Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Om jeg har vært lite effektiv hittil i uka, kommer nok dagen i dag til å bli en all time low...

Da får du bruke tida til å tenke på alle saltstengene, så har du i alle fall fått gjort noe fornuftig.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ansjoni
Skrevet

Dette var trist lesning, cypress! :troest: Bra du klarer å le litt likevel. Håper at det ikke er så ille som det ser ut til å være likevel, sånn at det ordner seg med en liten spire etterhvert! :klemmer:

Skrevet

Hei vennen :klemmer:

så utrolig trist å høre :hug: skjønner godt at du ble lei deg, man vil jo at alt skal være normalt! Men det er bra at det finnes hjelp :) det betyr at det faktisk er sjanser for at du blir gravid :jepp:

Det er mange som blir gravide ved hjelp av litt hjelp! og siden andre som har samme diagnose har blitt gravide, så skal du se at ikke lenge etter bryllupet sitter du med en stor kul på magen :jepp: det er jeg sikker på!! :klemmer:

syns det er rart at ingen gynokolog eller lege du har vært hos har fortalt deg om det tidligere!!

Skrevet

Så trist å høre da, cypress! Jeg skjønner heller ingenting av at de ikke informerte deg grundigere om dette tidligere! Huff, skjønner du er lei deg nå! :tristbla:

Men du får prøve å se det positive, at du allerede nå kan begynne på medisiner for å få eggløsning, og at de fleste får det til som du sier :):klemmer:

Skrevet
Vel cypress, du må huske å ta vare på deg selv. Kanskje du ikke får til alt du vil i dag, men det er ikke nødendigvis et nederlag. :klem:

Mvh Yvonne :heiajente:

Nei, det er nok sant. Jeg er bare vandt til å være så frisk! Det er litt uvandt å tenke på at jeg faktisk har et SYNDROM! Det høres så veldig alvorlig ut!! Men det hadde visst vært mye værre hvis jeg hadde vært overvektig i tillegg, det er jeg heldigvis ikke. Da er det visst fare for å utvikle diabetes og andre ting, og mindre sjans for å få i gang eggløsnigner.

Da får du bruke tida til å tenke på alle saltstengene, så har du i alle fall fått gjort noe fornuftig.

Hehe, ja ikke sant. Tenke på saltstenger er jo fornuftig!! :fnise:

Dette var trist lesning, cypress! :troest: Bra du klarer å le litt likevel. Håper at det ikke er så ille som det ser ut til å være likevel, sånn at det ordner seg med en liten spire etterhvert! :klemmer:

JA, det håper jeg og. Og det gjør det sikkert også, men at det kanskje kan ta litt lenger tid enn jeg hadde håpet. Men men, det er jo faktisk ikke verdens undergang..

-----

Litt ille at jeg mistenker at en av grunnene til at jeg tok så på vei om dette, er at jeg kjeder meg så FRYKTELIG på jobben, og i grunn hadde sett frem til å gå hjemme et år, og at det nå ser ut til å bli lenger til... Hallo... :klaske:

Skrevet

*Nikke alvorlig*

Litt ille at jeg mistenker at en av grunnene til at jeg tok så på vei om dette, er at jeg kjeder meg så FRYKTELIG på jobben, og i grunn hadde sett frem til å gå hjemme et år, og at det nå ser ut til å bli lenger til... Hallo... :klaske:

På tid å finne seg ny jobb? En som er gøy og som ikke har like teit sjef?

Skrevet
Hei vennen :klemmer:

så utrolig trist å høre :hug: skjønner godt at du ble lei deg, man vil jo at alt skal være normalt! Men det er bra at det finnes hjelp :) det betyr at det faktisk er sjanser for at du blir gravid :jepp:

Det er mange som blir gravide ved hjelp av litt hjelp! og siden andre som har samme diagnose har blitt gravide, så skal du se at ikke lenge etter bryllupet sitter du med en stor kul på magen :jepp: det er jeg sikker på!! :klemmer:

syns det er rart at ingen gynokolog eller lege du har vært hos har fortalt deg om det tidligere!!

Takk for støtten søte deg!! Satser på en bolle i ovnen allikevel vi, om så med litt hjelp av legen og medisiner!! :klemmer:

Så trist å høre da, cypress! Jeg skjønner heller ingenting av at de ikke informerte deg grundigere om dette tidligere! Huff, skjønner du er lei deg nå! :tristbla:

Men du får prøve å se det positive, at du allerede nå kan begynne på medisiner for å få eggløsning, og at de fleste får det til som du sier :):klemmer:

Ja, det er jo faktisk en fordel å vite om det på forhånd. Jeg får prøve å fokusere på det. :)

-----

Takk for alle gode ord alle sammen!!!!!!

Skrevet
*Nikke alvorlig*

På tid å finne seg ny jobb? En som er gøy og som ikke har like teit sjef?

Ja gjett a!!! På HØY tid!! Men det er så rart, når jeg først sitter her og kjeder meg, så blir jeg så tiltaksløs! Orker ikke ta tak i problemet, og enten gjøre noe med situasjonen her nå eller å søke ny jobb! Merkelig egentlig..

Men neste uke skal jeg ha medarbeidersamtale, kanskje jeg skal lufte litt tanker da... Jeg får ikke mulighet til å utvikle meg slik som jeg har lyst til, og det er veldig lite motiverende. De sier nei når jeg ber om å få gå på kurs for å lære meg nye ting og sånn. Det er jo helt på trynet..

Skrevet

Huff, det var trist, cypress. Men jeg skal krysse alt jeg har for dere. Dere får nok en liten en, om dere så må få litt hjelp. :)

Håper det bedrer seg for deg på jobbfronten snart også.

:klem:

Skrevet

Hei søte gode deg :kose: Nå har du fått mange fornuftige, gode ord, så jeg skal nøye meg med å gi den en :hug: og si at alt ordner seg for deg på en eller annen måte :Nikke: Snart bretter cypress opp ermene og setter i gang med de tiltak som trengs, både når det gjelder jobb og prøving. :tommelopp: Nedturer skal man ha lov til å føle på, uten nedturer blir det ikke oppturer. Og oppturen kommer!

Og legen din kunne jeg tenke meg å ta et ord med.... man snakker ordentlig om slike saker, å holde tilbake informasjon på den måten er uansvarlig :kjefte:

Skrevet
Nei, det er nok sant. Jeg er bare vandt til å være så frisk! Det er litt uvandt å tenke på at jeg faktisk har et SYNDROM! Det høres så veldig alvorlig ut!! Men det hadde visst vært mye værre hvis jeg hadde vært overvektig i tillegg, det er jeg heldigvis ikke. Da er det visst fare for å utvikle diabetes og andre ting, og mindre sjans for å få i gang eggløsnigner.

Huff ja, det må være litt av et sjokk. :klem:

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

JA, det håper jeg og. Og det gjør det sikkert også, men at det kanskje kan ta litt lenger tid enn jeg hadde håpet. Men men, det er jo faktisk ikke verdens undergang..

-----

:hallo: cypress!

Så koslig å få lest litt i dagboka di igjen... :)

De siste sidene var jo litt trist lesing :sukk:, og jeg kan skjønne at du ble litt mutt og lei. Selv om fastlegen din gjorde en dårlig jobb med å informere deg, så var det godt at du tok den telefonen til aker og fant ut av dette, for da kan dere, som du sa tidligere, slippe utredning etter bryllupet og heller begynne rett på medisiner som fremmer eggløsningen. Du får bare prøve å se det positive i det - at nå vet du hva du har å forholde deg til...

Men jeg skulle også til å si som du nettopp nevnte, at tilstanden hadde vært mye verre hvis du var overvektig! Det er jo 2/3 av de med PCOS som er overvektige, og statistikken er jo da heller på din side - så jeg tror og håper at dette her skal gå bra jeg... Jeg tenker hvertfall på deg og krysser fingrene! :)

:klemmer:

Skrevet

:vinke:

Ville bare meddele at min søster har PCOS.

Hun har også verdens nydeligste datter!

Dette er ikke noe hinder for dere, men bare en liten hump i veien! :jepp:

Det kommer nok til å gå fint likevel skal du se!

Og hvem vet - plutselig blir ting bedre på jobb også! Kanskje medarbeidersamtalen gjør susen? :)

Skrevet

:kose: Leit å lese om tilstanden din, og det faktum at du har gått så lenge uten å vite om det :troest: Med dagens leger så håper jeg at dere fint klarer å bli gravide, samt beholde barnet frem mot fødsel :)

Forøvrig synes jeg du burde fortelle denne legen hvor udugelig h*n er :kjefte:

Legen burde jo ha visst at selv om det ikke er aktuelt der og da å få barn, så er det noe man bør vite for fremtiden allikevel :)

Håper alt går bedre med deg i dag!

Skrevet

Leste om PCOS saken din, og jeg vil bare si at jeg vet faktisk AKKURAT åssen du har det. Sender deg derfor en STOR trøsteklem! :klem: Jeg har tilstanden selv. Det tok fem år og først 20 kilo vektnedgang før den første satt og nå har jeg to :babyjente::babyjente: ! Nå går jeg faktisk å redd for å bli gravid, og den tanken trodde jeg aldri at jeg skulle ha i hodet for 2 år siden. :) Jeg har en venninne som er normalvektig og har det, og hun venter sin første i mai. :) Vi klarte det begge to på egenhånd uten medisink assistanse. Men det kan være den psykiske biten som river en helt i stykker til tider. Bare vær forberedt på at det kan ta litt lengre tid, men jeg er sikker på at den sitter til slutt. Venninnen min er lege og hun kan fortelle at det er utrolig mange kvinner som har tilstanden og veldig mange vet ikke om det. Jeg ble også oversett av helsevesenet og ble ikke tatt alvorlig første gang det ble avdekket. Dette var i 1999 eller noe sånt, og da fikk jeg bare beskjed om at jeg var for ung til å tenke på barn? Hallo! Jeg var 20 år og trengte ikke nødvendigvis å bli gravid da. Men det var jo i aller høyeste grad en tilstand å ta alvorlig og følge opp for det.

Hvis jeg kan komme på noe som hjalp meg så var det vel ikke bare vekttapet alene, men jeg tror hormonene mine kom mer i balanse når jeg trente regelmessig og hadde en ellers sunn livsstil. Har du fått sjekket om du har eggløsning? Jeg kan også med glede melde at menssyklusen og alt har kommet i balanse etter at jeg fikk barn. Helt merkelig åssen kroppen ordner opp selv noen ganger også. Jeg håper virkelig du klarer å slappe av og tenke positivt, for det kommer til å ordne seg. Nå skal du bare kose deg å planlegge bryllupet, så kommer nok spiren til å sitte etter hvert.;)

Gjest Neferet
Skrevet

Hei cypress!

Stikker innom for å ønske deg en god helg!!!

:klemmer:

Skrevet (endret)

Vettu hva Cypress, vi er i samme sko angående PCOS... har du akkurat fått vite det eller er du liksom oppdatert på ting og hva du har av muligheter etc? Ganskel vanlig ting for kvinner sies det... men uansett, jævli kjip greie...... hatt mine opp og nedturer angående det kan du si.

Men jeg tenker positivt og tror ting ordner seg til slutt.

Må bare legge til en ting til også.. hun derre legen din som bare ga deg Diane må være helt bak mål... det behandler jo det ikke... det er ikke noe å behandle.... har man PCOS så har man det... men man kan gjøre ting for å kanskje prøve å ha det litt mindre... det kommer jo som sagt av feil produksjon av hormoner... for mye teste.. derav økt hårvekst... hvis du sliter med det.... jeg fikk som tips å slanke meg hvis jeg skulle få en sjangse til å bli gravid.... ikke det at jeg er noe stor.. er 80 kg og 177, men har dratt på meg 10kg i løpet av 5 år..... og har trent mye. Men man legger på seg fort av dette PCOsyndromet.... før man får prøverør så må man sjekke andre utveier før det skjer noe... prøverør er siste utvei, var i alle fall det jeg fikk beskjed om... så jeg har operert. inn å opr. kl 0800 og var ferdig ca 10, dro hjem 1300. De drittet egstokkene og svei hul på cystene med laser. Da skulle menstruasjon bli ca normal igjen, kommer litt an på fra person til person..... mange tar pergotime kurer, det for å øke og stimulere eggløsninggen og så må man ta blodprøver og å sjekke om man har hatt eggløsning etc... sånn fortsetter man i en periode, skjer det ikke noe så er det eventuelt prøverør... dette ut ifra hvordan jeg oppfattet infoen da.

Det finnes flere grupper/forum her på KG som omhandler PCOS, så du er ikke alene, og mye man kan spøre om der :)

En :klemmer: til deg

God helg

Endret av Devilina
Gjest LindaKristin
Skrevet

Kjære deg,C....dette var utrolig leit å høre! MEN: jeg jobber med ei som har det samme,hun ble gravid på bryllupsnatten! (sånn ca)

Det er ulike grader og sånn... Søsteren min har det også,de benyttet seg av ivf,og har de 3 vakreste ungene o verden :)

Kan bare forestille meg at det må være veldig tungt for deg nå,men husk på at dette ikke betyyr at du ikke blir mamma!!

KJEMPEstor :kose:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...