Miss I.W. Skrevet 24. november 2014 #3261 Del Skrevet 24. november 2014 Graaaatuerer som firebarnsmor! Håper vesla tar seg tid til å spise og at dere har et fint opphold på barsel, og kan kose dere før det bærer hjem til resten av flokken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 25. november 2014 Forfatter #3262 Del Skrevet 25. november 2014 Vi koste oss, men reiste hjem i går formiddag i stedet for i dag tidlig. Var kjempegodt å komme hjem, og svigermor er her og hjelper oss. Godt å komme i orden og rote seg til. Har satt sammen vogge i dag, og i morgen skal vi bytte fra sportsdel til bagdel på vogna. Så skal jeg ut og trille nå som det er så mildt og fint! Vesla er rolig for tiden, og sover mye. Hu har skjønt amming, det gjorde hun i løpet av søndagen. Nå kobler hun seg på uten problem til og med om natta! Luksus - lille fikk det aldri til og vi strevde med amming og pumping og stress i 5mnd før jeg ga opp.. Veldig takknemmelig for at jeg slipper det igjen! Jeg er også i mye bedre form denne gangen enn sist, i og med at jeg revnet bare grad 1. Sist ble jeg klipt, og trodde det var helt vanlig å ha såpass vondt i etterkant.. Nå kjenner jeg bare litt bekkenløsning og en god del ryggplager, i tillegg til at jeg er superstøl!! Tar på med fødsler ja.. Skal skrive fødselshistorien en dag, må bare få hodet mitt rett skrudd på først! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 25. november 2014 #3263 Del Skrevet 25. november 2014 jihaa.... for en supermamma... "bare litt bekkenløsning og en god del ryggplager..." men trilletur rett etter fødsel, det gjør du! Sporty! Herlig at du føler deg bedre nå denne gang iallfall. Og amming!!! Hurra Høres ut som det meste er på stell sålangt. Greit at de sover mye i starten, så får man en litt mykere start på en intens periode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 26. november 2014 Forfatter #3264 Del Skrevet 26. november 2014 Haha! Tenkte ikke sånn på det, Pasjonsblomst! Men det sier meg kanskje litt om hvor redusert jeg var sist gang.. Også har jeg en (kanskje naiv) ide om at hvis jeg går turer og beveger meg litt så får jeg mindre rygg/bekkensmerter. Sånne ideer kombinert med masse energi (adrenalin??) gjør sitt til at det ikke blir noe soving på dagtid... Har prøvd men får ikke til..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 26. november 2014 #3265 Del Skrevet 26. november 2014 Jeg er usikker på om aktivitet gir mindre vondt... jeg vil tro at bittelitt er bra, men at det FORT blir for mye nå helt i starten (og at det gjør mer vondt enn godt). Så ta nå livet litt med ro Gir ikke ammingen deg mye søvnhormoner? prøv å ligg å amme og bare bli liggende etterpå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 27. november 2014 #3266 Del Skrevet 27. november 2014 Litt bevegelse tror jeg er sunt, men ikke gå for hardt ut med en gang Reagerer/reagerte bekkenet noe på kulden? Det husker jeg at mitt gjorde når jeg gikk gravid, og jeg kan av og til kjenne noe noe hvis jeg er ute og går lenge i kulden. Hvordan går det med de tre storebrødrene da? Stas å få ei lita jente i hus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 27. november 2014 Forfatter #3267 Del Skrevet 27. november 2014 Kjempestas med lillesøster ja! De er veldig snille og forsiktige, og hjelper til med det de kan - på hvert sitt nivå! Lille er litt sur og grinete om dagen, men tror det går seg til ganske raskt. Har blitt litt mye unntakstilstand, med bestemor på besøk/lillesøster/fri fra barnehage osv. I tillegg har han spist dårlig, ingen mat etter kl 15 i går, og sover også litt urolig. Han sjekker at vi er der flere ganger i løpet av kvelden, men sover så resten av natta. Bekkenet har blitt litt vondere de siste par dager, så skal se om jeg ikke finner noen gode øvelser som kan gjøres smått om senn her hjemme. Har ikke lyst til å måtte til fysio, så forebygger det jeg kan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 29. november 2014 #3268 Del Skrevet 29. november 2014 Så koselig! Godt at ting føles bedre enn sist og at hun har skjønt ammingen. Gleder meg til å høre mere, både om fødsel og om lillesøster! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 30. november 2014 #3269 Del Skrevet 30. november 2014 Gratulerer med lillesøster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 30. november 2014 Forfatter #3270 Del Skrevet 30. november 2014 Takk Pusilus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 3. desember 2014 Forfatter #3271 Del Skrevet 3. desember 2014 Er det lov å glede seg litt til mannen begynner på jobb igjen.....? Veldig hyggelig å ha fri sammen altså, det er ikke det.. Men litt masete liksom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 3. desember 2014 #3272 Del Skrevet 3. desember 2014 Klart det er lov Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 3. desember 2014 #3273 Del Skrevet 3. desember 2014 Haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 4. desember 2014 #3274 Del Skrevet 4. desember 2014 jeg gleda meg såpass til at han begynte å jobbe igjen... og han også... at han kun var hjemme i 6 dager og ikke 10. Når han begynte å jobbe fikk jeg mye mer ro over meg, og babyen også skjønner den ja!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 4. desember 2014 Forfatter #3275 Del Skrevet 4. desember 2014 Så bra det er flere av oss! Var en smule frustrert i går... Jeg stod opp med vesla til vanlig stå-opp-tid, og han bare snudde seg i senga og ba meg vekke han klokka ett!! Det var da han skulle hente lille i barnehagen... Vekket han en god del tidligere jeg! Han går tydeligvis på vakt da de tre store kommer hjem, og han er veldig flink til å aktivisere og organisere dem. Babyer er nok ikke hans greie.. Men om han bare skal ligge og sove hele dagen, kan han da like godt gå på jobb!! I dag har jeg hatt besøk av nabodamen, og det var veldig koselig! Selv om vaskedamen var her samtidig og støvsugde rundt oss..! I morgen kommer en gjeng med jenter for å se på vidunderet, og søndag kommer en gjeng til. Må ta en tur på butikken og handle noe spiselig til barselsbesøk. Alle mine brente mandler gikk med i dag, så nå er det bare en halv boks med valnøtter igjen av godsakene! Sånn er det med sunt fokus i hverdagen! Vesla er fortsatt harmonisk, bare spiser og sover. I kveld skal vi bade henne for første gang, blir spennende. Lille har blitt litt flinkere til middagsspising, men i dag ville han ikke ha noe. Likevel måtte han sitte der sammen med oss og ikke sutre, og det klarte han fint til troS for ingen lur i dag. Nå er det brannmann sam for alle penga, skjønner ikke at han ikke blir lei!! Det er de samme 5 filmene hver dag! Han er i alle fall like entusiastisk hver gang Tom fyrer opp helikopteret! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 5. desember 2014 #3276 Del Skrevet 5. desember 2014 Jeg gledet meg jeg også! 😉 Sove til ett!?!😱 Hva er det da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 5. desember 2014 #3277 Del Skrevet 5. desember 2014 Høres kjent ut! Forrige helg var Mannen mildt sagt redusert på lørdagen pga julebord kvelden i forveien, og Lillesøster ville stå opp midt på natta og fikk ikke sove som hun pleier på dagtid, så da var jeg glad når helga var over så Mannen dro på jobb og Frøken Fryd i barnehagen Godt med helg, men hverdag og rutiner er faktisk best når man har bittesmå (Jeg er glad for å ha Mannen og Frøken Fryd hjemme altså! Bare i litt mer normale omstendigheter ) Jeg hadde nok funnet noen oppgaver (rydde her, vaske der, hente, levere, handle osv) til Mannen hvis han bare skulle ligget i senga under fødselspermisjonen Ikke at det skal være noe maraton å være hjemme, men det er ikke bare ferie heller Jeg skylder på ammetåken hvis jeg har spurt før, men jeg spør i så fall igjen; har dere valgt navn til lillesøster? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 5. desember 2014 Forfatter #3278 Del Skrevet 5. desember 2014 Hverdagene er gull ja, og da er det jo faktisk godt med helg en gang i uka! Mannen gjør for en god del hjemme, så jeg skal virkelig ikke klage, men jeg kjenner hormonene våkne til live når han bare ligger og sover til de store skal hentes. For så å si at "det har jammen vært godt med to uker FERIE!" Håper ikke han sier det slik til kollegaene når han er tilbake på jobb, for det stiller han jo ikke i et politisk korrekt lys i forhold til mannsidealet anno 2014! Har sendt deg en PM om navn, Haley! I dag har vi hatt første runde med besøk, og vært sosiale liv er sparket i gang igjen! Invitert rundt omkring flere dager både neste uke og uka etter, i tillegg til kontrolltime på sykehuset neste fredag. Skal sette meg ned og skrive fødselshistorien i morgen tidlig (min tur å stå opp, må vite!), mens jeg fortsatt husker det! Oppdaget med forferdelse dagen etter fødselen at jeg ikke lenger husket noe fra lille sin fødsel, men det begynner å komme tilbake. Er vel ikke plass til to detaljerte fødselsopplevelser i hodet mitt på en gang! Lille har ikke sovet på dagen i dag, og heller ikke i går, og begge dagene har gått helt fint uten mye sutring. Kjære har virkelig gått inn for oppgaven å fjerne sutringen, og det ser ut til å ha virket. Lille må plutselig ha meg sittende inne på rommet hans til han har sovnet igjen, noe han ikke har trengt på lenge. Sikkert litt usikkerhet pga at vi var borte så lenge da vesla ble født. Han sjekker at jeg fortsatt sitter der.. Jaja, det går vel over igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 6. desember 2014 Forfatter #3279 Del Skrevet 6. desember 2014 Tja... Det ble ikke min tur å stå opp likevel i dag. Vesla har bestemt seg for at i dag er det økedøgn, så var oppe i 1,5 time i strekk i natt og har bare ammet hele dagen. De sier at puppen aldri er helt tom for man produserer melk hele tiden, men hun gjør jammen et godt forsøk på å tømme! Ikke mer brystspreng her i gården i alle fall! Lille kom inn til oss en halvtime etter siste amming i natt, og ville ikke sove mer. Jeg holdt ut bråket hans en times tid, men så stod kjære opp med han kl 07. Heldigvis! Ingen dagsoving på han i dag heller, og han var helt på randen nå i kveld. Men han reddet seg i land, tok seg sammen og fikk både lørdagsgodt, boblebading og godnatthistorie. Store gutten min! Vesla har vært mye mer våken i dag, innimellom matingene, og er veldig interessert i alt som skjer rundt seg. Og det er ikke lite her i sirkuset! Ble ingen trilletur i dag, og nå har visst stormen kommet og blir til i morgen kveld. I morgen kommer go'venninner på besøk, og det blir veldig koselig! Tenkte å lage sjokoladevafler, hvis vesla tillater det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 7. desember 2014 #3280 Del Skrevet 7. desember 2014 Økedøgn er utrolig slitsomt, føler med deg! Herlig når vesla vil følge med på alt som skjer da. Sjokoladevafler hørtes godt ut, her sitter jeg og googler på oppskrifter på julegodteri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå