Gå til innhold

hvor får man kjøpt el-bil hen?


LadyBug

Anbefalte innlegg

jeg kunne gjerne tenke meg en el-bil!

men hvor får man kjøpt det og hva koster det sånn cirka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ford forhandler eller hvertfall forhandlet THINK bilene.Har ikke hørt at det er slutt på det ennå, men det var jo en sak på at Ford ville gi opp på denne bilen... kanskje du kan ringe en Ford forh. i nørheten av der du bor å høre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peugeot bygger også el-biler. Dette er "vanlige" 106 modeller som har el. motor og batterier istedenfor bensinmotor. Disse har bedre kjøreegenskaper enn Think bilene.

Forøverig synes jeg ikke dagens el-biler har bra nok rekkevidde. Ville heller ha satset på en bil med en liten dieselmotor eller en hybrid som Toyota Previus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Jeg ville ikke kjøpt noen av disse miljø-løsningene, om du skal ha den som regulær bruksbil.

Th!nk var en meget smart løsning på problematikken, men å kjøpe en slik nå når det er såppas mye usikkerhet om hva som skjer er litt gambling med tanke på videre service og å bli kvitt den senere.

Th!nk får du hos Ford-forhandleren, i alle fall.

Peugeot er ikke noe man skal bruke penger på, uansett om det er el/diesel/bensin. De lager fine sykkler, though.

Jeg ville ventet noen år med hybrider, det skjer noe veldig dramatisk på den fronten nå de nærmeste årene, både DaimlerChrysler og Mazda er i full fart med sine nyvinninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Peugeot bygger også el-biler. Dette er "vanlige" 106 modeller som har el. motor og batterier istedenfor bensinmotor. Disse har bedre kjøreegenskaper enn Think bilene.

Forøverig synes jeg ikke dagens el-biler har bra nok rekkevidde. Ville heller ha satset på en bil med en liten dieselmotor eller en hybrid som Toyota Previus.

Snittet på el-bilene i dag er 9 mil.

Hvis man er et samboende / gift par og har en vanlig bil, kan godt den andre parten ha god nytte av en el-bil hvis denne stort sett brukes til bykjøring / skole / jobb. Evt. hvis man ikke skal kjøre såå langt :D

Har lyst på det selv, men tviler litt.

Tror det blir en gammel Jetta fra -83 jeg :ler:

Har ikke råd til annet:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...