hjertesukka Skrevet 2. mars 2009 #181 Del Skrevet 2. mars 2009 Dessuten ser jeg også ned på de som hevder at Blue Nun og Liebfraumilch er gode viner, som passer til skalldyr. Jeg er også litt skeptisk til dem som sier at utdanning er oppskrytt og bortkastet. Tiltredes! Stusser litt over dem også som aldri i sitt liv har sett en operaforestilling Ah ja - og mennesker som ser på en abstrakt maleri og kommenterer at 'det kunne jo jeg ha malet selv' - jeg blir helt oppgitt :icon_neutral: Jeg pleier å si at "det kunne du nok ikke, vennen min". Fysj! Det er jo mye bedre å bestille noe som er sosialt akseptert rundt bordet, noe som først og fremst inneholder etanol men selvfølgelig tilsatt de beste ingredienser fra de mest sofistikerte stedene i f.eks. Frankrike. Synes det er forkastelig når folk ikke vil ofre litt av leveren sin for min skyld;) Det eneste som er sosialt akseptert for MIN del, er å bestille farris eller vann i en sådan stund, hvis du skjønte hva jeg mente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSiri Skrevet 3. mars 2009 #182 Del Skrevet 3. mars 2009 YES, det var det jeg lengtet etter å få gjort... :-p Jeg skjønner at du ikke forstår poenget. Da hadde du spart deg for den kommentaren der... Hvis jeg absolutt ville ha en skrytethread så hadde jeg ramset opp ALT jeg har og gjerne for en stund siden også. Men kan godt prøve å forklare deg poenget mitt en gang til siden det var vanskelig å forstå. poenget er at det ikke nødvendigvis ligger en sannhet i at folk som har LV, Gucci, whatever dyr designerveske, og i tillegg går i H&M klær, går i minus på kontoen fordi de kjøpte en slik veske. Gå på people.com etc... eller andre kjendissladdersider. Der ser dere kjendiser med RÆVA full av penger kommer med digre poser fra H&M, forever21 etc. At man har går i klær fra H&M og i tillegg har en dyr veske er ikke synonymt med at man ikke har økonomi til å kjøpe designergear. Jeg håper du forsto litt bedre nå. Kan godt sende deg en liste over alle billigmerkene jeg har også hvis du er interessert :-p Nei jeg skjønte veldig godt hva du mente og er faktisk enig med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 3. mars 2009 #183 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Okey, da har vi forskjellig oppfatning av hva snobberi er. Hvis jeg skulle sett ned på alle som ikke gjør som meg og ikke liker det jeg liker, så hadde jeg vært en storsnobb. For meg dreier deg seg om normal toleranse og ikke snobberi. Men meg om det En gang til: jeg ser ikke ned på folk som ikke liker det jeg liker. Jeg ser faktisk veldig sjelden ned på folk i det hele tatt. Det jeg ville ha frem var at jeg ikke klarer å sette med inn i situasjoner som, for meg, er helt utenkelig. For eksempel som det å ikke lese bøker. Her snakker jeg ikke om folk som ikke liker samme musikksmak som meg, eller ikke liker den samme maten som meg. Livet er jo slik, at folk er ulike - heldigvis. Men det å lese som er, for meg, en utrolig stor del av livet mitt blir annerledes. Eller det å tro på gud for noen, det å leve og puste fotball for noen og ekte designerklær for noen. Det er jo folk her inne som ikke kan forstå hvorfor folk vil bruke fake designerklær, eller fake hva-som-helst for den saks skyld. Det er det samme for meg, men med bøker. Det betyr ikke at jeg ikke tolererer, aksepterer og er glad i noen som ikke leser. Det blir for dumt. Jeg synes det bare er litt merkelig, akkurat fordi det er en så stor del av livet mitt. Akkurat som noen synes det er merkelig å ikke tro på gud, å ikke like fotball eller å like fake designerklær. Endret 3. mars 2009 av ^^Belle^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå