Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Mayami

Anbefalte innlegg

Hehe... De sendte et evalueringsskjema i går kveld hvor jeg skulle gi dem en totalscore for kundebehandling og shoppingopplevelse hos dem, så da fikk de svar på tiltale - igjen! :lur: Stakkars folk - de kan sikkert ikke noe for det, men jeg tenker at når jeg er kunde så har jeg alltid rett! Bilen kom til rette ja, men har ikke hørt noe fra dem enda. Sikkert mye feil på den..... Jaja, bra med garanti! :)

I dag har jeg stått på litt for mye (igjen), så nå er jeg utslått på sofaen med kynnere og halsbrann mens vaskedamen svinser rundt meg. Ser sikkert fryktelig lat ut! Mamma og pappa kommer i dag, så jeg måtte re opp seng og rydde gjesterom. I tillegg har vi koblet på igjen den gamle vaskemaskinen (som nå har sluttet å pumpe vannet ut igjen - æsj!), så måtte fylle den også. Tid for lunsj hos venninne og baby snart, må bare komme meg igjen først!

Endret av Mayami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har foreldrene mine reist igjen, og her i huset råder høstferiestemningen. Var veldig koselig med besøk, men jeg merker det på dem (særlig mamma) at de truves best når vi kommer dit og ikke omvendt. Men med tre, snart fire, barn er det mye lettere å flytte på dem enn på oss! Jaja... Vi var da ute på ting og de fikk lekt masse med ungene, så da er vel alt fint. I dag reiser vi en tur på hytta, må vaske nå etter at snekkerne er ferdige med noe plukk innendørs. Blir godt å komme ut dit, til fred og ro! På onsdag reiser vi til svigermor, og da er det ikke sjans for noe fred og ro lenger! ;) Tanteungene mine kommer også, så da er vel sirkuset i gang!

Lille er slapp og trøtt i dag, og litt varm i panna. Spørs om han begynner å bli syk. Skikkelig slimete hoste når han ligger også.. Nei, får manne meg opp til å ta oppvasken! Ny oppvaskmaskin kommer i dag!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hytta, nyter fred og ro på inngjerdet eiendom uten farer for toåringer! :) Kjempefint vær i dag, egentlig perfekt for en fjelltur. Dessverre kommer jeg meg knapt nok opp trapper for ikke å snakke om fjell. Så da blir det te og pledd på verandaen i stedet! Ikke dumt det heller! ;) Gleder meg faktisk til å reise til svigermor i morgen, for der kan jeg nesten slippe kontrollen helt. Tanter og bestemødre ordner lille og tassene raser rundt med søskenbarn både inne og ute. Har planer om å sove lenge og strikke mye! Begynner å merke at jeg er visst gravid, og kroppen henger ikke helt med i alle svinger lenger... Vesla er ganske aktiv, men det er tydelig at det er litt dårligere plass nå enn før. Bevegelsene er mer glidende, og det er mer press oppover mot ribbeina mine. Ikke veldig behagelig, men klager absolutt ikke!!! Bare gleder meg til hun kommer ut frisk og fin... :rodmer:

Nå er lille ute og mater med drager sammen med mellomtass, og storetass og kjære er borte og henter oppvaskmaskin. (Den kom selvsagt ikke som avtalt i går, så nå har kjære betalt i cash for en annen modell og frakter den hjem selv... Selvgjort er velgjort! Nå gleder vi oss bare til de ringer fra budbilen sent en kveld om 3 uker og sier at de har en oppvaskmaskin til levering!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig herlig høstvær denne uka, ja! Deilig! Og så heldige dere er som har høstferie og kan nyte den på hytta og hos svigers. Veldig kjekt med familie som "tar seg av" de små en god stund. Uansett hvor herlige de er, så er det godt med litt alenetid innimellom :)

Maken til greier dere skulle havne borti med bil og vaskemaskin da! Tror det er mange firmaer som skulle hatt litt grundigere opplæring i service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!! Jeg jobber med elever på salg&service til daglig, og håper virkelig de er bedre enn dette her! Utrolig å prestere å rote bort både bilen min og oppvaskmaskinen på samme dag - og å ha en bedrift hvor det er så godt som ingen kommunikasjon! Jaja, det ordnet seg, kjære og storetass fikk ny maskin på plass og nå gleder vi oss bare til å prøve den! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en litt ekkel opplevelse i dag.. Kjære og storetassene var på fjelltur (uten mobil) og jeg og lille ble igjen med svigermor. Plutselig fikk jeg grusomt vondt øverst i magen under ribbeina og magen ble helt hard. Fikk også vondt i ryggen, og måtte nesten puste meg gjennom.. Det varte i nesten tre timer og jeg klarte ikke sitte eller ligge på noe vis komfortabelt. Spydde i tillegg, og fikk diare (unnskyld detaljer) som dagen før fødsel sist.. Må ta det rolig framover, for dette vil jeg ike oppleve igjen med det første.. Det er full fres i magen, så der står det heldigvis bra til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har ikke kommet tilbake, heldigvis! Var på vekstkontroll/ultralyd i dag tidlig, og alt stod fint til. Vesla lå og sugde på tommelen og sprellet med beina og snurret rundt. 5% større enn gjennomsnittet! og jordmor mente jeg ikke måtte bli overrasket hvis hun kom litt før tiden. Det gjorde jo lille også (en uke før termin), så det skal nok gå fint.. Uansett greit å e at alt stod bra til, og at hun har det fint inni der! Har hatt masse kynnere de siste dagene, og jeg tror nok at jeg for min egen mentale helses del skal ligge unna :sengekos: framover. Liker ikke kynnere selv om de visstnok er bare bra! Trenger ikke å framprovosere noe, mener jeg...

I dag ville ikke lille i barnehagen, han har jo hatt fri i en uke. Sa at han ikke ville da vi svingte inn på plassen, og gråt da jeg gikk. Ikke koselig. Regner med at han har det fint i dag likevel, og han vil vel ikke bli med hjem senere i dag, tenker jeg! Storetass er syk i dag, så kjære er "hjemme med sykt barn". For øyeblikket ligger de begge to og sover! Jeg skal lage middag i dag (helstekt indrefilet av svin med ovnsbakte grønnsaker og stekte potetbåter), og ellers ikke gjøre stort. Deilig! Fikk med masse små klær fra svigers, ting som lille har brukt sov, og har plukket ut det mest kjønnsnøytrale og tatt med hjem. De må vaskes og sorteres, og jeg må se hva vi har nok av og hva som mangler. Ikke nok med at alle barn i slekten er gutter, de er jammen sommerbarn også! Lite ull i str 50, med andre ord! Huffda... Kanskje jeg må shoppe litt...!

Endret av Mayami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shopping er jo kjekt! Særlig til jente ;) litt ull må du iallfall unne deg, ellers hadde jeg ikke gadda å brukt sååå masse penger på nytt tøy. selv om det kankskje er litt rart med lyseblått til en prinsesse? ( idagens samfunn er det visst slikt..)

god bedring til storetassen, storesøster er også hjemme fra barnehagen idag. Klager på vondt i magen og daff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som den samme syken hos dere som her! Lille nevø hadde den i helga, så tror vi ble smittet der.. Litt shopping må vi få til ja! ;) Det som er fint med å få/låne en del klær er jo at da kan jeg heller kjøpe "morsomme" klær som kjoler og sånt, i stedet for kjedelige hvite bodyer og strømpebukser! Men litt ull må til ja, og skikkelig lue og votter. Har også alt kjøpt bilstolpose, for det trengte vi ikke til lille. Har voksipose til vogn, men den er jo for stor for bilstolen.

Nå står middagen i ovnen, Röhmertopfen er innviet! Veldig lettvindt, og lukter meeeget lovende! Falt for fristelsen og puttet oppi en del hvitløk også...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrekaffe i barnehagen i dag, kjære og storetass skal gå denne gangen. Jeg skal på møte på skolen med lærerne til tassene, så rekker ikke kaffen uansett, og hadde heller ikke så veldig lyst.. Føler meg som en diger, vaggende, prustende hval for tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, mat i leirgryte er sååå godt og saftig! Jeg burde definitivt dra fram min igjen :jepp:

:hjerte: Hvitøk :hjerte:

Flere som lagrer barneklær hos svigers? ;) Det er jo mye fint ull å få tak i nå (i motsetning til når jeg var liten og man nærmest bare fikk tak i marineblå eller nisserød), så det liker jeg å kjøpe (selv om lommeboka ikke synes det er like morsomt). Strikker du noe til den lille?

5% over gjennomsnittet er vel ikke så galt? Gjennomsnittlig fødselsvekt for jenter er vel ca. 3500 gram og 5% tilsvarer 175 gram :) Lillesøster her var nærmere 10% :fnise: 500 gram skilte Frøken Fryd og Lillesøster, men FF kom jo 9 dager før termin og Lillesøster 2 dager over. Blir spennende å se når lillejenta deres kommer. Har dere tenkt noe på navn (føler jeg spør alle om det, så jeg aner ikke om jeg har spurt før :ler: )

Endret av Haley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Svigers bor midt mellom oss og nevøene, så det blir til at klærne ender opp der! :fnise: Strikker etter beste evne, men det begrenser seg til småting som leker og tøfler, og enklere ting som pledd og tepper. Har også strikket sokker en gang, men noe sånt som en genser eller dress tør jeg ikke begynne på en gang! Nå går det i et knallrosa teppe i mor signe-stil. Strikket to sånne til lille før han ble født, og de ble brukt til de raknet begge to.

5% over er ikke så veldig nei, ingen grunn til bekymring! Hadde vært fint om jeg slapp å gå på overtid (høres så slitsomt ut, og jeg eier ikke tålmodighet), men hun kommer vel når hun er klar for det! Ble estimert til å veie ca 2150g i går, og med 250g vektøkning per uke, er hun på lille sin fødselsvekt om ca 5 uker..

Jeg og kjære har ganske vanskelig for å finne navn som vi liker begge to, men nå har vi faktisk landet på kun to alternativer! Med mellomnavn, i og med at både lille og tassene har det.. Jeg liker egentlig korte og greie navn, men i og med at tassenes navn ikke ble bestemt av oss, og lille fikk med mitt (ikke mannens) drømmenavn som mellomnavn, skal lillesøster også ha det.

Leirgryten levde opp til alles forventninger, og maten ble nydelig. En av de tre beste middagene jeg har laget!! Også laget den seg nesten helt selv... Genialt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

høres spennende ut med leirgryte... blir det noe som helst "leiresmak" på det?

så bra at dere klarer å stake ut navneretningen.. kan være ganske vanskelig det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen leiresmak nei! Kjære har ekstremt sensitive smaksløker, og hadde nok nektet å spise det lm det var noen bi-smak der! :fnise: Kjøttet blir bare utrolig mørt og fint, og det er utroooolig lettvint i og med at alt av grønnsaker og kjøtt kan stekes sammen samtidig. Sleng alt nedi, ha på lokket og vent i to timer. Jeg lagde fløtepoteter utenom men kunne like godt hatt potet også nedi der. I tillegg, hvis du har oppi litt vann før du setter den inn, får du en fin sjy som kan brukes i saus eller bare rasjoneres ut som den er! Leste et sted at man kunne ha over litt rødvin... God tanke! :Nikke:

Slappis-dag i dag! Fått alle avgårde i seneste laget (lille slo av alarmen), og nå har jeg planer om en lengre frokostseanse. Ingen planer utover å temme berget med klesvask i kjelleren og kanskje ta en tur på kjøpesenteret for å handle litt ull. Ser at lille også mangler en del, for de ullbodyene jeg kjøpte i fjor passer ikke lenger. Må google litt, for jeg gidder ikke å traske rundt så lenge for å finne billigst og best. Kranglete i ryggen for tiden, burde ikke stått og stekt pannekaker i går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Sist jeg var hos jordmor spurte jeg om hun mente jeg burde ta jerntilskudd nå på slutten. Gjorde det sist, og føler meg igjen svimmel og lite opplagt. Hun refererte til blodprøven som ble tatt i uke 10, og mente at jernlagrene var fine nok. Tok ingen ny blodprøve, men sa at jeg godt kunne ta jerntilskudd likevel. Kunne visst ikke skade. Av mange grunner stoler jeg ikke 100% på dette mennesket (rotehode uten sidestykke) så jeg bestemte meg for å google før jeg tok noe. Og det står at man skal ha en ny blodprøve for å måle jern i uke 28, og at man ikke må ta tilskudd uten at drt er nødvendig! Kana være skadelig for både mor og barn, står det! Det kan jo være 90 forskjellige grunner til at jeg er svimmel og uopplagt, så jeg tror jeg dropper det.. Men blir litt frustrert over jordmor som bare anbefaler slikt i hytt og pine. Hadde jeg visst at jernlagrene burde måles igjen i uke 28 hadde jeg jo krevd det. Måtte minne henne på at jeg skulle ha en rhesus-prøve også for en måneds tid siden - det hadde hun visst glemt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Foreldrekaffe i barnehagen i dag, kjære og storetass skal gå denne gangen. Jeg skal på møte på skolen med lærerne til tassene, så rekker ikke kaffen uansett, og hadde heller ikke så veldig lyst.. Føler meg som en diger, vaggende, prustende hval for tiden...

Og det er jo så deilig å sitte på de bittebittesmå stolene! :legrine:

Litt tullete den der JM`a da! Kan du ikke be om blodprøve nå da? Du bør jo ikke ha lave jernlagre etter fødselen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja de stolene er jo som skapt for noen med bekkenløsning og kranglete rygg! :fnise: Skal be om blodprøve neste gang jeg er til kontroll ja.. Hun der er noe for seg selv, og det var flere i barselsgruppen sist som heller gikk til jordmor privat. Jeg visste ikke om henne da, men nå er heg forberedt! Hun er uansett bedre enn fastlegen min - han er en hybelkanin uten sidestykke, en mumlende, dansk tåkedott! Jaja.. Snart ferdig nå! ;)

I dag er det forsvinnende få planer for dagen. Dagen i går gikk med til å sove, sove og så sove litt til. Måtte overtale meg selv i en halvtime for å hente posten... Litt bedre i dag tror jeg, heldigvis! Jeg og kjære skal på kafe før ungene kommer hjem fra skole/bhg, og jeg skal samtidig benytte sjansen og handle mer ull til lille og vesla. Ble ikke noe av det i går... Nå tror jeg faktisk jeg skal ta frokost sammen med forrige episode av Downton Abbey før vaskedamen kommer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops.... nå har jeg visst bestilt meg garn og pinner til vognteppe på garnstudio.no..... og enda er jeg ikke ferdig med det teppet jeg har begynt på! Opp av sofaen, fram med strikkepinnene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk garn i posten i går, men har ikke strikka på et halvt år.. :sjenert: På tide å komme i gang igjen. Irriterende det der at mannen kan være alene hjemme en kveld og gjør ingenting annet enn å se på tv. Når jeg har en alene-hjemme-kveld, så har jeg alltid masse keg må gjøre og rekker ofte ikke å slappe av før det er natta...

Rar jordmor du har ja. Godt at du er obs på henne, for det er ikke like enkelt for en ung førstegangsfødende å vite at man må passe på selv f.eks.

Ha en fin kveld :)

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...