Gjest lmari Skrevet 20. mai 2003 #1 Del Skrevet 20. mai 2003 Hva er det som gjør at vi nordmenn ikke kan oppføre oss når vi er i utlandet? De siste gangene jeg har vært på ferie, har jeg opplevd noen som bråker, er utålmodige, brautende, uhøflige og kritiske. Og hver eneste gang er det en nordmann??!?!?? Blir like flau hver gang, jeg.... Var i Skottland i påsken, og kjørte tog til flyplassen. Det var tidlig på morgenen, og på et pendlertog, stille og rolig i kupeen og mange som sov. Plutselig ringer det en mobiltelefon, og en fyr ROPER en samtale hjem til Norge i nesten tjue minutter. Virkelig irriterende, og alle som satt rundt oss reagerte... For noen år siden var vi i Hellas, og spiste på en vanlig restaurant. Lenger inne i restauranten var det et norsk par som hadde bestilt hamburger, men som vanlig er i Hellas fikk de ikke med salat. (det må bestilles i tillegg). De ropte og bar seg og det hele endte med at fyren reiste seg opp, vinket på kelneren mens han ropte "HALLLLOOOOO???? SAAALAAAAT????". Er det bare jeg som har dårlige erfaringer med nordmenn i utlandet, eller er det flere som har opplevd lignende ting? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 20. mai 2003 #2 Del Skrevet 20. mai 2003 Tja, kjenner godt til typene du beskriver der.....men de fleste er jo helt OK da....ALLE nordmenn i utlandet er jo heldigvis ikke idioter, da hadde jeg sluttet å dra utenlands for mange år siden. Alltid sånn at noen få ødelegger totalinntrykket av en hel nasjon dessverre....og d gjelder jo flere nasjonaliteter også. Trenger ikke nevne dem her; blir liksom for GENERALISERENDE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandman Skrevet 20. mai 2003 #3 Del Skrevet 20. mai 2003 Det er disse folka som klapper når flyet lander De blir fort litt "karer" når de er ute i verden. Men jeg tror man finner slike blant andre nasjonaliteter også. Tyskere, svensker, engelskmenn, og til og med japanere, har jeg opplevd totalt uten folkeskikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisilie Skrevet 20. mai 2003 #4 Del Skrevet 20. mai 2003 -Det flaueste jeg vet om (på ferie) er nordmenn som skriker etter "kokte poteter" på restaurant........og som skal ha "biff m/bernaise" på en gresk taverna. :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2003 #5 Del Skrevet 20. mai 2003 Nei, det flaueste er nordmenn som raver fra pub til pub på en eller annen gresk øy mens de synger Vålerenga-sanger eller andre fotballsanger. Eller hva med alle de "norske" barene på typiske syden-steder. DET er flaut det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maiaa Skrevet 20. mai 2003 #6 Del Skrevet 20. mai 2003 Jeg stod bak en mann i en isbar i Roma som skulle ha :" en gul, en grønn og en rød kule..." (Ja, på norsk!) Det verste er at han ble irritert og gjentok det enda høyere da mannen bak disken så ut som et spørsmålstegn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 20. mai 2003 #7 Del Skrevet 20. mai 2003 Må bare le, dette er vist typisk norsk Jeg lurer på om det kommer av at vi reiser for lite... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå