Gå til innhold

Svette føtter og sure sko

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Kan man gjøre noe for å svette mindre på føttene? Jeg blir så klam og svett på bena - og dette er plagsomt for det lukter jo. Og skoene lukter jo også etterhvert :( Jeg håper noen har noen gode råd til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leste en gang et tips om å legge skoene i fryseren (!), men det gjelder sikkert bare tekstilsko.

Tviler på om jeg ville utsette finskoene for noe slikt :)

Et annet råd er å skifte sko ofte. Så får de svette undersåttene luftet seg i en periode før de brukes igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en fotdeo fra Scholl som er veldig bra. De harforøvrig mange andre produkter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til en fotterapeut og kjøp gehvol sine produkter for svette bein. Grønn forkrem og fotspray - i tillegg til fotbad., Alt av samme merke. De aller fleste fotterapeuter fører dette merket og det er absolutt det beste. Fotsprayen er kjempefin og disse produktene vil skape en forandring som varer også etter at du har brukt dem opp - ikke for alltid da altså. Men for en periode. :) Selvfølgelig er det individuelt, men prøv. Ellers er der også en kur, men jeg husker ikke hva den heter jeg. Den kan også kjøpes eller tas hos fotterapeut. Det er en liten rød boks - bare til å spørre hva det heter.

Og ellers - som sagt over her, Ikke bruk syntetiske stoffer i verken sko eller sokker. Bommull og ull. Strømpebukser er det verste du kan ta på deg uansett hvor luftige de er. Bruk også fotkrem som trekker inn i huden. Du vil merke en "dårlig" krem på at den ikke trekker inn. Prøv for eksempel med spenol, den blir bare hvitere og hvitere helt til den "smelter" og ser ut som den har trekkt inn - den ligger på utsiden. Det er verdt å gjøre det skikkelig, i tillegg er det ikke så mye dyrere med skikkelige produkter egentlig, for du bruker ikke mye. En cm krem er nok til en fot det. Du trenger ikke smøre deg langt opp på leggene - der kan du bruke noe annet. Det er under foten som trenger fotkrem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg anbefaler også scholls produkter som skospray og fotspray med talkum. de lukter godt og hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboeren min sliter også med det. Jeg bytta skosåler på skoene hans og det ble mye bedre. Så nu skifter jeg dem sånn annen hver mnd..

Så kanskje du burde prøve å skifte såler litt oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes også såler som skal motvirke lukt i skoene. De fungerer faktisk ganske bra.

Jeg pleier å dra sålen delvis ut av skoene når de ikke er i bruk, slik at de får luft også under sålen. Setter dem gjerne ut (under tak) om natten. Dette fungerer veldig bra når det er kaldt ute.

Såler kan også vaskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Samboeren min sliter også med det. Jeg bytta skosåler på skoene hans og det ble mye bedre. Så nu skifter jeg dem sånn annen hver mnd..

Så kanskje du burde prøve å skifte såler litt oftere.

Hva med å trene han opp til å gjøre det selv? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 5 år senere...

For å knekke vond lukt i sko, fotsopp og bakterier, kan du kjøpe deg en Klenz. Ser ut som en mikrobølgeovn og bruker nanoteknologi for å ta kverken på nevnte problem i sko og treningsutstyr :-) Se www.nanosilver.no f.eks. Hjalp meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...