Gå til innhold

Usunt kosthold (venninne)

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mee_*

Kan og være så lett som stoffskifte :P Er mange som har høgt stoffskifte men med årene vil det roe seg ned og di vil slite med vekten slik som alle andre.

Stoffskifte er genetisk. Hos få holder det ut heile live. Mens di andre derimot dabber det av etter årene går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om en 10 års tid så ser hun nok ikke slik ut lenger.

Hvis jeg skulle slenge meg med på et veddemål, ville jeg nok heller satt penger på at hun antakelig ser slik ut om 10 år også. Kanskje til og med om 20 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg er nok litt misunnelig på dem som kan spise hva de vil uten å legge på seg.

Men det er da ikke bare for å unngå å legge på meg at jeg passer på hva jeg spiser...blir lettere kvalm av å lese hva den jenta dytter i seg. Greit en gang i blant, men et sånt kosthold til daglig er ikke bra for kroppen selv om hun har kropp som en modell til hun er langt over 40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ei venninne av meg har et ekstremt usunt kosthold, likevel ser hun ut som en modell. Store pupper, helt flat mage, tynne lår, sprettrompe osv. Hun trener absolutt aldri og er i veldig lite aktivitet.

I løpet av en dag spiser hun ca dette:

- Ingen frokost

- En sjokolademuffins med en gang hun kommer på skolen

- En Go'morgen-yoghurt som mellommåltid

- En stor osteloff med majones, skinke og ost til lunsj. Her drikker hun ofte en halvliter sjokolademelk/appelsinjuice og spiser en sjokolade (f.eks stratos)

- En sjokolade (stratos, melkesjokolade osv.) som mellommåltid

- Som regel hamburger, pizza, chips, spaghetti, pasta osv. til middag (aldri grønnsaker). Drikker ofte brus.

- Om kveldene bøtter hun innpå med chips, brus og smågodt!

Hvorfor har hun så prefekt kropp når hun lever på dette? Huff, irriterer meg! Livet er ikke rettferdig altså =/

Hun har vært heldig og blitt utstyrt med mye muskler (høy forbrenning).

Men bare vent noen år du, så skal du se at ting begynner å henge og slenge på henne også. ;) Folk som ikke gidder å ta vare på kropp og helse ser aldri bra ut så veldig mange år etter at de er ferdige med tenårene.

Når musklene begynner å krympe (noe som skjer med alle, etterhvert som aldringsprosessen setter inn, og det gjør den ofte i 20årene) ser man ikke fult så lekker ut. Man kan fremdeles være tynn, men man blir fettete-tynn fordi musklene blir mindre. Man blir slappere og mer vassen, og hvis man er for lat til å trene kan man kysse den stramme sprettrumpa goodbye. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mennesker bare er genetisk slik at de kan spise så mye de vil og ikke legge på seg. Min far er slik, han er søtmoms delux og kan fint spise en halv skuffkake til kvelds hvis det passer seg slik... Først i en alder av 45 så måtte han gå opp en størrelse i bukse (for første gang siden han var 17...)... Jeg er vanvittig misunnelig, og skjønner ikke hvorfor jeg ikke kunne arvet forbrenninga hans i stedenfor grå hår som 24-åring og dårlig syn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Nefer_*

For et kosthold! Hun må da slite med å komme seg igjennom dagene når hun spiser slikt. Kan tenke meg at slapphet, trøtthet, hodepine/halsbrann, humørsvininger fort kan oppstå av slikt. Det er ikke verdt å bruke kroppen som en søppelbøtte selv om man ikke legger på seg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg er av samme kaliber, men lider ingen nød av den grunn.

Jeg veier 45 kg. Er 165 cm. høy. Har testet med for alt mulig, og jeg har lavt kolesterol og unormalt LITE fett rundt indre organer. Jeg lever usunt. Spiser mye snop, popcorn og brus, men humøret og helsen er likevel på topp.

Alle har sine "goder", og jeg skorter kanskje dårligere på andre plan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får tenke at den som ler sist, ler best. Om en 10 års tid så ser hun nok ikke slik ut lenger.

Skal man le av sin venninne hvis hun blir fet da? :klø: Jeg trodde venninner var glade i hverandre og ville hverandre godt, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man le av sin venninne hvis hun blir fet da? :klø: Jeg trodde venninner var glade i hverandre og ville hverandre godt, jeg.

Enig. Jeg synes denne tråden er helt merkelig. Full av "bare vent"-trusler, misunnelse og ikke minst skadefryd.

Trådstarters venninne ser sikkert flott ut, og kommer antakelig til å se flott ut de neste 10 og 20 årene også. Noen ser rett og slett bare flotte ut uten å anstrenge seg, mens andre må anstrenge seg mer og mer jo eldre de blir for å se noenlunde OK ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillebøll

Jeg og var slik en gang. Før jeg fikk barn :sjenert:

Det verste er at jeg var misfornøyd da og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Mest sannsynlig har hun helt fine blodårer, og alt er i skjønneste orden "inni" henne og. Lavt midjemål og lav fett% er den beste faktoren vi har på å se generell helse, uavhengig av trening og kosthold. Noen har rett og slett en bedre evne til å behandle dårlig mat bra, og andre ikke.

Nåja...vet ikke om det der er så riktig!

Jeg er her ett godt eksempel. Jeg ser ut som en spekkhugger, dvs..burde vært 15-20 kg lettere. Men jeg spiser sundt ( følger dataprogram), og er aktiv, likevel er vekten som spikret fast, så jeg må bare leve med det, så lenge jeg spiser sundt og er aktiv kan jeg ikke gjøre så mye mer. Men det jeg skulle si var at selv om jeg ikke ser ut som den sunneste på utsiden, så er jeg supersunn på innsiden. Fikk høre av legen at jeg har superfine verdier på kolestrol, blodtrykk, og blodsukker. Og min hvilepuls er 54!! Jeg som har en meget høy maxpuls i tillegg....så jeg får håpe at selv om jeg ikke ser så sunn ut nå i en alder nærmere 28, så får jeg håpe at det heller gir utslag når jeg blir eldre, og at jeg klarer å oppnå en god alderdom. Jeg kan ikke redusere vekten, selv om jeg burde, og dette til tross for at jeg er sunn og frisk uten å gå på p-piller, medisiner, ect. Genene er nok veldig tydelige på enkelte om hvor feite vi skal være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kcal inn = kcal ut. Nå viser nyere forskning at forbrenningen til folk ikke er så veldig ulik. Det vil si at dersom en person spiser mye, altså får i seg mange kcal, må denne personen være mere aktiv enn en person som spiser lite. På ett eller annet tidspunkt i løpet av døgnet er de mere aktive, selv om det kanskje ikke virker sånn for andre. Dersom det er voldsomme forsjeller i forbrenning kan det f. eks skyldes stoffskiftet.

Hvilken mat man spiser spiller ingen rolle for vekten så lenge kcal inn ikke er over det man forbrenner i løpet av dagen. Noe annet er jo seff hvordan man blir seende ut innvendig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Kcal inn = kcal ut. Nå viser nyere forskning at forbrenningen til folk ikke er så veldig ulik. Det vil si at dersom en person spiser mye, altså får i seg mange kcal, må denne personen være mere aktiv enn en person som spiser lite. På ett eller annet tidspunkt i løpet av døgnet er de mere aktive, selv om det kanskje ikke virker sånn for andre. Dersom det er voldsomme forsjeller i forbrenning kan det f. eks skyldes stoffskiftet.

Hvilken mat man spiser spiller ingen rolle for vekten så lenge kcal inn ikke er over det man forbrenner i løpet av dagen. Noe annet er jo seff hvordan man blir seende ut innvendig :)

Det der er bare bullshitt!!

Jeg har bodd sammen med flere jevnaldrende. De spiser pizza, spiser snop, drikker brus, har loff som brød, ect og ser ut som noen streker. Mens jeg som spiser grønnsaker, salater, lite karbo, ect og attpåtill trener, ja jeg sliter med vekta. Jeg reknet på det en gang og fant ut at de spiser mye mer kcal enn de " egentlig skal". Gener har her alt å si!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Marita_*

Er oxo tynn.. veier 47-49 kilo fått ett barn.. å er 22.. Gikk ned etter 3uker:( må innrømme at det er ikke noe jeg trakteretter å være så tynn... skulle gjerne hatt litt mere kjøtt på kroppen...

men samme hvor mye jeg spiser hjelper det ikke... menmen... sånn er det vel bare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...