DDuck Skrevet 21. november 2008 #921 Skrevet 21. november 2008 er ikke rakfisk sånn råtten fisk med ekkel ekkel lukt??
Gjest Ansjoni Skrevet 21. november 2008 #922 Skrevet 21. november 2008 Oioi, det er jenta si med planene for helga det, en todagers Høres morro ut Rakfisk har jeg aldri smakt, ser for meg at jeg trenger ganske mye akevitt ved siden av for å få det ned Syns for øvrig du var mere urutinert en smart HottieBride ved å avtale trening så tidlig dagen derpå altså Men, klarer du det er jeg kjempeimponert Jeg er mer typen som såvidt klarer å forflytte meg fra senga til sofaen etter en fuktig aften, for å ikke snakke om to :dåne: Kos deg masse iallefall! Jeg får nok ikke en så spennende helg Er nødt til å jobbe litt med rapporten, skal ha noe klart innen mandag. Men, ser ikke så svart på det, er jo tross alt morro det jeg driver med
cypress Skrevet 21. november 2008 Forfatter #923 Skrevet 21. november 2008 er ikke rakfisk sånn råtten fisk med ekkel ekkel lukt?? Jo!! Jeg er skeptisk!!! (Du hadde sikkert hatet det, du som ikke spiser "normal" fisk en gang.. ) Oioi, det er jenta si med planene for helga det, en todagers Høres morro ut Rakfisk har jeg aldri smakt, ser for meg at jeg trenger ganske mye akevitt ved siden av for å få det ned Syns for øvrig du var mere urutinert en smart HottieBride ved å avtale trening så tidlig dagen derpå altså Men, klarer du det er jeg kjempeimponert Jeg er mer typen som såvidt klarer å forflytte meg fra senga til sofaen etter en fuktig aften, for å ikke snakke om to :dåne: Kos deg masse iallefall! Jeg får nok ikke en så spennende helg Er nødt til å jobbe litt med rapporten, skal ha noe klart innen mandag. Men, ser ikke så svart på det, er jo tross alt morro det jeg driver med Urutinert??!? Ja, kanskje det.. Har faktisk lagt inn forbehold hos de jeg skal trene med, og sagt at det er mulig jeg bare møter opp på cafe etter at de er ferdige med treningen... Men det hadde jeg ikke tenkt å innrømme her, siden jeg har vært så rævva på å trene hele uka!! Jaja, da vet dere det...
DDuck Skrevet 21. november 2008 #924 Skrevet 21. november 2008 Jeg tror nok jeg hater bare tanken på det i det hele tatt jeg
Muffin! Skrevet 21. november 2008 #925 Skrevet 21. november 2008 Kos deg i helgen, cypress. Håper fisken ikke er så vond som den høres ut, og at du kommer deg på trening.
Sekretæren Skrevet 21. november 2008 #926 Skrevet 21. november 2008 Kos deg masse i helgen, cypress! Kos deg med rakfisken! Jeg er stadig fascinert over sære norske mattradisjoner. Hvordan fant de ut at dette var greit å spise...? :klø:
Carebear1 Skrevet 21. november 2008 #927 Skrevet 21. november 2008 (endret) - Endret 30. januar 2009 av Melania
DDuck Skrevet 21. november 2008 #928 Skrevet 21. november 2008 Det var sikkert et år i gamle dager da de hadde fått masse fisk og ikke klarte å spise opp alt oppi Lofoten, så begynte det å bli råttent selvfølgelig.. Og da måtte de bare fortsette å spise på det, men de klate det rakfisk for å pynte på det, slik at det ikke skulle høres så ekkelt ut.. Neida Sannheten om rakfisken
cypress Skrevet 22. november 2008 Forfatter #929 Skrevet 22. november 2008 (endret) Jeg tror nok jeg hater bare tanken på det i det hele tatt jeg Hehe, det er vel en fare for det ja... Kos deg i helgen, cypress. Håper fisken ikke er så vond som den høres ut, og at du kommer deg på trening. Kos deg du og!! Spent på den fisken ja.. Bare noen timer igjen nå.. Kos deg masse i helgen, cypress! Kos deg med rakfisken! Jeg er stadig fascinert over sære norske mattradisjoner. Hvordan fant de ut at dette var greit å spise...? :klø: Nei, det kan du si!??! Kos deg i helgen du og!!! Apropos rakfisk - sambo pleier å fiske og legge ned egen rakfisk. Jeg har nedlagt forbud mot at den får nærme seg huset vårt, så den oppbevares pent hjemme hos foreldrene hans - til nytelse ved eventuelle hjemturer Maken til lukt! Ikke forstår jeg de som ønsker å spise slikt - galskap! Jøss, han lager det selv!??! Skjønner godt at du nekter ham å ha det hjemme!! Jeg håper virkelig det er lukten som er værst. Jeg liker normalt fisk, men det kan hende at psyken knekker meg... Er litt pysete med nye ting.. Det var sikkert et år i gamle dager da de hadde fått masse fisk og ikke klarte å spise opp alt oppi Lofoten, så begynte det å bli råttent selvfølgelig.. Og da måtte de bare fortsette å spise på det, men de klate det rakfisk for å pynte på det, slik at det ikke skulle høres så ekkelt ut.. Neida Sannheten om rakfisken Syns din teori hørtes ganske sannsynlig ut også jeg da... Endret 22. november 2008 av cypress
cypress Skrevet 22. november 2008 Forfatter #931 Skrevet 22. november 2008 *fortsetter smileysjikanen* Hva f..
TuttaV Skrevet 22. november 2008 #932 Skrevet 22. november 2008 Hehe... jeg skulle også til å si som Ansjoni at jeg tror du har tatt deg vann over hodet ved å avtale trening kl 11.30 etter en fuktig kveld på byen, men så leste jeg litt lenger ned at du egentlig bare hadde tenkt til å møte dem på café når de var ferdig med å trene... du er søt du Håper du får det kjempekoslig i kveld, og at fisken ikke smaker så grusomt som den høres ut som Jeg for min del ble lurt i litt rakfisk i går, og det smakte faktisk ikke så værst! Var på lutefisklag hos svigers i går, og fikk servert forrett først. Den besto av lefse, en rosafarget masse + dressing. Visste ikke hva denne rosafargede massen var for noe, men alt vi får servert hos svigers pleier å være veldig godt, så jeg spiste det jeg. Det var først når jeg var halvveis at de andre begynte å prate om at "det var veldig god rakfisk paté"!
Gjest Ansjoni Skrevet 22. november 2008 #933 Skrevet 22. november 2008 Hva f.. What goes around comes around Å møtes på café etter at de andre har trent høres ut som det beste alternativet ja Kos deg med fisken i kveld!!
cypress Skrevet 22. november 2008 Forfatter #934 Skrevet 22. november 2008 What goes around comes around Å møtes på café etter at de andre har trent høres ut som det beste alternativet ja Kos deg med fisken i kveld!! Takk hønni! Jeg skal prøve!!
cypress Skrevet 22. november 2008 Forfatter #935 Skrevet 22. november 2008 Lurer på en ting: Hvordan får jeg fulgt pakken jeg bestilte på ebay?? I mailen jeg fikk stod det: Your following item has been dispatched to you by China Post Registered Air Mail on Tue, 11 Nov, 2008.The tracking number is XXX. It may take up 1 to 4 weeks to arrive in your country. Men det var ingen link til noe sted jeg kunne følge pakken?? Vil så gjerne vite hvor den er, og om den ikke skal komme snaaaaart!!!
DDuck Skrevet 22. november 2008 #936 Skrevet 22. november 2008 Du kan jo prøve å spore den på fedex.com.. Det er jo ikke sikkert det funker, men det er bare å prøve.. Men jeg har opplevd flere ganger at jeg ikke har fått sporet den selv om det har vært et sporingsnummer der..
Gjest Neferet Skrevet 22. november 2008 #937 Skrevet 22. november 2008 (endret) Hei cypress!! Bare innom med en liten lørdags Edit: smileyen ville ikke.... Endret 22. november 2008 av bryllupsTwisted
Sekretæren Skrevet 22. november 2008 #938 Skrevet 22. november 2008 Det var sikkert et år i gamle dager da de hadde fått masse fisk og ikke klarte å spise opp alt oppi Lofoten, så begynte det å bli råttent selvfølgelig.. Og da måtte de bare fortsette å spise på det, men de klate det rakfisk for å pynte på det, slik at det ikke skulle høres så ekkelt ut.. Neida Sannheten om rakfisken ÅÅ, seffern! Jeg liker jo gravet laks, det glemte jeg. Da liker jeg kanskje rakfisk og. Tenkte på lutefisk jeg. Vet ikke hvorfor. Men DET er sært det. Se her: http://no.wikipedia.org/wiki/Lut LUT!! = Kaustisk soda! PLUMBO, ALTSÅ!!! Hva er din teori på dette dinedama???
DDuck Skrevet 22. november 2008 #939 Skrevet 22. november 2008 Altså.. Hvis lut er i teorien sånn plumbo så er det bare en ting å gjøre med lutefisken... Send den ned sammen med resten av driten rett og slett.. Men jeg tror også at det ble funnet opp lutefisk en gang i jula da noen hadde lagt en skikkelig kabel som satte seg fast i rørene... Forsøkene på å få opp mannskiten med plumbo var mange, men nytteløse... I redsel for at de ble desperate la de noe fisk i plumbo da... For her måtte det motstandskraft til for å få rikket skitklumpen... Og det funket Men de laget nok litt for mye lutefisk, så de var dumme nok til å smake på det... og vips fisk+plumbo= norsk tradisjonell julemat det er min teori...
Fremhevede innlegg