Gå til innhold

Litt av hvert

Donpedro

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det der opprørte meg noe så vanvittig. For ikke å snakke om kommentarene fra Den katolske kirke i Norge, som sto på trykk i Vårt Land i dag. :sinna:

Hae ikke lest Vårt Land, men synes uansett pateren de intervjuet i saken jeg linket til gikk alt for langt i å rasjonalisere forholdet. Mulig han mente å forklare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hae ikke lest Vårt Land, men synes uansett pateren de intervjuet i saken jeg linket til gikk alt for langt i å rasjonalisere forholdet. Mulig han mente å forklare.

Det mente han sikkert. Og det er hele forbanna problemet. Det går sikkert opp i kirkas indre logikk, men at det skal være viktigere enn alle de sårede menneskene som ligger igjen på veien er for meg en en intellektuell gåte og dessuten en dypt ukristelig praksis. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mente han sikkert. Og det er hele forbanna problemet. Det går sikkert opp i kirkas indre logikk, men at det skal være viktigere enn alle de sårede menneskene som ligger igjen på veien er for meg en en intellektuell gåte og dessuten en dypt ukristelig praksis. :sur:

Jeg er så enig med deg, eilan. Og så uendelig glad far at du sier det så tydelig. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DP! Idag drakk jeg kaffe av fine kopper (en dag tar jeg bilde). Tusen :hjerte: lig takk, altså.

Har du fine dager?

Endret av Rosalind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DP! Idag drakk jeg kaffe av fine kopper (en dag tar jeg bilde). Tusen :hjerte: lig takk, altså.

Har du fine dager?

Så fint at de er i bruk. Håper du hadde lillefingeren ut!

Ja, fine dager, men er ganske sliten i hodet egentlig. I dag har jeg fartet med tog over lengre avstander, et flott syn med hvitt og atter jvitt og strålende sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden jeg og Mannen har ledd så godt siden den berømte Pingu-film-dubbingen. Fått film tilsendet på mail fra venner som har forstått hva vi driver med til daglig. :ler: (ok, den er til tider litt på kanten, men det får gå)

http://www.youtube.com/watch?v=Wju1rtDNrMY

:hoho: Fantastisk! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at de er i bruk. Håper du hadde lillefingeren ut!

Selvfølgelig. :sjarmor:

Og :hoho: til Pætt! Jeg ler høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Postman Pat. :hoho:

Jammen glad for at du la inn en liten advarsel i går sånn at jeg fikk tatt på meg hodetelefoner. Tror ikke foreldrene mine hadde likt den like godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mutters alene hjemme, og kan styre tv som jeg vil.

Derfor skal jeg nå se en dokumantar på NRK2 om eiopiske forviste kvinner med fistula, dvs revningsskade etter fødsel (ofte fordi de får barn i alt for ung alder) som gjør at alt renner. En operasjon kan gjøre dem friske. Nok en gang er jeg så utrolig takknemlig for det norske helsevesenet. Jeg betaler min skatt med glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg nesten og gråter her. En kvinne tigget på gaten i 6 år for å få penger til bussbilletten (20 dollar) til fistulasykehuset i Addis Abeba som kunne operere henne. Der møtte hun opp med et legebrev datert for 6 år siden.

Hva kan man si til slikt?

Hvorfor tar jeg ikke ut alle sparepengene mine og sender dem dit de trengs mest?

Takk Gud for at det finnes mennesker som gjør at slike sykehus finnes - for de kvinnene som når frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er de kuleste foreldrene ever!

Junior har fått katt, og han klapper og koser og er så snill mot den. At det er en hånddukke har han foreløpig ikke tatt nevnverdig notis av;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...