Gå til innhold

Usunt kosthold (venninne)

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Ei venninne av meg har et ekstremt usunt kosthold, likevel ser hun ut som en modell. Store pupper, helt flat mage, tynne lår, sprettrompe osv. Hun trener absolutt aldri og er i veldig lite aktivitet.

I løpet av en dag spiser hun ca dette:

- Ingen frokost

- En sjokolademuffins med en gang hun kommer på skolen

- En Go'morgen-yoghurt som mellommåltid

- En stor osteloff med majones, skinke og ost til lunsj. Her drikker hun ofte en halvliter sjokolademelk/appelsinjuice og spiser en sjokolade (f.eks stratos)

- En sjokolade (stratos, melkesjokolade osv.) som mellommåltid

- Som regel hamburger, pizza, chips, spaghetti, pasta osv. til middag (aldri grønnsaker). Drikker ofte brus.

- Om kveldene bøtter hun innpå med chips, brus og smågodt!

Hvorfor har hun så prefekt kropp når hun lever på dette? Huff, irriterer meg! Livet er ikke rettferdig altså =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun har helt andre genetiske forutsetninger for å håndtere ett slik kosthold enn vi andre vanlige dødelige :)

Vi andre kan nok bare glemme å spise slik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var meg før jeg fikk barn!

Hvis det kan trøste litt så innhenter også alderen og tyngdekraften henne :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kanskje hun rett og slett spiser for lite for å legge på seg, i forhold til forbrenning og slikt. Uansett kommer hun til å merke konsekvensene av kostholdet i løpet av noen år. Når man nærmer seg 30-40-årene eller i hvert fall overgangsalderen, går forbrenningen ned hos de aller aller fleste. Dessuten er det selvsagt andre konsekvenser i forhold til blodsukker/diabetes, hjertesykdom, mangelsykdom og overskudd som hun kanskje vil merke etter hvert. Jeg trives i hvert fall mye bedre fysisk og psykisk med et jevnt over sunt kosthold selv om det ikke var vekta som var årsaken til at jeg endret kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Hvorfor har hun så prefekt kropp når hun lever på dette? Huff, irriterer meg! Livet er ikke rettferdig altså =/

Det er mulig hun har en perfekt kropp på utsiden, men det betyr ikke at innsiden hennes har det like godt. Altså, at helsa er glad for den usunne livsstilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig enig med Bellatrix, det er kjempe mange med sånn livstil som ser ut som fotomodeller, men inni er de rimelig "råtne" i forhold til helse og den slags!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_caskr_*

Hun er jo ung og i "voksealderen", så det kan gå lang tid før dette kostholdet setter sine spor. Men det vil det nok gjøre. Det er mange av de tynne som jeg gikk på vgs sammen med, som har lagt seg ut nå.

Noen få heldige kan spise som en hest og likevel ikke legge på seg, men når en ser hva slags greier de dytter inn i kroppen kan en lure på om de er så heldige likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg gikk med på ungdomsskolen var sånn. Slank, men spiste som bare det. Legen måtte be henne forandre både på mengden og hva hun spiste, fordi hun fikk for høy fettprosent. Og bedre å spise sunt enn å få sykdommer senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er jeg også (bortsett fra det med puppene da, hehe). Men selvom jeg kan spise "hva jeg vil" så gjør jeg det ikke for det. Vet jeg får lide for det om en 10 års tid.

Du får tenke at den som ler sist, ler best. Om en 10 års tid så ser hun nok ikke slik ut lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ei venninne av meg har et ekstremt usunt kosthold, likevel ser hun ut som en modell. Store pupper, helt flat mage, tynne lår, sprettrompe osv. Hun trener absolutt aldri og er i veldig lite aktivitet.

I løpet av en dag spiser hun ca dette:

- Ingen frokost

- En sjokolademuffins med en gang hun kommer på skolen

- En Go'morgen-yoghurt som mellommåltid

- En stor osteloff med majones, skinke og ost til lunsj. Her drikker hun ofte en halvliter sjokolademelk/appelsinjuice og spiser en sjokolade (f.eks stratos)

- En sjokolade (stratos, melkesjokolade osv.) som mellommåltid

- Som regel hamburger, pizza, chips, spaghetti, pasta osv. til middag (aldri grønnsaker). Drikker ofte brus.

