Mayami Skrevet 14. januar 2015 Forfatter #3321 Del Skrevet 14. januar 2015 Hihi... det er sånn det bruker å bli her også! Men etter å ha sett noen av de programmene, så tror jeg faktisk jeg skal klare å gjøre det selv neste gang, bare jeg har nok tid! Natten ble faktisk helt topp! Vesla var våken ca 03:30 for mat, men sovnet igjen i egen seng før klokka var 4. Lille var våken et par ganger rundt midnatt (før vi hadde kommet oss i seng), men fikk vann og sov til klokka 7 i dag tidlig!! Sov altså natten gjennom for første gang på over 2 måneder!! Hurra!! Håper det gjentar seg ofte framover. Vesla sover enda (bortsett fra mating og bleieskfit i 8-tida), og jeg har spist god frokost med sjokomelk og skal akkurat begynne å se på invitasjoner til dåp. Fikk datoen bekreftet i går, og har fått det samme lokalet vi hadde i lille sin dåp GRATIS (ex-arbeidsgivers lokale, ar gratis sist også men da jobbet jeg fortsatt der). Hadde virkelig ikke regnet med å få det gratis denne gangen også, så der må jeg si ex-sjefen steg en smule i gradene hos meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 16. januar 2015 Forfatter #3322 Del Skrevet 16. januar 2015 Dagene går unna her altså! Vesla er en del plaget med luft, stakkars, så det blir ikke så mye stille-og-rolig-tid på meg. Rekker omtrent akkurat å lage meg litt mat før det er i gang igjen med bæring og synging. Det virker litt med sukkervann, men i det siste bare veldig midlertidig. Heldigvis sover hun godt om natten fortsatt! I dag skal vi ut på kafe med venninnegjeng med barn, og det skal bli godt å lufte seg litt igjen! Må også lage middag etterpå, og kjøre mellomtass i bursdagsselskap. Det er slutt kl 19, og det er selvfølgelig midt i leggetiden til lille. Vi er helt nødt til å være to akkurat da, for vesla kan ikke være med på leggingen. Da vil bare lille kose med henne, og ikke sove! Han er veldig søt, og veldig omsorgsfull ovenfor henne, og veldig hjelpsom til meg! Jeg kan be han om å hente ting til meg eller tørke vesla hvis hun har gulpet, og har utfører ordre etter beste evne! Han har også nesten sluttet med smokk. Nå får han den bare til barnetv, eller etter tannpussen om kvelden (hvis han glemmer den til barnetv). Sover ikke i barnehagen lenger, så da får han den ikke der heller! Lite spørsmål etter den, og han slår seg til ro med svaret. Stor gutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 17. januar 2015 Forfatter #3323 Del Skrevet 17. januar 2015 Alene hjemme med de to små for første gang i dag. Kjære og de to store er i skibakken, og vi andre må finne på noe som underholder lille uten å komme i veien for behovene til vesla. Ikke enkelt.. I tillegg mangler vi ost og smør og lørdagsgodt og brød og ... Kjære er på lavkarbo, så ost forsvinner før jeg rekker å pakke det ut. Dyr diett det der altså!! Men han er veldig flink og spiser masse grønnsaker også, så jeg skulle nok hengt meg på den biten.. I alle fall, vi må på butikken. Noe som er utfordrende nok med bare lille å passe på.. Tror jeg skal utstyre han med en liten handlevogn, så kan han trille mens jeg bærer vesla. Bæresjal er vel et stikkord.. Dårlig vær er det også, ellers skulle vi gått en lang tur. Nå sitter han i alle fall og ser på barnetv (uten meg i samme rom!!), og vesla driver og våkner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 17. januar 2015 Forfatter #3324 Del Skrevet 17. januar 2015 Dagen gikk bedre enn fryktet, for vesla hadde bestemt seg for å ta en sovedag i dag. Hun har sovet store deler av dagen, og sover fortsatt, så jeg og lille fikk masse kvalitetstid! Lekte ute i lekehuset, bakte kringle og koste oss stort med sjokomelk til lunsj! Nå er storetass på overnattingsbesøk, mellomtass har besøk og lille har lagt seg. Har kjøpt inn nok lørdagsgodt til hele familien, og kjære kjøpte Ben&Jerry's-is i tillegg! Nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 17. januar 2015 #3325 Del Skrevet 17. januar 2015 Så koselig dere har hatt det da! Godt når dagene blir bedre enn en fryktet. Ha en fortsatt fin lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 18. januar 2015 Forfatter #3326 Del Skrevet 18. januar 2015 Har begynt å glede meg til sommerferien! I og med at vi har så mange barn, skal vi ut på campingferie i år! Har kjøpt en campingvogn som har fungert som gjesterom til nå, men nå skal den snart ut på veien! Har aldri vært på campingvogntur før, og har i grunnen tenkt på det som ganske harry, men med så mange unger ser jeg definitivt attraksjonen! Bare å slippe å lempe bagasje inn og ut av flyplasser og transfer-busser og hoteller. Vi kan stoppe hvor vi vil og kan lage varme måltider i veikanten, om vi skulle ønske det! Satser på å finne passe store campingplasser med en del barnefamilier så guttene kan finne seg noen lekekamerater. Vet også om flere av guttenes kompiser som skal på campingvognferie, så det kan jo hende vi henger sammen med dem deler av turen. Tidlig oppe i dag, lille begynte å tasse rundt i halv sju-tiden. Nå er det på tide med frokost! Med kaffe! Vesla sov hele natta også, i tillegg til hele dagen i går, og sover fortsatt med puppen i munnen! Lille har blitt veldig opptatt av Karsten og Petra, så tror frokosten må vente til det er ferdig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 20. januar 2015 Forfatter #3327 Del Skrevet 20. januar 2015 Noen netter er bedre enn andre, og denne er tydeligvis en av de andre.. Lille våknet som vanlig kl 23, og så igjen midnatt, og kom inn til oss kl 01. Sovnet der, og da vesla våknet for mat kl 01:30 foreslo jeg for kjære (som sov høylydt) at han kunne bære lille inn i senga si, i og med at jeg har en vond skulder. "Kan ikke du bare gjøre det da?" førte til at ueg gjorde det, og at lille våknet halvveis og hylte at han ville ligge i min seng og ikke sin egen.. Så da ble han med tilbake, vesla fikk mat og sov til 04:30. Da var hun våken igjen men ville ikke spise, bare knirke. Kl 05 våkner mellomtass med voksesmerter i foten, mama smører vidunderkrem og stenger døra, alt er fint. 30 sekunder senere hyler han fordi det er sååååå voooooondt.. Gire han beskjed om at kremen må få virke, slutt og skrik, og nå er det faktisk stille. Bortsett fra at vesla knirker fortsatt, og kjære sover seg (fortsatt høylydt) gjennom alt sammen. Ikke svarte om jeg står opp for å lage frokost til dem i dag, det kan han gjrøre selv!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 20. januar 2015 #3328 Del Skrevet 20. januar 2015 All ære til deg, sånne slitsomme netter uten noe som helst hjelp er jo et mareritt Håper du fikk mulighet til å sove mer og får lagt deg tidlig i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 20. januar 2015 Forfatter #3329 Del Skrevet 20. januar 2015 Vesla var våken og i full fres halv ni hun, så det ble ikke noe mer soving nei. Hun har heller ikke sovet stort i dag, bare litt på fange på barselstreff. Gulper masse nå i kveld, og en del skriking. Hun har fått sukkervann, men det meste kommer opp igjen. Kanskje jeg ikke bruker lang nok tid når jeg gir henne det? I morgen er det ingen planer, men torsdag er fullbooket. Fredag skal jeg treffe en hel gjeng på trilletur med påfølgende kafe, så det blir kjempestas! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mus-Katt Skrevet 20. januar 2015 #3330 Del Skrevet 20. januar 2015 uff de luftplagene. Hvordan er det i Norge, mulig å kjøpe forskjellige typer MME eller er det begrenset? Hvis du har mulig, bestill Sab Simplex på nettet, tror ikke det selges i Norge, men verdt å prøve, mange har god effekt på luftplager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 20. januar 2015 Forfatter #3331 Del Skrevet 20. januar 2015 Med lille brukte jeg først NAN fra Nestle, men det ble han veldig dårlig i magen av. Byttet til Hipp, og det virket veldig godt. Gikk ikke tilbake til NAN etter det. Vesla her får pupp, og det er jo verre å bytte ut de, dessverre! Men vi har hatt gode erfaringer med sukkervann, så vi prøver å fortsette med det! Hr vært veldig mye gulping i dag, og har alt byttet pysj to ganger i kveld.. Ser ut til at hjn har sovnet for natten nå, heldigvis! Vet ikke hvor grensen går for hva som regnes som kolikk.. Helsesøster spurte meg i dag om jeg mente det kunne være kolikk, men det het jeg jo ikke.. Føler ikke det er ille nok heller! Hvor bor du Mus-katt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mus-Katt Skrevet 20. januar 2015 #3332 Del Skrevet 20. januar 2015 (endret) Du sier det et mye gulp, det et ikke refluks da? Jeg bor i Nederland. Her er det mme for forskjellige ting, MMe mot magekramper-luftsmerter, mot refluks, etc... Har de ikke slikt i Norge? sab Simplex er forresten dråper etc mot luftsmerter, og ikke mme! Endret 20. januar 2015 av Mus-Katt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 21. januar 2015 Forfatter #3333 Del Skrevet 21. januar 2015 Vet ikke om det er reflux.. Har tenkt på det, men må google det og lære mer. Tenkte jeg skulle ta det opp på helsestasjonen i morgen, så får vi se hva de tror der. Dt finnes kanskje MME for forskjellige ting på apotek her, men har ikke hørt om det! Hadde jo vært veldig praktisk da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 22. januar 2015 Forfatter #3334 Del Skrevet 22. januar 2015 Helsesøster mente det ikke var noe å bekymre seg for enda, og at vi skal vente og se om det gir seg rundt 3 mnd. Derimot mener hun det er lett kolikk hun har om kveldene da hun stresser og skriker og promper om hverandre. Tipset om å gi litt sukkervann før amming så hun finner roen, og det har virket så langt i dag! Hun har slappet godt av etter vi kom hjem og ligger og sover nå. Sjelden ellers hun sover noe videre på dagtid.. Heldigvis har hun vokst godt både i lengden og i bredden så da er det vel i orden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 26. januar 2015 Forfatter #3335 Del Skrevet 26. januar 2015 Kjenner ikke igjen vesla mi!! Nå har hun, for andre dag på rad, sovet gjennom hele natta uten mating, og hun sover fortsatt. Lørdagskvelden sovnet hun halv ni og sov til halv sju, og i går sovnet hun ca kl 23. Har vært rolig og fornøyd på dagene også i helga, og vi har ikke trengt sukkervann siden fredag. I går kom en diger bæsjebleie, så det kan jo være den som har plaget henne. Hadde ikke bæsjet siden tirsdag.. Uansett, det er deilig at hun ikke er tydelig misfornøyd lenger, og jeg har fått dusjet og filt OG smurt føttene mine! Bedre enn spa! Nå blir det snart frokost med jam toast og kaffe! Så skal jeg og vesla ut og gå tur med ei i barselsgruppen. Skal bli godt å få rørt på seg litt! Veide meg i går, og til tross for at jeg har endret fasing og ser slankere ut, er vekten den samme som før jeg ble gravid. Merkelig, ser ikke ut til at det er meningen at jeg skal veie mindre.. I helga var vi på fjellet med campingvogn! Første gang vi overnattet i vogna, og med fire unger (hvorav to som er veldig vare for forandringer, en som styrer om natta og en på knappe to måneder) var jo det stort katastrofe-potensiale. Men det gikk veldig fint! Tassene storkoste seg i snøen, lille klarte ikke bestemme seg for om det var best å være ute og leke eller inne og utforske vogna. Vesla og jeg koste oss inne (blåste for mye til at vi kunne gå ut). Og alle sov bedre enn på lenge, til tross for at lille datt ut av senga si tre ganger... Ikke vant til å ligge uten sengehest! Til helga skal tassene på helgebesøk, men vi andre skal tilbake til fjellet. Blir kjekt! Trodde virkelig ikke jeg skulle like campingvogn... Shame on me! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 27. januar 2015 #3336 Del Skrevet 27. januar 2015 Så godt at vesla er bedre! Kan godt forstå at det er plagsomt å ikke få ut det som skal ut Frøken Fryd hadde kolikk og gulpet en del, mens Lillemor ikke har hatt kolikk men gulpet desto mer. Det ga seg når hun nærmet seg 6 måneder heldigvis, og nå skjer det kun hvis tanken er "overfylt". Husker også at Lillemor var litt mer krevende mellom 1 og 2-2,5mnd, i den forstand at hun trengte hjelp (nærkontakt og gjerne gynging) til å få sove, og hun sovnet sent og var mer urolig. Men det gikk over av seg selv helt plutselig. Har du hørt om Wonder weeks? Anbefaler den appen i forhold til at man kan se om de små kanskej er inne i en "fuzzy" periode m.t.p. utviklingssprang. Det stemmer jo godt med 2 mnd. alder. Ellers hadde vi god effekt av amme-te til Lillemor. Jeg drakk noen kopper av og til, men i og med at det økte melkeproduksjonen, så ble det litt over the top, og jeg nøyet meg med å gi 2-2,5ml før hvert amming en stund. Funket kjempefint det Så koselig å dra på campingtur! Er litt skeptisk selv, men mamma og pappa skaffet seg bobil for et par år siden og er helfrelst, så vi skal ikke se bort ifra at vi kanskje låner den en gang (når en av oss får lappen på den størrelsen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 27. januar 2015 #3337 Del Skrevet 27. januar 2015 Filt OG smurt føttene? Dèt er hverdagsluksus det! Godt vesla har det bra og trives igjen! Kjekt å lese at dere koste dere med campingvogn! Vi er ikke helt der, men kanskje vi skulle prøvd det? Er det sommerhytte dere har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 27. januar 2015 Forfatter #3338 Del Skrevet 27. januar 2015 Har en hytte, men i og med at den ligger ganske nært her som vi bor, er det ikke snø der heller. Og det er jo ikke vinter uten snø, så da har vi vogn på fjellet i tillegg! Går jo an å bruke hytta hele året, men ikke noe kjekt å skli rundt i søla! Vesla har et lite tilbakeslag i dag, full hyling nå. Hun har akkurat fått sukkervann, og jeg håper det hjelper snart. Tydelig plaget med luft, både i form av promping og gulp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 28. januar 2015 Forfatter #3339 Del Skrevet 28. januar 2015 I morgen skal jeg ringe til legen og få en time til lille. Vi mistenker at han har astma, for han hoster og hoster til han spyr nesten hver kveld nå som han er forkjølet. Han er tett i brystet og pusten "fortsetter" etter han er ferdig med både innpust og utpust.. Jeg hadde astma da jeg var yngre (ikke så ung som lille er, men tenåring), så det kan vel være arvelig. Lille hater leger og folk som skal lytte på brystet hans, så må nok til med bestikkelser igjen.. Håper de finner ut hva han har slik at han kan bli bedre snart. Ikke noe særlig at han skal bli så grusomt forkjølet og plaget hver gang. I dag har vært en særdeles effektiv dag her. Har bakt brød, laget middag (suppe fra bunnen av - nam!), hentet unger på skole/barnehage og i tillegg gått/løpt/trent en lang tur med barnevogn og hund. Pluss at jeg badet både lille og vesla før sengetid. Deilig å få rørt på seg igjen, mellom regnbygene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 29. januar 2015 Forfatter #3340 Del Skrevet 29. januar 2015 Så ble det hjemmedag på lille i dag. Vanligvis våkner han i sekstida, men i dag sov han bare. Sover fortsatt nå kvart over åtte, så kjære og mellomtass reiste bare. Vesla hadde seg en skikkelig hylerunde for en times tid siden, for hun er pottetett i nesa og får panikk. Har sprayet med saltvann, noe som til nå har fungert helt topp, men det funker ikke lenger. Må til apotek og kjøpe otrivin for barn. Trodde vi hadde, men tydeligvis ikke.. Heldigvis jobber kjære bare halv dag i dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå