Mayami Skrevet 5. november 2014 Forfatter #3201 Del Skrevet 5. november 2014 Tippeliste fødsel (termin 4.des): Mayami: 1.desember Haley: 29.november MissIW: 27.november Pasjonsblomst: 6.desember Pusilus: 2.desember Missdior: 3.desember Millimani: 6.desember Becky1: 4.desember Honning: 21.november Det høres bra ut, Honning! Lei av vonde kynnere nå, så heller før enn senere for min del! Hun kommer vel når hun er klar.. Ingen planer i dag, bortsett fra middag, så nå blir det avslappings! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 5. november 2014 #3202 Del Skrevet 5. november 2014 Hurra for bare en måned igjen! Jeg tror man alltid vil være litt usikker i forbindelse med når fødselen setter i gang, selv om man har født enten en eller flere ganger før. Og det er vel egentlig ganske naturlig i og med at man faktisk ikke har noen fast dato å forhole seg til, og alle svangerskap er (mer og mindre) ulike. Selv om det har startet med rier med barn nummer 1, 2 og 3, så kan det bli vannavgang med nummer 4, f.eks. Men jeg er sikker på at du kommer til å skjønne det, og når det skjer så er det bare å sørge for å dra fram sykehusbagen (er den pakket?), ringe barnevakt (og evt mannen på jobb) og komme seg avgårde Blir jo nesten litt lysten på å føde igjen når jeg tenker på spenningen og det første møtet (smerten overser jeg glatt i mine dagdrømmer ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 5. november 2014 Forfatter #3203 Del Skrevet 5. november 2014 Hihi..smerten tar vi ikke så tungt her i huset! Hadde knapt fått lille på brystet før jeg sa at dette kunne vi jo gjøre igjen! Ikke at det ikke var vondt, men det væhjalp nok at det gikk så fort. Tror det hadde vært verre om jeg skulle ligget der i den smerten i time etter time (eller evt dag etter dag!). Bagen er nesten pakket, men har ikke egentlig oversikt over hva som mangler. Burde kanskje prioritere det en dag snart...! Nei, jeg håper det starter som det gjorde sist, med rier sånn i passe tid på morgenkvisten. Og at jeg da blir ferdig med det før SFO og bhg stenger, slik at svigermor får tid til å komme seg hit! Slik er det bestilt i alle fall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 6. november 2014 Forfatter #3204 Del Skrevet 6. november 2014 Og når lille endelig har lært seg til å sove om natta, er mellomtass i gang...har vært oppe 4 ganger den siste timen (02:30-03:30) med diverse unnskyldninger. Mareritt, vondt i foten, redd for at det skal komme rotter inn på rommet hans, redd for grevlinger og vaskebjørner, m.m. Det kombinert med staheten til en egnerådig 8åring og du har en cocktail som virker meeeeget provoserende på gravid og trøtt mor midt på natta... Det eneste som har virket så langt er trussel om å miste lørdagsgodtet sitt hvis han ikke slutter opp. Kjempepedagogisk... Og nå, når han endelig har gitt seg, så får jo ikke jeg sove igjen......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 6. november 2014 #3205 Del Skrevet 6. november 2014 Jeg drømmer om en hel natts søvn hver eneste dag (selv om jeg egentlig håper at nattammingen fortsetter slik den er nå for både Lillesøster og min del), og jeg kan ikke huske sist det skjedde. Antageligvis på bryllupsreisen for godt over et år siden Og så er det ironien i at når man først får en hel natts søvn fordi barnet/barna har lært seg å sove, så får man ha en ny baby og begynner fra scratch igjen (Heldigvis skal man ikke ha uendelig med barn ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 6. november 2014 Forfatter #3206 Del Skrevet 6. november 2014 Hehe... Tenkte på det da jeg var oppe for 90ende gang i natt, at snart kan jeg ikke klage lenger på nattevåk! En 8åring skal man jo kunne forvente at sover natten gjennom, men ikke en baby! Men så tenker jeg at det er lettere å "tilgi" en baby for nattevåk enn en 8åring, nettop pga det.. Må innrømme at jeg tilslutt ble ganske sur på mellomtass, fordi det er så unødvendig! Fikk mannen til å gå inn til han et par ganger også, men da ble det bare verre. Og at det MÅ være Mamma, forventer man i alle fall ikke av så store unger... Jaja, har da fått meg en høneblund på sofaen, til lyden av støvsuger som jibber seg oppover etasjene. Typisk at vaskedamen skulle komme akkurat i dag...zzzzz.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 6. november 2014 #3207 Del Skrevet 6. november 2014 Åååh for ei slitsom natt Føler med deg. Det er ille nok når man ikke er gravid, men det er jo uutholdelig når man er gravid. Håper du får en rolig kveld og ei god natt som kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 6. november 2014 Forfatter #3208 Del Skrevet 6. november 2014 Takk, denne natten skal i alle fall starte tidlig! Hentet lille og mellomtass tidlig i dag, mellomtass hadde hatt en del sinneutbrudd som forventet. Lille hadde sovet en time på sofaen i barnehagen, så nå er det vel full fres fram til sengetid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 9. november 2014 Forfatter #3209 Del Skrevet 9. november 2014 Kjempekoselig helg egentlig, med bare litt utbrudd fra tassene. Ikke verre enn vi er vant med.. På fredag var jeg og lille på kafe med venninne, og hun fortalte at hun venter småsøsken til veslegutten sin! Koselig! Lørdag til søndag var vi på hytta og slappet av, og i kveld var jeg og kjære ute på restaurant alene for første gang på 1,5 år! Klarte å være ute i to timer totalt... Jeg har såpass vondt i ryggen at jeg ikke kan sitte stille så lenge om gangen, og også for vondt til å gå måneskinnstur, eller hva man skal gjøre når man har barnevakt.. Lille var helt ok med å bli puttet i seng igjen av "tante" barnevakt, så det var veldig greit å se! Helt til slutt i kveld handlet jeg noen julegaver på nett, så nå er alt i rute! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 10. november 2014 #3210 Del Skrevet 10. november 2014 for nettshopping! Har gjort akkurat det samme i helga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 10. november 2014 Forfatter #3211 Del Skrevet 10. november 2014 Nettshopping er gull! Det er bare det at nå er kortet nesten tomt...... får lønn på onssdga da, så da blir resten av julegavene bestilt, tenker jeg! Orker ikke å vente til i siste liten og risikere at de ikke kommer fram i tide. ------ I dag føler jeg meg ganske shit.. Har en underlig feber-følelse, hovne hender og begynnende hodepine. Dårlig i mage også, bare for å være helt sikker... Jeg sovnet igjen etter alle hadde dratt og våknet motvillig av meg selv i 11-tida. Orket ikke å stå opp før etter en halvtime, og har så langt ikke gjort noe som helst i dag. Mannen jobber sent, så jeg må hente unger og lage middag, men klarer bare å glede meg til å legge meg igjen! I går klarte vi å klemme inn litt noe som endte med en rekke kjempe-kynnere, menssmerter og mega-halsbrann. Ganske sikker på at det var siste gang på denne siden av jul!! Hyggelig nok, men vet ikke om det var verdt det akkurat...! Stakkars mannen, han er heldigvis ganske forståelsesfull! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 10. november 2014 Forfatter #3212 Del Skrevet 10. november 2014 Til tross for shit day, blir dagens middag stekte laksefileter med kokte gulrøtter, poteter og Hellstrøms løksaus! Ganske fornøyd med menyen, faktisk! Også farsdagskake til dessert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 11. november 2014 Forfatter #3213 Del Skrevet 11. november 2014 Blir litt gal av meg selv... I dag skal jeg liksom gjøre en del forefallende, som å pakke ferdig bag til meg/baby og til guttene (i tilfelle vi må sette dem bort midt på natta), fjerne en halv katts mengde pels fra bagdelen til barnevogna (katten er ikke mer, men pelsen består som et hårete og hvitt lag på det fine, svarte stoffet) og skrive liste over det vi ikke har handlet inn enda (f.eks. madrasser til voggene, lue i ull, osv). Men jeg får jo ikke gjort noe som helst!!!! Det er ingen butikker som har den typen lue jeg vil ha, og ikke den tyoen håndklær jeg vil ha, og klesrullen jeg skulle bruke til å fjerne kattehår var plutselig tom. Pakking av bagger har jeg ikke begynt å tenke på enda, og nå er det bare 50 minutter til jeg skal på dagens første kontaktmøte (av to). Surrer bare rundt meg selv!!! Procrastination is my cup of tea....... Får bare håpe jeg får gjort litt mer i kveld når kjære kommer hjem fra jobb...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 11. november 2014 #3214 Del Skrevet 11. november 2014 Uff, misliker sånne dager der jeg har ørten ting på planen, men bare surrer. Har hatt en effektiv dag i dag, så jeg sender over litt gode vibber Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 11. november 2014 Forfatter #3215 Del Skrevet 11. november 2014 Takk, jeg samler de gode vibbene og sparer dem til i morgen! Fikk gått gjennom det jeg hadde pakket i bagen, og skjønner ikke helt hva jeg hadde tenkt på... Så nå er den pakket om, og klar for avreise! Hadde med omtrent alle klærne vi har i str 50!! Kjære har akkurat tatt med seg alle tre gutta på butikken, så nå ble det stille og fredlig her! Lille har en smule