cypress Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #1643 Skrevet 19. januar 2009 til alle som har vært innom her!! Jeg skal svare etter hvert!! Jeg har bare ikke orket å være innom noe særlig de siste dagene, var jo bare depirmerende lesning.. Vel ikke bare da, det kom jo flere positive historier her faktisk! Takk for dem!!!! Har det (faktisk!!) litt travelt på jobb nå - og det er bra!! Ser ut som jeg skal i retten igjen på torsdag, det blir spennende!! Fortsatt en sjans for at partene forliker da... Vi får se! Men det spørs om jeg rekker å være her så mye i dagene fremover. Jeg kommer sterkere tilbake!!
Gjest Neferet Skrevet 19. januar 2009 #1645 Skrevet 19. januar 2009 Cypress!!! Jeg har gitt blod i dag!!
Mazilla Skrevet 19. januar 2009 #1646 Skrevet 19. januar 2009 Ha en fin og travel uke! Lykke til i retten, hvis saken kommer dit!
DDuck Skrevet 19. januar 2009 #1647 Skrevet 19. januar 2009 Lykke til ja Håper du rekker innom en tur eller to til oss her inne
Muffin! Skrevet 19. januar 2009 #1648 Skrevet 19. januar 2009 Spennende om du skal i retten igjen da! Lykke til i så fall! Håper du får en fin uke.
LilleEkorn Skrevet 20. januar 2009 #1651 Skrevet 20. januar 2009 Lykke til i retten og ha en superfin dag Kjenner meg godt igjen i jobbtankene dine..jeg er så utrolig lei jobben min, har også en dust som sjef..
Devilina Skrevet 20. januar 2009 #1652 Skrevet 20. januar 2009 Tror det er noe jeg ikke har fått med meg her.. retten?
Sekretæren Skrevet 20. januar 2009 #1653 Skrevet 20. januar 2009 Cypress er jurist Lykke til i bøtter og spann!!
Devilina Skrevet 20. januar 2009 #1654 Skrevet 20. januar 2009 Kjekt å vite si ifra når du blir advokat og har eget firma da cypress, kan være sekretæren din jeg Ja lykke til i retten!
cypress Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #1655 Skrevet 20. januar 2009 cypress! Så koslig å få lest litt i dagboka di igjen... De siste sidene var jo litt trist lesing, og jeg kan skjønne at du ble litt mutt og lei. Selv om fastlegen din gjorde en dårlig jobb med å informere deg, så var det godt at du tok den telefonen til aker og fant ut av dette, for da kan dere, som du sa tidligere, slippe utredning etter bryllupet og heller begynne rett på medisiner som fremmer eggløsningen. Du får bare prøve å se det positive i det - at nå vet du hva du har å forholde deg til... Men jeg skulle også til å si som du nettopp nevnte, at tilstanden hadde vært mye verre hvis du var overvektig! Det er jo 2/3 av de med PCOS som er overvektige, og statistikken er jo da heller på din side - så jeg tror og håper at dette her skal gå bra jeg... Jeg tenker hvertfall på deg og krysser fingrene! Hyggelig å ha deg tilbake!!! Takk for gode ord og tanker!! Ville bare meddele at min søster har PCOS. Hun har også verdens nydeligste datter! Dette er ikke noe hinder for dere, men bare en liten hump i veien! Det kommer nok til å gå fint likevel skal du se! Og hvem vet - plutselig blir ting bedre på jobb også! Kanskje medarbeidersamtalen gjør susen? Så bra at din søster lyktes med å få barn! Håper vi er like heldige!! Begynner å få igjen troen på det kjenner jeg.. Det er bra!! Medarbeidersamtale på torsdag!! Håper det kommer noe fornuftig da!!! Leit å lese om tilstanden din, og det faktum at du har gått så lenge uten å vite om det Med dagens leger så håper jeg at dere fint klarer å bli gravide, samt beholde barnet frem mot fødsel Forøvrig synes jeg du burde fortelle denne legen hvor udugelig h*n er Legen burde jo ha visst at selv om det ikke er aktuelt der og da å få barn, så er det noe man bør vite for fremtiden allikevel Håper alt går bedre med deg i dag! Heldigvis ingen skade skjedd av at jeg har hatt det så lenge uten å skjønne det da. Og det blir nok unger på meg og - på den ene eller andre måten!! Hei cypress! Stikker innom for å ønske deg en god helg!!! Takk Twisty!! Helgen ble slett ikke værst!! Håper din var bra og!! God helg snuppa! Sent men godt: takk!! Ha en fin uke!! GOD HELG!!! Mange Hjertlig! Håper du har det bra og!! Kjære deg,C....dette var utrolig leit å høre! MEN: jeg jobber med ei som har det samme,hun ble gravid på bryllupsnatten! (sånn ca) Det er ulike grader og sånn... Søsteren min har det også,de benyttet seg av ivf,og har de 3 vakreste ungene o verden Kan bare forestille meg at det må være veldig tungt for deg nå,men husk på at dette ikke betyyr at du ikke blir mamma!! KJEMPEstor Takk for fine ord LK!! Jo mer jeg har lest om dette, jo mer skjønner jeg at det jo absolutt ikke er håpløst. Heldigvis!!
cypress Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #1656 Skrevet 20. januar 2009 Leste om PCOS saken din, og jeg vil bare si at jeg vet faktisk AKKURAT åssen du har det. Sender deg derfor en STOR trøsteklem! Jeg har tilstanden selv. Det tok fem år og først 20 kilo vektnedgang før den første satt og nå har jeg to ! Nå går jeg faktisk å redd for å bli gravid, og den tanken trodde jeg aldri at jeg skulle ha i hodet for 2 år siden. Jeg har en venninne som er normalvektig og har det, og hun venter sin første i mai. Vi klarte det begge to på egenhånd uten medisink assistanse. Men det kan være den psykiske biten som river en helt i stykker til tider. Bare vær forberedt på at det kan ta litt lengre tid, men jeg er sikker på at den sitter til slutt. Venninnen min er lege og hun kan fortelle at det er utrolig mange kvinner som har tilstanden og veldig mange vet ikke om det. Jeg ble også oversett av helsevesenet og ble ikke tatt alvorlig første gang det ble avdekket. Dette var i 1999 eller noe sånt, og da fikk jeg bare beskjed om at jeg var for ung til å tenke på barn? Hallo! Jeg var 20 år og trengte ikke nødvendigvis å bli gravid da. Men det var jo i aller høyeste grad en tilstand å ta alvorlig og følge opp for det. Hvis jeg kan komme på noe som hjalp meg så var det vel ikke bare vekttapet alene, men jeg tror hormonene mine kom mer i balanse når jeg trente regelmessig og hadde en ellers sunn livsstil. Har du fått sjekket om du har eggløsning? Jeg kan også med glede melde at menssyklusen og alt har kommet i balanse etter at jeg fikk barn. Helt merkelig åssen kroppen ordner opp selv noen ganger også. Jeg håper virkelig du klarer å slappe av og tenke positivt, for det kommer til å ordne seg. Nå skal du bare kose deg å planlegge bryllupet, så kommer nok spiren til å sitte etter hvert. Hei kjære Honey!! Takk for at du delte din historie!! Veldig godt å høre at du har to nydelige små på tross av denne dumme tilstanden.. Så rart at du kom inn i normal syklus etter du fikk barn!??! :klø: Er det vanlig?? Jeg vet faktisk ikke om jeg har eggløsninger. Men jeg skal bestille meg time hos fastlegen nå til uka, og høre hva de kan gjøre for meg. Men nå er det heldigvis noen måneder igjen på p-piller, så jeg trenger jo ikke ta sorgene på forskudd... Vettu hva Cypress, vi er i samme sko angående PCOS... har du akkurat fått vite det eller er du liksom oppdatert på ting og hva du har av muligheter etc? Ganskel vanlig ting for kvinner sies det... men uansett, jævli kjip greie...... hatt mine opp og nedturer angående det kan du si. Men jeg tenker positivt og tror ting ordner seg til slutt. Må bare legge til en ting til også.. hun derre legen din som bare ga deg Diane må være helt bak mål... det behandler jo det ikke... det er ikke noe å behandle.... har man PCOS så har man det... men man kan gjøre ting for å kanskje prøve å ha det litt mindre... det kommer jo som sagt av feil produksjon av hormoner... for mye teste.. derav økt hårvekst... hvis du sliter med det.... jeg fikk som tips å slanke meg hvis jeg skulle få en sjangse til å bli gravid.... ikke det at jeg er noe stor.. er 80 kg og 177, men har dratt på meg 10kg i løpet av 5 år..... og har trent mye. Men man legger på seg fort av dette PCOsyndromet.... før man får prøverør så må man sjekke andre utveier før det skjer noe... prøverør er siste utvei, var i alle fall det jeg fikk beskjed om... så jeg har operert. inn å opr. kl 0800 og var ferdig ca 10, dro hjem 1300. De drittet egstokkene og svei hul på cystene med laser. Da skulle menstruasjon bli ca normal igjen, kommer litt an på fra person til person..... mange tar pergotime kurer, det for å øke og stimulere eggløsninggen og så må man ta blodprøver og å sjekke om man har hatt eggløsning etc... sånn fortsetter man i en periode, skjer det ikke noe så er det eventuelt prøverør... dette ut ifra hvordan jeg oppfattet infoen da. Det finnes flere grupper/forum her på KG som omhandler PCOS, så du er ikke alene, og mye man kan spøre om der En til deg God helg Tusen takk til deg også Devilina, for at du delte din historie!! Du har faktisk svidd cystene med laser ja!! Det høres så vondt ut!!! Håper jeg slipper det.... Bortsett fra hva jeg har lest på nettet de siste dagene, har jeg ikke peiling på hvilke muligheter jeg har. Men som jeg skrev over, planlegger jeg en snarlig tur til fastlegen. Regner med dette er så utbredt nå at jeg ikke trenger forklare fastlegen hva dette er... Hvis ikke skal jeg ha med journalen fra hun andre legen, og vise den frem! Håper jeg kan spørre dere begge hvis det skulle dukke opp noen konkrete spørsmål etter hvert!!!
cypress Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #1657 Skrevet 20. januar 2009 Huff, det var trist, cypress. Men jeg skal krysse alt jeg har for dere. Dere får nok en liten en, om dere så må få litt hjelp. Håper det bedrer seg for deg på jobbfronten snart også. Takk for kryssing Muffin!! Trenger ikke krysse så hardt enda da, siden vi ikke skal begynne prøvingen før etter bryllupet.. Men når den tid kommer, setter jeg pris på all hjelp - om så psykisk!! Hei søte gode deg Nå har du fått mange fornuftige, gode ord, så jeg skal nøye meg med å gi den en og si at alt ordner seg for deg på en eller annen måte Snart bretter cypress opp ermene og setter i gang med de tiltak som trengs, både når det gjelder jobb og prøving. Nedturer skal man ha lov til å føle på, uten nedturer blir det ikke oppturer. Og oppturen kommer! Og legen din kunne jeg tenke meg å ta et ord med.... man snakker ordentlig om slike saker, å holde tilbake informasjon på den måten er uansvarlig Takk søte Shorty!! Jeg er i ferd med å brette opp ermene nå!! Har ikke søkt noen jobber da, men nå har jeg faktisk en bra periode på jobb plutselig! Ting snur fort, heldigvis.. Legen fortjener litt bank egentlig... :slår: Riktig god helg vennen! Takk Tutta! Håper din helg var fin og! tilbake!! Cypress!!! Jeg har gitt blod i dag!! Neimen, så flink!!!! :hoppe: Jeg skal på fredag (tror jeg)!!
cypress Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #1658 Skrevet 20. januar 2009 Ha en fin og travel uke! Lykke til i retten, hvis saken kommer dit! Den kommer dit!! På torsdag! Jippi! Lykke til ja Håper du rekker innom en tur eller to til oss her inne Ble én lang tur her i kveld i hvert fall!! Spennende om du skal i retten igjen da! Lykke til i så fall! Håper du får en fin uke. Ja, dette er spennende!! Vet ikke helt hva jeg driver med, men... Masse lykketil i retten!!! TAKK!! Lykke til i retten vennen Og takk igjen!!! Lykke til i retten og ha en superfin dag Kjenner meg godt igjen i jobbtankene dine..jeg er så utrolig lei jobben min, har også en dust som sjef.. Takk takk!! Duste sjefer kan ødelegge en ellers fin dag dessverre... Men nå har jeg medarbeidersamtale på torsdag, så da skal jeg ta opp en ting eller to!! Håper bare jeg tør!! Tror det er noe jeg ikke har fått med meg her.. retten? Jeg, slenger innom der innimellom... Cypress er jurist Lykke til i bøtter og spann!! I am!! Takk skal du ha!! Kjekt å vite si ifra når du blir advokat og har eget firma da cypress, kan være sekretæren din jeg Ja lykke til i retten! OK!! Er du advokatsekretær?? :klø: Forresten: Gratulerer med 5 måneder til bryllupet deres!!
cypress Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #1659 Skrevet 20. januar 2009 PUH, endelig ferdig med å svare på alle de hyggelig meldingene her! (håper jeg.. :slår: meg hvis jeg har glemt noen..) DERE ER SÅ SUPERSØTE!!!! I you all!! Vi har IKKE klart å bestille bryllupsreisen enda, men brukte litt tid på å sjekke billetter. Fant ut at de billige flybillettene (surprise surprise) var på elendige tidspunkter, som gjorde at vi måtte overnatte i London for å få det til å passe, og da ble det plutselig ikke så billig allikevel.. Så nå tror jeg vi bestiller ordinære billetter allikevel, som er på mye mer gunstige tidspunkter, også med tanke på jetlag. Og det skal vi gjøre I MORGEN!!! (Haha, vi er verdens beste i å utsette... :dåne: ) Ellers av bryllupsnytt: Min kjære fant det endelig for godt å spørre sin nærmeste kompis om han ville være forlover i dag!! På tide!!!! Særlig siden vennen allerede var i gang med å arrangere utdrikningslaget!! Like greit å velge han da altså.... Hva mer har jeg å fortelle.... Tja.. i morgen blir det mye jobbing, for torsdag skal jeg, som jeg "kanskje" har nevnt et par ganger, i retten. Det blir spennende!! Absolutt ikke så nervøs som sist! Det jeg bekymrer meg mest for er faktisk hvordan jeg skal komme meg til Sandvika.. Det skal jeg nok greie... Jeg må tilbake på kontoret etter rettsmøtet, for da skal jeg ha den berømmelige o store Medarbeidersamtale! Da skal jeg ta opp: - mer lønn, enten bonus eller overtidsbetalt - mer fleksible arbeidstider - mer ferie - jeg vil på mer eksterne kurs! Ikke bare interne! - jeg vil lære meg arbeidsrett og offentlige anskaffelser - jeg vil ikke drive med salg - det er elendig personalpolitikk å utlyse konkurranse blant de ansatte om å oppnå en spes ting, for så å trekke den tilbake etter at noen faktisk har klart målet!!!!!! :slår:
DDuck Skrevet 20. januar 2009 #1660 Skrevet 20. januar 2009 Stå på krava! Det høres absolutt heeelt fornuftig ut Men nå skal Ælen dusje så jeg skal gå på badet og sette meg godt til rette å se på Glassdører i dusjen
Fremhevede innlegg