Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra! :strix: Tror det er en tendens at mennene våkner opp og blir mer engasjert når dagen nærmer seg. :)

Skrevet

Ja, heldigvis!!! Nå har vi gått gjennom listene og bestemt en del ting som skal fikses i helgen. Dette blir bra!! :jepp:

I morgen skal forresten mamma og jeg til blomsterforhandleren og bestemme buketten. Og hun skal ta med kjolen min til byen så jeg kan få levert den til skredderen på lørdag. Gleder meg!!! :strix:

Skrevet

:bond::bond::bond:

For en start på dagen!!! Vi skulle ha møte på jobben kl 8, så jeg satte vekkerklokka på 6.30 for å få en time til å våkne og stelle meg før jeg skulle dra. Trodde jeg!!! Etter å ha slumret et par ganger SER jeg endelig ordentlig på klokka, og ser at den ikke er kvart på 7, den er kvart på 8! Da var det bare å kaste litt vann i ansiktet, ta på et ekstra lag deo og hive på seg noe klær.... Puh... Heldigvis bruker jeg bare 5 minutter til jobb på sykkel, men det var litt ekkelt at det snødde så mye... Men jeg rakk faktisk møtet, selv om jeg så ut som crap.. hehe... ingen som kommenterte noe faktisk.

Note to self: stille klokken riktig neste gang jeg har tidlig møte... :klaske:

Skrevet

å.. det er så fælt å starte dagen sånn. Men jeg er veldig imponert over at du rakk det. Flinke Cypress!

Skrevet

Jeg hadde aldri rukket det hvis ikke Mannen hadde pushet meg. Jeg var klar for å bare ringe inn og si jeg hadde forsovet meg. Glad jeg ikke gjorde det. :)

Skrevet

Kjedelig start på dagen sånn der, men så bra at du rakk det. :)

Gøy at cypressmannen har våknet og ser at det begynner å bli kort tid igjen. Jeg lurer på når min man to be skal våkne å tenke på det samme jeg. Om han er lik din, er det lenge igjen skjønner jeg. :fnise:

God fredag og god helg :klemmer:

Skrevet

Haha, ja i hvert fall 2 måneder igjen til det er noe hjelp å få da!! :fnise:

God helg til deg også!! :klemmer:

Skrevet

For en dritt start på dagen :dåne:

Men nå blir det helg :hoppe:

Skrevet

Oi da vennen, det var litt av en start på dagen din :dåne: bra du rakk det og fikk med deg møtet!! det er dritt når sånt skjer, spesielt når man skal noe!!

Så bra at mannen har våknet og at dere har fått pratet om ting :jepp: hold oss oppdatert på hvordan blomster besøket går :popcorn:

Goood helg, snuppa :klemmer:

Skrevet

Uff for en kjip start på dagen! Håper ikke det forplanter seg utover, men at du får en fin dag likevel! :Nikke:

Genialt at cypressmannen har våkna litt, forresten! :hoppe: Lykke til med alt dere skal ordne i helga :)

Fredags :hug:

Skrevet

Kjenner følelsen av å forsove seg ja, den er grusom!!! Men; nå er det snart helg :hoppe:

Så bra at mannen endelig har våknet og fått med seg at dagene faktisk går :fnise:

Ønsker deg en kjempefin helg :klemmer:

Skrevet (endret)

Dagen har bedret seg betraktelig etter den litt stressende starten!!! :strix:

Jeg tok meg en pause fra jobben midt på dagen og dro med mamma til blomsterhandleren. Det er butikken til Finn Schjøll, så det er ikke no' dritt skjønner dere... Det var mamma som hadde sterke ønsker om å gå dit da, så da fikk hun den gleden..

Hun vi snakket med der virket utrolig dyktig, jeg er helt sikker på at det hun lager blir superbra!!!!!! Jeg liker når noen ikke bare jatter med, mamma hadde noen forslag som hun bare avfeide, og sa, "nei, det tror jeg ikke blir noe fint". Yeah, tenker jeg da, du vet hva du driver med!!!

Vi ble enige om at vi holder alt i kremhvit, lys grønn og lys rosa. Buketten blir roser og orkidéer som hovedblomster, og noen andre greier som jeg selvfølgelig har glemt navnet på... :klaske: Den skal henge litt nedover, i dråpeform. Bildene vi så på så veldig lekre ut!! Pris: 2500-3000 kr.

Så snakket vi om dekorasjoner i kirken. De hadde noen flotte stativer som de leide ut, med reagensrør på som man puttet blomster oppi. Der tenkte vi å ha hvite calla og noe slags stivt gress, hvis vi bestemme oss for å gå for det. De koster nemlig ca 2000 kr stykket, og vi trenger i hvert fall 4, kanskje 6 stk... Man da kan vi ha dem med videre og pynte på festen med etterpå da. Men allikevel, det blir mye penger!! For i tillegg må vi jo pynte bordene!

Borddekorasjoner kunne de selvfølgelig også ordne, det kostet fra 400 til 1000 kr pr stk. Og de så for seg at vi nok måtte ha 10 stk. Så da snakker vi altså mellom 4 og 10 tusen. Puh...

I tillegg kommer knapphullsblomster til gutta og blomster til pynt på kaka. Men i den store sammenheng er jo det bare piss i havet, kanskje en tusenlapp til sammen.

Totalt, hvis vi går for hele den pakka der, ligger vi altså an til å bruke (worst case) 26 000 kr på blomster... :dåne: Det syns jeg høres HELT SJUKT ut, det kan vi vel ikke gjøre!??!??! Hva bruker dere andre????? Best case er 15 500 kr, men det tror jeg er helt urealistisk at det ender på.... Herreguuuud!!!!

Jaja, etterpå dro mamma og jeg til skredderen. Jeg fikk litt panikk da han fant frem et blått kritt og tegnet på kjolen min, men han mente han bare tegnet på steder som skulle bort... Han BØR ha rett, for å si det sånn!! Så nå er kjolen min borte i 2 uker... :gråte: Gleder meg til å få den tilbake...

Snart er det ut på fredagspils-tur!! :strix:

Endret av cypress
Skrevet

Kritt på kjolen?? :hakeslepp: Han vet forhåpentligvis hva han driver med..! Ellers blir det :slår: ! :fnise:

Heftig å bruke nesten 30000 på blomster... :dåne: Men det blir sikkert kjempefint uansett hva dere velger! :Nikke: Brudebuketten din høres ihvertfall nydelig ut! :rødme:

Gjest Neferet
Skrevet

Må bare :dåne: litt av blomsterbudsjettet deres, hvis det blir sånn!! Men når det er sagt, så hørtes det veldig stilig ut også!! :rødme: Spesielt likte jeg reagensrørene! :fnise:

Håper du får en fin fredagskveld cypress! :klemmer:

Skrevet

STEIKE for et blomster budskjett!!!! :hakeslepp: selv hadde jeg tenkt til å droppe pynting i kirken, spare pengene til blomsterbuketten, en skikkelig fin en og litt til bordpynt. Tenkte å kjøpe inn blomster selv og lage noen oppsattser... har kreativ mamma og svigermor som gjerne hjelper til. Kirken er vakker i seg selv, så derfor går det bra å droppe blomstene :)

Skrevet

Så digg med folk som ikke bare jatter med, men bruker kunnskapen sin!! :tommelopp: Det blir sikkert råflott, men ganske heftig budsjett :fnise: Har du penger, har du lov :Nikke:

Kjolen blir sikkert flott skal du se :)

Skrevet

Har vel egentlig kommet til at vi ikke har penger til å gå for hele den pakka fra Finn... Det blir jo helt latterlig dyrt...

Så nå skal mamma, tante og jeg gå i tenkeboksen og finne på alternativ pynt i kirken. Og så skal jeg forhøre meg med et annet sted som kan levere borddekorasjoner.

Mamma snakket om at vi jo kan pynte med syriner i kirken. Selv syns jeg det er nydelig, men er det dumt med tanke på evt allergikere? :klø:

Skrevet

Så bra med folk som vet hva de driver med, og tør å si fra! :jepp: Men enig i at det var litt mye penger for blomster, så det er nok lurt å finne noen litt rimligere løsninger. Syriner høres jo veldig fint ut. De som er hardt rammet av allergi går vel på medisiner på den tiden, vel? :klø:

Håper du har en fin lørdag. :klemmer:

Skrevet
Så bra med folk som vet hva de driver med, og tør å si fra! :jepp: Men enig i at det var litt mye penger for blomster, så det er nok lurt å finne noen litt rimligere løsninger. Syriner høres jo veldig fint ut. De som er hardt rammet av allergi går vel på medisiner på den tiden, vel? :klø:

Håper du har en fin lørdag. :klemmer:

Jo, allergikerne propper vel i seg uansett...

Vi får se hva det blir til med dekorasjoner, vi har i alle fall funnet ut i løpet av helgen at vi IKKE skal bruke sånne latterlige enorme summer som blomsterbutikken gjerne ville at vi skulle.. Jeg tror det blir til at vi ordner både kirkepynt og bordpynt selv faktisk. Jeg har mange kreative sjeler i familien, både mamma, tante og søster er flinke. Og jeg klarer å handle etter instruksjon og kopiere andre... :fnise: Hvis vi bare planlegger litt skal vi nok få til noe som både er pent og enkelt å få til. :jepp: Og MYE billigere!!! :tommelopp:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...