Gå til innhold

Msplum skal gifte seg - tror jeg.


msplum

Anbefalte innlegg

Foreløpig dato er 27.06.09, men det er mulig den må endres siden vi ikke har funnet lokale enda.

Har ikke begynt å planlegge noenting enda.... ser at andre som skal gifte seg senere enn meg allerede er i full gang... :sukk:

Endret av msplum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest madam_mim

:velkommen: og gratulerer :klem:

Ikke vær redd, når du først kommer igang med planlegging så tar du de fort igjen :fnise: Her inne finnes masser av lister og inspirasjon - til god hjelp :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, listene og alt sånt er helt greit... jeg syns bare at det er for tidlig. Er jo et år til jo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim
Joda, listene og alt sånt er helt greit... jeg syns bare at det er for tidlig. Er jo et år til jo....

Et år går fort, men en trenger jo ikke ha annet enn de store tinga på plass nå! Juni, juli og august er mnd der mange gifter seg, og noen lokaler og datoer fyker raskt avgårde 1 år i forveien!! Så ting som kirke, dato og lokale er greit å få på plass, og begynne å snuse rundt etter Kjolen :Nikke: Ditt Bryllup har sånne oversiktsplaner over hva som er lurt å få på plass til hvilken tid - men det er jo ikke nødvendig å følge de slavisk, det har ikke jeg gjort ihvertfall :fnise: Noe blir tatt før og noe leeeenge etter hva planen tilsier :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:

Vi gifter oss i mai neste år, og flere av lokalene vi har hørt på, er utleid allerede! Jeg trodde vi var sååå tidelig ute, men dengang ei. Vi har funnet ut at det er greit å begynne å planlegge og handle inn, for da får vi spredd utgiftene litt utover året :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, lokale og sånt er greit. Det må vi få ordna snart. Har funnet et vi ønsker oss og håper at det er ledig, hvis ikke tilpasser vi datoen vår.

Har jo kikka litt etter kjole, men klarer ikke å se for meg meg selv i noe av det jeg har sett. Det er så veldig lite meg.

Har begynt å tenke litt på farger og innbydelser og gjestelister og sånt, men jeg vet ikke, det virker bare rart alt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim
Joda, lokale og sånt er greit. Det må vi få ordna snart. Har funnet et vi ønsker oss og håper at det er ledig, hvis ikke tilpasser vi datoen vår.

Har jo kikka litt etter kjole, men klarer ikke å se for meg meg selv i noe av det jeg har sett. Det er så veldig lite meg.

Har begynt å tenke litt på farger og innbydelser og gjestelister og sånt, men jeg vet ikke, det virker bare rart alt sammen.

:fnise: har ikke helt vent deg til tanken på at du skal gifte deg? Been there :Nikke:

Ta det i ditt eget tempo du :klemmer: men som sagt - de store tinga er greit å få på plass og det å gjøre som *Aprin* og kjæresten - begynne tidlig å handle inn for å spre utgiftene er lurt!

Hva er din type kjole da? Det finnes jo så utrolig mye fint, alle slags kjoler!! Du snubler nok over en skal du se :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har vi kommet pr. 14.6.08

Vi ønsker å ha selskapet her.

Aner ikke om vi har råd til det, eller om det er ledig noen dato neste sommer.

Jeg ønsker meg en kjole med litt "middelalderpreg" - uten at jeg klarer å spesifisere helt hva dette preget består av. Det eneste jeg vet er at kjolen skal ikke være helt hvit, men ha noe rødt i seg. Den skal også ha ermer.

Jeg ønsker at invitasjonene skal se "gamle" ut - de skal være i den litt falmede gulbrune fargen som gammelt papir får. Den røde fargen fra kjolen skal også gå igjen i invitasjonene.

Budsjettet er foreløpig på 0 kroner. Jeg har tenkt å utnytter slekt, famile og venner så langt jeg kan. Har en tante som er flink til å lage invitasjoner og bordkort. Jeg har lyst til å lage dem selv, men hun er så mye flinkere enn meg - så det får vi vel krangle litt om.

Har et søskenbarn som er frisør - hun kan jo brukes.

Det irritierer meg at jeg ikke har holdt kontakten med en av mine gamle skolevenninner - siden hun har gått hen og blitt designer. Kunne godt tenkt meg at hun tegnet kjole til meg - tror hun virkelig hadde skjønt å finne min stil. men, men...

Vi skal ha en Human-etisk seremoni. Det er ikke helt klart hvor denne skal finne sted.

Vi ønsker oss en dag som er full av humor, latter og glede. Noen få innslag av litt høytidelighet, men jevnt over en avslappet atmotsfære.

Derfor ønsker vi å benytte oss av Landas tilbud om heldagstur hvor gjestene blir hentet i båt og tatt med på sightseeing i Lysefjorden før de blir fraktet til gården for god gammeldags turnering, sleggekast og tautrekking osv.

Vi ønsker ikke at gjestene skal gå og vente på brudeparet. Vi ønsker at gjestene skal oppleve noe denne dagen. Vi ønsker at de skal kose seg og ha det gøy.

Så langt er gjestelisten på 60 stk.

Jeg har jo altså tenkt litt - jeg blir bare litt skremt når jeg ser enkelte diskusjoner på KG som går så veldig på detaljnivå - omtrent om fasongen på konfettien....

Men, ok, jeg kommer kanskje dit endag jeg også. If i do - please shoot me someone!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim

Åh, DET var drømmeplassen det :dåne:

Jeg har denne kjolen fra Agape (nr 1060) den er sånn middelalder-aktig! Min er med gull på men vet du kan få den med hvilken som helst farge som kontrast!!

Ellers syns jeg dere har tenkt på mye jeg :Nikke: godt igang til å ha 1 år til bryllup!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp den hadde endel av det middeladerpreget jeg tenkte på. Med de armene og sånn. Stilig, da vet jeg at det finnes en der også.

Du blir sikkert kjempefin i den!

Jeg har sett litt på denne

Likte veldig godt armene på den.

Jeg føler at det vil stå litt i stil med lokalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim

Er superfornøyd med kjolen :hoppe: Hadde den på idag igjen :rødme:

Den kjolen du hadde funnet var også veldig fin :Nikke: Det er mange sånne middelalderkjoler å finne på nett - krever bare littegrann leting!!

Hadde ikke jeg kjøpt kjolen min og vært så fornøyd :fnise:

så skulle jeg hatt denne skjønnheten her :dåne: :dåne: :dåne:

her er en

denne er helt ny-y-y-delig

enda en

denne har ikke ermene, men det er noe som er der likevel...

Du det lokalet var helt til å :dåne: av *misunnelig*

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er superfornøyd med kjolen :hoppe: Hadde den på idag igjen :rødme:

Den kjolen du hadde funnet var også veldig fin :Nikke: Det er mange sånne middelalderkjoler å finne på nett - krever bare littegrann leting!!

Hadde ikke jeg kjøpt kjolen min og vært så fornøyd :fnise:

så skulle jeg hatt denne skjønnheten her :dåne: :dåne: :dåne:

her er en

denne er helt ny-y-y-delig

enda en

denne har ikke ermene, men det er noe som er der likevel...

Du det lokalet var helt til å :dåne: av *misunnelig*

Nå har jeg jo ikke lokalet enda da - men håper jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er folk av forskjellig smak ja. (Siterer PM'n vi sendte hverandre)

Jeg må jo legge igjen et spor her slik at jeg kan følge dagboka di. :)

Ha en fin kveld, vi snakkes vel snart...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fant jeg nettopp ut at det er muligheter for overnatting også på det stedet...

VILVILVILVILVILVILVIL!

Ups.... en aldri så liten bridezillatendens der.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann, og velkommen !! Og så utrolig flott lokale, krysser fingrene for at det er ledig og ikke altfor dyrt! ..og du skal se du finner drømmekjolen din :) Mim er jo på god vei med kjolefremvisning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:

Det lokalet så veldig fint ut. Stilig at du ønsker litt sånn "middelalder-preg" over det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og fabulerer om kake i dag (så godmorgen norge i morgens og har tenkt kake helt siden det :D)

Middelalderpreg og kake - det er kanskje ikke den enkleste kombinasjonen, men jeg ønsker meg ikke en tradisjonell hvit kake med et brudepar på toppen, pyntet med roser og hjerter. Jeg vil at kaken skal være anderledes og gjerne morsom.

Jeg fant noen søte gule ender som kunne vært morsomme å ha som kaketopp, men nå har jeg tenkt vet du.

Kake 1 - enetasjes grønn kake med en figur på. Figueren er en ridder i skinnende rustning på hvit hest.

Kake 2 - toetasjes kake som ser ut som om den er laget i grå murstein. På toppen et tårn hvor den stakkars jomfru står på balkongen.

Mellom de to kakene - en vollgrav

Begge figurene må gjøres litt morsomme slik at det ikke bli bare klisje. Kanskje ridderen skal sitte i en Oransje kassebil i steden for på en hvit hest.

Da jeg møtte samboeren min bodde jeg i Oslo og han i Krisitansand. Både fjortisfaktoren og Romeo og Juliefaktoren var seriøst høye de første månedene av vårt forhold. Jeg husker jeg dro til Kr.sand en lørdagskveld bare for å være sammen med ham noen få timer. Hadde bare såvidt penger nok til bensin frem og tilbake. Av ulike årsaker hadde vi ikke noe sted å gjøre av oss og måtte tilbringe kvelden i bilen (en oransje kassebil) - han like blakk som meg...

Det var ingenting som var enkelt for oss det første halve året av vårt forhold - og det var en kamp for at det skulle bli oss.

Men egentlig så er det jeg som burde sitte i den Oransje kassebilen og så må altså han sitte i tårnet - sammen med to unger.

Kanskje kaka ikke skulle være grønn, men svart asfalt. Og tårnet ikke et tårn men et gammelt slitt hus..... hmmm... nå tar jeg helt av her... :D

Jeg må seriøst finne meg noen som er flinke til sånt som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...