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 20. mai 2003 #2 Del Skrevet 20. mai 2003 Folk skal nå stikke nesa si oppi alt også...........! :evil: Barbie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 20. mai 2003 #3 Del Skrevet 20. mai 2003 Uff ja. Bruke masse energi på å bry seg med alle andre enn seg selv. Ganske typisk. Ikke bry deg om dem - det er de som er tåpelige. Urk - jeg ser for meg en gjeng med rotter som springer rundt og fjaser når jeg hører slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 20. mai 2003 #4 Del Skrevet 20. mai 2003 Så usedvanlig typisk Har enkelte ganger følt meg omtrent som et levende Se&Hør, ja. Vibeke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragoline Skrevet 21. mai 2003 #5 Del Skrevet 21. mai 2003 Du tror ikke de bare skal være støttende da? Hvorfor den negative holdningen?Har du spurt dem hvorfor de er der da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 21. mai 2003 #6 Del Skrevet 21. mai 2003 Noens "død" er en annens "brød"... De føler seg vel ekstra vellykket selv når noen har nedturer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 21. mai 2003 #7 Del Skrevet 21. mai 2003 Hvis du mistenker dem for bare å oppsøke deg av nysgjerrighet, hvorfor tar du da imot besøk av dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisilie Skrevet 21. mai 2003 #8 Del Skrevet 21. mai 2003 -Been there, done that, too..... Det er ikke alltid så lett å "jage" folk når de står på dørstokken, kanskje med en blomsterkvast for å vise hvor deltagende de er........men som egentlig er på jakt etter en "godbit". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 21. mai 2003 #9 Del Skrevet 21. mai 2003 Det er ikke alltid så lett å "jage" folk når de står på dørstokken, kanskje med en blomsterkvast for å vise hvor deltagende de er........men som egentlig er på jakt etter en "godbit". Joda, det er det. Man sier bare at det ikke passer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest salma Skrevet 21. mai 2003 #10 Del Skrevet 21. mai 2003 Øh, enn om disse menneskene bare prøver å vise litt støtte? Hvorfor er det ikke lov til å bry seg om hverandre lenger? Det er forskjell på å "bry seg med" og "bry seg om". Er du sikker på at du har sett forskjellen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 21. mai 2003 #11 Del Skrevet 21. mai 2003 Er du sikker på at de bare vil bry seg - og er nyskjerrige? I så fall... helt enig med Retz - bare si at det ikke passer. Ikke la deg bruke til å tilfredsstille andres "sensasjonstrang" Men det kan være at de vil vise deg at de er der for deg - og ønsker å være støtte for deg. I så fall ta imot. Var i sammen situasjon som deg for en stund siden - og oppdaget faktisk at noen av de som var "fremmede" - er blitt mine beste venner og støttespillere i en vanskelig situasjon. Mange av de som jeg anså som venner ble bare "fjerne" og stilte ikke opp i det hele tatt. Ønsker deg uansett lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisilie Skrevet 21. mai 2003 #12 Del Skrevet 21. mai 2003 Det er umulig å vite hvem som er ens virkelige venner i en sådan stund- det viser seg som regel i ettertid!! Derfor ville jeg i første omgang være svært forsiktig hvem jeg ble FORTROLIG med - hvis man av høflighet skulle komme til å slippe inn noen "ulver i fåreklær". :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. mai 2003 #13 Del Skrevet 23. mai 2003 Stikke uinvitert innom????? Folk du ikke engang kjenner.. Hvor langt ute på landsbygda bor du? Dette er helt utenkelig her i Oslo... Jeg synes det er uhøflig jeg for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bridget Skrevet 24. mai 2003 #14 Del Skrevet 24. mai 2003 Been there - done that too! Under skilsmissen i fjor kunne mennesker jeg knapt kjente spørre meg detaljert om særdeles private ting som for eksempel detaljer rundt min og min eks sitt sex-liv - type hvor ofte, hvordan, om en av oss ville ha barn og ikke den andre etc. :o Fant også ut, som en tidligere her skrev, at mine virkelige venner ikke var de jeg nødvendigvis hadde trodd på forhånd - litt mer perifere venner og bekjente stilte virkelig opp og støttet når jeg trengte det mens de jeg trodde var venner kanskje ikke hadde samme forståelse. Det jeg fant ut var imidlertid at de som er der for deg når du trenger noen, og som virkelig vil hjelpe deg og støtte deg i en vanskelig tid, ikke vil ha detaljer om deg og din forhenværendes mest intime detaljer - de som er der for deg spør om hvordan du har det og føler det og lar deg snakke om ting hvis du ønsker det og når du ønsker det. Alle øvrige som er ute etter "skitne" detaljer og noe å snakke om -duper dem, svar med et motspørsmål om deres sex-liv eller familieliv - ikke gi dem noe å slarve om! Vær høflig, men ikke svar på deres spørsmål - det er ditt problem, din sorg og ingen andre har noe med å grave i og sladre om hva som er årsaken til det!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 24. mai 2003 #15 Del Skrevet 24. mai 2003 Bridget skrev: Det jeg fant ut var imidlertid at de som er der for deg når du trenger noen, og som virkelig vil hjelpe deg og støtte deg i en vanskelig tid, ikke vil ha detaljer om deg og din forhenværendes mest intime detaljer - de som er der for deg spør om hvordan du har det og føler det og lar deg snakke om ting hvis du ønsker det og når du ønsker det. Kjempegodt sagt. Dette skiller venner fra "venner".... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ursula Skrevet 25. mai 2003 #16 Del Skrevet 25. mai 2003 Skjønner at det ikke er så veldig festlig å bli spurt om detaljer når man går gjennom en skilsmisse. Men selv om noen kanskje gjør det for nysgjerrighetens skyld, er det da også folk som gjør slikt fordi de bryr seg, kanskje på en litt klønete måte- men de prøver å vise at de bryr seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rusken Skrevet 25. mai 2003 #17 Del Skrevet 25. mai 2003 Får stadig bekreftet at mine utsagn ikke har vært helt på ville veier. Har tatt noen av rådene (som er her) i bruk, med god effekt! Men, dette skal man komme gjennom helskinnet, både med og uten "venner". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå