honning Skrevet 15. oktober 2009 #701 Del Skrevet 15. oktober 2009 Bryllup i New York høres fantastisk ut!! Håper det går i orden med sjømannskirken snart. Det er bra at familiene er enige og syns det høres ut som en god idè, så slipper man å få dårlig samvittighet over at noen blir skuffa eller lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #702 Del Skrevet 15. oktober 2009 Ja nå begynner det å bli spennende her!! Har bestilt turen, bestilt nytt pass og skal bestille sånn godkjennings-ting for innreise til USA i kveld. Sitter og ringer til Sjømannskirken i dette øyeblikk, men det er bare opptatt... Det KAN da ikke være så stor pågang der!!! *Telle* Det er lunsjtid der nå... det forklarer en del... Lang dag på jobben, men heldigvis trivelige barn! Fredag i morgen, da skal vi pusse opp mer "barnerom". Og på lørdag skal jeg til venninne nr 3 sammen med venninne nr 1 og 2. Skal ta med kjolen min, slik at de kan hjelpe til med å presse meg inn i den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 15. oktober 2009 #703 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Så koselig med New York-bryllup! Det er sikkert kjempegreit med utanlandsbryllup. Skulle eg gjort det igjen, hadde eg heilt klart droppa den tradisjonelle bryllupsfesten og heller gjort noko mindre formelt. Endret 15. oktober 2009 av dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbird Skrevet 16. oktober 2009 #704 Del Skrevet 16. oktober 2009 Åh så kult! New York-bryllup! DET blir minneverdig det! :rødme: Håper det går i orden for dere! Sjømannskirkene er så koselige. Har vært i sjømannskirken i Antwerpen og det er så utrolig koselig å komme inn et sted med lyden av norske tv-kanaler og fantastiske mennesker som jobber der! Manden og jeg har lyst til å reise til Italia i jula...ikkeno juletre eller gaver eller noe, bare bo på en vingård han og jeg og sløve i ettermiddagssola hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #705 Del Skrevet 16. oktober 2009 Fikk endelig svar fra Sjømannskirken, og de sa nei. Ikke tid da vi skal dit. Men vi gifter oss på Manhattan Marriage Bureau i stedet, vi! Var inne hos sjefen og bad om fridager i dag, og det var helt greit! H*n har akkurat giftet seg selv, var i godt humør, og sendte meg ut med innvilget permisjon og gratulerer! I morgen er det kjoleprøving og rødvin (ikke på meg da... lurer på om det kan være noe på vei her, på dag 18 i dag, så holder meg unna for sikkerhets skyld), og masse skravling med venninner! Gleder meg! Nå er det X-factor og Munkholm (fysja...) og fredagskos! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 17. oktober 2009 #706 Del Skrevet 17. oktober 2009 Så artig at det blir New York-bryllup! Og spesielt praktisk med ein sjef som deler ut fridagar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 18. oktober 2009 #707 Del Skrevet 18. oktober 2009 Så moro at det ordnet seg med bryllup i NY da Hvordan gikk kjoleprøvingen?? Ha en fin søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 18. oktober 2009 #708 Del Skrevet 18. oktober 2009 Tipper dere får et strålende bryllup også New York da :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #709 Del Skrevet 18. oktober 2009 Trivelig kveld i går, masse skravling! Kjoleprøvingen gikk ikke så bra, får ikke strammet nok sammen i ryggen. Er i tvil om jeg skal få den sydd ut eller ikke.. har en reserveløsning i tilfelle.. *vurdere* I dag har vi skftet dekk på begge bilene, så nå kan det bare snø! Var på bensinstasjonen for å fylle luft, og der var det kaos. Mange andre som også skulle fylle. Da vi var i gang kom det en noe suspekt-utseende mann i en stor svart bil. Han marsjerte rett bort til oss og lurte på om vi ikke var ferdige snart! Ærlig talt, han kan da vel stå i kø som alle andre!! Noen mennesker altså... Har kjøpt sjokololade *veldig skyldig* og skal gå lang tur med biskeliten etterpå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 22. oktober 2009 #710 Del Skrevet 22. oktober 2009 Bryllupet deres i New York blir nok helt fantastisk! Om du sliter med brudekjole, så har jeg en til salgs Hehe. Deilig å være ferdig med å skifte dekk på bilene. Det bør vi også gjøre snart ja, får bare ikke somla oss til det... Er greit å ha ting klart til vinteren Håper du har en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #711 Del Skrevet 25. oktober 2009 Nei, nå er jeg nok ferdig med brudekjole-tullet! Jeg skal selge den, og tar med mammas kjole til New York. Den passer, og det er jo koselig med noe litt "hjemlig" når man skal gifte seg mer eller mindre alene ute i den store verden! Ellers... slappet av hjemme i helgen, ikke noe jobb av noe slag. Godt!! Lang og full uke i vente, så det blir godt med helg igjen! Dag 27 i dag, noe spotting. på vei, tenker jeg... Akkurat nå føles det som om vi representerer en veeeeldig liten prosent av norske par. 90% blir gravide innen 18 mnd med prøving, og av de 10% som gjenstår, er det bare 10% som ikke finner noen grunn til barnløshet. Nå er ikke jeg noe stort innen matematikk, men de som står igjen (oss), er ikke en veldig stor andel av norges befolkning... og det er KJEMPEURETTFERDIG!!!!! Nå skal jeg gå og legge meg, og prøve å tenke på noe morsommere slik at jeg får sove godt i natt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 26. oktober 2009 #712 Del Skrevet 26. oktober 2009 Akkurat nå føles det som om vi representerer en veeeeldig liten prosent av norske par. 90% blir gravide innen 18 mnd med prøving, og av de 10% som gjenstår, er det bare 10% som ikke finner noen grunn til barnløshet. Nå er ikke jeg noe stort innen matematikk, men de som står igjen (oss), er ikke en veldig stor andel av norges befolkning... og det er KJEMPEURETTFERDIG!!!!! Nå skal jeg gå og legge meg, og prøve å tenke på noe morsommere slik at jeg får sove godt i natt... Håper du fikk sove godt i natt Det er ikke noe oppløftende å være blant de uheldige nei Og det er ekstremt urettferdig ja Jeg tenker også litt sånn; hvor stor sjanse er det egentlig for at vi har kommet i denne situasjonen? Det er dessverre ikke noe å gjøre med det, og det er veldig irriterende. Håper at dagen i dag er bedre, vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 26. oktober 2009 #713 Del Skrevet 26. oktober 2009 Håper du fant noe morsomt å tenke på og at du har sovet godt Det er kjempeurettferdig å være igjen i de få prosentene av norges befolkning som ikke får det til innen 18mnd ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 2. november 2009 Forfatter #714 Del Skrevet 2. november 2009 Fikk sove OK! Men det har skjedd mye siden den gang... Har hatt andre hjemmebesøk, og de sa rett ut at vi vil bli godkjent som fosterforeldre. I tillegg sa de rett ut at vi ikke ville måtte vente lenge på en plassering, sannsynligvis rett over jul. Hurra! Vi gjorde ferdig "barnerommet" i helga (større oppussingsprosjekt), så nå er det snart klart! De sa også at dersom vi får en plassering blir det forventet at vi legger prøvingen på hylla en stund, til barnet har slått rot hos oss. Det er helt i orden for både meg og sambo, vi er ærlig talt ganske lei av alt sammen. Så heretter legger jeg meg ikke inn på IKM-lister på en stund. Beholder prøverdagboka da.. det kan jo hende vi starter på igjen! Også vil jeg jo holde følge med dere damene! Ellers nærmer det seg bryllup, under to mnd igjen nå! Befriende lite planlegging - vi tar det på sparket vi! Minneverdig blir det uansett.. Nå tror jeg at vi skal ut og snekre litt i mørket... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 2. november 2009 #715 Del Skrevet 2. november 2009 Å så spennende, Mayami! Gratulerer som godkjente fosterforeldre Tenk å få et barn i hus like over jul allerede; først bryllup og så barn like etter. Godt du vil beholde dagboka di selv om du ikke er like aktiv prøver de neste månedene, og det må jo være deilig å legge prøvinga på hylla og slippe å stresse med det Kos deg med snekringa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 2. november 2009 #716 Del Skrevet 2. november 2009 Gratulerer som godkjente fosterforeldre da Så moro! Tenk at dere snart har et barn boende hos dere, det blir spennende Moro å gjøre klart barnerommet også da! Heldige barn som får bo hos dere Kan nok være godt å legge prøvingen litt på vent også da, tar mye fokus og energi, så nå kan dere bare nyte bryllup, hverandre og om ikke lenge, et fosterbarn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 3. november 2009 #717 Del Skrevet 3. november 2009 Så flott at dere ble godkjente! Tenk, små føtter som løper rundt i Mayami-hjemmet på nyåret. Heldige Mayami, Mayamimannen og Mayamifosterbarnet/-a. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 3. november 2009 #718 Del Skrevet 3. november 2009 Så flott at dere er godkjent Gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 3. november 2009 #719 Del Skrevet 3. november 2009 Måtte ta turen inn til deg etter at dreia har reklamert iherdig for ei lue-oppskrift du har i boka di, jeg har nemlig startet mission 'lær å strikke', og fikk tips om at den oppskriften kunne kanskje være overkommelig 36 sider ble litt mye å se igjennom da, så jeg får lete etter oppskriften senere, men istedet var det masse annet spennende å lese om her. Både bryllup i NY og innvilget søknad som fosterforeldre Gratulerer så mye!! Så herlig å ha så mye å se frem til i tiden som kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 5. november 2009 Forfatter #720 Del Skrevet 5. november 2009 Hei Ilja! Du skal få slippe å lete, jeg fant den med en gang jeg! Du trenger: ca 1,5 bunt Eskimo-garn eller tilsvarende tykt garn (jeg brukte Easy fra Sandnes Garn) 1 rundpinne nr 9, ca 50-60cm lang Legg opp 56 masker Strikk en runde rett Strikk så 1rett 3 vrang til strikketøyet måler ca 22cm Strikk 2 og 2 masker sammen så du får 28 masker Strikk 2 og 2 masker sammen så du får 14 masker Kutt tråden og tre gjennom maskene og trekk sammen! Tusen takk for gratulasjoner, alle sammen! Vi gleder oss, og håper ting går smertefritt... spennende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå