Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2008 #1 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg ser i diskusjoner om nettsjekking at folk hevder det er helt vanlig at "alle" jenter får 20-50 meldinger daglig.. Jeg har profil på tre slike sider, og jeg får nesten aldri noen meldinger, jeg. En i uken om jeg er heldig. Så hva er det dere gjør for å få så mange meldinger? Tar dere kontakt med andre? Er dere med i grupper? Skriver dere innlegg diverse steder? Jeg har bilde av meg selv, hvor jeg ser helt normal ut. Ikke det mest oppdressete bildet, men slik jeg ser ut til vanlig. Jeg er ikke spesielt pen, men ikke spesielt stygg heller. Når jeg får meldinger er det som regel bildet de kommenterer, sånne standardmeldinger med "oi du var fin..", gjerne fra folk som er 20 år eldre enn meg, eller 10 år yngre.. Det ser ut til at profilteksten min skremmer folk. Jeg har bare skrevet ganske kort hva slags musikk jeg liker, hva slags bøker, fritidsinteresser, jobb, og jeg har tydeligvis veldig rar og skremmende smak i det meste.. Kombinasjonen jente + metal + opera + klassisk + kampsport + fantasy + matematikk er tydeligvis avskrekkende. Men det er jo sånn jeg er. Om de ikke liker denne kombinasjonen så vil de ikke like meg heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 11. juni 2008 #2 Del Skrevet 11. juni 2008 Merkelig det der gitt. Det er jo mulig at det er litt uheldig å ha profil på tre steder? Man pleier jo gjerne å se igjennom stedene før man registrerer seg noe sted, og hvis man ser deg på så mange steder, så kanskje man rett og slett unngår deg? Jeg for min del pleier kun å kontakte dem som kun er på et sted. Vet egentlig ikke hvorfor, det er bare noe med å være på så mange steder som gjør meg skeptisk. Uansett synes jeg det var fine interesser jeg Er rett og slett drittlei av å lese gjennom profiler av jenter som trener på treninggstudio og reiser til syden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2008 #3 Del Skrevet 11. juni 2008 Synes det høres ut som en bra profiltekst, den gir en fin åpning til mannen om å skrive noe konkret om noe dere begge liker, og da er man gjerne i gang. Slike standardsetninger som "elsker musikk og er synes kino er fint" er på den annen side altfor generelle (synes jeg). Du vil vel heller ha noen få meldinger fra fornuftige menn, enn 20-50 meldinger fra noen som uansett ikke ville vært særlig aktuelle i dine øyne? ps. Jeg ville prøvd å droppe metal en stund, med mindre det er veldig viktig for deg å gå i helsort hver dag, med sort hår, sort lebestift og en god del piercinger. Sikkert mange menn der ute som synes metallsmak er helt greit, men som - i valget mellom mange andre profiler - velger bort det i utgangspunktet. De andre interessene scorer du høyt med på f.eks sukker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2008 #4 Del Skrevet 11. juni 2008 ps. Jeg ville prøvd å droppe metal en stund, med mindre det er veldig viktig for deg å gå i helsort hver dag, med sort hår, sort lebestift og en god del piercinger. Eh. Det er da langt fra alle metalfan som går kun i sort, har sort lebestift, har sort hår og er full av piercinger! Har du noen gang vært på metalfestival? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2008 #5 Del Skrevet 11. juni 2008 Eh. Det er da langt fra alle metalfan som går kun i sort, har sort lebestift, har sort hår og er full av piercinger! Har du noen gang vært på metalfestival? Det tror ikke jeg heller, men jeg tror kanskje det er en oppfatning som er "der ute" til en viss grad. Og da ville det være dumt om man ikke fikk meldinger i profilen av den grunn, ikke sant? For egen del hadde jeg gjerne fikset sorte klær, sort hår, kanskje litt diskret piercing. Men ikke sort lebestift og lillasort hår hver dag. Kall meg kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 12. juni 2008 #6 Del Skrevet 12. juni 2008 Merkelig det der gitt. Det er jo mulig at det er litt uheldig å ha profil på tre steder? Man pleier jo gjerne å se igjennom stedene før man registrerer seg noe sted, og hvis man ser deg på så mange steder, så kanskje man rett og slett unngår deg? Jeg for min del pleier kun å kontakte dem som kun er på et sted. Vet egentlig ikke hvorfor, det er bare noe med å være på så mange steder som gjør meg skeptisk. Uansett synes jeg det var fine interesser jeg Er rett og slett drittlei av å lese gjennom profiler av jenter som trener på treninggstudio og reiser til syden. Det var sånn da jeg bare hadde profil på ett sted også, så det er neppe grunnen. Det var derfor jeg lagde profil på flere steder, siden jeg ikke fikk noe særlig respons på den første siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest * Skrevet 12. juni 2008 #7 Del Skrevet 12. juni 2008 Jeg ser i diskusjoner om nettsjekking at folk hevder det er helt vanlig at "alle" jenter får 20-50 meldinger daglig.. Jeg har profil på tre slike sider, og jeg får nesten aldri noen meldinger, jeg. En i uken om jeg er heldig. Så hva er det dere gjør for å få så mange meldinger? Tar dere kontakt med andre? Er dere med i grupper? Skriver dere innlegg diverse steder? Jeg har bilde av meg selv, hvor jeg ser helt normal ut. Ikke det mest oppdressete bildet, men slik jeg ser ut til vanlig. Jeg er ikke spesielt pen, men ikke spesielt stygg heller. Når jeg får meldinger er det som regel bildet de kommenterer, sånne standardmeldinger med "oi du var fin..", gjerne fra folk som er 20 år eldre enn meg, eller 10 år yngre.. Det ser ut til at profilteksten min skremmer folk. Jeg har bare skrevet ganske kort hva slags musikk jeg liker, hva slags bøker, fritidsinteresser, jobb, og jeg har tydeligvis veldig rar og skremmende smak i det meste.. Kombinasjonen jente + metal + opera + klassisk + kampsport + fantasy + matematikk er tydeligvis avskrekkende. Men det er jo sånn jeg er. Om de ikke liker denne kombinasjonen så vil de ikke like meg heller. Jeg har også, som deg, et normalt pent smilebilde av ansiktet mitt ute på nettet. Tror egentlig ikke det er noe galt med bildet nei, så jeg har stadig lurt på hvorfor det vekker så liten interesse. Jeg har jo også lurt på om det kan ha noe med innholdet i profilen min å gjøre, for jeg kan ikke skjønne hva som skulle være galt med noen av delene. Da jeg søkte på forsiden av sukker for å få opp damer i min aldersgruppe i steden for menn tror jeg at jeg skjønner hva som er galt med bildet. Sammenlignet med bildene til de andre damene der inne så blir det nok ikke lagt merke til. Tror kanskje bildet mitt er litt for mørkt, og så viser det ikke noe særlig kropp på det. Jeg tenkte med en gang, at med mitt ganske normale og nøytrale bilde så har jeg ingenting å stille opp med når det gjelder å fange den første oppmerksomheten til mennene der inne. Jeg må nok få meg et nytt bilde som viser litt mer av meg selv, eller evt. flere bilder. Tror det kan være litt lite med bare ett bilde også. Ta en titt på de andre damene der inne du også, så vil du sikkert skjønne hva jeg mener :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 12. juni 2008 #8 Del Skrevet 12. juni 2008 Jeg har også, som deg, et normalt pent smilebilde av ansiktet mitt ute på nettet. Tror egentlig ikke det er noe galt med bildet nei, så jeg har stadig lurt på hvorfor det vekker så liten interesse. Jeg har jo også lurt på om det kan ha noe med innholdet i profilen min å gjøre, for jeg kan ikke skjønne hva som skulle være galt med noen av delene. Da jeg søkte på forsiden av sukker for å få opp damer i min aldersgruppe i steden for menn tror jeg at jeg skjønner hva som er galt med bildet. Sammenlignet med bildene til de andre damene der inne så blir det nok ikke lagt merke til. Tror kanskje bildet mitt er litt for mørkt, og så viser det ikke noe særlig kropp på det. Jeg tenkte med en gang, at med mitt ganske normale og nøytrale bilde så har jeg ingenting å stille opp med når det gjelder å fange den første oppmerksomheten til mennene der inne. Jeg må nok få meg et nytt bilde som viser litt mer av meg selv, eller evt. flere bilder. Tror det kan være litt lite med bare ett bilde også. Ta en titt på de andre damene der inne du også, så vil du sikkert skjønne hva jeg mener :-) Jeg har sett at mange jenter legger ut utfordrende, nærmest småtøsete bilder av seg selv. Trutmunner, lite klær, posering, osv. Det er helt uaktuelt for meg å gjøre. Jeg har et par bilder, et nærbilde av ansiktet, hvor jeg smiler og ser helt normal ut, og et bilde som viser hele kroppen, hvor jeg er kledds slik jeg er til vanlig. Jeg vil ikke vise bilder som ikke viser meg slik jeg er. Å bruke lokkebilder som er helt feil i forhold til hvordan jeg er til daglig har jeg ikke lyst til. Det er jo å mislede folk, så de blir skuffet om de treffer deg senere. Det er klart bilde er viktig, jeg ser også på bilder når jeg ser på profiler. Men selv synes jeg det er et minus når menn har lagt ut rene poseringsbilder. Bar overkropp mens de flekser, f.eks. Greit om det er et tullebilde, med glimt i øyet. Men når det er rene "se så fin kropp"-bilder så synes jeg det bare er teit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_PeeWee_* Skrevet 12. juni 2008 #9 Del Skrevet 12. juni 2008 Når det gjelder stilen på bildene, så er jo det ulik smak. For min del, så var disse "småtøsete" bildene årsaken til at jeg valgte bort Sukker når jeg skulle velge sted Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Horats Skrevet 12. juni 2008 #10 Del Skrevet 12. juni 2008 Det ser ut til at profilteksten min skremmer folk. Jeg har bare skrevet ganske kort hva slags musikk jeg liker, hva slags bøker, fritidsinteresser, jobb, og jeg har tydeligvis veldig rar og skremmende smak i det meste.. Kombinasjonen jente + metal + opera + klassisk + kampsport + fantasy + matematikk er tydeligvis avskrekkende. Men det er jo sånn jeg er. Om de ikke liker denne kombinasjonen så vil de ikke like meg heller. Ja, for meg fremstår du litt sær. Men jeg synes ikke det er noe galt i det. Det vil nok være en del som ikke er interessert i deg på grunn av det, men de som er interessert vil nok atskillig mer interessert enn om du prøver å gjøre deg gjennomsnittlig Men det du kanskje kan gjøre er å fremstå som mer lidenskapelig i dine interesser, og se til at beskrivelsen av deg selv lyser av din personlighet. Det er mellom linjene det foregår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Horats Skrevet 12. juni 2008 #11 Del Skrevet 12. juni 2008 Uansett synes jeg det var fine interesser jeg Er rett og slett drittlei av å lese gjennom profiler av jenter som trener på treninggstudio og reiser til syden. QFT Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Horats Skrevet 12. juni 2008 #12 Del Skrevet 12. juni 2008 Tror kanskje bildet mitt er litt for mørkt, og så viser det ikke noe særlig kropp på det. Jeg tenkte med en gang, at med mitt ganske normale og nøytrale bilde så har jeg ingenting å stille opp med når det gjelder å fange den første oppmerksomheten til mennene der inne. Jeg må nok få meg et nytt bilde som viser litt mer av meg selv, eller evt. flere bilder. Tror det kan være litt lite med bare ett bilde også. Ta en titt på de andre damene der inne du også, så vil du sikkert skjønne hva jeg mener :-) Profilbildet burde være bra fototeknisk. Det er absolutt ikke bra med et profilbilde som er tatt med mobilkamera via et helfigurspeil. Jeg synes heller ikke du skal vise mer i profilbildet enn omtrent som en byste. Resten av kroppen hører hjemme i albumet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kevlar Skrevet 16. juni 2008 #13 Del Skrevet 16. juni 2008 Du er vel å regne som i en spesiell genre, noen liker det; andre ikke. Mine opplevelser er mye det samme, til tross at jeg er hankjønn og derfor er naturlig underkuet på slike steder (men det er en helt annen utretning jeg kan skrive om separat). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2008 #14 Del Skrevet 16. juni 2008 Det tror ikke jeg heller, men jeg tror kanskje det er en oppfatning som er "der ute" til en viss grad. Og da ville det være dumt om man ikke fikk meldinger i profilen av den grunn, ikke sant? Om han ikke vil ha deg som den du er, er det ikke deg han vil ha! Slutt å utgi deg for å være noe du ikke er for å tiltrekke deg flere menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
samson Skrevet 19. juni 2008 #15 Del Skrevet 19. juni 2008 Merkelig det der gitt. Det er jo mulig at det er litt uheldig å ha profil på tre steder? Man pleier jo gjerne å se igjennom stedene før man registrerer seg noe sted, og hvis man ser deg på så mange steder, så kanskje man rett og slett unngår deg? Jeg for min del pleier kun å kontakte dem som kun er på et sted. Vet egentlig ikke hvorfor, det er bare noe med å være på så mange steder som gjør meg skeptisk. Man er vel strengt tatt nødvendigvis nødt til å være registrert på alle steder, for å finne ut om en aktuell person finnes på flere nettsider? Forøvrig synes jeg det var ett veldig snodig argument Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 19. juni 2008 #16 Del Skrevet 19. juni 2008 Man er vel strengt tatt nødvendigvis nødt til å være registrert på alle steder, for å finne ut om en aktuell person finnes på flere nettsider? Forøvrig synes jeg det var ett veldig snodig argument Man må ikke være registrert på sidene for å finne det ut, fordi man på de aller fleste sider kan se lister over medlemmer uten selv å være registrert. Det er vel vanlig at man sjekker ut de listene litt før man registrerer seg noe sted. Jeg vet det er et litt snodig argument Det er bare det at det virker litt tragisk når noen er registrert både på q500, Match, Sukker og Møteplassen, og sikkert flere enn det. Jeg diskuterte dette med ei vennine, og hun synes også det var snodig fra min side. Når jeg derimot viste henne samme person oppført med profil på absolutt alle sjekkesider, med akkurat det samme bildet, så ble hun veldig en i at det virket litt tragisk. Det å være registrert overalt kan gi to utslag. Man kan enten virke desperat, eller virke overkresen som ikke blir fornøyd med noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2008 #17 Del Skrevet 19. juni 2008 Det kan jo tenkes man prøver de forskjellige sidene etter tur, siden man ikke var fornøyd med den forrige. Ofte blir gamle profiler bare liggende, men så logger man seg kanskje innom en sjelden gang bare for å sjekke. Jeg tviler på at det er noen som gir full innsats på alle de sidene samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2008 #18 Del Skrevet 19. juni 2008 Til TS: Rart det der. Jeg liker også opera, (black)metal, klassisk, matematikk, liker å SE på kampsport, men kan styre meg for fantasy. Hvilken side er du på, og under hvilket nick? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2008 #19 Del Skrevet 21. juni 2008 Når du nevner interessene dine, så slår det meg at de virker nerdete... Nerder er ikke de mest populære - hverken gutter eller jenter - kanskje kan det ha noe med det å gjøre? Vi assosierer lett nerder med noen som er lite attraktive/usexy. Når man har nerdete interesser, tror jeg derfor det er en ekstra fordel å se bra ut på bildet. Ikke slutty - som noen har vært inne på - men litt feminin, med fin frisyre, litt leppestift, en fin topp osv. At man fremhever at man har ytre kvaliteter også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Bobby_* Skrevet 16. juli 2008 #20 Del Skrevet 16. juli 2008 Når du nevner interessene dine, så slår det meg at de virker nerdete... Nerder er ikke de mest populære - hverken gutter eller jenter - kanskje kan det ha noe med det å gjøre? Vi assosierer lett nerder med noen som er lite attraktive/usexy. Når man har nerdete interesser, tror jeg derfor det er en ekstra fordel å se bra ut på bildet. Ikke slutty - som noen har vært inne på - men litt feminin, med fin frisyre, litt leppestift, en fin topp osv. At man fremhever at man har ytre kvaliteter også. GET REAL! Nerdete jenter er supersexy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå