Gå til innhold

Mayami sin dagbok!

Mayami

Anbefalte innlegg

Haha, du får kjøpe deg neseklype ;)

Og ja, tror det er lurt om du spiser noe med en gang du står opp, det kan vel døyve kvalmen litt (ikke at jeg har noe erfaring på området, men har i allefall lest mye om det..).

Ha en goood natt! Og dag.. :sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig fredag!!!!! :hoppe: Sov bare tre timer i natt. Fikk ikke sove før klokka 3, var kvalm og ekkel. Så sloknet jeg endelig, men kl 06.13 nøyaktig stod minstetassen opp og ville ha frokost. Han ble sendt rett i seng igjen, til høylytt misnøye, så da var det slutt på nattesøvnen.. spørs om ikke Skavlan må besiktiges av mannen alene i kveld. Følgelig en ganske grusom dag i dag, orker ikke mat og klarer ikke konsentrere meg. Trøtt og sliten og (helt irrasjonelt) redd for SA... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mayami! :vinke:

Så i en annen dagbok her inne at du hadde gravid-ticker, og mente å ha fått med meg at dere har prøvd en stund, så da måtte jeg inn å snuse i boka di! :nigo:

Gratulerer så mye med spiren på plass! Skal heie masse på deg og Pusilus - det er jo alltid ekstra koselig når en sliter endelig får klaff!

Dette går så fint så! :klem:

:duskedame: :duskedame: :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Zia! Håper du har rett! :)

Min frykt for SA har ingen grunn i virkeligheten, i og med at jeg har masse symptomer, positiv test, entusiastisk UL-lege og ingen blødninger eller noe. Har egentlig ingenting å klage på, men går ut fra at det er fordi jeg har hatt en slitsom uke... Tassene har vært i ubalanse et par måneder nå, særlig i helgene, så det er liksom ikke noe tidspunkt jeg kan slappe skikkelig av.. men, neste helg skal jeg på "husmorferie" til foreldrene mine - helt alene! Det blir godt...

Har ikke sovnet helt enda, kanskje det er håp for Skavlan likevel? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det høres slitsomt ut. Blir godt emd avslapning neste helg da :) Nå er du straks 8 uker!! :)

Og da er det enda kortere tid til vi kan begynne å slappe av bittelitt med SA-tankene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det Skavland på deg i går eller? Jeg måtte droppe ut halvveis, men sovnet vel ikke før det var ferdig likevel.

Håper lørdagen din blir fin :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjorde som deg og la meg midt i programmet.. Godt med stille og mørkt!

Har hatt en kjempefin dag i dag med fjelltur i solskinn og shopping i akkurat passe mengder - helt perfekt! Håper tassene opprettholder harmonien i en time eller to til, fram til sengetid! :) Nå: snart barnetv og lørdagsgodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke nye muligheter! Denne uka har je bestemt meg for å ta det roligere enn sist uke. Var helt utslitt hver kveld, og i går lå jeg bare på sofaen hele dagen. Kan ikke være sunt... I dag starter je ikke før sent, men vanligvis er jeg på plass 07.30 uansett. I dag er ueg fortsatt i sofaen med tekopp nå, 08.10! :) Flink! Masse som skal foregå denne uka også, men får en veldig rolig alene-helg hos mamma! Det blir kos!

Ha en fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite dagbokskriving her om dagen.. Det er liksom ikke noe videre som skjer! Kvalm ca annenhver dag (ikke i dag, så gruer meg til i morgen) og klarer ikke å spise varmmat og middagsmat. Mannen har en forkjærlighet for ovnsbakt gratinert brokkoli, og det tar bort stemningen hver kveld... Prøver å spise sunn kald mat, fullkornsbrød med variert pålegg og masse frukt og grønnsaker, og håper det holder.. Fant ut at det tross alt er bedre at jeg spiser noe som holder seg nede enn å spise "fornuftig" som kommer opp igjen!

Prosjekt stress-ned har så langt gått i vasken, og det ser ikke ut til å bedre seg nevneverdig. Stormøte med barnevernet i morgen, så i dag har det vært organisering av hybelkaniner. En positiv ting med å ha et "offentlig" hjem - god unnskyldning for å rydde og vaske! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal holde på tanken at det er bedre å spise noe som holder seg nede enn noe som kommer opp igjen!

Prosjekt stress-ned driver jeg også med, det er jammen meg et av de vanskeligste prosjektene jeg har vært borti! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nesten det vanskeligste jeg har prøvd meg på! Solid slått av "prosjekt baby", da...! ;) Det er liksom alltid noen som vil ha et møte, som trenger hjelp eller som har spørsmål og problemer jeg må fikse. Og jeg, mitt dumme naut, klarer ikke si nei når noen ber om hjelp! :fnise:

Fikk forresten innkalling til neste UL i går - bare å starte nedtellingen til 27.januar! :hoppe: Fikk samtidig masse info om fødeavdeling og barselstid, og plutselig virket alt veldig virkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper prosjekt stress ned går bedre etter møtet i morgen :klem:

Akkurat nå er jeg fornøyd med at vi ikker er et offentlig hjem, for her blir det ikke gjort mye om dagen uten om å sette på oppvaskmaskinen og tømme den når den er ferdig :sjenert: Jeg stresser ned som bare det, jeg har øvd meg de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, blir jo helt tussete av dette her! Glemmer ting, svimer rundt som en gullfisk uten mål og mening, og må gå fire turer opp og ned trappene for å få med meg alt jeg skulle.. Blir sprek da! I tillegg borderline kvalm stort sett hele dagen, minus et par timer rundt lunsj.. Nei, jeg skal IKKE klage, det er dette jeg har ønsket meg i over 4 år!! (Men jeg håper det går over snart!!)

I dag skal jeg hjem til mamma og få pleie, men det innebærer flere timer på buss... :spy: Må bare håpe at det går bra! Skal i alle fall slappe av skikkelig i helga, og sove så lenge jeg vil!! :hoppe:

Ha en fin fredag alle sammen! :)

Endret av Mayami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ut på en busstur på ganske mange time i grusomme svinger i dag, vi får håpe at vi klarer oss uten oppkas begge to. Jeg har planer om å undertrykke kvalmen med søvn, det gjenstår å se om det virker ;)

God tur da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det gikk bra, heldigvis... Stort sett rette veier her som jeg er! :)

I dag: 9 uker!!! :hoppe::duskedame::danse:

Bare 3 uker igjen til den magiske grensen... Lurer på om jeg skulle fått en privat UL rundt uke 12 bare for å være sikker på at alt er fi t inni der før vi begynner å spre det. Noen som vet hva det koster...? Sånn ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med pleie hos ho mamma :hjerte:

Er nok lurt å ta en ul for å se at alt står bra til i uke 12 :) Jeg er jo konstant bekymret, så for meg var det gull verdt! Jeg tok det hos legen min og som gravid er jo slikt gratis der...så jeg betalte vel 80 kr for materiell ;)

Men tror nok det koster mellom 6-800. Får det ikke gjennom kliniken din da?

Kos deg videre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...