angst for å ikke få bli med på ting nå om dagen, og var sikker på at han måtte være igjen her med meg! Stakkars liten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 12. november 2014 Forfatter #3216 Del Skrevet 12. november 2014 Hurra... Tidenes trassanfall ved legging. Sikkert en kombo av overtrøtt og dårlig natt i går. Han våknet rundt midnatt og det endte med at jeg tok han inn i senga vår. Storetass hadde lekt litt for skummel lek med han tidligere på dagen, og han var tydelig redd. Bar han inn til seg selv igjen litt over kl 01, og det gikk bra. I kveld nektet han å spise maten sin, men angret etter han hadde lagt seg. Fikk komme opp igjen og spise en skive. Ned i senga igjen, og så ville han ha mer skive. Hyl, hyl, skrik og snørr... Til slutt satte jeg meg på sengekanten (massivt skritt tilbake), og da sovnet han. Håper dette ikke er en trend... I dag har vi vært på storshopping etter baby-stash. Har kjøpt madrasser til voggene, sengetøy (rosa blonder, hehe..det var kjempetilbud på Jysk, 25kr pr sett!), lue, ullsokker, håndklær, oppbevaringsbokser til stellebordet, osv. Nå har jeg flådd bagdelen til vogna og satt på vask. Redebygging de luxe! Mannen er forresten minst like ivrig som meg! Hørte han innrømte til moren i telefonen at han gleder seg til å begynne å kjøpe rosa klær! Har vært litt lite aktivitet i magen i dag, håper det tar seg opp igjen til kvelden.. Har lav terskel på å ringe føden om det ikke gjør det, kjenner jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 13. november 2014 #3217 Del Skrevet 13. november 2014 ojoj.... på tide å redebygge seg litt ferdig nå ja, nå kan ting skje ganske så kjapt! Så bra at du ringer føden om du føler for det, personlig tror jeg kanskje jeg har litt for høy terskel. Ha en super dag! (rosa er kjekt.. men det kan bli LITT for mye etter en stund...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 13. november 2014 Forfatter #3218 Del Skrevet 13. november 2014 Hehe... Prøver å unngå babyrosa, og heller gå for gammelrosa og lilla som kan kombineres med grått, hvitt og jeansstoff! Men enkelte babyrosa detaljer må man få lov til å unne seg - med tre gutter i hus! Redebyggingen går en smule sakte, men i dag er målet å klippe til madrasser til voggene og kle på sengetøy. Samt å organisere stellebordet med en hylle til lille og en til lillesøster. Lille er fortsatt glad i å få ny bleie på stellebordet, så det må hun nok dele en stund! Sikkert greit om de har hvert sitt håndkle som underlag...? Akkurat da jeg hadde postet forrige innlegg satte millesøster i gang showet sitt, og holdt det gående til over kl 03 i natt. Lite søvn på meg, ja... Så var det stille til i ni-tiden i dag tidlig, og hun driver på enda. Ikke nødvendig med bekymringsmelding til føden enda, heldigvis! Men hyppigere kynnere, fortsatt menssmerter og nå litt farget toalettpapir av og til indikerer vel at noe er på gang! Jordmortime i morgen, så få høre hva hun har å si om saken.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 13. november 2014 #3219 Del Skrevet 13. november 2014 Jeg er ikke - og har aldri vært - særlig fan av babyrosa, så når jeg kjøper (og ønsker) til jentene så blir det cerise/fuksia/gammelrosa/lilla (ikke pastell!), og gjerne rødt, gult og fersken med noen innslag av blått, grønt og grått Men det har naturligvis sneket seg inn noen babyrosa plagg og selv om de er fine, så blir de aldri mine favoritter. Helgrått og svart har jeg litt vansker med å bruke på jentene, med mindre det er bukse/tights/strømpebukse for da er det jo kombinert med kjole/tunika/genser i andre fine farger. Og hvitt er en nei-nei farge til daglig, men hjemme/i helgene og i spesielle anledninger synes jeg det er fint og rent med hvite (gjerne kombinert med andre farger altså) plagg. Og om vi har på Frøken Fryd en genser med hvite/lyse farger kan du banne på at de spiser pannekaker den dagen - med blåbærsyltetøy Frøken Fryd liker som regel å være på stellebordet (stellematte oppå vaskemaskina), og vi bruker samme flanellsduk til begge to. Den skiftes jo stort sett ut hver dag/annenhver dag. Må si jeg gleder meg til vi er ferdige med å få barn, så vi kan kaste alle utvaska flanellsduker, håndklær, kluter osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 13. november 2014 Forfatter #3220 Del Skrevet 13. november 2014 Lille har heller aldri på seg hvitt - særlig ikke i barnehagen! Den dagen har de nok pannekaker med blåbær ja, etter en time eller to med fingermaling! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå