Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Håper at du fant ut av deg og koser deg enten ute eller hjemme! God helg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble hjemme jeg... Hadde ikke vært noe moro, masse styr med parkering og ike ferdig før sent i kveld. Så nå er lille i seng, mellomtass driver med kveldsmaten og storetass er ute med kompiser. Jeg skal snart finne dyna mi og rigge meg til på sofaen! Lurt valg, får ta igjen sosialiseringen en annen og bedre dag..

Skrevet

Deilig og treg morgen med hele familien foran barnetv i senga vår. Lille søkom inn til oss ca kl 7, men lå bare og slappet av og sov litt i en hel time. Akkurat ferdig med kjedelig frokost (må på butikken i dag, leverpostei og ost blir litt lite variert i lengden). Fikk da kaffe, så da er dagen i gang! I dag blir det bygging av lekehus! :)

Skrevet

Og lekehus blir det! :) Tassene og lille var kjempeflinke og hjalp til hele dagen i går, og i dag er planen at det skal stå ferdig! Digert...! Jaja, bra vi har stor hage! Jeg må gjøre noe med alle eplegele på epletreet, lurer på både juice (har en juiceslyngemaskingreie), eplegele, eplekake og eplemos. I morgen skal lille til helsestasjonen for 2 års kontroll, så da blir han hjemme fra barnehagen. Mannen jobber sent, så regner med å være utslått på sofaen i morgen kveld etter alle er matet, belekset og lagt.

I dag er jeg forresten offisielt i tredje trimester, 28+0! :) Føler meg veldig heldig..... :rodmer:

Skrevet

Ja... Ser at tickeren min ikke stemmer lenger, den lagde jeg etter Internett-terminen tror jeg..

Skrevet

I dag blir jeg tante!!! Forhåpentligvis.. Broren min og dama er gidt og vel på overtid, men måtte inn på sykehuset i natt! :hoppe:

En kjempekoselig start på dagen her. Kjære fikk alle på skole/barnehage og informerte meg på vei ut døra at han har avspasert en halv dag i dag! Så nå er han på butikken for å handle frokost til oss, også skal vi ha lang frokost-date med kaffe og aviser og ferske rundstykker! :) Han kan hvis han vil! I kveld skal jeg på foreldremøte på skolen (huff...), men ellers ingen planer. Kanskje labbe en tur med hunden hvis det slutter å regne snart. Dessuten er det et berg av rene klær som må sorteres før vaskedamen kommer på torsdag, så det er vel like greit å begynne på det!

Skrevet

Så spennende! Jeg ble tante (for første gang :hoppe: ) i helga, og det er så stas! Gleder meg innmari til å hilse på den lille (men ikke så lett når de bor 7 timer unna, og Lillesøster her har bilskrekk....) Har du mange nevøer og nieser?

Kjempekoselig at Mannen varter opp sånn da! Viktig å ta vare på hverdagsromantikken ;) Og det er kanskje noe i det de sier om at det blir mer :sengekos: dersom mannen er flink til å hjelpe til med stell av barn og hus slik at alt ikke faller på fruen i huset :)

Holder på med et berg av klesvask jeg også, hovedsakelig fordi minstefrøkna har gått over til str. 62 og da må alle arveklær som har ligget i oppbevaringskasser vaskes (selv om de var nyvaskede når jeg la de nedi så har de tross alt ligget 2 år i kassene.

Vaskedame blir mer og mer vanlig har jeg inntrykk av, og definitivt noe jeg kommer til å ønske meg når det blir hus på oss også etterhvert. Hvorfor ikke slippe unna litt husarbeid når man har muligheten til det og heller bruke verdifull tid på familie (eller litt egenpleie) :)

Skrevet

Har tre nevøer fra før, og i dag blir det da kanskje en til! :) Går sakte, men de er da i gang! Ja, det var kjempekoselig med lang frokost, og etterpå fikk vi tid og ro til å se på permisjonssøknader og finne ut alt som er lurt å gjøre med det.. Vanskelig å vite hvordan jeg skal ta ut ferie og ulønnet perm for å få lengst mulig permisjon med minst mulig lønnstap! En jungel av tips og informasjon. Men chat-funksjonen på Nav fungerte kjempebra! Vaskedame er definitivt gull når man har hus. Hun kommer en gang i uka, og da må jeg (pga dårlig samvittighet) ut og finne på noe med meg selv. Synes det er klient å være hjemme uten å hjelpe til, men jeg betaler jo henne for å gjøre ting! Men så slipper vi å bruke helger og kvelder på å vaske hus, og kan bruke tiden på ungene i stedet! Kjempebra! :) Klesvasken må jeg fortsatt ta meg av da...! Tenk at lillesøster har blitt str 62 alt, Haley!! Tiden flyr!!

Skrevet

Tante Mayami slår til igjen!! :hoppe: Minstenevø kom tim verden i går, og alle hjerter gleder seg!! Dessverre får jeg ikke sett han på en god stund, men må vel få til noe en gang..

Sitter på legekontoret og venter på glukosebelastning...ugh.... Gleder meg til det er over!! Lurer på om snusket blir påvirket av mitt økte blodsukkernivå!? I så fall er det fare for rømningsforsøk via ribbeina mine...

Skrevet

Nei og nei så lei jeg er av leger!! Glukosebelastningen gikk greit, lite å grue seg for egentlig. Smakte ikke så ille som jeg hadde trodd, også var et bare 2dl.. Kjedelig og meget ubehagelig å sitte på venterommet i 2 timer etterpå, bare!! Fikk komme en tur inn til legen for å fornye sykmeldingen min, og når jeg kom hjem igjen så jeg at til-datoen var kjempefeil... Skal starte permisjon 13/11 og legen har sykmeldt meg fram til 21/12!!! Helt på trynet... Han sa 12/11 da jeg satt der, så jeg sjekket det ikke før jeg gikk derfra.. Ringte opp ijen legekontoret, men legen har ikke ringt meg tilbake. Det var feil på sykmeldingen sist også (feil arbeidsgiver), så neste gang jeg skal ha en sykmelding skal jeg definitivt sjekke at alt er i orden før jeg reiser hjem!!

Nå skal jeg begynne på middagen, og i dag blir det toro tomatsuppe med hardkokte egg og pannekaker. Ikke en kulinarisk opplevelse av de største, men en sikker vinner blandt husets yngste! ;)

Skrevet

Jeg syntes også at ventingen på kontoret var værst. Spurte pent om å gå forsiktig ut i bilen og vente pga bekkenet og fikk heldigvis det!

Noen ganger må ungene få favorittene sine også! :Nikke:

Skrevet

Burde a gått ut til bilen for å vente jeg også, for plukket opp en skikkelig ekkel forkjølelse på det venterommet i går (var en fyr som satt og hostet og hostet, og legen var såklart forsinket)... Så dag er det teppe, sofa, Solo, sjokolade og nett-tv det går i. Kjære jobber sent igjen (selvfølgelig), så jeg må hente unger og lage middag... Skulle jo egentlig innom jobben og ordne permisjonssøknad, men får ta det igjen over helga. Ingen vits i å smitte alle sammen!

Skrevet

god bedring!! Høres jo litt deilig ut å holde sofaen også da, men du har jo magen fra før også.. nok slit den vel?

Skrevet

Skulle tro magen var nok ja - for ikke å snakke om bekkenet! Deilig med sofadag, hadde det ikke vært for at jeg måtte flytte meg rundt for å unngå vaskedamen, og at storetass kom hjem fra skolen med ett tonn med lekser og null konsentrasjon eller selvdisiplin.. Jaja, sånn går no dagan! Litt bedre nå heldigvis, etter tidenes c-vitamin-sjokk a la mamma! Funker alltid! :)

Skrevet

Utrolig slitsom helg!! Tassene var borte på helgebesøk, så jeg og lille og kjære reiste på hytta. Lille skal fingre borti ALT, særlig det han ikke får lov til å holde på med (som gasskomfyr, o.l.). Mannen var jobbet en del ute der (maling og sånt), så jeg måtte fly etter lille. Med snørr og gørr i hele øvre region... "Våknet" med feber i dag tidlig etter en søvnløsnatt, pottetett og med stivt og skikkelig vondt bekken. Ville bare pakke sammen og dra hjem da lille stod opp kl 06.30... Men vi ble til i ettermiddag, og nå har heldigvis kjære tatt ansvar og fått alle matet og i seng. Dessverre gjorde han general-tabben å gi gutta wienerbrødet jeg hadde kjøpt som skulle være søndagskos og trøste-megselv-mat etter alle var i seng.... :kjempesinna: Var vel på tide at hormontrollet dukket opp igjen...!

Nå har jeg fylt ut NAV-papirer til den store styrkeprøve, og føler meg mer sikker enn noen gang på at det er riktig. Må kvinne meg opp til en tur på jobben i morgen og få de rette signaturene fra sjefen (bekkenet liker ikke slike kjøreturer). Kanskje jeg stikker innom kjøpesenteret på turen og ser om de har noe fint der.. til meg, for eksempel! Trenger noe som kan fungere som jakke, men som ikke er for varmt. Strikke-cardigan hadde vært topp. Hmm... kanskje på H&M? Må i alle fall være stretchy nok til å dekke magen.. uten å se ut som en omsydd fallskjerm..

Skrevet

Da var turen til jobben unnagjort (i rekordfart), men mangler fortsatt ett skjema for bekreftelse på lønn.. Var visst ikke min nærmeste sjef som skulle fylle ut det, men en eller annen ansiktsløs person på fylket. Og det kan visst gå sakte.. Til alt overmål er selvølgelig IT-løsningen til fylket nede for øyeblikket, så får ikke tak i en sjel der! Jaja, det går seg vel til! Bekkenet er omtrent like fornøyd med bilturen til byen som jeg trodde det skulle være, så nå blir det slappfisk resten av dagen. I to-tida i natt oppdaget jeg lille i senga mi (i klin våken tilstand), og en time senere bar jeg han (og de tre bamsene han hadde rukket å dra med seg da han kom) sovende inn i sin egen seng igjen. Da fikk såklart ikke jeg sove igjen på en times tid, og kl 06 kom han inn igjen.. Iskalde føtter, men nektet å ha på dyne. Får ta på han sokker i kveld så kanskje han sover bedre.

Skrevet

Og der var også bihulebetennelsen på plass, trofast som alltid... Blæh!! Sår hals og sure oppstøt er heller ikke å anbefale, hvis noen lurte... Ei heller kraftig forkjølelse og trassig toåring... Tror rett og slett jeg skal gå og legge meg jeg!

Skrevet

ånei!!god bedring ønskes deg.. håper du sover det raskt bort! (bruker jo å ta litt tid før det går vekk, slike ting..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...