Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

:dåne: for noen priser på blomstene :hakeslepp: Selvom det hørtes innmari stilig ut :jepp:

Vi har "bare" kjøpt brudebukett og 6 knapphullsblomster til 3800,- tilsammen - synes det var mye jeg.. I kirken skal vi bruke silkebånd og kanskje noen markblomster :jepp: Like bra og billig. Blomster til bordene ordner catering selskapet da det inngår i leien :jepp:

Synes det var en vel så god idè å ordne med borddekorasjoner og kirkepynt selv :jepp: Det blir nok like fint ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har laget en egen tråd om det, men nevner det her og: skredderen skal ha 2900 kr for å tilpasse kjolen min!!??! Er ikke det veldig dyrt?? :klø: Jeg har jo ikke peiling... Jeg kan jo sjekke flere steder, men kjolen er nå hos skredderen, han venter bare på klarsignal for å begynne på jobben. Og nå syns jeg det er flaut å skulle gå tilbake til skredderen og evt si at han ikke får jobben allikevel... Men det er jo bare min egen dumhet å ikke tørre å si fra om at jeg syns det var dyrt... :klaske:

Skrevet
:dåne: for noen priser på blomstene :hakeslepp: Selvom det hørtes innmari stilig ut :jepp:

Vi har "bare" kjøpt brudebukett og 6 knapphullsblomster til 3800,- tilsammen - synes det var mye jeg.. I kirken skal vi bruke silkebånd og kanskje noen markblomster :jepp: Like bra og billig. Blomster til bordene ordner catering selskapet da det inngår i leien :jepp:

Synes det var en vel så god idè å ordne med borddekorasjoner og kirkepynt selv :jepp: Det blir nok like fint ;)

Da ligger nok våre buketter og knapphullsblomster omtrent likt i pris. Min bukett koster som sagt max 3000, og knapphull ca 150 pr stk.

Jeg tror selvgjort er velgjort i denne sammenheng ja... Får meg ikke til å bruke så mye penger på blomster - i alle fall ikke når det kan gjøres like fint mye billigere..

Skrevet
Har laget en egen tråd om det, men nevner det her og: skredderen skal ha 2900 kr for å tilpasse kjolen min!!??! Er ikke det veldig dyrt?? :klø: Jeg har jo ikke peiling... Jeg kan jo sjekke flere steder, men kjolen er nå hos skredderen, han venter bare på klarsignal for å begynne på jobben. Og nå syns jeg det er flaut å skulle gå tilbake til skredderen og evt si at han ikke får jobben allikevel... Men det er jo bare min egen dumhet å ikke tørre å si fra om at jeg syns det var dyrt... :klaske:

Jeg betalte 1000kr for å legge opp kjolen en cm og sette på en ekstra hempe... det er dyrt å få tilpasset brudekjoler (alt som har brud foran seg koster enorme summer).

Skrevet

Det må jeg si! De kan å ta seg betalt for blomstene sine :dåne:

Hadde nok gjort som dere velger å gjøre ja.. Sparer mye penger på å gjøre litt selv :jepp:

Blir sikkert kjempefint uansett :hug:

Men det var en dyr skredder ja!! Ikke at jeg har så mye peiling på hva det koster da men.. :sjenert: Syns bare det hørtes dyrt ut..

Skrevet

Jeg må betale +- 1000kr for å få den lagt opp noen cm i fronten og evt ekstra for å få sydd noen ekstra knapper på ryggplaten som ligger bak snøringen... vet ikke hvor mye det blir enda... :sjenert:

Men jæsken for en blomsterpris :dåne: Han Finn Schøll veit å ta seg betalt :ler:

Skrevet

Jeg betalte 895,- for å sy på 3 hemper til å holde kjolen i, og et bånd som gjør at man kan hefte opp slepet utpå kvelden, flytting av ryggplate og bh hempe (Den er helt genial forresten, for da sklir ikke bhen opp ;) )

Jeg så på skjemaet i salongen min at de tok lignende priser det du har fått for mer "avanserte" jobber...

Skrevet

BH-hempe!??! Aldri hørt om, men det høres smart ut!! Hvordan fungerer det??

Skrevet

De syr på en hempe på bakplaten (den som er bak snøringen) Du trer Bhen på denne hempen før du lukker den, og vips ingen sjenerende BH som stikker opp, da den følger kjolen ;)

Hvorfor er det ikke sånn hempe på alle topper og kjoler? :klø:

Skrevet

Kjempelurt!!! :jepp: Det skal jeg høre om de kan lage på min og! Kjolen min er akkurat så dyp i ryggen at det er fare for at BHen kan syns innimellom, og det er jo ikke akkurat stilig....

Skrevet
Kjempelurt!!! :jepp: Det skal jeg høre om de kan lage på min og! Kjolen min er akkurat så dyp i ryggen at det er fare for at BHen kan syns innimellom, og det er jo ikke akkurat stilig....

Do it!

Skrevet

Ikke så classy med BH'en halvveis opp på ryggen og brudekjole nei :ler:

Den hempen var en lur idè :jepp:

Skrevet

Hvilken skredder bruker du? :klø:

Skrevet

En som ligger i Bygdøy Allé... Sikkert ikke den billigste adressen..

Skrevet

Jeg betalte 1200 for all søm på min kjole, da la de den opp litt, og det var jo noen lag å legge opp :fnise: og så sydde de på hempe. Dette inkluderte også at de dampet sløret og slepet på kjolen.

Alt med brud er dyrt... :sjenert: ....men det er så verdt det når dagen kommer :strix:

Skrevet

Vi satt i går og så på bordkort-holdere (jeg OG mannen!! :dåne: Skjønner ikke hva som går av han...)

Kom over disse på ebay. Da fikk mannen blod på tann, og mente at sånne kan vi lage selv! Han har nemlig en bolle i et skap der han har spart på vinkorker i lang tid, da særlig litt spesielle viner, og viner som er drukket i spesielle anledninger. Jeg har aldri skjønt vitsen med å spare på dem, men jaja.. Uansett, dette syns han var en god anledning til å få brukt korkene, og til å spare noen kroner.. Han telte med i går, og fant ut at det er over 100 stk, så vi har mer enn nok til å lage brodkortholdere. Til og med en del champagnekorker, som han mente vi på "hovedbordet" skulle få.

Jeg syns egentlig noe som dette er mye finere, men lurer på om jeg skal gi han den her... Selv om jeg er sterkt tvilende til om det blir noe fint... :fnise:

Skrevet

Synes han skal få vilja si når han først har begynt å engasjere seg jeg! :fnise: Og det kan jo bli litt stilig med korkene da! Dere har jo mulighet for å tilpasse de til sånn dere (du) synes de er finest når dere lager de selv.. ;)

Skrevet

Tror jeg må lage et prøveeksemplar i kveld som jeg kan ta bilde av og legge ut så dere kan få se!! :jepp:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...