Gjest Gjest_Spurven_* Skrevet 10. juni 2008 #1 Del Skrevet 10. juni 2008 ...Men slenger de på dogulvet ved siden av søppelbøtta. Dette har jeg lurt på siden jeg var liten jente. Når brødrene mine eller fattern hadde vært på do og brukt opp all dopapiret, lå alltid hylsa igjen på gulvet. Og nå gjør min mann og til og med mine sønner likedan! Og en gang jeg var på besøk, ropte husfar til sin kone om hun kunne slenge inn en dorull. Etterpå da jeg lånte doen, lå sannelig den tomme dorullhylsa på gulvet attmed søppelbøtta og den nye dorullen hang på holderen. Mystisk. Jeg kan ikke fatte hva som er så vanskelig med å åpne søppelbøtta og slenge dorullhylsa nedi. Er det meg det er noe galt med??? Eller er det noen andre kvinner her som har samme erfaring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 10. juni 2008 #2 Del Skrevet 10. juni 2008 Aner ikke! Skal spørre i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 10. juni 2008 #3 Del Skrevet 10. juni 2008 Svaret er enkelt. Om man slepper den på gulvet så forsvinner den helt automatisk i løpet av dagen/etter dama har vært på do Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morea Skrevet 10. juni 2008 #4 Del Skrevet 10. juni 2008 Eksen min begynte å lage ansikter på dem med tusj for at jeg ikke skulle bli sur. Endte med at det bittelille badet var full av en hel stamme av dem til slutt..... Sto oppe på hylla oppstilt som St.Petersburg militærkor. Man kunne jo ikke kaste de når de så på deg vettu! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Casey Skrevet 10. juni 2008 #5 Del Skrevet 10. juni 2008 ...Men slenger de på dogulvet ved siden av søppelbøtta. Dette har jeg lurt på siden jeg var liten jente. De gjør det fordi de ikke vet bedre, de synes ikke det er viktig og fordi de kan. Det får ingen merkbare konsekvenser for dem om de ikke gjør det, og de vet at noen andre (les: kvinner) gjør det for dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennah Skrevet 10. juni 2008 #6 Del Skrevet 10. juni 2008 Om den bare hadde blitt tatt av dorullholderen. Her settes en ny dorull ved siden av, mens den tomme dorullhylsen fremdeles henger på dorullholderen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 10. juni 2008 #7 Del Skrevet 10. juni 2008 Om den bare hadde blitt tatt av dorullholderen. Her settes en ny dorull ved siden av, mens den tomme dorullhylsen fremdeles henger på dorullholderen. Nææh, på vår er det bare plass til en. Hvor mange har du plass til på en dorullolder? Hva skjer hvis du ikke fjerner de tomme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennah Skrevet 10. juni 2008 #8 Del Skrevet 10. juni 2008 Tja, si det. Jeg får gjøre et eksperiment. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madre Mia Skrevet 10. juni 2008 #9 Del Skrevet 10. juni 2008 Eksen min begynte å lage ansikter på dem med tusj for at jeg ikke skulle bli sur. Endte med at det bittelille badet var full av en hel stamme av dem til slutt..... Sto oppe på hylla oppstilt som St.Petersburg militærkor. Man kunne jo ikke kaste de når de så på deg vettu! :gjeiper: Satt han og tegnet mens han dreit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 10. juni 2008 #10 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Gjør de ikke? Det har jeg faktisk ikke vært borti, men jeg begynner å lure på om mine mannebekjentskaper er lite representative når jeg leser om hva slags griser og slabbedasker mange kjenner til her på KG. Endret 10. juni 2008 av Frk Åberg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morea Skrevet 10. juni 2008 #11 Del Skrevet 10. juni 2008 Det har jeg aldri tenkt på! Grøss! E-coli-stammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 10. juni 2008 #12 Del Skrevet 10. juni 2008 Min hiver de han. Han presterte til og med å si at det er jo han som gjør det her i huset:) Han hiver tomme melkekartonger også. Sist han gjorde det spurte han om det var noen som trodde at de spaserte av seg selv bort til søppelposen. Tror vi gjør ca 50% hver (må forsvare min andel her) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormen Skrevet 10. juni 2008 #13 Del Skrevet 10. juni 2008 Her er vi ganske sløve til å kaste tomme dorullhylser begge to... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dundersalt Skrevet 10. juni 2008 #14 Del Skrevet 10. juni 2008 ...Men slenger de på dogulvet ved siden av søppelbøtta. Dette har jeg lurt på siden jeg var liten jente. Når brødrene mine eller fattern hadde vært på do og brukt opp all dopapiret, lå alltid hylsa igjen på gulvet. Og nå gjør min mann og til og med mine sønner likedan! Og en gang jeg var på besøk, ropte husfar til sin kone om hun kunne slenge inn en dorull. Etterpå da jeg lånte doen, lå sannelig den tomme dorullhylsa på gulvet attmed søppelbøtta og den nye dorullen hang på holderen. Mystisk. Jeg kan ikke fatte hva som er så vanskelig med å åpne søppelbøtta og slenge dorullhylsa nedi. Er det meg det er noe galt med??? Eller er det noen andre kvinner her som har samme erfaring? Fordi de ikke skal i husholdningssøpla, men kategoriserer under papp. Her i gården må man da ned til søppelrommet, som er jævla tiltak f.eks i tretiden på natta. Med andre ord - jeg er miljøbevisst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormen Skrevet 10. juni 2008 #15 Del Skrevet 10. juni 2008 Fordi de ikke skal i husholdningssøpla, men kategoriserer under papp. Her i gården må man da ned til søppelrommet, som er jævla tiltak f.eks i tretiden på natta. Med andre ord - jeg er miljøbevisst Samme her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ts Skrevet 10. juni 2008 #16 Del Skrevet 10. juni 2008 Åja? Hva med de kommunene som ikke har søppelsortering og før søppelsorteringa ble moderne? Hva var unnskyldninga da tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En annen mann Skrevet 10. juni 2008 #17 Del Skrevet 10. juni 2008 Eksen min begynte å lage ansikter på dem med tusj for at jeg ikke skulle bli sur. Endte med at det bittelille badet var full av en hel stamme av dem til slutt..... Sto oppe på hylla oppstilt som St.Petersburg militærkor. Man kunne jo ikke kaste de når de så på deg vettu! :gjeiper: Farlig dette her, nå må jeg jo faktisk begynne med å kaste disse på gulvet slik at jeg kan utvilke mine kreative kunnskaper på dass... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oxford Skrevet 10. juni 2008 #18 Del Skrevet 10. juni 2008 Etter å ha lest dette må vel jeg også spørre sambo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2008 #19 Del Skrevet 10. juni 2008 Søpple...dunk...? Hæ? Kan du stave det for meg tror du? Samboern har enda ikke oppdaget søppledunken på badet, har jo bare stått der noen år. he he Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2008 #20 Del Skrevet 11. juni 2008 Om den bare hadde blitt tatt av dorullholderen. Her settes en ny dorull ved siden av, mens den tomme dorullhylsen fremdeles henger på dorullholderen. Slik er det her også. Han setter den ny oppå stativet. Må innrømme at jeg gjør det noen ganger selv, men hvis jeg ser dorullen ikke er hengt opp, så vil det nok bli endret på i ett av mine nærmeste dobesøk. Jeg sier til han at han må ta den tomme hylsen vekk og hive den, men det når ikke inn. Han har noen hull i sin opplæring hjemmenfra. Er nesten litt flau for å si at det hender jeg finner dorullen på klosetttet oppå snoren (ikke så gale da) og noen ganger på vasken (æsj). Og dette er ikke en generelt grisete og fæl mann. Det er bare enkelte ting det tydeligvis aldri har blitt slått ned på i oppveksten hans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå