Gjest Elastica Skrevet 30. mars 2009 #21 Skrevet 30. mars 2009 Jeg er så frekk at jeg kommer med et tips, Ciara, selv om jeg liker Scandia og Eames plastic (den hadde jeg nok ikke valgt selv, men synes den er morsom). Sjekk ut Hans B. Wegners Y-stol. Jeg har fått helt dilla på den, synes den er så nydelig. Ønsker meg den på hytta.
Ciara Skrevet 30. mars 2009 #22 Skrevet 30. mars 2009 Sjekk ut Hans B. Wegners Y-stol. Jeg har fått helt dilla på den, synes den er så nydelig. Ønsker meg den på hytta. Jeg synes det er en nydelig stol, men jeg har katt som elsker å ligge på spisestuestolene, og som også er glad i å klore på det hun finner...
Gjest Gaby Skrevet 30. mars 2009 #23 Skrevet 30. mars 2009 Jeg hadde uten tvil gått for Scandia om jeg hadde råd! Den er aldeles nydelig, og for en fantastisk sittekomfort! Den finnes forresten også i rød og svart nå, så da er det jo bare å krysse fingrene og håpe at de lager en hvit også
Gjest Gjest_nina_* Skrevet 18. april 2009 #24 Skrevet 18. april 2009 Gjest med Eames-stoler her. Nei, jeg har ikke kappet av bena. Bestemte meg for å se hvordan det fungerte først, og jeg tenker knapt over at det er litt "ukurante" mål i forhold til hverandre. Nå har vi brukt stolene både i familieselskaper og vennekvelder, dvs at vi har samlet både store og små (i ordes rette forstand) rundt bordet, og tilbakemeldingene har vært positive. Selv pappaen min syntes de var ok, og han er en fyr som 1) sier sin ærlige mening, og 2) egentlig mener at alt av møbler burde vært produsert av husfliden i furu. Målte bordet nå, det er nesten 76 cm høyt. (mangler et par mm) Tror "standard" er 74? Stolene er vel 41,5 mener jeg å huske, og standard der er vel 43-44? Som sagt, jeg er godt fornøyd med komfort og design. Men jeg skal ikke stikke under en stol (pun intended ) at jeg er opptatt av utseende i vel så stor grad som komforten. Jeg vil absolutt ikke ha en stol jeg ikke liker utseendet til uansett hvor god den er å sitte i, men på den annen side ville jeg heller ikke kjøpt kult design hvis det ikke var funksjonelt. Eames`en var en av de stolene som falt i smak både funksjonsmessig, estetisk - og prisen var til å leve med.
Gjest Gjest_nina_* Skrevet 18. april 2009 #25 Skrevet 18. april 2009 Hei. Vi skal ha Norden bord fra Ikea, og lurer på om Eames stole med sittehøyde på 43 cm passer til det? Noen som har erfaring med dette. Bordet er 75 cm. Håper noen har et svar å gi
Ciara Skrevet 18. april 2009 #26 Skrevet 18. april 2009 Mitt bord er 74 cm, så vi er i samme situasjon. Jeg synes spisestolene jeg har i dag med sittehøyde 46 cm er perfekte, men bevares, det er jo bare 3-4 cm det er snakk om. Det er godt mulig en kul stol er verdt det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå