Gå til innhold

Msplum skal gifte seg - tror jeg.


msplum

Anbefalte innlegg

Sitter her og planlegger Londonturen min.

Lurer på hva som er lurt å kjøpe der. Jeg tror nok ikke jeg kommer til å lete etter bryllupsting - må være papir i så fall - jeg tenker mer generelt.

Noen som har noen lure ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problem

Hvis jeg har på meg denne, og vi gifter oss her, og serveringsdamene ser slik ut, og gjestene får utdelt striesekk til å ha på seg - Hva har brugdommen på seg da?

:tristbla:

Han kan jo ikke akkurat stille i smoking og rustning blir litt "over the top", tights nekter han å gå i, så det er uaktuelt....

Hvordan får jeg mannen til å se litt middelalderaktig ut, uten at han blir en narr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min og jeg har hatt en liten prat om dette bryllupet.

Vi har jo i utgangspunktet ingen penger til å feire stort bryllup med, og nå har vi valgt et sted som vil koste en god del, selv om vi bare betaler for maten og drikken til.

Men, fordi vi ikke vil skjære ned på antall gjester så har vi blitt enige om at vi skjærer ned på alt annet.

Jeg har også bestemt at så langt det er mulig, så skal det jeg kjøper ikke bare være billig, men også være "fair trade". Dette tviler jeg dessverre på at vil gjelde brudekjolen.

Vi er ikke så opptatt av at alt skal ha så stor betydning for oss. Dvs. vi trenger ikke å designe våre egne ringer - jeg for min del trenger ikke engangen ring - jeg har jo mannen - alt det andre er bare..... ting....

Vi kommer derfor til å kjøpe disse ringene. Det vil samtidig gi 2 bøker til noen som kanskje ikke kan lese. (håper ikke at de bare får bøker, men at noen lærer dem å lese også...)

Jeg kommer trolig også til å kjøpe smykkene mine fra samme stedet.

Fant julegave til mamma der også :) De hadde i det hele tatt ganske mye jeg likte... :ler:

Vi kommer jo til dekket bord, og trenger ikke å tenke på pynt til lokalet, serveringspersonell eller rydding.

Vi sparer derfor ganske mye på blomsterbudsjettet. Blir egentlig bare min brudebukett, og jeg lurer faktisk litt på om jeg skal plukke den selv. En bukett med markblomster - det er vel ikke noe som passer bedre enn det for en junibrud?

Bordkort og invitasjoner lager jeg selv.

Jeg har veldig kort hår, så det eneste jeg egentlig trenger er en klipp og en runde med hårfarge uken før. Jeg sparer derfor penger på frisør. Jeg tenkte å spandere flybilletten på forloveren min, fremfor frisør og sminke. Men jeg har en kusine som er frisør og som skal være gjest i bryllupet. Jeg kan også spørre henne om hun kan bidra en smule.

Sminke og negler vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med enda.

Et lite regnestykke viser at dette fortsatt blir mye dyrere enn vi hadde forestilt oss, men ok, vi får bare spare der vi kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim
Problem

Hvis jeg har på meg denne, og vi gifter oss her, og serveringsdamene ser slik ut, og gjestene får utdelt striesekk til å ha på seg - Hva har brugdommen på seg da?

:tristbla:

Han kan jo ikke akkurat stille i smoking og rustning blir litt "over the top", tights nekter han å gå i, så det er uaktuelt....

Hvordan får jeg mannen til å se litt middelalderaktig ut, uten at han blir en narr?

Skal gjestene ha striesekker på seg hele kvelden :overrasket::fnise: Høres knallstilig ut, men tror jeg hadde fått noen reaksjoner på det med mine gjester for å si det sånn :ler: Men du skriver kanskje noe om det i invitasjonene da, bare sånn for å forberede de mener jeg?! Det blir jo veldig gjennomført dette her da :jepp:

Når det kommer til brudgommen sine klær så skjønner jeg det blir et dilemma..Men har du sjekket opp i hva som var vanlig for en brudgom på den tiden?! Men om skal du følge middelalder-tema slavisk så er det flere kjoler med mer middelalderpreg som kanskje er lettere å matche for brudgom enn Agape sin er jeg redd :sjenert: Den er jo ganske pynta faktisk - blir like overraska hver gang jeg tar den på meg :ler:

Vanskelig det der...Kjæresten min hadde også nekta å ta på seg tights - skjønner han godt jeg :skratte: Noe med at han også ønsker å føle seg fin...Og mann + tights blir feil oppi mitt hode :skratte: Jeg hadde nok ikke klart å tatt han seriøst i noe sånt en hel kveld :hoho:

:idesmil: Men duh, knebukse i kraftig stoff og knesokker da? - det er jo vanlig til herre-bunad :jepp: så om han hadde hatt på det sammen med skjorte i f.eks ubleka bomull og kanskje en vest ?! Det burde gå :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim
Samboeren min og jeg har hatt en liten prat om dette bryllupet......

Det er mange ting man kan spare inn på, men det ser jo ut som dere har tenkt på mye :Nikke:

Men hva med å spørre gjestene om å ta med en kake/ en kanne kaffe / noe salt til festen el.l hver?! De fleste kan jo bake en eller annen form for bakst, og om ikke så kan de ihvertfall koke kaffe eller kjøpe chips :sjenert: Litt å spare der også :jepp:

Ringene var stilige - passer til resten, og jeg synes det hørtes ut som en fin ide å plukke brudebuketten selv :rødme: Markblomster er så fint!! Det kunne jeg også tenkt meg - men det er lite pene sommerblomster i september :hoho:

Hmmm...negler kan du få en venninne til å legge - får kjøpt fine falske negler på H&M og Vita til en billig penge, evt samle selv og lakke dem pent :jepp: Det hadde jeg gjort om ikke neglene mine ble så ødelagt i den jobben jeg har - de knekker for et godt ord :roll:

Og jeg hadde ikke nølt med å spørre kusina mi om å legge brude-sminken :hoppe: Er hun frisør så gjør hun nok det gladelig :Nikke:

Lykke til :)

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gjestene ha striesekker på seg hele kvelden :overrasket::fnise: Høres knallstilig ut, men tror jeg hadde fått noen reaksjoner på det med mine gjester for å si det sånn :ler: Men du skriver kanskje noe om det i invitasjonene da, bare sånn for å forberede de mener jeg?! Det blir jo veldig gjennomført dette her da :jepp:

:idesmil: Men duh, knebukse i kraftig stoff og knesokker da? - det er jo vanlig til herre-bunad :jepp: så om han hadde hatt på det sammen med skjorte i f.eks ubleka bomull og kanskje en vest ?! Det burde gå :klø:

Jeg vet ikke om jeg går for den stiresekken.... det høres bare litt morsomt ut.

Jeg har lyst til å kjøre avslappet antrekk, høye hæler er uansett ikke å anbefale da det er ujevnt stengulv i lokalet. Så jeg må advare om hæler på invitasjonene.

Men når det kommer til gubben så er jeg helt blank altså...

Kanskje hvis vi hadde fått til noe sånt som du sier her nå, men i finere stoff. Han skal jo matche meg - og hvis jeg stiller i agapekjolen så kan ikke han stille i ubleka bomull....

Jeg hadde jo ikke tenkt å ta den helt ut og gjøre hele festen til en middelalderparodi - jeg hadde bare lyst til å gi festen litt av det preget, i og med at lokalet er som det er. Ikke det, skal vi følge lokalet så er vi tilbake til Vikingetiden - så kanskje jeg bare skal gi gubben en plasthjelm med horn på :skratte: Det selges jo for en 50-lapp i enhver suvenirbutikk med respekt for seg selv :skratte:

Han har jo lyst på bunad, men da blir det plutselig dyrt igjen :nei: Men kanskje vi kunne fått til noe i den stilen.... :tenke hardt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mange ting man kan spare inn på, men det ser jo ut som dere har tenkt på mye :Nikke:

Men hva med å spørre gjestene om å ta med en kake/ en kanne kaffe / noe salt til festen el.l hver?! De fleste kan jo bake en eller annen form for bakst, og om ikke så kan de ihvertfall koke kaffe eller kjøpe chips :sjenert: Litt å spare der også :jepp:

Ringene var stilige - passer til resten, og jeg synes det hørtes ut som en fin ide å plukke brudebuketten selv :rødme: Markblomster er så fint!! Det kunne jeg også tenkt meg - men det er lite pene sommerblomster i september :hoho:

Hmmm...negler kan du få en venninne til å legge - får kjøpt fine falske negler på H&M og Vita til en billig penge, evt samle selv og lakke dem pent :jepp: Det hadde jeg gjort om ikke neglene mine ble så ødelagt i den jobben jeg har - de knekker for et godt ord :roll:

Og jeg hadde ikke nølt med å spørre kusina mi om å legge brude-sminken :hoppe: Er hun frisør så gjør hun nok det gladelig :Nikke:

Lykke til :)

Jeg har ikke beregnet å kjøpe en eneste kake. Jeg ligger i hardtrening slik at jeg kan lage min egen bryllupskake. Resten, kaffe og de tingene inngår jo i pakken vi kjøper fra Landa.

Etter at jeg begynte å bruke PC daglig har jeg ikke klart å få lengde på neglene mine. De er bare i veien :kjefte: Og jeg tror ikke jeg orker tanken på å spare dem ut. De kommer bare typisk til å knekke to dager før likevel :skratte:

Jeg får hinte til mine venninner om at et eventuelt "utdrikningslag" ønskes gjennomført på hud/hår/neglepleie salong :skratte:

Og for alt vi vet så vinner vi i Lotto i morgen og alle budsjettproblemer forsvinner i løse luften :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim
Jeg vet ikke om jeg går for den stiresekken.... det høres bare litt morsomt ut.

Jeg har lyst til å kjøre avslappet antrekk, høye hæler er uansett ikke å anbefale da det er ujevnt stengulv i lokalet. Så jeg må advare om hæler på invitasjonene.

Men når det kommer til gubben så er jeg helt blank altså...

Kanskje hvis vi hadde fått til noe sånt som du sier her nå, men i finere stoff. Han skal jo matche meg - og hvis jeg stiller i agapekjolen så kan ikke han stille i ubleka bomull....

Jeg hadde jo ikke tenkt å ta den helt ut og gjøre hele festen til en middelalderparodi - jeg hadde bare lyst til å gi festen litt av det preget, i og med at lokalet er som det er. Ikke det, skal vi følge lokalet så er vi tilbake til Vikingetiden - så kanskje jeg bare skal gi gubben en plasthjelm med horn på :skratte: Det selges jo for en 50-lapp i enhver suvenirbutikk med respekt for seg selv :skratte:

Han har jo lyst på bunad, men da blir det plutselig dyrt igjen :nei: Men kanskje vi kunne fått til noe i den stilen.... :tenke hardt:

De kjører en sånn greie på Vikinggården her også, og det høres som sagt utrolig stilig ut :Nikke: Storesøster her syntes jo vi burde gjøre det sånn, men det var ikke helt vår greie kjente vi :fnise: Er det bryllupet mitt skal jeg pynte meg - basta :ler:

Du sier noe der ang. han ikke kan stille i ubleka bomull :fnise: Skjønner ikke helt hva jeg tenkte på der gitt :vetikke: Kanskje tanken kom sammen med at du kunne ha en enklere kjole enn Agape sin :klø: :ler: Teflonhjerne :roll::hoho:

Men det er jo fullt mulig å få tak i slike klær i fint stoff :jepp: Det hadde nok vært kjempetøft!!

:skratte: *ser for seg mannen til msplum med vikinghjelm*

DET hadde vært noe det, vikinghjel og bar overkropp :skratte: Tenker det hadde blitt et bryllup gjestene sent hadde glemt :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, i går var vi på steinaldernivået. Vurderte å gi ham en skinnfell og ei klubbe....

Jeg så for meg brudebildene............. :skratte:

Og for å understreke at vi ikke tilhører samme planet så skulle jeg fremdeles stille i den agapekjolen..... :fnise:

Jeg skjønner ikke dette her... mannen skal jo være den enkleste å kle på.... Men det er jo typisk gubben min... skal alltid ha all oppmerksomheten *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim
Tja, i går var vi på steinaldernivået. Vurderte å gi ham en skinnfell og ei klubbe....

Jeg så for meg brudebildene............. :skratte:

Og for å understreke at vi ikke tilhører samme planet så skulle jeg fremdeles stille i den agapekjolen..... :fnise:

Jeg skjønner ikke dette her... mannen skal jo være den enkleste å kle på.... Men det er jo typisk gubben min... skal alltid ha all oppmerksomheten *ler*

:skratte: :skratte: :skratte:

Nei mennene er ikke alltid de enkleste å kle, ihvertfall ikke når de har egne meninger :roll::fnise:

Kjæresten min sa noe som egentlig er sant; vi brudene bruker glatt 15.000 kr på kjolen, men med en gang mennene finner seg dyre klær så protesterer vi :ler: Det utsagnet kom fordi han fant seg italiensk designer-dress til 16.000 kr uten skjorte :overrasket: og jeg sa det var sykt dyrt for en dress...da sa han jeg hadde sykt dyr kjole så jeg hadde ingenting jeg skulle ha sagt :hoho: Sant nok :sjenert: Men til mitt forsvar fant jeg den til halv pris på Finn :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er sykt vanskelig når det kommer til klær. Jeg har nå brukt 4 år på å få ham til å gå å kjøpe seg en ny jeans......... Og når jeg endelig fikk ham til å gjøre det, så trodde jeg aldri vi skulle bli ferdige - han skulle prøve alle modellene!

Nei, den var for vid i leggen, den hadde ikke knapper i gylfen, den var for løs rundt rompa... osv osv.... Skulle tro det var en dame!

Nei, han får skyte en elg så skal jeg sy en skinnfell til ham! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er sykt vanskelig når det kommer til klær. Jeg har nå brukt 4 år på å få ham til å gå å kjøpe seg en ny jeans......... Og når jeg endelig fikk ham til å gjøre det, så trodde jeg aldri vi skulle bli ferdige - han skulle prøve alle modellene!

Nei, den var for vid i leggen, den hadde ikke knapper i gylfen, den var for løs rundt rompa... osv osv.... Skulle tro det var en dame!

Nei, han får skyte en elg så skal jeg sy en skinnfell til ham! :ler:

:hoho: :hoho: :hoho: Kresent mannfolk!! Min er heldigvis ikke så vanskelig. Og faktisk ganske glad i å shoppe selv, så jeg får han faktisk med meg når vi er ute og farter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: :hoho: :hoho: Kresent mannfolk!! Min er heldigvis ikke så vanskelig. Og faktisk ganske glad i å shoppe selv, så jeg får han faktisk med meg når vi er ute og farter!

Vi skal til London neste helg - og han ville at jeg skulle få meg en bag-boy slik at han slapp å være med meg i butikker.....

Det er nesten så jeg har lyst til glemme ham igjen på flyplassen på Kjevik. Han er jo surrehue stort nok til å komme for sent til flyet så det burde ikke være noe problem.

Det minner meg om at jeg må alliere meg med forloveren hans slik at han kommer seg til seremonien i tide........ :tristbla:

Men, ok, siden han bruker så lite penger på klær, så er det mer penger til meg :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Ups... jeg var havnet langt ned på side to......

Har jo ikke noe å planlegge....

Men i dag har jeg tenkt litt på hva vi skal finne på denne kvelden.. kan jo ikke bare spise.

Foreløpig er Tom hotteste kandidaten til å være toastmaster,selv om jeg egentlig godt kunne tenkt meg at Tom fikk fri en kveld. Haner alltid toastmaster han. Et annet alternativ kunne være Gunther..... anyway, vi får tenke litt på det.

Sambo har fått ansvar for å ordne musikk, jeg har lenge lurt på dette med dansing, jeg syns ikke at lokalet passer til det - og det er jo et stort spørsmål om jeg er i stand til å få sambo til å danse med meg..... Burde ha meldt oss på kurs.

Jeg heller mer og mer over mot et keltiskinspirert bryllup fremfor middelalder. Det går jo forsåvidt også greit i lokalet vårt.

http://myalgi.org/gallery/0/8_31_07_08_1_52_34.jpg]Denne kjolen ligger og murrer i bakhodet og gir ikke slipp...

Har også kjøpt et stempel med keltisk sirkel på som vi tenkte å bruke på invitasjonene - gå en eller annen måte.

Jeg skal lese meg litt opp på kelterne, så får vi se hva vi kan få til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim

Ooo, keltisk er kult :Nikke: Men noe er galt med bilde-linken du la ut, kommer ikke opp noen kjole :klø: Fortsatt den samme som min eller en ny?! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... åja.. sant, jeg har jo brukt feil kode.... trallalalala

Virker nå kanskje: Kjole

Jeg har også fristet sambo angående "brudevalsen", litt bearbeiding nå så har jeg ham med meg på riverdance-kurs :fnise:

Ikke at jeg vet hva jeg tenker med. Meg, med mine føtter, på riverdance....... :nei:

Jaja, noe må jeg jo ha å bry tankene mine med .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan jo ikke gå på Riverdancekurs........ ikke i høst i hvert fall... jeg reiser jo bort den 20 august og blir borte til 17 september.... Og kurset begynner 3 september...

Søren! Ja,ja, de starter kanskje nytt kurs til våren igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg havna inne her fordi jeg ble litt nysgjerrig på tittelen "Msplum skal gifte seg - tror jeg". :fnise:

Ser du har lyst til at mannen skal ha middelalderantrekk, men ikke tights, så jeg tenkte jeg skulle dele en link med deg:

http://www.buycostumes.com

Kanskje du finner noe som passer der? (denne f.eks?)

Ellers må jeg si at lokalet var veldig flott og jeg synes det høres tøft ut med temabryllup :)

Lykke til videre med planleggingen!

Endret av Tez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg havna inne her fordi jeg ble litt nysgjerrig på tittelen "Msplum skal gifte seg - tror jeg". :fnise:

Ser du har lyst til at mannen skal ha middelalderantrekk, men ikke tights, så jeg tenkte jeg skulle dele en link med deg:

http://www.buycostumes.com

Kanskje du finner noe som passer der? (denne f.eks?)

Ellers må jeg si at lokalet var veldig flott og jeg synes det høres tøft ut med temabryllup :)

Lykke til videre med planleggingen!

Hehehe

Jeg vet at planlegging ikke alltid blir vellykket. Ting kan skje, derfor kan man aldri være helt hundre prosent sikker på hva som skjer i fremtiden. Derfor tror jeg at jeg skal gifte meg, og planlegger i forhold til det, men sikker - nei det er jeg ikke :D

Den var ganske tøff den drakten der! Takk så mye for linken! Det blir ikke et direkte tema bryllup, det er det i hvert fall ikke i hodet mitt, selv om det nok kan virke sånn. Og før jeg vet ordet av det, så var det det var blitt.... som sagt, man vet aldri hva som skjer i fremtiden :D

Takk for besøket, kom gjerne igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...