- Om kveldene bøtter hun innpå med chips, brus og smågodt!

Kan ikke annet enn å le....! er mange som i sin pure ungdom som spiser litt usundt uten at det får sånne VOLDSOMME konsekvenser som mange her inne i ramme alvor tror.....Med tiden må vi alle stramme inn på kosen. nyt det mens dere er unge og kan-dere som kan:)Alle har sine fordeler-og dette er henns. Sikkert noe med deg hin kan misunne......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldali

Høres ut som søster'n... Vi er totalt forskjellige på det området! Jeg kan legger på meg av og bare se på en kjeks, mens hun kan spise kjeks til hun sprekker uten å legge på seg et gram :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor gammel denne venninnen din er?

Det er mange som kan spise usunn mat i en del år uten å få synlig mèn av det, men etter lang nok tid så begynner det å gå i rask oppoverbakke med vekten deres dersom de ikke begynner et sunnere liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg kan spise og spise og spise, men aldri komme over 60kg. Moren min er også veldig slank og spiser masse, enda hun er over 45 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe som heter "tynn utenpå, men tykk på innsiden". Det skal du ikke se bort i fra at denne jenta er. Masse fett i blodårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe som heter "tynn utenpå, men tykk på innsiden". Det skal du ikke se bort i fra at denne jenta er. Masse fett i blodårene.

Mest sannsynlig har hun helt fine blodårer, og alt er i skjønneste orden "inni" henne og. Lavt midjemål og lav fett% er den beste faktoren vi har på å se generell helse, uavhengig av trening og kosthold. Noen har rett og slett en bedre evne til å behandle dårlig mat bra, og andre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest fragment

Jeg har også en god venninne som omtrent har så perfekt kropp det går an å få. Hun trener riktig nok en god del, men har ikke det beste kostholdet pluss at hun for eksempel drikker alkohol langt oftere enn meg. Allikevel legger hun ikke på seg et gram, mens jeg føler at jeg faktisk må jobbe litt for å holde meg slank og veltrent. Nå er jeg i utgangspunktet godt fornøyd med egen kropp, men hun fremstår som veldig heldig som tilsynelatende har det så lett når det gjelder kosthold.

Vi er alle forskjellige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg veier 45 kg. og kan spise akkurat hva jeg vil uten å gå opp i vekt. Er 22 år. Har vært å sjekket meg hos legen, og jeg er sunn "innvendig". Normalt kolesterol, jevnt blodsukker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Mye missunnelse her ja..

kunne vært meg du beskrev i den aldren der, nå er jeg eldre og fått ett barn men har jaggu ikke lagt meg ut for det ..

Det er GENETISK

Har selv arvet min modell kropp fra foreldrene mine, tynne hele livet de og.

MEN har møtt en del missunnelse og baksnakking fra andre som ikke er så heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye missunnelse her ja..

kunne vært meg du beskrev i den aldren der, nå er jeg eldre og fått ett barn men har jaggu ikke lagt meg ut for det ..

Det er GENETISK

Har selv arvet min modell kropp fra foreldrene mine, tynne hele livet de og.

MEN har møtt en del missunnelse og baksnakking fra andre som ikke er så heldig.

Ja, du har helt rett i at det finnes enkelte som kan spise hva de vil hele livet uten å legge seg ut i bredden, men de er da i et sterkt mindretall. Og uansett må det da vel være å anbefale å pise sunt, til tross for at en ikke blir overvektig av å spise usunt?

Etter min oppfatning er de fleste i denne tråden ikke misunnelige, men realistiske. For ja, de aller fleste må passe mer på kostholdet med årene. Selv kunne jeg spise hva jeg ville frem til jeg nermet meg 30, deretter måtte jeg begynne å passse på hva jeg spiste. Uten at det gjelder alle, så tørr jeg påstå at det gjelder de aller fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...